Kampung Pisang Bersiri Siri Lawak Tahap Next Level


Kampung pisang, siri filem komedi seram Malaysia yang telah menjadi fenomena sejak pertama kali diperkenalkan pada tahun 2007. Sebut je kampung pisang dah tahu dah pengarah dia siapa, kan? Siapa lagi kalau bukan Mamat Khalid. 

Terbaru, Kampung Pisang Bersiri-Siri yang merupakan filem siri Kampung Pisang keenam bakal ditayangkan. Francais "Kampung Pisang" yang dinantikan ramai. Sebelumnya, Hantu Kak Limah (2018) meraih kutipan lebih dari RM30 juta berbanding siri Kampung Pisang pertama dan telah mencipta sejarah.
kredit : google



Zombie Kampung Pisang, komedi seram pertama yang mencapai tahap pecah panggung dengan pulangan RM2.37 juta. Dengan kejayaan tersebut, memberikan sumber inspirasi kepada filem Mamat Khalid untuk meneruskan filem filem siri seterusnya sehingga Kampung Pisang Bersiri-Siri.

Lokasi penggambaran semua filem ni berlaku di kampung yang sama, iaitu Kampung Pisang. Watak utama dalam kesemua filem ni seperti semua orang tahu adalah Awie yang memegang watak Husin dan bersama watak-watak lain yang popular seperti Kak Limah, Usop Wilcha, Pak Jabit, Pak Abu, Yeh Sekupang dan lain-lain.

Hebat betul penangan cerita kampung pisang ni ye. Bukan biasa-biasa cerita 'evergreen' yang diminati ramai. Tengok teaser Kampung Pisang Bersiri-siri ni pun buat pecah perut nak gelak. Dalam satu scene tu.

Seorang perempuan masuk ke kedai Pak Jabit. Perbualan lebih kurang begini apa

Perempuan : Pak Jabit, mee kari
Pak Jabit : Tak menjawab sepatah apa sambil menyiapkan mee kari. 
Perempuan : Kuah Laksa (senyum tanpa rasa bersalah)
Tercengang semua yang ada kat kedai Pak Jabit

Pak Jabit : Berapa bungkus?
Perempuan : Sebungkus, makan sini.
Haru biru Pak Jabit dibuatnya mendengar.

Teaser Kampung Pisang Bersiri-Siri
Kah kah kah! Tergelak terus.. tak boleh tahan weeeii..Memang pecah! Lawak tahap next level ni.
Pelakon Filem Siri Kampung PisangAwie sebagai HusinUsop Wicha sebagai UsopMan Kadir sebagai Pak JabitZami Ismail sebagai Pak AbuDelimawati sebagai Kak LimahRab Khalid sebagai Yeh SekupangIlya buang sebagai PianAzwan Annuar sebagai Wan KaswiPekin Ibrahim sebagai MusalmanEzlynn sebagai Mon
Tak sabar nak tengok Kampung Pisang Bersiri-Siri ni. Tapi masih belum diketahui lagi bila waktu tayangan Kampung Pisang Bersiri-Siri ni. Mesti ada watak baru yang akan muncul disebabkan ada antara pelakon-pelakon dalam siri Kampung Pisang ni telahpun meninggal dunia. 
Throwback sikit filem siri Kampung Pisang
Sinopsis Zombie Kampung Pisang (2007)Filem pertama yang memperkenalkan kejadian seram di Kampung Pisang ketika ketenteraman dan kedamaian Kampung Pisang tiba-tiba bertukar menjadi kecoh dan huru-hara pada suatu malam apabila penduduk kampung seorang demi seorang tumbang dan berubah menjadi zombi yang ganas dan mengancam penduduk kampung yang lain. 
Tiga orang pemuda kampung, Husin, Deris dan Mat Karan, perlu mencari jalan untuk mengembalikan ketenteraman kampung dan mencari punca kekalutan itu.

Sinopsis Hantu Kak Limah Balik Rumah (2010)Husin yang telah 2 tahun bekerja di Singapura mengambil keputusan balik ke kampung halamannya, Kampung Pisang. Apabila sampai ke rumahnya, Husin hairan melihat perangai pelik jiran sebelah rumahnya, Kak Limah yang langsung tidak bercakap dan rambut yang mengerbang semacam. 
Dia juga mengalami kejadian menakutkan ketika mahu tidur. Husin bergegas ke warung Pak Jabit, lalu menceritakan kepada orang-orang kampung bahawa barangkali Kak Limah sudah menjadi hantu.

Sinopsis Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit (2013)Beberapa tahun selepas kejadian filem pertama, Husin telah bangkrap akibat ditipu skim cepat kaya telah kembali semula ke Kampung Pisang. 
Di Kampung Pisang, Husin berjumpa semula dengan geng-geng yang lamanya dan juga Mon, wanita yang mula-mula mengisi taman hatinya semasa Kampung Pisang di landa Zombi dan penyebab kepadanya hendak berjaya walaupun tidak mempunyai SPM. 
Namun beberapa hari selepas itu Kampung Pisang telah dilanda sesuatu perkara yang aneh. Nampaknya sejarah misteri seratus tahun dulu berulang kembali. Kejadian kehilangan lelaki-lelaki teruna di Kampung Pisang kembali menghantui. 
Dalam kekecohan itu, Kak Limah yang sudah pulih sepenuhnya sibuk merancang rombongan ke Singapura dan menawarkan Husin menjadi pembantunya. Namun begitu, masalah menjadi semakin rumit apabila Husin sendiri telah didapati hilang dirumah oleh Usop dan kawan-kawannya. 
Kesan yang tinggal hanyalah bekas bungkusan Maggi dari Singapura

Sinopsis Zombie Kilang Biskut (2014)Zombi Kilang Biskut mengisahkan Husin yang kembali ke Kampung Pisang dan bekerja di sebuah kilang biskut di Taiping selepas diisytiharkan muflis akibat ditipu Skim Cepat Kaya di Singapura. Di kilang berkenaan, Husin bertemu semula dengan rakan sekampungnya iaitu Usop, Deris dan Mat Karan. 
Mereka kemudian terbabit dalam menyelongkar misteri kemunculan zombi yang mengganas di kawasan kilang terbabit. Keadaan menjadi tegang apabila mereka terperangkap dalam kilang itu apabila polis mengisytiharkan darurat di seluruh Taiping. Dalam masa yang sama seorang demi seorang pekerja kilang itu hilang dan ada yang dijumpai mati dalam keadaan mengerikan. 
Apabila disiasat, Husin mendapati semua kejadian itu berpunca daripada serangan zombi yang berkeliaran di kawasan stor kilang berkenaan.
Sinopsis Hantu Kak Limah 3 (2018)Husin pulang ke kampung setelah tidak lagi mencari rezeki di Singapura. Dia kemudian bekerja dengan sahabat baiknya Khuda, Wani dan Yeh Sekupang di kilang arang. 
Sementara itu, Kak Limah baru sahaja berkahwin dengan sahabat Husin iaitu Khuda. Cinta mereka digambarkan sebagai cinta sejati.
Penerbit Filem Siri Kampung PisangTayangan Unggul menerbitkan tiga filemEnjit Semut Productions menerbitkan dua filem. 
Astro Shaw dan Infinitus Productions menerbitkan filem keenam
Rujukan : https://ms.wikipedia.org/wiki/Kampung_Pisang_(siri_filem)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.azhafizah.com/2020/11/kampung-pisang-bersiri-siri-lawak-tahap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kumpulan Shiro Juara Program Maharaja Lawak Mega 2018

Kumpulan Shiro Juara Program Maharaja Lawak Mega 2018

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 469 hits
Kumpulan Shiro Juara Program Maharaja Lawak Mega 2018 menarik yang berlaku apabila Kumpulan Shiro Juara Program Maharaja Lawak Mega 2018 Final ini telah pun diadakan di Teater Shah Alam Shah Alam Selangor Program ini merupakan penamat bagi ...
Nak Prank Member Dengan Lipas Mainan Sekali Betul Ada Lipas Sebenar Lawak Video

