Kata Negara Nak Bengkrap Rupanya Ada Rm2 Trillion


22 bulan war2kan kat rakyat kerajaan PH tak ada duit sebab DS Najib dah curi. Madey kata Najib penyamun duit rakyat. Guan Eng kata wang negara dirompak oleh kerajaan BN. Kerajaan PH kata negara tak cukup duit nak bantu rakyat sebab DS Najib dah rompak duit rakyat billion2 dan cuma tinggalkan RM450 juta.

Pastu canang pulak DS Najib dan kerajaan BN tinggalkan hutang RM1.2 trillion. Pastu mengemis dengan rakyat isi tabung untuk bayar hutang negara. Berduyun2 rakyat yang uneducated kata Madey mengisi Tabung Harapan sampai cecah lebih RM200 juta. Pastu Madey kata ada yang salah guna duit Tabung Harapan.





Pastu merayu pulak pada rakyat supaya ikat perut dan bantu kerajaan sebab kerajaan tak ada duit, kerajaan akan bengkrap kalau hutang negara tak bayar. Canang lagi DS Najib jual negara kepada China. Serata dunia PM masa tu pergi nak berhutang kononnya kerajaan perlukan wang untuk menguruskan operasi kerajaan.

Tiap2 hari dikata DS Najib penyamun, perompak dan pencuri. Dalam tv pun selingannya Madey kata DS Najib penyamun dan pencuri yang menyebabkan kerajaan tak ada duit.

Sejak PH berkuasa, ekonomi merudum, nilai mata wang susut teruk, harga komoditi jatuh merudum, banyak negara tarik pelaburan, indeks bursa saham jatuh dan aset2 negara dijual. Kerosakan negara sangat teruk sehingga menteri kewangan hanya mampu umum Pakej Ransangan RM30 untuk bantu rakyat.

Kerana kebebalan akhirnya kerajaan PH tumbang sendiri akibat angkara sendiri. Akhirnya tertegak kerajaan baru yang diperkenankan YDP Agong. Kerajaan Perikatan Nasional dipimpin oleh DS Muhyiddin Yassin hasil gabungan beberapa parti seperti Bersatu, Muafakat Nasional, bebas, GPS dan lain2 parti.

Kerajaan PN menghadapi situasi yang sangat sukar apabila wabak covid-19 melanda negara akibat kecuaian kerajaan PH yang tidak menyekat kemasukan pelancong dari China dengan alasan akan menjejaskan Tahun Melawat Malaysia 2020, pelancong2 sihat, tak merbahaya jika pakai 'mask'.





Kerajaan PN terpaksa melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bila rakyat yang dijangkiti semakin meningkat. Arahan PKP menjejaskan rakyat, syarikat, peniaga dan sebagainya. Kerajaan PN yang prihatin dengan nasib rakyat yang terjejas telah mengumumkan Pakej Ransangan RM250 billion.

Pemimpin, rakyat, penyokong, pentaksub dan damacai2 PH terkejut, terpaku dan tergamam dengan pengumuman PR RM250 billion oleh DS MY. Pertanyaan dalam kepala mereka adalah RM250 billion duit dari mana sedangkan kerajaan PN baru sebulan lebih memerintah.

Apabila DS MY mengumumkan pencarum KWSP boleh keluarkan caruman mereka dari akaun 2 maksima RM500 sebulan selama 12 bulan mereka mencemuh MY dan kerajaan PN. Mereka kata patutnya kerajaan beri bantuan dengan duit kerajaan bukan dengan duit rakyat sendiri. Mereka mencemuh lagi dengan mengatakan kewangan kerajaan meruncing atau kata mudahnya kerajaan tiada wang.

Bila dimaklumkan kerajaan Malaysia memilik simpanan wang tunai lebih RM2 trillion atau 2 ribu billion mereka tidak percaya kerana selama ini diwar2kan kerajaan tiada duit dan sudah nak bengkrap.

Selepas beberapa ketika terkejut dengan pengumuman PR RM250 billion, duit dari simpanan tunai kerajaan berjumlah lebih 2 trillion ada yang dengan tiada rasa malu mengaku pakej ransangan yang diumum oleh MY adalah hasil reformasi yang dibuat kerajaan PH sejak 2 tahun lalu. Ada juga yang kata adalah jasa kerajaan PH yang menyimpan wang dan macam2 lagi.

Berapa tebal agaknya kulit muka mereka sehingga tidak rasa malu mengakui jasa kerajaan mereka sedangkan selama 22 bulan hanya mengenceng rakyat. PM7i pun tanpa segan silu dan rasa malu mengaku selama 22 tahun beliau mengumpul simpanan tunai kerajaan berjumlah 1.9 trillion.

Ini adalah jasa Pak Lah dan DS Najib yang diiktiraf sebagai antara 10 orang menteri kewangan terbaik Asia. Hanya 9 tahun mampu membuat simpanan lebih 2 trillion.

Persoalannya,

Adakah PM7 tak tau ada simpanan tunai lebih 2 trillion?

Adakah menteri kewangan @ LGE tak tau ada simpanan tunai lebih 2 trillion?

Adakah Gabenor Bank Negara tak tau ada simpanan tunai lebih 2 trillion?

Sudah tentu mereka tau. Tetapi kenapa mereka war2kan kepada rakyat kerajaan tak ada duit dan nak muflis?

Tidak lain tidak bukan adalah hanya untuk menipu rakyat supaya percaya DS Najib adalah penyamun, pencuri dan perompak. Selama 22 bulan mereka menipu rakyat dan memfitnah DS Najib. Selama 22 bulan mereka menganiaya rakyat dengan memberhentikan berpuluh2 ribu orang yang menyebabkan mereka kehilangan pendapatan dan menjejaskan keluarga mereka.





Akhirnya mereka terperangkap dengan penipuan, fitnah dan tuduhan palsu mereka sendiri. Ingatkan panas sampai ke petang rupanya hujan ditengah hari. Dengan berlakunya wabak civid19 Allah tunjukkan penipuan mereka terhadap rakyat, penganiayaan terhadap rakyat dan tarik balik kuasa yang diberi.

Masih adakah rakyat yang percaya dengan penipu2 yang tidk tau malu ini yang suka ambil kredit dari hasil titik peluh orang lain yang dianiaya ...?

https://www.google.com/amp/s/www.bharian.com.my/node/485576/amp

27 Feb 2020: Dr M: Malaysia can tap RM2 trillion savings to further stimulate economy
https://www.theedgemarkets.com/article/dr-m-malaysia-can-tap-rm2-trillion-savings-further-stimulate-economy.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kakipalu.blogspot.com/2020/04/kata-negara-nak-bengkrap-rupanya-ada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalau Nak Kata Aku Buka Aib Pun Lantak Lah

Kalau Nak Kata Aku Buka Aib Pun Lantak Lah

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 449 hits
Sejak semalam hangat diperkatakan mengenai rumah tangga usahawan kosmetik Datuk Alha Alfa susulan pendedahan penceraiannya kepada umum Bagaimanapun ada yang menuduhnya seolah The post appeared first on
Eh Bukan Dahulunya Kata Ph Tak Pandai Jaga Rezab Negara Dan Hancing Melingkopkan Negara

Eh Bukan Dahulunya Kata Ph Tak Pandai Jaga Rezab Negara Dan Hancing Melingkopkan Negara

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 127 hits
Bank Negara Malaysia akan membayar dividen RM3 5 bilion kepada kerajaan bagi tahun kewangan berakhir 31 Dis 2019 berbanding RM2 5 bilion pada 2018 dan ia merupakan baki keuntungan bersih bank pusat itu Laporan tahunan BNM 2019 memaklumkan b...
Harga Siling Topeng Muka Rm2 Akan Turun Kata Mkn

Harga Siling Topeng Muka Rm2 Akan Turun Kata Mkn

papar berkaitan - pada 22/3/2020 - jumlah : 311 hits
Harga siling topeng muka RM2 akan turun kata MKN Dikemas kini 19 minit yang lalu Diterbitkan pada 22 Mar 2020 1 44PM
Bukan Untuk Menakut Nakutkan Tetapi Negara Harus Buat Persiapan Rapi Kata Salahuddin

Bukan Untuk Menakut Nakutkan Tetapi Negara Harus Buat Persiapan Rapi Kata Salahuddin

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 155 hits
Majlis Keselamatan Makanan Negara harus segera ditubuhkan oleh kerajaan bagi menangani isu makanan ketika penularan wabak Covid 19 ini Timbalan Presiden AMANAH Datuk Seri Salahuddin Ayub berkata walaupun Malaysia mempunyai Majlis Keselamata...
Man Raja Lawak Nak Agih Rm50 000 Kepada Yang Memerlukan

Man Raja Lawak Nak Agih Rm50 000 Kepada Yang Memerlukan

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 235 hits
Sudirman Mohd Tahir PELAWAK Man Raja Lawak menyumbang sebahagian wang kemenangan program Maharaja Lawak 2019 sebanyak RM50 000 kepada individu kurang berkemampuan Man atau nama sebenarnya Abd Rahman Kasim mengalu alukan mereka yang memerluk...
Nak Tau Tak Rahsia Macam Mana Nak Ingat Apa Yang Diajar Oleh Guru Dalam Kelas

Nak Tau Tak Rahsia Macam Mana Nak Ingat Apa Yang Diajar Oleh Guru Dalam Kelas

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 607 hits
NAK TAU TAK RAHSIA MACAM MANA NAK INGAT APA YANG DIAJAR OLEH GURU DALAM KELAS Kalau cikla seorang cikgu rasanya macam sangat mencabar je nak tarik perhatian student terhadap apa yang kita ajar dekat depan kelas Sebab pada cikla murid dulu d...
Anak Nak Makan Roti Buat Roti Ikut Langkah Paling Mudah Resipi Ibu Ni Confirm Jadi

Anak Nak Makan Roti Buat Roti Ikut Langkah Paling Mudah Resipi Ibu Ni Confirm Jadi

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 524 hits
Disaat semua orang berebut rebut mendapatkan stok bekalan roti ada baiknya masa terluang ini kita cuba hasilkan roti sendiri di rumah Lagi berbaloi hasilnya bila melihat air tangan sendiri Anak anak pastinya lebih teruja Resipi roti mudah y...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Pemilik Tanah Aina Perlu Akur Dengan Undang Undang Tidak Perlu Keluar Kenyataan Seolah Olah Dizalimi

Tuntutan Khairat Kematian Madani

Salam Nuzul Al Quran 1445h

Sotong Masak Hitam Tak Hitam

Kata Nak Berlakon 5 Bulan Keluar Running Man Ramai Persoal Kehilangan Jeon Somin

Setelah Kes Dibawa Ke Mahkamah Kini Giliran Dr Akmal Tunjuk Islam Itu Pemaaf