Keganasan Yakjuj Makjuj


Yakjuj dan makjuj(Gog and Magog)
Tanda besar kiamat yang ke-4
Mereka juga adalah manusia keturunan Adam
Tugas mereka menghapuskan segala manusia lain, hanya golongan mereka sahaja yang boleh mendiami bumi


Tak kira orang itu Muslim mahupun kafir,Jumpa sahaja pasti akan dibunuh
Tiada yang sanggup melawan,Nabi isa a.s dan Al-mahdi pun tiada kuasa untuk membunuh yakjuj dan ma'juj

Malah zulkarnain yang berjaya membuat tembok yang memisahkan mereka dengan bangsa lainnya dahulu,Ketika itu jumlah mereka biasa sahaja
Yakjuj dan makjuj antara makhluk Allah yang berumur panjang

Baca juga : Gambaran wajah Dajjal
Hingga saat ini mereka beranak pinak dengan jumlah yang tidak terkira banyaknya
Nisbah mereka dari 1000 manusia,999 adalah dari yakjuj makjuj dan hanya 1 dari manusia biasa
(1:999)Tembok yang terbina bukanlah tembok besi biasa
Ia dimulakan zulkarnain dengan nama Allah, terpahatnya itu dengan kalimah zikir, dan disertakan dengan sifat penuh tawaduk
Zulkarnain berkata, tembok ini adalah dari rahmat tuhanku

Kini, ada yang menjumpai tembok itu
Letaknya di antara Armenia dan Adzabaijan(eja macamana tak tahu)Terpahat tinggi antara 2 gunung
Ada bunyi yang riuh di sebaliknya
Tetapi bila dilewati dengan pesawat, kosong

Tidak hairan, sebagaimana Allah berkuasa menghilangkan pemuda Al-kahfi dari pandangan mata manusia waktu itu, maka seperti itulah Allah berkuasa menyembunyikan yakjuj dan makjuj sehinggalah sampai saatnya keluar

Tiba waktu mereka dibebaskan oleh Allah,Allah perintahkan Nabi isa a.s dan orang Islam yang lainnya untuk naik berlindung di gunung tursina
Seolah-olah ada benteng di antaranya yang tak boleh didaki oleh golongan yakjuj dan makjuj.

Bagaimana rupa yakjuj dan makjuj? Adakah seperti raksasa yang bengis seperti dalam komik atau cerita fantasi? Kredit gambar : Komik Alam Perwira
Seluruh jazirah Arab, Syam, Khurasan dipenuhi oleh yakjuj dan makjuj sejauh mata memandang

Terlepas sahaja mereka keluar,Mereka menuruni dari Bukit/gunung(tempat tinggi) dengan laju seolah-olahnya seperti semut-semut yang keluar dari busut(sarang)
Mereka akan minum air di danau Tiberias hingga habis total,Satu dunia akan didatangi oleh bangsa ini

Mereka membunuh semua manusia lain dan tiada kuasa lain yang dapat melawan mereka
Bangsa yang cintakan darah, hobinya berperang, brutal dan tiada kasih sayang
Saat mereka bangga dapat menghapuskan manusia seluruhnya, mereka melepaskan anak-anak panah mereka ke langit(bangsa mereka luarbiasa kuat hingga mampu memanah sejauh puluhan kilometer)

Baca juga : Semakin banyak asteroid ingin menghentam bumi.
Sepertinya firaun yang mengaku tuhan, diperdayakan apabila melepaskan anak panah ke langit lalu syaitan melumurkan darah di hujung panah lantas firaun menyangka telah berjaya membunuh tuhan di langit

Allah juga memperdayaka yakjuj makjuj dengan memerintahkan malaikat menyapukan darah di hujung panah lalu apabila anak-anak panah mereka kembali jatuh ke bumi, lantas mereka bersorak bangga
Mereka menyangka dapat membunuh penduduk di langit keseluruhannya

Doa senjata orang mukmin benar-benar menjadi senjata yang paling hebat

Mukmin yang terkepong di atas gunung tursina sudah kelaparan dan kehausan bersangatan
Hanya dengan doa dari Nabi isa a.s dan umat Islam(yang turut mengaminkan) lah maka Allah turunkan pertolongan dengan menghantarkan ulat/cacing untuk membunuh yakjuj dan makjuj
Satu dunia dipenuhi oleh mayat yakjuj dan makjuj hingga bau busuk merebak ke seluruh tempat

Lalu sekali lagi Nabi isa berdoa dan diaminkan oleh muslimin lainnya,Maka Allah datangkan burung yang mana leher-leher mereka sebesar leher unta
Mayat-mayat yakjuj makjuj ini diangkat pergi
Pergi dibuang ke mana? Wallahua'lam

Baca juga : Asap Dukhan
Tapi di bumi masih lagi tersisa daging dan darah yakjuj dan makjuj yang mengeluarkan bau yang meloyakan
Lalu sekali lagi Nabi isa berdoa dan diaminkan oleh seluruh muslimin
Allah perkenankan doa mereka lalu didatangkan hujan, Kemudian  bumi menjadi bersih seumpama kaca yang baru dilap

Maka tumbuhan mulai tumbuh, dan amanlah dunia seaman-amannya di fasa ke5...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://cikguzim.blogspot.com/2019/11/keganasan-yakjuj-makjuj.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerajaan Pertahan Sosma Sebab Realiti Keganasan Kata Muhyiddin

Kerajaan Pertahan Sosma Sebab Realiti Keganasan Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 9/11/2019 - jumlah : 97 hits
Menteri Dalam Negeri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan sedang meneliti beberapa cadangan meminda Sosma PEKAN NANAS Menteri Dalam Negeri Muhyiddin Yassin berkata kerajaan mempertahankan Akta Kesalahan Keselamatan kerana realiti keganasan har...
Mangsa Keganasan Rumah Tangga Cleopatra Mahu Wanita Bangkit

Mangsa Keganasan Rumah Tangga Cleopatra Mahu Wanita Bangkit

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 250 hits
Nur Fathiah Syazwana Shaharuddin mendakwa pernah menjadi mangsa keganasan rumah tangga Foto ihsan Instagram cleopatra x3KUALA LUMPUR 16 Nov Pernah tular kerana didakwa menjadi pembantu peribadi Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul...
1 500 Rakyat Terengganu Zahir Seruan Henti Keganasan Terhadap Wanita

1 500 Rakyat Terengganu Zahir Seruan Henti Keganasan Terhadap Wanita

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 211 hits
Jambatan angkat Terengganu menjadi laluan utama program Orange Batik Run KUALA TERENGGANU 23 November Seramai 1 500 individu pelbagai lapisan masyarakat menzahirkan seruan pembelaan kepada wanita dalam Orange Batik Run di Pasarnita di sini ...
Keganasan Rumahtangga Meningkat Kembalilah Muslimat Pas

Keganasan Rumahtangga Meningkat Kembalilah Muslimat Pas

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 112 hits
Tekanan hidup punca keganasan rumah tanggaKUALA LUMPUR Kehidupan yang penuh dengan tekanan dilihat menjadi punca keganasan rumah tangga terhadap kaum wanita kian meningkat mutakhir ini sekali gus menuntut pendekatan agama dalam mengatasinya...
Ahli Parlimen Batu Sapi Dalam Keadaan Koma

Niat Nak Bunuh Isteri Curang Terbunuh Pula Bayi Sendiri

Jangan Melampau Amaran Pemuda Umno Kepada Pemuda Ber

Mengejutkan Wanita Hilang Sejak 2 Tahun Lalu Ditemui Terapung Dalam Laut

Strategi Mula Makan Diri

Adam Ahmad Kau Pergi Jua Chord

Pbb Sarawak Tiada Hasrat Sertai Bn

Hajat Terakhir Kakak Aku Wanita Parah Jatuh Terhempas Ketika Buat Rope Swing



5 Kereta Paling Banyak Berjalan Dalam Dunia Mileage Tertinggi

Kisah Kultus Ajaran Sesat Jepun Era 90an Shinrikyo Aum

Biodata Penyanyi Rozita Izlyn Peserta Gegar Vaganza Musim 7 GV7 2020

Scold s Bridle Hukuman Wanita Yang Suka Bergosip Zaman Pertengahan

5 Calon Perdana Menteri Malaysia Untuk Masa Hadapan


Anak Gadis Azhar Sulaiman Menangis Nangis Akui Jadi Mangsa Buli Siber

Nor Aqilah Dijangka Keluar Wad Minggu Ni

Cara Terbaik Boleh Buat Sekiranya Didekati Penjual Jalanan Yang Jual Keropok Buku Dll

Hiburan Luruh Hati Tengok Anak Kena Tarik Penyanyi Nourul Depp Panik Tengok Anak Kena Sawan Akibat Demam Denggi

Hiburan Dah Tahu Kes Tengah Banyak Pergi Jugak Nizam Laksamana Dikuarantin Selepas Pulang Dari Sabah

Instagram Update 30 September 2020