Nak Prank Member Dengan Lipas Mainan Sekali Betul Ada Lipas Sebenar Lawak Video

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 433 hits
Rakan adalah seseorang yang sangat dekat dengan kita selain ahli keluarga Tentunya kehadiran mereka sedikit sebanyak dapat mewarnai keceriaan dalam hidup kita Mereka ibarat ahli keluarga yang sering bersama kita dalam suka dan duka Ada keti...
Lokasi Pelik Sidang Media Peguam Trump Jadi Bahan Lawak

Lokasi Pelik Sidang Media Peguam Trump Jadi Bahan Lawak

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 275 hits
Sumber Twitter PHILADEPHIA AS Tidak dapat dipastikan adakah pentadbir akaun Twitter Donald Trump realDonaldTrump sengaja atau cuai dalam mengumumkan bahawa sidang media pasukan peguam presiden Amerika Syarikat ke 45 itu diadakan di sebuah l...
Ini Lawak Aje Dilarang Gelak Pasal Cerita Sedih

Ini Lawak Aje Dilarang Gelak Pasal Cerita Sedih

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 274 hits
Ini lawak aje dilarang gelak Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus sila subscribe via telegram dan untuk forum sila ke oo000oo MINDARAKYAT 1439 Hakcipta Tak TerpeliharaAnda digalakkan untuk mengambil apa apa bahan di dalam laman ...
Siri Amd Radeon Rx 6000 Rasmi Amd Akhirnya Memperlihatkan Kemampuan Gaming Pada Resolusi 4k

Siri Amd Radeon Rx 6000 Rasmi Amd Akhirnya Memperlihatkan Kemampuan Gaming Pada Resolusi 4k

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 207 hits
Setelah melancarkan siri CPU terbaru mereka pada awal bulan ini AMD akhirnya baru sahaja mengesahkan siri kad grafik terbaru keluaran mereka iaitu siri kad grafik AMD Radeon RX 6000 Kad grafik ini terdiri daripada tiga model iaitu AMD Radeo...
Covid 19 Kematian Di Malaysia Masih Di Tahap Rendah Dr Rohaizat

Covid 19 Kematian Di Malaysia Masih Di Tahap Rendah Dr Rohaizat

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 180 hits
BernamaKadar kematian berkaitan jangkitan COVID 19 di Malaysia masih pada tahap rendah iaitu sembilan kematian bagi setiap sejuta penduduk berbanding beberapa negara lain kata Dr Rohaizat Gambar BERNAMA KUALA LUMPUR Kadar kematian berkaitan...
Pernah Hidap Kanser Tahap 4 Kini Ustaz Hanafi Makin Sihat Kongsi Formula 5 S Untuk Lawan Kanser

Pernah Hidap Kanser Tahap 4 Kini Ustaz Hanafi Makin Sihat Kongsi Formula 5 S Untuk Lawan Kanser

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 380 hits
Siapapun kala berdepan dengan dugaan penyakit sehebat kanser pastinya akan merasa sedih dan kecewa Tertanya tanya mengapa kita menjadi insan terpilih untuk melalui semua ini Namun kalimat alhamdulillah menjadi ucapan pertama Ustaz Hanafi ka...
Tingkat Kesedaran Kesan Awal Barah Mulut 60 Peratus Tahap Tiga Empat

Tingkat Kesedaran Kesan Awal Barah Mulut 60 Peratus Tahap Tiga Empat

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 433 hits
KUALA LUMPUR 7 NOV Kesedaran mengenai pentingnya pemeriksaan dan pengesanan awal barah mulut perlu ditingkatkan susulan 60 peratus kes barah mulut di Malaysia lewat dikesan iaitu pada tahap tiga dan empat kata Menteri Kesihatan Datuk Seri D...
4 Tahap Koyakan Bersalin Ibu Bukan Kena Jahit Hidup Hiduplah Doktor Akan Bius Dulu

4 Tahap Koyakan Bersalin Ibu Bukan Kena Jahit Hidup Hiduplah Doktor Akan Bius Dulu

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 468 hits
Antara perkara ngeri yang sering ditakuti ibu mengandung adalah jahitan bersalin Ramai ibu ibu terutama yang baru pertama kali mengandung ditakutkan atau dimomokkan dengan kesakitan jahitan bersalin atau ngerinya pengalaman itu Tidak salah ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11