Kedai Kurma Murah Di Kl Dan Ampang


Pelbagai Jenis Kurma di Berkat Madinah
Assalamualaikum korang! hai! entry KURMA, iklan kurma, post kurma, itu tandanya apa??? DAH NAK PUASA LAH uols! hehe. Kurma atau dalam bahasa lainnya Buah Tamar, kalau kita orang islam di Malaysia ni, selalunya Kurma ni akan popular time time bulan Ramadhan jelah, habis je ramadhan, terbiarlah kurma tu ( rumah aku lah tu ) kihkih, then lagi satu, kalau time mengandung, gigih lah weh makan kurma! Sebab apa? KHASIAT KURMA tu memang tak boleh disangkal lagi.

Lagi satu, kurma ni boleh buat korang tahan lapar, cuba lah waktu sahur tu, makan kurma 3 biji, atau pun kisar kurma dengan susu buat minuman. InsyaAllah dapat bertahan sepanjang hari berpuasa.

Madinah Oasis, Buah Tamar ni asalnya dari bumi arab lah of course, masa kecik dulu, aku ingat lagi, susah nak dapat kurma ni, selalu orang pergi Mekah, benda pertama orang kirim mestilah Kurma dan Air Zam zam, dorang akan beli banyak dan sedekah pada ahli keluarga.

Tapi zaman sekarang ni, tak perlu susah susah dah, banyak dah pasaraya arab yang barangannya dibawa KHAS dari Madinah dibuka di Malaysia, suasana pun memang sama seperti berada di Madinah. Nak makan kurma, nak cari air zam zam, terus boleh beli di pasaraya Arab, contoh di Berkat Madinah.

Selain itu, kat berkat madinah ni, aku suka beli roti dia, fresh made, sedap gila wei! dah lah premium healty, no oil, no salt and sugar. Ada juga, honey, nuts, Baklava yang sedap gila!!! dan Jus Delima Fresh yang diperah hari hari di kedai.

Korang kan, kalau nak cari Baklava yang sedap di Malaysia ni, korang beli lah di Berkat Madinah! one of the best baklava available in malaysia, very reasonable price, have many types.

Berkat Madinah sendiri dah ada 3 cawangan tau, so boleh pergi dimana cawangan yang berdekatan dengan korang, Pasaraya Arab Berkat Madinah sekarang ada di Ampang, Kajang dan Shah Alam.
Cara Memilih Kurma yang Bagus
Kurma ni ada pelbagai jenis, di Berkat Madinah sendiri, ada lebih dari 100 jenis buah kurma, memang pening nak pilih, ada yang kering, basah, kecil, besar, manis, kurang manis, semua ada! Kurma yang sedap adalah kurma jenis kahwin, tapi aku pasti, di Berkat Madinah ni semua pun sedap. Ikut lah selera kita.

Kurma di berkat madinah ni dibawa KHAS dari 100% madinah tau! Semuanya fresh dan new seasons. Korang jangan beli kurma yang terlampau murah yang berlonggok-longgok tu, sebab risau dah disimpan lama, ada juga kes, dalam buah dah ada ulat, so better beli yang baru, yang fresh dan betul betul dari kedai arab.

Ok meh nak tunjuk korang, pelbagai jenis kurma di Berkat Madinah, harga pun ada skali tu, senang korang nak tengok.

Borong Kurma Murah
Kalau tanya aku, aku sangat suka kurma ajwa, aku tak makan kurma lain, aku suka kurma ajwa sebab dia kurang manis, tak besar sangat, dan kering. Itu taste aku lah, kurma ajwa antara kurma yang mahal antara yang lain, kurma ajwa dikenali sebagai kurma Nabi. Kurma Ajwa saja ada 3 jenis di berkat madinah ni, iaitu Ajwa Almadinah VIP, Ajwa Almadinah Premium dan Ajwa Almadinah biasa.

Di Berkat Madinah ni, kalau korang nak beli kurma secara borong pun boleh, mereka ada jual secara borong dalam kotak, bulan puasa akan datang ni, siapa nak cari kurma borong dengan harga murah, boleh lah datang sini, berkat madinah juga ada buat promosi untuk buah kurma dari 22hb - 26hb tau!

Hadiahkan Kurma Kepada Ahli Keluarga
Ok, selain dari beli timbang, ada juga buah kurma yang telah siap di pack cantik-cantik mcm dalam gambar dibawah ni, kalau korang nak hadiahkan kurma kepada kawan-kawan ke, ahli keluarga ke, client ke, boleh beli yang dah siap pack ni, cantik sangat packaging dia.

As usual, korang boleh pilih nak kurma jenis apa, ada Ajwa madinah, Kurma Walnut, Kurma Gajus, Kurma tangkai dan banyak lagi, korang kena pergi sendiri berkat madinah untuk tengok sendiri tau!

Banyak sangat kan!!! hihi, pening nak pilih

Kenapa Setiap Rumah Perlu Ada Kurma?
Ok meh nak bagitahu sesuatu kat korang, kurma ni, sebenarnya, bukan lah makanan untuk bulan puasa je, sepatutnya buah kurma perlu ada SENTIASA didalam rumah kita, rumah yang tiada kurma, adalah seperti rumah yang tiada makanan.

Nabi Muhammad SAW bersabda: Terdapat hadis yg lafaznya ialah: “Rumah yang tidak ada kurma di dalamnya, penghuninya kelaparan”.
HR Muslim (no: 2046).
So lepas ni, kita kena lah amalkan makan kurma, even bukan bulan puasa. Sebab buah kurma ni sangat lah bagus untuk tubuh badan kita, haih, insaf rasa sekejap. Aku ni, buah kurma pun tak gemar sangat, skrg ni kena makan selalu. Kurma adalah makanan Sunnah kot!

So jangan lupa, datang berkat madinah, dan beli kurma ok, buat stok kat rumah tu! mana yang jauh dari Ampang, pergi lah ke cawangan Kajang dan Shah Alam tau!

Berkat Madinah cawangan KajangAlamat Pasaraya Arab Berkat Madinah
Cawangan Ampang
17 & 18 L1, Jalan Ampang Putra 6, Taman Putra Suliman
68000 Ampang Selangor

Cawangan Kajang
Ground Floor, Unit No. PA-S-17 in Pearl Avenue Shops
Jalan Pasir Emas, Taman Berjaya,
43000 Kajang, Selangor.

Cawangan Shah Alam
20-28 Jalan Jemuju Empat 16/13d,
Seksyen 16, 40200 Shah Alam,
Selangor.


Laman web : http://www.madinah.com.my/Facebook : https://www.facebook.com/BerkatMadinah/Instagram : https://www.instagram.com/BerkatMadinah/

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.safurara.com/2019/04/kedai-kurma-murah-di-kl-dan-ampang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cari Supplement Whey Protein Bagi Bina Otot Nutrition Pro Kedai Paling Murah Jual Produk Bina Badan

Cari Supplement Whey Protein Bagi Bina Otot Nutrition Pro Kedai Paling Murah Jual Produk Bina Badan

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 792 hits
Muscle mania Ada ke di antara anda yang memang menggilakan tubuh sasa berotot kental Sedang mencuba pelbagai cara dan kaedah untuk menampakkan otot otot kental di tubuh Mahu mencari produk supplement atau makanan tambahan terbaik untuk memb...
Izmobile Kedai Repair Handphone Murah Dan Cepat Di Kajang Dan Bangi

Izmobile Kedai Repair Handphone Murah Dan Cepat Di Kajang Dan Bangi

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 1308 hits
IzMobile Kedai Repair Handphone Murah dan Cepat di Kajang dan Bangi l Assalamualaikum Baru baru ni masa nak ke Kajang Ana sempat singgah ke IzMobile Kedai Repair Handphone Murah dan Cepat di Kajang dan Bangi untuk baiki phone yang rosak IzM...
Plan Data Paling Murah Rm10 Sebulan

Plan Data Paling Murah Rm10 Sebulan

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 319 hits
Ada sorang user ni dia nak tukar dan tamatkan simkad ibunya dari program Tone Excel ke telco Onexox Dia tanya plan Onexox apa yang sesuai untuk ibunya Saya rasa saya tau apa yang dia perlukan Plan data paling murah dan paling praktikal Onex...
Tempat Sewa Bus Pariwisata Jakarta Paling Murah

Tempat Sewa Bus Pariwisata Jakarta Paling Murah

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 283 hits
Liburan sebentar lagi tiba sudah waktunya Anda mulai merencanakan dan mempersiapkan dengan baik kemana liburan kali ini akan diselenggarakan Bali salah satu destinasi wisata yang cukup populer dan pastinya pas untuk menghabiskan liburan kal...
Minyak Hitam Murah Berkualiti Shell Helix

Minyak Hitam Murah Berkualiti Shell Helix

papar berkaitan - pada 21/4/2019 - jumlah : 1516 hits
Shell Helix HX5 15W 40Engine oilHarga 79 99Ada tree gift Biasanya filter lah Dan stiker mileage Penghantaran percuma Yang suka maintenance sendiri Dan kalau anda rasa Murah boleh terus survey dengan Klik sini
Segi Fresh Market Tempat Wajib Beli Barang Basah Dengan Harga Murah Dan Berbaloi

Segi Fresh Market Tempat Wajib Beli Barang Basah Dengan Harga Murah Dan Berbaloi

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 1378 hits
Sebagai seorang ibu mesti akan fikir perkara penting seperti beli barangan basah setiap bulan Kalau boleh nak cari harga murah segar dan berkualiti Yer lah kalau beli barang dapur di kedai biasa mesti mama agak sedikit tekanan dengan harga ...
Murah Dan Segar Di Segi Fresh Market

Murah Dan Segar Di Segi Fresh Market

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 673 hits
Eyza ni memang sejenis suka masak dari beli kat luar Tapi kekadang tu beli la jugak bila dah jemu makan masakan sendiri Walaupun Eyza berdua je dengan Husband balik kerja je mesti masak Simple simple pun jadi la Perut kami berdua je pun yan...
Segi Fresh Market Harga Murah Barang Segar Segar Segar

Segi Fresh Market Harga Murah Barang Segar Segar Segar

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 490 hits
Hi Korang Kalau korang kaki igs kak lily mesti perasan yang kak lily setiap hujung minggu mesti pi membelil belah barangan dapur ni Tak kiralah barang basah ke barang kering ke makanan DakUban ke kan Memang setiap hujung minggu tak boleh mi...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11