Keadilan Langgar Quran Hj Hadi Rujuk Dalil Mana




KEADILAN langgar Quran: Hj Hadi rujuk dalil mana?Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: March 21, 2023
KongsiTulisan Presiden Pas, Hj Hadi Awang yang cuba menggambarkan KEADILAN melanggar al Quran membingungkan rakyat kerana kabur dan tidak merujuk mana mana bahagian pelanggaran dengan jelas.
Bagi Pengarah Jabatan Pemahaman dan Pemantapan Agama KEADILAN, Amidi Abdul Manan, Presiden Pas itu sepatutnya memperincikan tulisannnya yang disiar Harakahdaily kepada pelanggaran yang berlaku, khususnya dalam ucapan pemimpin KEADILAN pada Kongres Nasional Khas Sabtu lalu sekiranya hal itu yang menjadi asas tulisan beliau.
Kata Amidi, perkara yang dirujuk dalam ucapan mungkin berkisar kepada sikap Hj Hadi yang sering tidak hadir ke parlimen dan hal itu perlu dijawab tanpa mengaitkannya dengan agama.
“Saya cuba memahami tulisan dalam Minda Presiden PAS yang melabelkan ‘PKR Lawan al-Quran’. Saya juga cuba mencari di manakah kenyataan yang disebutkan dalam mana-mana ucapan sewaktu penggulungan dalam Kongres Khas KEADILAN 2023.
“Dalam pengamatan saya dan ilmu yang terbatas ini tiada satu pun kenyataan yang dikeluarkan yang sepadan dengan maksud tajuk tulisan Minda Presiden itu.
“Pihak Pimpinan KEADILAN hanya mahukan keikhlasan dan kesungguhan wakil rakyat Marang dan beberapa ahli Parlimen dari PN untuk hadir ke sidang parlimen.
“Jika wakil Marang hanya sibuk beraksi dengan berpidato di merata tempat tapi tidak ke sidang parlimen, maka itu adalah satu perkara yang bertentangan dengan agama. Agama Islam menitikberatkan soal kesucian dan keberkatan pendapatan,” katanya dalam satu kenyataan.
Amidi juga menegaskan jawapan Hj Hadi sebelum ini bahawa parlimen bukanlah sekolah yang perlu beliau hadir setiap hari juga mengelirukan.
Katanya, parlimen lebih penting daripada sekolah kerana membenarkan berlakunya semak dan imbang atau al-amru bi il- ma’ruf wa nahyu a’ni il- munkar. Di situ jugalah punca peraturan dan undang-undang digubal.
“Jika kesepaduan antara agama Islam dan politik yang diperjuangkan maka parlimenlah tempatnya. Ia bukan sahaja menjadi wajib dari sudut politik tetapi juga dari sudut dakwah sebagaimana yang dipamerkan oleh generasi para sahabat di Madinah sehingga meraih gelaran Khayra Ummah
“Saya percaya jika wakil Marang rajin ke parlimen pada sesi yang lepas, RUU 355 sudah tentu telah dibahas dan diluluskan dengam restu MCA, MIC dan GPS,” katanya.
Malah, kata beliau jika Hj Hadi selalu ke Dewan Rakyat juga maka beliau boleh membetulkan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dianggapnya zalim.
Ahli Parlimen Marang itu juga, katanya, boleh memberi pandangan apabila PM membacakan ayat Quran sewaktu membentangkan RUU Perbekalan bagi tahun 2023.
“Agak melucukan apabila menuduh KEADILAN mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang bertentangan dengan Islam, sedangkan perkara yang serupa dilakukan oleh wakil Marang bersama sekutunya sebelum ini.
“Wakil Marang terlupa lafaz ikrar yang dibaca ketika kali pertama bersidang bagi setiap sesi sejak 1982 (tahun beliau menjadi Ahli Parlimen), iaitu setiap wakil rakyat perlu mempertahankan Perlembagaan Persekutuan pada setiap masa dan ketika.
“Maka ludahan ke langit akan hinggap di muka sendiri. Sistem pemerintahan di Malaysia semuanya berdiri di atas Perlembagaan ini. Baik raja, perdana menteri, pegawai dan pentadbir malah para asatizah sekalipun semuanya dinaungi oleh Perlembagaan yang dikatakan bertentangan dengan al-Quran oleh wakil Marang itu,” katanya lagi.
Oleh itu, Amidi berkata tulisan terbaharu Hj Hadi amat jelas menunjukkan wakil Marang sedang memperkukuh fahaman bercitra khawarij yang ditolak oleh Ahlus sunnah Waljamaah.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/03/keadilan-langgar-quran-hj-hadi-rujuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Hukum Lawan Al Quran Hadi Sudah Mula Perjuangkan Kembali Budaya Takfiri

Apa Hukum Lawan Al Quran Hadi Sudah Mula Perjuangkan Kembali Budaya Takfiri

papar berkaitan - pada 23/3/2023 - jumlah : 76 hits
Alquran adalah Kalamullah Alquran itu kitab suci kepada umat Islam Menentang Alquran atau melawannya jelas kafir hukumnya Itu hukum Qatie Hadi meletakkan tajuk dan gambar ini di dalam page beliau Tidak perlu dibaca apa yang Hadi huraikan ta...
Accused Of Going Against Quran Pkr Queries Hadi S Stand On Constitution

Accused Of Going Against Quran Pkr Queries Hadi S Stand On Constitution

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 117 hits
PKR has criticised PAS president Abdul Hadi Awang who accused the former of going against the Quran and defending the traditions of the colonialist in separating politics from religion and the monarchy In a statement today PKR religious dep...
Kuching S Hadi Nur Syakura Best Quran Reciters In State Level Competition

Kuching S Hadi Nur Syakura Best Quran Reciters In State Level Competition

papar berkaitan - pada 19/3/2023 - jumlah : 95 hits
Taib Raghad and other guests posing for a group photo with the winners at the prize giving ceremony Ukas photo BINTULU Hadi Mohd Sharkawi and Nur Syakura Mohamad Musa emerged champions in the Qari a
Langgar Titah Ceramah Di Masjid Ph Gesa Siasat Hadi

Langgar Titah Ceramah Di Masjid Ph Gesa Siasat Hadi

papar berkaitan - pada 9/3/2023 - jumlah : 124 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Pakatan Harapan meminta pihak berkuasa menyiasat Presiden PAS Abdul Hadi Awang kerana melanggar titah Sultan Terengganu yang melarang kuliah atau ceramah agama di masjid dan surau negeri itu Pengerusi PH Terenggan...
Gantikan Apa Hadi Awang Cakap Pkr Lawan Al Quran Jadikan Ia Pas Kena Redha

Gantikan Apa Hadi Awang Cakap Pkr Lawan Al Quran Jadikan Ia Pas Kena Redha

papar berkaitan - pada 25/3/2023 - jumlah : 86 hits
Nah di bulan puasa ni saya perbetulkan hati yang busuk kepada niat yang baik semoga bermanfaat PKR Pas Kena Redha ZUNAR
Di Mana Betulnya Pandangan Hadi

Di Mana Betulnya Pandangan Hadi

papar berkaitan - pada 22/3/2023 - jumlah : 196 hits
Hasbie MudaMemang benar tulisan Pengarah Jabatan Pemahaman dan Pemantapan Agama PKR Amidi Abdul Manan yang menjawab tuduhan dibuat Presiden PAS Abdul Hadi Awang semalam Tiada dalam mana mana bahagian ucapan penggulungan Setiausaha Agung PKR...
Revoke Hadi S Tan Sri Title Amanah Youth Submits Memo To Agong

Revoke Hadi S Tan Sri Title Amanah Youth Submits Memo To Agong

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 111 hits
Amanah Youth has urged the Yang di Pertuan Agong to revoke the Tan Sri title accorded to PAS president Abdul Hadi Awang two years ago over the latter s insolence and disrespect against the Malay rulers According to Amanah Youth vice chief A...
When Hadi Is On Rampage Of Sheer Incoherence

When Hadi Is On Rampage Of Sheer Incoherence

papar berkaitan - pada 8/3/2023 - jumlah : 95 hits
Democracy is not about toppling the government If that is the definition then Malaysia would have learnt all the wrong lessons from the French Revolution of 1789 In the aftermath of the Storm of the Bastille that removed the Sun King of Fra...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin