Kat Malaysia Tak Pakai Macam Tu Tapi Sampai London Isteri Fizo Omar Jadi Mangsa Fesyen


N3tizen terkejut melihat fesyen isteri pelakon Fizo Omar, Mawar Abdul Karim yang memakai ‘skirt’ pendek paras lutut bersama ‘legging’ ketika bercuti di London. Foto yang dimuat naik Mawar menerusi entri terbarunya itu mendapat pelbagai reaksi n3tizen yang kurang senang dengan pemilihan pakaian pengasas syarikat tudung popular, Fareeda itu.
Foto tersebut merakamkan Mawar yang sedang bersiar-siar disekitar kota London mendukung anak sulungnya, Maryam.
Menerusi ruangan komen, rata-rata n3tizen menyifatkan Mawar sebagai seorang mangsa fasyen selain memberikan nasihat kepada wanita berkenaan.

Bagaimanapun, sehingga kini Mawar masih belum memberikan respon terhadap komen-komen n3tizen.

View this post on Instagram
Maryam good girl @maryamfareedakids . Mama n bapa dah kejung . . (Wearing Selendang Satin @fareedagroup )
A post shared by Madam Rose (@mawar_karim) on Jan 9, 2019 at 5:19am PST

Foto: Instagram @mawar_karim, Kredit astrogempak
Tapi lain pula yang terjadi kepada Neelofa. Beliau juga pernah beberapa kali dilabel sebagai mangsa fesyen. Tapi beliau sangat cool menjawab isu tersebut. Jom imbas isu Neelofa mangsa fesyen baru-baru ini.
‘Lucu dikata mangsa fesyen’. Biarpun dikritik hebat n3tizen gara-gara menyarung persalinan bersaiz besar dilengkapi beg pinggang (pouch beg) pada sebuah acara, pelakon dan pengacara jelita, Noor Neelofa Mohd Noor, berkata dia menyukai busana yang digayakan itu.

Mengakui sudah lali dengan kritikan dan komen negatif n3tizen, Neelofa, 29, terharu apabila dia menjadi pilihan sebuah label terkemuka untuk menata gayanya ketika menghadiri sebuah acara fesyen, baru-baru ini.
“Terus terang saya katakan, saya suka persalinan itu. Pernahkah saya peduli dengan apa orang cakap? Kritikan mereka tidak sedikitpun menjejaskan saya. Ini bukan kali pertama saya dikutuk, malah sudah lali. Saya bangga memperagakan persalinan itu dan rasa lucu apabila ada yang bercakap, saya menjadi mangsa fesyen,” katanya.
Sentiasa mengikuti perkembangan dunia fesyen, Neelofa yang ditemui pada majlis Teduhan Kasih, Pertubuhan Rahoma Darul Fakir di sini, berkata fesyen yang digayakan itu sudah menjadi aliran untuk musim 2018 di Eropah.
Meskipun ada dalam kalangan keluarga dan kenalannya yang tidak menggemari fesyen yang digayakan, Neelofa berkata, dia tidak janggal menyarung persalinan itu.
“Tahun ini, aliran fesyen lebih tertumpu kepada konsep ‘cover up’. Kalau kita lihat, perkembangan fesyen di Eropah sudah ke arah itu. Jadi, apabila saya diberi peluang untuk menggayakan persalinan itu, semestinya saya suka.
“Orang tidak faham dan mereka hanya tahu mengkritik dan mengecam. Sebagai seorang yang sentiasa did3dahkan dengan fesyen yang menutup ini, patut berasa bangga. Saya tidak salahkan mereka, cuma mungkin mereka kurang arif kerana fesyen itu sangat subjektif,” katanya.
Menyentuh mengenai tindakannya membuat Instagram Stories mengenai produk makanan tambahan yang dikritik hebat gara-gara mendakwa boleh diambil bayi untuk memutihkan kulit, Neelofa berkata, ia berlaku kerana salah faham.
Neelofa juga mengakui, kesilapan itu berpunca daripada tindakannya menyalin kenyataan dari laman sesawang yang salah.
“Saya membuatnya atas kerelaan diri dan bukan kerana termaktub dengan kontrak produk terbabit. Saya ke laman sesawang produk itu dan menyalin kenyataan yang terdapat di situ. Rupa-rupanya, itu bukan laman sesawang rasminya.
“Apabila jadi begini, orang ingat produk itu untuk memutihkan kulit, sebaliknya ia lebih kepada masalah ekzema. Tidak ada sebab saya melatah kerana dikecam dan dikritik. Lebih baik saya berdiam diri.
“Selepas lama berdiam, saya rasa ini masanya untuk tampil memberikan penjelasan dan memperbetulkan salah faham ini,” katanya. Sumber BH online
The post “Kat Malaysia Tak Pakai Macam Tu Tapi Sampai London” Isteri Fizo Omar Jadi Mangsa Fesyen appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/10/kat-malaysia-tak-pakai-macam-tu-tapi-sampai-london-isteri-fizo-omar-jadi-mangsa-fesyen/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muka Cantik Tapi Suara Macam Abang Askar Kan Unik Tu

Muka Cantik Tapi Suara Macam Abang Askar Kan Unik Tu

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 564 hits
Walaupun berada jauh dari Malaysia nama usahawan kosmetik Nur Sajat tidak pernah lekang daripada kontroversi panas Jika anda mengikuti perkembangan Nur Sajat The post appeared first on
34 Tahun Tapi Macam 19 60 Tapi Macam 30

34 Tahun Tapi Macam 19 60 Tapi Macam 30

papar berkaitan - pada 13/1/2019 - jumlah : 219 hits
Semalam terjumpa rambutan jual kat mall makanya benda ni agak rare kat sini berbanding kat Malaysia kita boleh panjat2 atas pokok sambil makan Ah bestnya ye kenangan itu Well I don t want to dwell on the past I want to be realistic Allah da...
Orang Kata Anak Kedua Ni Sangat Istimewa Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi Betul Ke

Orang Kata Anak Kedua Ni Sangat Istimewa Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi Betul Ke

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 389 hits
ORANG kata perangai anak kedua ni lain daripada yang lain Mereka punya sifat yang tersendiri Adakalanya mereka cukup disenangi oleh semua anggota keluarga tidak kurang juga yang menjengkelkan sehingga langsung tidak disenangi oleh adik bera...
Nanti Kahwin I Pakai Macam Elfira Cantik Tak

Nanti Kahwin I Pakai Macam Elfira Cantik Tak

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 286 hits
Meskipun sudah dua minggu Elfira Loy mendirikan rumah tangga dengan pilihan hatinya Faris Khairol Anuar majlis perkahwinannya masih lagi menjadi bualan ramai The post appeared first on
Produk Fesyen Oleh Caterpillar Malaysia

Produk Fesyen Oleh Caterpillar Malaysia

papar berkaitan - pada 9/1/2019 - jumlah : 462 hits
Sukar untuk membayangkan bahawa sebuah syarikat yang mengkhusus kepada pembekalan peralatan dan jentera untuk industri berat di seluruh dunia menjadi jenama fesyen Tetapi itulah yang dilakukan oleh syarikat Caterpillar Malaysia apabila meng...
Suka Menyakat Tapi Aeril Suami Dan Ayah Terbaik Wawa Harap Attar Jadi Macam Ayahnya

Suka Menyakat Tapi Aeril Suami Dan Ayah Terbaik Wawa Harap Attar Jadi Macam Ayahnya

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 529 hits
Pasangan selebriti Aeril Zafrel dan Wawa Zainal antara pasangan suami isteri yang sweet dan masing masing satu kepala Memiliki sepasang cahaya mata yang comel buatkan semua netizen geram Bagi yang selalu mengikuti perkembangan suami isteri ...
Doktor Kongsi Cara Jaga Gigi Anak Masa 10 Bulan Hanya Pakai Kain Lembap Tapi Kena Biasakan

Doktor Kongsi Cara Jaga Gigi Anak Masa 10 Bulan Hanya Pakai Kain Lembap Tapi Kena Biasakan

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 589 hits
Penjagaan gigi anak sememangnya menjadi tanggungjawab ibu bapa Perkongsian doktor ini boleh dijadikan panduan Pegawai Pergigian di Pusat Sejahtera Universiti Sains Malaysia berkongsi tentang cara penjagaan gigi yang dilakukan kepada anaknya...
Moira Dela Torre Artis Filipina Pilih Kuala Lumpur Sebagai Hentian Pertama Moira World Tour 2024

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Filem Reversi

Cadangan Tambah Baik Gaji Penjawat Awam Diumum 1 Mei Pm

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar



Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix


Klia Shooting Malaysia Airports Honours Security Personnel

Rm80mil Allocated For National Heart Centre In Sabah

Changing From Sweet To Less Sweet To Finally Unsweetened

Kad Hari Raya Koleksi Idea Dan Rekabentuk Menarik

Masum 2024 Senarai Sukan Dan Tarikh Pertandingan

Tanda Tanda Kolesterol Tinggi Dan Cara Cara Mengurangkan Kolesterol Ke Paras Normal