Katrina Ee Dipilih Untuk Program Pembangunan Pemandu Elit




Katrina Ee dari Malaysia dan Hong Kong adalah salah satu dari enam gadis yang dipilih untuk Program berprestij itu
Pemandu perlumbaan wanita muda yang bangkit, Katrina Ee telah dipilih untuk menjadi bahagian daripada kohort Program Pembangunan Pemandu 2024 More than Equal yang pertama.
Remaja berusia 14 tahun dari Malaysia dan Hong Kong adalah salah seorang dari enam gadis yang dipilih dari seluruh dunia untuk Program berprestij yang bertujuan untuk mengenal pasti dan memelihara bakat perlumbaan wanita teratas yang berpotensi tinggi.
More than Equal adalah inisiatif bukan untung yang ditubuhkan bersama oleh bekas pemandu F1, David Coulthard, yang matlamat keseluruhannya adalah untuk membantu mencari dan membangunkan Juara Dunia F1 Wanita pertama.
“Kami gembira dan bangga untuk memulakan era baru bagi pemandu wanita muda dalam sukan permotoran dengan pelancaran Program Pembangunan Pemandu More than Equal.
“Kumpulan pemandu muda berbakat ini akan kini menjadi sebahagian daripada program yang telah direka dengan umur dan jantina mereka diingat, dengan jurulatih pakar menyokong perjalanan mereka dan membantu maksimumkan potensi mereka. Ini adalah momen yang sangat menarik,” kata penyelaras bersama More than Equal.
Program ini akan memberikan peluang kepada Ee untuk bekerja bersama jurulatih prestasi bertaraf dunia dalam usahanya untuk naik tangga permotoran.
Diketuai oleh Tokoh Berbasikal Tom Stanton, bekas Ketua Prestasi di British Cycling, yang akan menggunakan pengalaman Olimpiknya untuk membantu memelihara dan memaksimumkan potensi sebenar Ee dan 5 bakat wanita muda yang lain.
Juga terdapat jurulatih pemandu Sarah Moore dan Jordan King, serta Hintsa Performance dan Smedley Group, yang akan memimpin pelan pembangunan berasaskan data yang pertama di dalam kelas bagi setiap pemandu individu.
Ini akan membentuk asas dalam pertumbuhan Ee sebagai pemandu perlumbaan kerana beliau akan terdedah kepada rencana latihan yang ketat seperti latihan teknikal dan taktikal, dan pembangunan fizikal dan personal.
More than Equal berbangga dengan penggunaan data dan penyelidikan mereka sebagai cara untuk menutup jurang prestasi untuk wanita dalam perlumbaan, juga proses pemilihan mereka yang teliti untuk Program Pembangunan Pemandu elit.
Dengan menjadi satu-satunya Asia yang diambil dalam Program, ini menonjolkan bakat muda Ee, dan memberi proyeksi dalam masa hadapannya sebagai pemandu perlumbaan yang sedang naik daun.
Dilahirkan dan dibesarkan oleh bapa Malaysia dan ibu Hong Kong, Katrina Ee memulakan perjalanan perlumbaan pada usia 7 tahun apabila dia mengambil kereta lumba sebagai hobi bersama adik perempuannya pada tahun 2017. Akhirnya, minatnya terhadap sukan itu berkembang dan dia mengejarnya secara kompetitif di seluruh Asia pada tahun 2019.
Pada usia 14 tahun, gadis Malaysia ini telah berubah dengan konsisten dan telah menunjukkan kemajuan yang mengagumkan dalam sukan.
Pada 2022, karter muda berbakat ini memperoleh gelar kereta lumba pertamanya sebagai Juara Siri IAME Asia dan Juara Perlumbaan Rotax Max Malaysia. 2023 juga merupakan tahun kejayaan baginya kerana dia memenangi tiga gelaran perlumbaan Asia, menjadi Juara Trofi Rotax Asia, Juara Siri IAME Asia dan Juara Asia Piala Rok. Dengan pelbagai pencapaian ini, remaja muda ini telah menunjukkan potensi yang luar biasa di pelbagai kejohanan di sekitar rantau.
Ee baru-baru ini memperluaskan tiruannya pada awal tahun, dan akan bersaing dalam 6 pusingan dalam Program Akademi Juara Masa Depan di Timur Tengah dan Eropah.
Karter muda ini juga dijadualkan untuk bersaing dalam siri lain di Eropah dan United Kingdom. Dengan More than Equal berpusat di London, ini menjadikan inisiasinya dalam Program Pembangunan Pemandu terkemuka mereka pada masanya.
“Saya masih tidak boleh percaya bahawa saya telah dipilih oleh panel More than Equal untuk menyertai Program Pembangunan Pemandu mereka.
“Masa muda saya membara di Asia, saya hanya bekerja keras dan memandu secepat yang mungkin, tetapi setelah berbincang dengan pasukan di More than Equal dan mendengar tentang pendekatan mereka terhadap pembangunan pemandu, ia jauh melebihi apa yang saya pernah bayangkan,” katanya.
“Saya berhasrat untuk maksimumkan peluang ini dan belajar sebanyak yang saya boleh, dengan harapan ia memberi saya kelajuan dan pendidikan untuk naik tangga perlumbaan. Ia sungguh menakjubkan dan saya sangat bersyukur atas peluang ini, saya tak sabar untuk memulakannya.
“Terima kasih kepada semua yang percaya pada saya, dan terutamanya ibu bapa saya yang sentiasa menyokong impian saya untuk menjadi juara F1,” kata remaja berusia 14 tahun itu.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/katrina-ee-dipilih-untuk-program-pembangunan-pemandu-elit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dukung Tujuan Pembangunan Berkelanjutan Bank Dki Jalankan 2 Program Tjsl Sekaligus

