Kejayaan Sambal Nyet Berapi Khairulaming


Kejayaan Sambal Nyet Berapi Khairulaming

Tertarik dengan kisah kejayaan instafamous Khairul Amin Kamarulzaman atau lebih dikenali oleh pengikutnya di media sosial dengan nama khairulaming yang berjaya menjual 10 ribu botol sambal dalam masa kurang dari satu jam.

Hebat kan?

Khairulaming terkenal sebab selalu berkongsi resepi dekat Instagram. Ramai yang suka follow dia sebab resepi yang dia kongsi semuanya mudah dan senang nak buat.

Aku antara pengikut yang selalu terpengaruh melihat hasil masakan dia yang nampak sedap. Banyak resepi dia aku save, tapi setakat save sajalah. Buatnya belum lagi.






Sambal Nyet Khairulaming

Terbaru, dia dah keluarkan produk sendiri iaitu ‘Sambal Nyet’. Sambal

Hebatnya branding dia, sehingga 10 ribu botol sambal berjaya dijual dalam masa satu jam. Semua pengikut dia berebut-rebut nak beli.

Sehingga hari ni aku belum tergoda lagi nak beli, nak tunggu banyak review sambal Nyet dari pembeli dulu. Kalau sedap baru join the crowd lah. Support local product kan.

Oh kawan aku dah beli pun sambal dan share review dekat blog dia, boleh baca pendapat kak Ayu Arjuna tentang sambal Nyet ni dekat sini. 
Berapa harga Sambal Nyet yang Khairulming ni jual?

Bagi aku harga sambal dia jual tidak la harga kayangan, RM13.90 sebotol.

Oh dia jual sambal Nyet dekat Shopee je tau, itu pun ramai gila menyamar jadi dia sebab setahu aku dia tak lantik mana-mana ejen atau buat dropship. Hati-hati jangan tersalah beli sebab harga yang menyamar tu mahal.

Beli sambal Nyet dekat Shopeelink ni 






Aku kagum dengan cara dia menjual sambal yang tak berapa nak menjual tu. Faham? Dia tak beria sangat menjual pun sebenarnya. Ramai dah pakar-pakar bussiness ulas tentang personal branding Khairulming buat dari dulu lagi.

Aku rasa dia dan team cukup bijak untuk menjual. Tengok sajalah cara dia buat marketing dan channel dia pilih untuk menjual. Ada proper announcement dekat social media, pilih channel menjual yang stabil (Shopee), jimat kos dah bab nak buat website tu dan dia dah ready untuk terima feedback.

Suka gila bila dia buat post mortem dan kongsikan pengalaman dan kelemahan yang dia dan team hadapi selepas menjual batch pertama sambal Nyet. Berguna weh analisis tu baik untuk peniaga lama dan baru.






Dia menjual dan ada sistem. Serius tabik. Lagi untung bila jual di Shopee, selain jimat kos untuk maintain website sendiri, dia secara automatik boleh dapat feedback / testimony tentang produk dari pengguna. Ini la paling berharga sebab dia boleh improve dan kembangkan business dia in future.

Gila bijak.

Resepi Sambal Udang Sedap Menjilat Jari
Terbukti personal branding dia berjaya, tak sia-sia usaha dia untuk bina trust dan nama sendiri terbalas jua. Lagi satu, attitude dia yang down to earth dan tak sombong tu yang buat orang suka. Tak kedekut ilmu pula tu. Wah aku bercakap tentang dia macam pernah jumpa depan mata je kan. Ahaks.

Apa pun untuk usahawan di luar sana, ini adalah bukti walaupun kita berada di zaman PKP, semua orang tak boleh keluar rumah tapi masih ada yang boleh berjaya. Kena usaha cari produk yang betul, cara yang betul, team yang betul dan dengan izin Yang Maha Pencipta.

In sha Allah.

Jangan putus asa ya semua.



