Kedai Nasi Arab Terengganu Sedap Dan Murah


Kami ada satu lokasi kedai nasi arab yang kami suka makan di bandar Kuala Terengganu. Maklum sajalah orang lelaki kan makannya banyak, jadi suami suka ajak saya dan anak-anak makan di kedai nasi arab kerana portionnya yang selambak banyak.



Disebabkan portion nasi arab besar, jadi kebiasaannya saya akan order kebab atau shawarma sahaja di kedai nasi arab. Kalau terasa nak makan nasi, saya kongsi saja nasi dengan Auni. Auni juga penggemar nasi arab sama macam ayahnya. Jadi kami wajib order dua menu nasi dan makanan sampingan lain untuk saya dan Ameera jika ke kedai nasi arab.


Kedai Nasi Arab Terengganu Pertama kali makan nasi mandy di Restoran Aroma Arab Global, suami terus anggukkan kepalanya. Itu maksudnya lulus. Sedap dan boleh repeat lagi. Tapi di saat membuat bayaran selepas makan, suami buat anggukan kali kedua. Double approved! Itu maksudnya menu sedap dan harga pun murah. Wajib datang makan lagi. Sampaikan sekarang tiap kali rasa nak makan nasi arab, suami akan ajak kami terus ke Aroma Arab Global.




Setiap kali ke sini, kami akan order mandy chicken untuk Auni dan suami akan cuba makanan yang berlainan. Suami pernah order nasi mandy, madghud lamb dan maqluba lamb tapi nasi madghudlah yang paling tak berapa kena dengan tekak, katanya. Saya pun rasa yang sama. Untuk mandy dan maqluba, kedua-duanya lulus.


Aroma Arab GlobalSaya pula hanya makan menu shawarma dan kebab. Sesekali saya tukar angin dengan makan nasi mandy. Saya suka ambil shawarma berbanding kebab. Kenapa? Walaupun kebab sama sahaja dengan shawarma tetapi bezanya kebab dihidangkan siap-siap dalam gulungan dan diletakkan segala sos dan sayur-sayuran di dalamnya manakala bagi shawarma, ia dihidangkan di dalam pinggan sahaja dan saya boleh susun sendiri makanan mengikut cara yang saya mahukan. 




Selain itu, hidangan shawarma adalah untuk hidangan dua orang makan manakala kebab adalah untuk seorang makan. Jadi saya akan berkongsi makan dengan Ameera. Lagipun saya tak suka letakkan fries di dalam gulungan kebab saya, sebab itu saya lebih prefer shawarma berbanding kebab.


Sedap dan MurahCerita kelakar berlaku minggu ini bila mana suami tak mahu makan nasi kerana diet tetapi dia masih mengisi perut. Semasa berada di meja makan, suami perasan poster gambar menu fahsah lamb dilekatkan di dinding. Dalam gambar nampak seperti ada roti dalam pinggan dan di sebelahnya ada kuah di dalam mangkuk.


Gara-gara poster ini, suami terpedaya :P

Suami tanpa bertanya, terus buat tempahan untuk dua pinggan nasi mandy, satu pinggan fahsah lamb dan juga satu hidangan shawarma. Kami masih bergelak ketawa sambil bersembang semasa hidangan disediakan oleh staf restoran.


Semasa kami sedang bersembang, seorang staf berjalan keluar bersama hidangan roti dalam dulang di tangannya dan melepasi meja kami terus ke meja pelanggan yang berada di luar kedai. Melihat kepada saiznya kami terkejut dan sempat berkata, 'besarnya roti tu, mesti nak makan ramai-ramai'. Auni pula menyampuk, 'kot-kot roti abi besar tu jugak' sambil kami bergelak ketawa. 




Hidangan yang pertama sampai ke meja kami adalah nasi mandy diikuti dengan shawarma dan yang terakhir adalah fahsah lamb. Buntang mata suami bila lihat menu yang diordernya itu sama seperti menu besar yang kami lihat sebelum ini. Menu yang sama! Dan ia dihidang di dalam dulang! 


Dengan dua menu nasi dan satu hidangan shawarma ditambah dengan satu dulang hidangan fahsah lamb, awak rasa kami dapat habiskan semuanya tak? Mestilah tidak. Saya langsung tak sentuh hidangan shawarma saya, terpaksa bungkus untuk dibawa pulang. Nasi yang kami dah makan terpaksa kami habiskan, tapi tetap juga tak habis dan fahsah lamb? Pun tak habis. 




Saya bungkus ayam lebihan nasi mandy yang masih banyak untuk diberi kepada si bulus Lulu dan kami bungkus juga lebihan fahsah lamb yang masih banyak. Sayang kalau dibuang, kan dah membazir. Untuk keseluruhan makanan kami hanya membayar RM63 sahaja termasuk minuman. Murah kan?


Berapa harga fahsah lamb? Satu dulang dengan kuah kambing hanya RM17! 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nurzariniismail.com/2024/10/kedai-nasi-arab-terengganu-sedap-murah-arab-global.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makanan Hatyai Pilihan Restoran Halal Sedap Dan Murah

Makanan Hatyai Pilihan Restoran Halal Sedap Dan Murah

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 108 hits
Makanan Hatyai Pilihan Restoran Halal Sedap dan Murah Hatyai sememangnya syurga makanan bagi pelancong yang gemar mencuba pelbagai jenis makanan Terdapat banyak pilihan makanan tempatan yang tidak boleh dilepaskan apabila berkunjung ke Haty...
3 Kali Singgah Kedai Roti Paung Dan Pizza Arang Kayu Sebab Lokan Bakar Sedap

3 Kali Singgah Kedai Roti Paung Dan Pizza Arang Kayu Sebab Lokan Bakar Sedap

papar berkaitan - pada 18/10/2024 - jumlah : 111 hits
Bila kita sukakan sesuatu makanan dan kedai makan mesti kita akan berulang pergi dan pergi lagi sampai jemu Tu pun kalau jemulah kan Begitulah bila 3 kali singgah Kedai Roti Paung dan Pizza Arang Kayu kat Sepang ni mulanya sebab teringat lo...
Sukun Lembik Jangan Dibuang Boleh Buat Cekodok Sedap Ni

Sukun Lembik Jangan Dibuang Boleh Buat Cekodok Sedap Ni

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 108 hits
Jom cuba Cekodok Sukun Buah Sukun biasanya digoreng tapi jika ada buah terlebih masak boleh diolah menjadi Cekodok Sukun yang sangat sedap ni Barulah tidak membazir dan terbuang begitu sahaja Caranya sangat mudah dan tidak menggunakan banya...
Udang Celup Tepung Rangup Dan Sedap

Udang Celup Tepung Rangup Dan Sedap

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 96 hits
Udang celup tepung adalah hidangan yang sangat popular di Malaysia terutama di negeri Pantai Timur seperti Terengganu dan Kelantan Hidangan ini terkenal dengan udangnya yang rangup di luar tetapi masih kekal juicy di dalam Bagi yang ingin m...
Resipi Keema Daging Yang Sedap Makan Dengan Roti Atau Nan Cheese Meleleh

Resipi Keema Daging Yang Sedap Makan Dengan Roti Atau Nan Cheese Meleleh

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 102 hits
Keema daging selalunya di makan bersama nan cheese atau roti prata Adunan daging bersama rempah ratus memang membangkitkan selera selain penggunaan daging kisar dan kacang peas segar di dalamnya Resipi keema daging BAHAN BAHAN 400gm daging ...
Yogurt Farm Fresh Sedap

Yogurt Farm Fresh Sedap

papar berkaitan - pada 18/10/2024 - jumlah : 207 hits
Sejak tahu Farm Fresh ada keluarkan yogurt kita pun selalu membeli yogurt setiap minggu Kalau tidak tak tahu nak beli jenama apa yang sedap sebab kebanyakkannya produk yang diboikot Jadi bila ada yogurt Farm Fresh ni senang hatilah kita nak...
Resepi Kuah Oden Sedap Kalah Family Mart

Resepi Kuah Oden Sedap Kalah Family Mart

papar berkaitan - pada 23/10/2024 - jumlah : 65 hits
Resepi kuah oden sedap kalah family mart2 paket perencah tomyam adabi 2 paket perencah sup siam adabi 1 paket perencah asam pedas adabi 2 pcs kiub pati ayam Air 1 5 liter Gula 1 sudu Caranya Masuk semua perencah biar mendididih n blh masuk ...
Ayam Masak Kicap Mudah Dan Sedap

Ayam Masak Kicap Mudah Dan Sedap

papar berkaitan - pada 23/10/2024 - jumlah : 87 hits
Saya ingin kongsikan petikan video Tokku Pasir Gudang Bila sakit sahaja itu amaran awal pada kematian Maka segerakan bertaubat Kebetulan saya dah beberapa hari terlantar di hospital kerana ada infection dan bacteria Sementara menunggu resul...
Sedap Mudah Resipi Kek Pisang Blender Perisa Coklat Original

Sedap Mudah Resipi Kek Pisang Blender Perisa Coklat Original

papar berkaitan - pada 14/10/2024 - jumlah : 74 hits
Suka makan Kek Pisang Perisa original atau coklat dua dua memang sangat sedap Istimewa buat penggemar Kek Pisang Nnj Qurban Aqiqah ada kongsikan resipi mudah dan sedap yang boleh dicuba Pilih sahaja nak kek pisang perisa original atau cokla...
Guan Eng Is It Fair Foreign Investors Don T Have To Buy A Single Screw From Local Smes

Ong S Gripe With Dap Justified Says Ex Leader Ronnie Liu

Mayat Wanita Misteri Tiba Tiba Muncul Dalam Kereta

Bekas Pemimpin Kanan Pas Guru Pasti Tak Terasakah Sindiran Tuan Ibrahim

Scramble Egg

Flight School In Van Nuys Offering More Than Just Pilot Training With A View Of The Runway

Banjir Kpdn Kelantan Jamin Bekalan Makanan Cukup

Fokus Pasir Gudang


echo '';
5 Pekerjaan Yang Akan Membuatkan Kita Kenal Sifat Sebenar Manusia

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Andai Tiada Dia Slot Megadrama Astro Ria

Famili Duo 2024 Senarai Peserta Keputusan Markah Lagu Tugasan Cara Undi Format Penjurian Hadiah Dan Segala Info Musim 4

20 Cara Buang Angin Dalam Badan Dan Perut

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia


Kedai Nasi Arab Terengganu Sedap Dan Murah

Resepi Bergedil Kentang

Perang China As M Sia Di Mana Hizbullah Penyelamat

Self Awareness

India Patrika Gate Albert Hall Museum Di Jaipur

Lagu Trending Tik Tok Bawalah Aku Pergi