Dukung Tujuan Pembangunan Berkelanjutan Bank Dki Jalankan 2 Program Tjsl Sekaligus

papar berkaitan - pada 6/5/2024 - jumlah : 75 hits
Program CSR Kebun Hidroponik di Rusunawa Pasar Rebo juga menjadi lanjutan dari Program Tanggung Jawab Sosial Bank DKI di bidang lingkungan
Video Jokowi Kejutkan Pak Bas Soal Pembangunan Pasar Dikerjakan Era Prabowo Gibran

Video Jokowi Kejutkan Pak Bas Soal Pembangunan Pasar Dikerjakan Era Prabowo Gibran

papar berkaitan - pada 14/5/2024 - jumlah : 60 hits
Presiden Joko Widodo melakukan kunjungan ke Pasar Rakyat Kambara di Kabupaten Muna Barat Sulawesi Tenggara pada Senin
Erick Thohir Minta Percepatan Pembangunan Bali Maritime Tourism Hub

Erick Thohir Minta Percepatan Pembangunan Bali Maritime Tourism Hub

papar berkaitan - pada 13/5/2024 - jumlah : 78 hits
Erick yakin kehadiran BMTH sudah menjadi daya tarik wisatawan mancanegara melalui cruise
Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

papar berkaitan - pada 9/5/2024 - jumlah : 171 hits
KUANTAN Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang sedang mengenalpasti beberapa kawasan berpotensi boleh dibangunkan di sekitar stesen Laluan Rel Pantai Timur di negeri ini Exco Pelaburan Perindustrian Sains Teknologi dan Inovasi Pahang Datuk Moham...
Sebanyak 103 Projek Pembangunan Bekalan Air Pahang Berjaya Di Siapkan Kos Rm121 2 Juta

Sebanyak 103 Projek Pembangunan Bekalan Air Pahang Berjaya Di Siapkan Kos Rm121 2 Juta

papar berkaitan - pada 8/5/2024 - jumlah : 98 hits
KUANTAN Sebanyak 103 projek Pembangunan Bekalan Air Pahang berjaya disiapkan membabitkan kos sebanyak RM121 2 juta Menteri Besar Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail berkata sehingga kini kerajaan Pahang dan Pengurusan Air Pahang Berhad mempunya...
Korupsi Pembangunan Gor Di Kupang 5 Orang Jadi Tersangka

Korupsi Pembangunan Gor Di Kupang 5 Orang Jadi Tersangka

papar berkaitan - pada 15/5/2024 - jumlah : 68 hits
Kelimanya diduga terlibat korupsi pembangunan baru prasarana Gedung Olahraga pada Dinas Kepemudaan dan Olahraga Kabupaten Kupang tahun anggaran 2019
Menhan Prabowo Bicara Di Qatar Economic Forum Bahas Pembangunan Negara

Menhan Prabowo Bicara Di Qatar Economic Forum Bahas Pembangunan Negara

papar berkaitan - pada 16/5/2024 - jumlah : 108 hits
Ia mengatakan bahwa saat ini pada pemerintahan Presiden RI Joko Widodo telah berhasil menetapkan landasan untuk menciptakan perekonomian yang kuat
Demi Ganti Untung Kemenag Kembali Lakukan Pendataan 236 Lahan Milik Warga Terdampak Pembangunan Uiii

Demi Ganti Untung Kemenag Kembali Lakukan Pendataan 236 Lahan Milik Warga Terdampak Pembangunan Uiii

papar berkaitan - pada 20/5/2024 - jumlah : 66 hits
Misrad menuturkan pada pengalaman sebelumnya Kemenag sudah sukses melakukan pencairan santunan ganti untung terhadap warga terdampak lahan pembangunan UIII
Keruk Tebing Batu Kapur Sandiaga Setop Sementara Pembangunan Hotel Di Desa Pecatu

Keruk Tebing Batu Kapur Sandiaga Setop Sementara Pembangunan Hotel Di Desa Pecatu

papar berkaitan - pada 20/5/2024 - jumlah : 41 hits
Pengerukan tebing menjadi sorotan para netizen karena dianggap merusak lingkungan alam Bali
Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

How The Manly 150ah Lithium Battery Protects Against Overcharging And Short Circuits

With China Producing Many Cars Should We Be Happy

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

Najib Tun Razak Game Over

Apa Jadi Kalau Rakyat Jumpa Lubuk Emas Belakang Rumah Hak Milik Siapa Sebenarnya



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Splash Carnival Kicks Off Join The Fun At Legoland Malaysia Resort S Water Park Festival

Comfort Vs Control Can Waistdear Shapewear Balance Both

Wany Hasrita Madu Dua Chord

It Is A Great Achievement

Upscale Retirement Homes In Malaysia A Double Edged Sword

5 Star Hotel Kuala Lumpur Malaysia Top Luxury Kl