*pic dari IG Khairulaming


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2021/01/kejayaan-sambal-nyet-berapi-khairulaming.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambal Khairul Aming Laku Keras Wujud Scammer Kaut Untung Tipu Pelanggan

Sambal Khairul Aming Laku Keras Wujud Scammer Kaut Untung Tipu Pelanggan

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 311 hits
Jika pengguna Instagram mengikuti perkembangan selebriti media sosial Khairul Aming pasti mengetahui jualan Sambal Nyet Berapi keluarannya sold out dalam masa 54 minit sahaja Jadi dia dan teamnya telah menambah stok sambal tersebut yang di ...
Sambal Kentang Mee Siput Sira Acik Nad Wajib Cuba

Sambal Kentang Mee Siput Sira Acik Nad Wajib Cuba

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 513 hits
Sambal Kentang Mee Siput Sira Acik Nad Wajib Cuba Mama sekeluarga memang hantu sambal kentang Dan sebagai orang Muo tentulah mee siput sudah jadi kudap kudapan mama sejak dari kecil lagi Bila duduk KL dan Selangor baru mama tau ramai yang t...
Resepi Sambal Ayam Goreng Garing

Resepi Sambal Ayam Goreng Garing

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 376 hits
Resepi Sambal Ayam Goreng Garing Kiranya macam ayam goreng kunyit la tetapi kali ni dia letak kicap Nak kata ayam goreng berlada pun boleh jugak Cuma ada sana sini yang boleh anda tambah sendiri Makan lauk sambal ayam goreng garing ni meman...
Resepi Ayam Goreng Kunyit Sambal Lado Dan Kentang

Resepi Ayam Goreng Kunyit Sambal Lado Dan Kentang

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 480 hits
Macam macam gaya masak boleh dibuat kalau dengan kentang nih Ada yang masak sup kentang apa lagi resepi kentang nih Lagi satu ayam goreng berkunyit Kalau makan kosong macam tu je pun boleh dengan nasi panas Tapi kalau nak variasi sikit bole...
Resipi Sambal Tumis Ikan Kembung Lauk Simple Je Tapi Ramai Suka

Resipi Sambal Tumis Ikan Kembung Lauk Simple Je Tapi Ramai Suka

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 297 hits
Sambal Tumis Ikan Kembung ni adalah lauk yang menjadi kegemaran ramai tidak kira tua atau muda Tak perlu lauk pauk yang mewah untuk membuka selera keluarga Menu ringkas sebegini pun dah cukup membuatkan suami dan anak anak makan bertambah M...
Kuah Padu Lengkap Sambal Merah Ini Baru Resipi Bihun Sup Utara Original

Kuah Padu Lengkap Sambal Merah Ini Baru Resipi Bihun Sup Utara Original

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 264 hits
Di hujung minggu anda pastinya tercari cari menu istimewa yang nak dihidangkan buat suami dan anak anak Jika biasanya hidangan nasi yang disajikan apa kata hari ini anda cuba masak Bihun Sup Utara Resipi original sebab lengkap dengan sambal...
Sambal Udang Versi Campak Campak Siap

Sambal Udang Versi Campak Campak Siap

papar berkaitan - pada 12/1/2021 - jumlah : 227 hits
Benda paling malas bila nak memasak adalah malas nak thawing barang mentah dalam peti ais tu Nak menunggu lagi satu hal Bila kau malas nak tunggu thawing walaupun ada Masak udang je lah yang tercepat proses masak dia Ikutkan nak masak 2 in ...
Gunung Berapi Semeru Di Jawa Meletus

Gunung Berapi Semeru Di Jawa Meletus

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 182 hits
Gunung Semeru di Jawa Timur gunung berapi tertinggi di Pulau Jawa Indonesia meletus semalam dengan mengeluarkan asap setinggi 4 5km Gunung berketinggian 3 676 meter itu meletus jam 5 24 petang waktu Indonesia Timur Menurut siaran media Bada...
Resipi Sambal Ayam Cili Api Berasap Telinga Wehhh Comfirm Berjurai Air Mata

Resipi Sambal Ayam Cili Api Berasap Telinga Wehhh Comfirm Berjurai Air Mata

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 338 hits
Bagi yang gemar makan lauk yang pedas seperti Sambal Ayam Cili padi silalah cuba resipi perkongsian saudara Zaid Azizy Yaacob ni Tengok gambar je pun min dah boleh bayang tahap pedas dia macam mana Fuhhh Memang merecik peluh Tapi tentunya s...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu

Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024

Siput Serang Tanaman

Year Round Pool Fun Pool Place Easton Your Partner In Pool Maintenance