Kekal Akta Hasutan Untuk Ajar Ultra Kiasu Ridhuan Tee


4 Jamadilawal 1440H, Khamis – Kerajaan mesti terus mengekalkan Akta Hasutan 1948 untuk ‘mengajar’ puak ultra kiasu supaya tidak bersikap kurang ajar dan biadab, hidup dalam negara yang berasaskan kepada sistem kenegaraan Melayu.

Pendakwah bebas, Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah berkata, apabila undang-undang atau Akta Hasutan dimansuhkan, semakin berleluasa puak berkenaan untuk melakukan apa sahaja walaupun ia mengguris hati pihak lain, terutama orang Islam.

Beliau bagaimanapun menghargai tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) menggunakan Akta Hasutan terhadap puak ultra kiasu yang bertindak melampau menghina Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V berhubung peletakan jawatan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong, Ahad lalu.

“Ultra kiasu begitu lantang mengkritik pihak polis kerana menggunakan Akta Hasutan terhadap mereka yang menghina Raja-Raja Melayu.

“Insiden ini amat jelas menunjukkan ultra kiasu semakin kurang ajar sejak mendapat kuasa. Kalau boleh ultra kiasu tidak mahu melihat ada undang-undang yang boleh menyekat mereka daripada menyentuh perkara sensitif seperti agama Islam, hak istimewa Melayu, institusi raja dan lain-lain,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.net, hari ini.

Justeru, Ridhuan Tee mendesak kerajaan terus mengekalkan akta berkenaan walaupun menerima desakan daripada pihak ultra kiasu supaya undang-undang itu dimansuhkan.

Kelmarin, polis menangkap tiga individu, termasuk ‘Eric Liew’ kerana memuat naik komen berunsur hinaan terhadap Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, susulan peletakan jawatan baginda sebagai Yang di-Pertuan Agong, Ahad lalu.

Ketiga-tiga yang ditahan semalam, ialah Eric Liew Chee Ling yang juga pemilik akaun Facebook Eric Liew; Azham Akhtar Abdullah (pemilik akaun Twitter @azhamakhtar); dan Nur Alia Astaman (pemilik akaun Twitter @aliaastaman).

Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata, ketiga-tiga suspek disiasat mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948.

Selepas komen Eric Liew menjadi tular, majikannya Cisco Asean, sebuah syarikat multinasional teknologi maklumat, mengeluarkan kenyataan bahawa dia tidak lagi bertugas dengan firma itu.

Sementara itu, Tenaga Nasional Berhad pula menggantung tugas Nur Alia berkuat kuasa serta-merta. - ismawebBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2019/01/kekal-akta-hasutan-untuk-ajar-ultra.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akta Hasutan Diam K Jaan Ph Memalukan Kata Pemimpin Pkr

Akta Hasutan Diam K Jaan Ph Memalukan Kata Pemimpin Pkr

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 272 hits
Kerajaan PH Memalukan Diri Sendiri Guna Akta Hasutan Kata Pemimpin PKRKUALA LUMPUR Sikap berdiam diri kerajaan Pakatan Harapan berhubung Akta Hasutan mencetuskan kritikan daripada pemimpin parti itu sendiri Bekas Ahli Parlimen Padang Serai ...
Setpol Kit Siang Bantah Penahanan Pemimpin Umno Ikut Akta Hasutan

Setpol Kit Siang Bantah Penahanan Pemimpin Umno Ikut Akta Hasutan

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 292 hits
Roketkini com Peguam Syahredzan Johan membantah penahan Ahli Majlis Tertinggi UMNO Lokman Adam mengikut Akta Hasutan Menurut Setiausaha Politik kepada Ahli Parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang itu ada banyak akta lain boleh digunakan terh...
Najib Kenapa Lokman Ditahan Akta Hasutan Ramkarpal Tidak

Najib Kenapa Lokman Ditahan Akta Hasutan Ramkarpal Tidak

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 234 hits
MALAYSIAKINI Kerajaan Pakatan Harapan bukan setakat gagal menunaikan janji memansuhkan Akta Hasutan tetapi kini bersikap berat sebelah dalam pelaksanaanya kata bekas perdana menteri Najib Razak Beliau membandingkan tindakan anggota Majlis T...
Ngo Henti Gunakan Akta Hasutan Terhadap Lokman Adam

Ngo Henti Gunakan Akta Hasutan Terhadap Lokman Adam

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 187 hits
PETALING JAYA Sebuah NGO mendedikasikan kebebasan media dengan mendesak kerajaan Pakatan Harapan memansuhkan Akta Hasutan dan menghentikan siasatan terhadap ahli Majlis Tertinggi UMNO Lokman Noor Adam di bawah undang undang kontroversi itu ...
Lokman Adam Ditahan Bawah Akta Hasutan

Lokman Adam Ditahan Bawah Akta Hasutan

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 320 hits
KUALA LUMPUR Presiden Pemantau Malaysia Baharu Datuk Seri Lokman Noor Adam dilaporkan ditahan polis hari ini Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Pemantau dan Melayu Bangkit Lokman ditahan di bawah Akta Hasutan Saya bagi pihak Pemantau d...
Masih Gunapakai Akta Hasutan Ph Memalukan Diri Sendiri

Masih Gunapakai Akta Hasutan Ph Memalukan Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 11/1/2019 - jumlah : 233 hits
N SurendranKUALA LUMPUR Sikap berdiam diri kerajaan Pakatan Harapan berhubung Akta Hasutan mencetuskan kritikan daripada pemimpin parti itu sendiri Bekas Ahli Parlimen Padang Serai dari PKR N Surendran dalam hantaran Twitternya hari ini mem...
Kerajaan Digesa Tak Guna Akta Hasutan Siasat Kes Hina Sultan

Kerajaan Digesa Tak Guna Akta Hasutan Siasat Kes Hina Sultan

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 214 hits
Diterbitkan Hari ini 7 54 malamPolis tidak sepatutnya menggunakan Akta Hasutan bagi menahan tiga individu yang didakwa menghina Sultan Muhammad V di media sosial kata dua pemimpin muda DAP hari ini Dalam kenyataan bersama yang dikeluarkan p...
Hina Bekas Ydp Agong 3 Individu Ditahan Dan Disiasat Mengikut Akta Hasutan 1948

Hina Bekas Ydp Agong 3 Individu Ditahan Dan Disiasat Mengikut Akta Hasutan 1948

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 455 hits
Polis mengesahkan tiga individu yang didakwa telah menghina bekas Yang di Pertuan Agong ke 15 Sultan Muhammad V di media sosial baru baru ini telah ditahan semalam Dalam kenyataan media Ketua Polis Negara Fuzi Harun berkata Eric Liew Chee L...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm