Keh Keh Tak Ada Kluster Mahkamah Kata Zahid Tapi Kluster Mahkamah Tunjuk Kuasa Tekan Pm


 
Kluster mahkamah tunjuk kuasa tekan PM

Robin Augustin -August 28, 2022 Kira-kira 3,000 pemimpin bahagian Umno menghadiri perhimpunan di ibu pejabat parti semalam untuk diberi taklimat mengenai “isu semasa”. (Gambar Facebook)PETALING JAYA: Perhimpunan khas yang diadakan Umno semalam disifatkan sebagai “pertunjukan kuasa” untuk mendesak Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob supaya mengadakan pilihan raya umum awal.
Perhimpunan itu juga diadakan untuk menunjukkan bahawa Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan pendahulunya, Najib Razak, “masih memegang kuasa” walaupun Najib baru-baru ini dipenjarakan, kata James Chin daripada Institut Asia Universiti Tasmania.
“Mereka mahu ingatkan ahli (Umno), terutamanya yang berada dalam kluster kerajaan, bahawa mereka memegang majoriti,” katanya kepada FMT.
Istilah “kluster kerajaan” digunakan dalam kalangan orang politik untuk menggambarkan ahli Umno yang terbabit dengan kerajaan semasa.
“Kluster mahkamah” pula merujuk kepada individu-individu seperti Zahid, Najib dan lain-lain yang berdepan perbicaraan atas pelbagai tuduhan.
Chin berkata, perhimpunan itu bertujuan untuk memberi tekanan kepada Ismail, yang juga naib presiden parti, supaya mengadakan pilihan raya umum secepat mungkin.
Sebelum ini dilaporkan bahawa mereka yang sealiran dengan Zahid mendesak agar pilihan raya umum ke-15 (PRU15) diadakan lebih awal susulan kemenangan yang dikecapi parti itu pada pilihan raya negeri.
Bagaimanapun, Ismail baru-baru ini memberi bayangan bahawa PRU mungkin ditangguhkan berikutan kontroversi mengenai perolehan enam frigat dalam projek kapal tempur pesisir (LCS).
Felo kanan Akademi Nusantara Azmi Hassan menyuarakan sentimen yang sama mengenai taklimat khas tersebut, yang diadakan untuk pemimpin bahagian.
Beliau berkata, Ismail harus menetapkan tarikh selaras dengan “kehendak Umno”. Tekanan Umno terhadap Ismail berkesan, katanya, memandangkan perdana menteri itu “bersendirian dan tidak mempunyai sokongan akar umbi yang kukuh”.
“Perhimpunan itu adalah untuk memaksa Ismail menggunakan kuasanya sebagai perdana menteri (untuk memanggil PRU) dan membuktikan bahawa beliau sememangnya orang Umno,” kata Azmi.
Azmi berkata, walaupun Ismail mempunyai kata putus mengenai pilihan raya, beliau ahli Umno, yang kepimpinan partinya turut menentukan bila Parlimen patut dibubarkan.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/08/kehkeh-tak-ada-kluster-mahkamah-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ismail Tak Pernah Janji Segerakan Kes Mahkamah Zahid Najib Kata Pegawai Khas

Ismail Tak Pernah Janji Segerakan Kes Mahkamah Zahid Najib Kata Pegawai Khas

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 151 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob tidak pernah berjanji dengan mana mana pihak untuk menyegerakan kes mahkamah melibatkan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan bekas perdana menteri Najib Razak kata pegawai khas perdana menteri Kamarul Zam...
Kluster Mahkamah Tak Layak Jadi Calon Kata Tokmat

Kluster Mahkamah Tak Layak Jadi Calon Kata Tokmat

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 205 hits
ITU pemahaman ahli umno BERDASARKAN taklimat tokmat Kecualilah tapisan ini dikecualikan kepada calon kayangan Tak malu agaknya pada akar umbi berkokok di depan mereka punggong sendiri Bergelumang taik
Zahid Kata Tak Terlibat Dengan Skandal Lcs Tu Tapi

Zahid Kata Tak Terlibat Dengan Skandal Lcs Tu Tapi

papar berkaitan - pada 18/8/2022 - jumlah : 198 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi merangkap Menteri Pertahanan pada 8 Julai 2010 telah menyatakan sokongan beliau kepada surat niat daripada Boustead Naval Shipyard untuk membina enam kapal peronda generasi kedua kapal tempur pe...
Zahid Dan Saya Tak Ada Isu Biar Mahkamah Tentukan Kes Kata Pm

Zahid Dan Saya Tak Ada Isu Biar Mahkamah Tentukan Kes Kata Pm

papar berkaitan - pada 22/8/2022 - jumlah : 124 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menyifatkan hubungannya dengan Ahmad Zahid Hamidi sebagai amat rapat namun tegas menolak sebarang persepsi yang cuba mengaitkan beliau kepada perjalanan perbicaraan rasuah presiden Umno itu Presiden saya ...
Pbt Bawah Kuasa Ahli Parlimen Ka Walaun Oiii Jgn Nak Tunjuk Sangat Kebodohan Tu

Pbt Bawah Kuasa Ahli Parlimen Ka Walaun Oiii Jgn Nak Tunjuk Sangat Kebodohan Tu

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 109 hits
SHAUQI TOPUIPBT Bawah Kuasa Ahli Parlimen Ka Walaun Oiii Jgn Nak Tunjuk Sangat Kebodohan Tu PBT Adalah DiBawah Bidang Kuasa Kerajaan Negeri Apa Kaitan Dgn MP Alor Setar Siapa Yg Jadi Kerajaan Negeri Kedah Sekarang Siapa Mb Kedah Sekarang Ke...
Hina Mahkamah Sprm Agong Amanah Buat Laporan Polis Terhadap Ahmad Zahid Esok

Hina Mahkamah Sprm Agong Amanah Buat Laporan Polis Terhadap Ahmad Zahid Esok

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 140 hits
satuberita myBy August 28 2022PARTI Amanah Negara akan membuat laporan polis di seluruh negara terhadap Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi esok Menurut Biro Mobilisasi Amanah laporan itu akan dibuat kerana bekas Timbalan Perdana...
Penyokong Mohon Mahkamah Adil Terhadap Najib Tapi Banyak Macam Makcik Zuraida Ni

Penyokong Mohon Mahkamah Adil Terhadap Najib Tapi Banyak Macam Makcik Zuraida Ni

papar berkaitan - pada 20/8/2022 - jumlah : 172 hits
MOHD SHAH RIMPuan Zubaida ni very Najib makan najib minum najib tidur pun najib kau tak boleh argue atau explain kenapa najib bersalah dia akan tetap cakap najib tidak bersalah Ni bukti kekuatan UMNO kerana ramai yang mcm Puan Zubaida Dulu ...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan