Kebas Kaki Tangan Boleh Di Atasi Dengan Omega3


ASID LEMAK OMEGA 3 UNTUK ATASI KAKI TANGAN KEBAS Penyelidikan di Queen Mary, University of London menunjukkan bahawa asid lemak Omega 3, yang terdapat dalam minyak ikan, mempunyai potensi untuk melindungi saraf dari kecederaan dan membantu mereka untuk dibina semula.
Apabila saraf rosak disebabkan oleh kemalangan atau kecederaan, pesakit akan mengalami kesakitan, kelemahan dan kelumpuhan otot yang boleh menyebabkan mereka menjadi kurang upaya dan kadar pemulihan yang tidak baik.
Kajian yang diterbitkan dalam Journal of Neuroscience, menunjukkan bahawa asid lemak Omega 3 memainkan peranan penting dalam mempercepatkan pemulihan kecederaan saraf.
Kajian ini memberi tumpuan kepada sel-sel saraf periferal. Saraf periferal adalah saraf yang menghantar isyarat antara otak dan saraf tunjang, dan seluruh tubuh.
Saraf ini mempunyai keupayaan untuk menjana semula tetapi, walaupun kemajuan dalam teknik pembedahan, pesakit biasanya hanya mendapat pemulihan yang baik jika kecederaan mereka adalah kecil.
Asid lemak Omega 3 sangat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan normal badan dan telah banyak dikaji tentang manfaat kesihatannya. Oleh kerana tubuh manusia tidak mampu menghasilkan asid lemak Omega 3, kita perlu mendapatkannya melalui makanan seperti ikan berlemak seperti salmon dan sebagainya.
Asid lemak Omega 3 memberikan perlindungan yang ketara kepada sel dan menurunkan kematian sel.
Tahap asid lemak Omega 3 yang tinggi sangat membantu pemulihan kecederaan saraf. Asid lemak ini boleh memberi kesan yang baik dalam beberapa keadaan neurologi.
 

 
Masalah kaki dan tangan kebas boleh juga terjadi kepada golongan muda. Ia tidak terhad kepada golongan berumur sahaja.
Ini mungkin dipengaruhi oleh gaya hidup, pekerjaan, diet yang tidak sihat, kekurangan nutrisi tertentu ataupun kecederaan.
Tahukah anda bahawa kaki tangan kebas adalah berkaitan dengan masalah saraf?
Oleh itu, sapuan minyak atau balm kurang efektif untuk membantu sebagai penyelesaian total.
Selain daripada gaya hidup, kekurangan nutrisi tententu sering dikaitkan dengan tahap kesihatan saraf.
 
OMEGA 3 MEMBERIKAN 3 MANFAAT HEBAT YANG BERKAITAN DENGAN SARAF. Mengurangkan Keradangan.
Asid lemak Omega 3 akan mengurangkan keradangan pada kawasan yang terjejas, dan mengurangkan keradangan bermakna kesakitan juga akan reda. Dalam satu kajian, individu yang mengambil 1,200mg Omega melalui suplemen selama sebulan, 60% daripada mereka berjaya mengurangkan kesakitan, dan jumlah individu yang sama juga dapat berhenti daripada mengambil ubat preskripsi anti-radang.
 
Melindungi Saraf Daripada Kerosakan Selanjutnya.
Satu lagi kajian daripada Queen Mary University di London mendapati bahawa asid lemak Omega 3 dapat membantu melindungi saraf dari kecederaan. Kajian yang dilakukan pada sel-sel saraf terpencil tikus, mendapati bahawa Omega 3 mengurangkan jumlah kematian sel saraf dan meningkatkan perlindungan sel saraf terhadap kerosakan
 

 
Membantu Saraf Yang Rosak Pulih Lebih Cepat.
Omega 3 telah terbukti menerusi beberapa kajian dalam menggalakkan pemulihan saraf yang rosak dengan cepat. Satu lagi kajian mendapati bahawa 2,400 hingga 7,200 mg Omega 3 setiap hari dapat membantu memulihkan kesihatan sarung myelin, yang merupakan salutan perlindungan di sekitar saraf, dan mengurangkan kesakitan yang berkaitan dengan neuropati dan kaki tangan kebas.
 
DAPATKAN OMEGA 3 ANDA MELALUI DIET DAN SUPLEMEN Anda mungkin akan mengalami kesukaran untuk mendapatkan jumlah asid lemak Omega 3 yang diperlukan setiap hari jika hanya melalui diet anda sahaja.
Ye lah… berapa kilo ikan salmon atau sayur bayam yang perlu dimakan? Bagaimana kita nak tentukan berapa miligram asid lemak Omega 3 yang terkandung dalam 1 kilogram ikan salmon atau 1 kilogram bayam?
Oleh itu, bagi mendapatkan asid lemak Omega 3 yang cukup setiap hari, anda wajar pertimbangkan untuk mengambil suplemen minyak ikan kerana suplemen sudah ada sukatan tertentu mengikut dos yang disarankan.
Tapi, adalah penting untuk anda memilih hanya suplemen minyak ikan Omega 3 yang tulen, bergred farmaseutikal dan melalui proses penyulingan berganda sahaja. Anda juga patut pilih hanya jenama yang sudah terbukti tahap keselematannya kerana bukan semua jenama suplemen minyak ikan memberi manfaat yang sama.
Ada yang diekstrak daripada minyak hati ikan dan ini adalah tidak baik untuk kesihatan jangka panjang kerana ia mungkin mengandungi toksin, plumbum, merkuri yang tinggi.
 
ASID LEMAK OMEGA 3 ADALAH SUPERHERO DALAM PEMULIHAN SARAF & KAKI TANGAN KEBAS Asid lemak Omega 3 adalah ibarat wira dalam pemulihan saraf. Asid lemak Omega 3 boleh ditemui dalam ikan seperti salmon dan tuna, chia seeds, minyak flaxseed, minyak ikan, bayam, dan kacang soya.
 
GRED FARMASEUTIKAL – Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu teknologi ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yang dapat memekatkan asid lemak Omega 3 paling tulen.
 
PENYULINGAN 3 PERINGKAT – Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yang terdapat dalam ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri dan lain-lain. Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan.
Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah ia tidak mampu menapis kandungan logam yang membahayakan kesihatan seperti plumbun, merkuri dan sebagainya.
Kebanyakan minyak ikan yg terdapat di pasaran hanya menggunakan sekali sahaja penyulingan kerana jika 3 kali, kosnya agak tinggi namun Shaklee sahaja yang mampu beri yang terbaik dengan harga mampu milik.
 

 
1 botol Omega Guard Shaklee mengandungi 90 biji kapsul yang dapat menampung pengambilan selama sebulan.
 
 
Testimoni

 
Antara supplement yang boleh di ambil:
 
 
Cara Dapatkan Produk Shaklee? Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:
Hawa Rashid
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Kuala Nerus,UMT,UNISZA, Kuala Terengganu & Postage Seluruh Malaysia
Call | SMS | Whatsapp:
013 – 4076351
SID No.:
915471
Email:
[email protected]
The post Kebas Kaki Tangan Boleh Di Atasi Dengan Omega3 appeared first on Hawa2u.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hawa2u.com/kebas-kaki-tangan-boleh-di-atasi-dengan-omega3/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Angin Tak Boleh Masuk Melalui Kaki Kalau Nak Pakai Stokin Masa Berpantang Ini Stokin Yang Betul

Angin Tak Boleh Masuk Melalui Kaki Kalau Nak Pakai Stokin Masa Berpantang Ini Stokin Yang Betul

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 667 hits
Kalau dalam pantang mesti kita akan pakai stokin untuk elak sejuk dan badan masuk angin Tapi sebenarnya ada jenis stokin yang boleh di pakai ketika dalam pantang Doktor kesihatan wanita dan kehamilan berkongsi tentang stokin yang boleh dipa...
Wanita Ditemukan Tewas Dengan Tangan Dan Kaki Terikat Di Apartemen Karawaci

Wanita Ditemukan Tewas Dengan Tangan Dan Kaki Terikat Di Apartemen Karawaci

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 329 hits
Warga penghuni apartemen Habitat Karawaci Kelurahan Bencongan Kecamatan Kelapa Dua Kabupaten Tangerang digegerkan dengan penemuan jasad wanita di dalam kamar apartemen sabtu malam
Kereta Masuk Simpang Tak Bagi Signal Penunggang Motosikal Putus Jari Patah Kaki Serta Tangan

Kereta Masuk Simpang Tak Bagi Signal Penunggang Motosikal Putus Jari Patah Kaki Serta Tangan

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 962 hits
Gara gara tidak memberi signal seorang penunggang motosikal menjadi mangsa kebodohan pemandu kereta tersebut apabila jari telunjuknya putus tangan dan kakinya patah Mangsa menceritakan detik hitam itu melalui laman Facebook miliknya yang ki...
Bauksit Cuci Teknologi Cbh Boleh Atasi Isu Sungai Tercemar

Bauksit Cuci Teknologi Cbh Boleh Atasi Isu Sungai Tercemar

papar berkaitan - pada 9/5/2019 - jumlah : 265 hits
KUANTAN Teknologi Contaianerised Bulk Handling adalah satu kaedah terbaik yang wajar dimasukkan ke dalam nbsp draf Prosedur Operasi Standard Aktiviti Perlombongan dan Pengeksportan Bauksit Negeri Pahang seperti yang diwar warkan oleh nbsp K...
Tangan Dan Kaki Di Borgol Wn Rusia Kabur Dari Rutan Polda Bali

Tangan Dan Kaki Di Borgol Wn Rusia Kabur Dari Rutan Polda Bali

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 196 hits
Seorang tahanan asal Rusia bernama Andrei Spiridonov kabur dari Rumah Tahanan Ditresnarkoba Polda Bali pada dini hari kemarin Dia kabur setelah berpura pura minta diantar ke kamar mandi
Apple Dijangka Menambah Sokongan Papan Kekunci Maya Boleh Leret Pada Ios Akan Datang

Apple Dijangka Menambah Sokongan Papan Kekunci Maya Boleh Leret Pada Ios Akan Datang

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 224 hits
Apple bakal mengadakan acara WWDC ditujukan untuk pembangun pada bulan Jun kelak dan sedikit demi sedikit ciri baru yang dijangka akan dibawakan mula dihadir ke arena web Terbaru selain berkenaan Apple Watch pihak Bloomberg turut berkongsi ...
Pengamat Ojek Online Boleh Promo Gila Gilaan Tapi Jangan Langgar Aturan Tarif

Pengamat Ojek Online Boleh Promo Gila Gilaan Tapi Jangan Langgar Aturan Tarif

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 217 hits
Pengamat transportasi dan Ketua Institut Studi Transportasi Dharmaningtyas mengatakan apa yang dilakukan Grab Indonesia masih terbilang wajar Asalkan bentuk promo yang diberikan tidak sampai melanggar aturan
Cermin Belakang Cermin Sisi Kiri Kanan Bahagian Penumpang Belakang Boleh Gelap Habis Menteri

Cermin Belakang Cermin Sisi Kiri Kanan Bahagian Penumpang Belakang Boleh Gelap Habis Menteri

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 373 hits
Menteri Pengangkutan YB Loke Siew Fook mengumumkan pindaan ke atas peraturan baru lapisan filem atau cermin gelap ke atas kenderaan motor dalam satu sidang media di Kementerian Pengangkutan Malaysia di sini hari ini Menurutnya peraturan yan...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte