Kali Ni Tak Buat Pkp Takut Runtuh Ekonomi



Ipohmali
Bila baca kenyataan Muhyidin semalam jika PKP dilaksanakan boleh meruntuhkan sistem sosial dan Ekonomi.. Kenyataan Muhyidin itu tidak ada yang benar melainkan benar belaka.. Aku bersetuju.. Tetapi kenapa lakukan PKP mengejut pada 18 Mac ?
Dan itu lah kritikan aku selama ini bila mana mengkritik tindakan berlebihan Kerajaan yang mengenakan lockdown pada 18 Mac secara mengejut tanpa memikirkan kesan ekonomi dan sosial keatas rakyat..
Biarpun aku lebih sukakan model Singapura dan Korea tangani Covid-19.. tetapi aku tidak ada masalah dengan tindakan PKP..cuma aku bermasalah dengan tindakan Kerajaan yang berlebihan keaatas rakyat..Kenapa tidak bertindak secara rasional seperti Singapura jika pun tidak mahu contohi kebijaksanaan Korea Selatan dan taiwan tangani Covid-19..
Tapi masa tu PM tebuk atap..Pak Long Mail seronok bermain dengan kuasa dari kesempatan penularan wabak COVID-19.. cuba menakutkan rakyat.. sampaikan ada yang nak beli makan..Beli Maggie dalam kelaparan pun dihukum, Ditahan, didakwa hatta ada yang dihantar ke Penjara.. Rakyat didera semahu mahunya dengan ketakutan yg dicipta pemerintah..
Masa tu Ketua Pengarah Penjara.. dan sebahagian Hakim sendiri jauh lebih bijak dari Kerajaan menasihatkan jangan menghantar pesalah ke Penjara.. bimbang memberi kesan kepada tahanan.. Sepatutnya mereka dihantar ke pusat pengasingan yang lain..
dan hari ini lihatlah..Kebimbangan Ketua Pengarah Penjara itu jadi kenyataan..kes hari ini hampir 80% berlaku dalam Penjara… Sebab apa ? Kelemahan dasar dan SOP Kerajaan sendiri.. Singapura semua warga asing disediakan tempat pengasingan khas..bukan diletakkan bersama tahanan di Depot dan Penjara..
Ini yang dikritik Rayhan Khabir dan sebahagian NGO dalam laporan Al Jazeera.. Boleh jadi inilah balasan atas fitnah kepada Al Jazeera dan Rayhan Kabir.. bagi aku, apa yang dia cakap..tidak ada salahnya biarpun tidak semuanya tepat.. masa tu korang hasut rakyat semata mata mahu rakyat bersama sokong Kerajaan..
Jika kita bandingkan Kluster Tabligh.. dan lain lain kluster yang berlaku dalam masyarakat hari ini… tidak ada bezanya.. masih dalam kitaran dan jangkitan yang sama.. 80-100 Sehari.. Kenapa dulu Lockdown(PKP) dan sekarang tidak ? Apakah sebab duit negara sudah kontang ?
bagi aku dah pastinya.. Jika Kerajaan laksana PKP.. dah pasti kita akan berhadapan dengan bencana besar Ekonomi.. jutaan rakyat akan kehilangan pekerjaan… sepatutnya awal PKP dulu..cukup tutp pintu sempadan dan pergerakan merentas negeri..
Tu lah sebabnya..Niat tu tak betul..Bukan nak jaga rakyat sangat.. Nak berpolitik..Nak cengkam rakyat dengan kuasa.. Bina ketakutan.. Hari hari rakyat diminta hadap muka Pak Long Mail..dan akhirnya tabur berapa banyak duit untuk membeli hati rakyat..
Ingat.. Kamu Merancang..Allah juga merancang dan ada ketentuannya.. Jangan ingat dengan Kuasa.. Duit kamu mampu berlaku khianat dan merancang untuk terus berkuasa.. Sampai masa kamu akan dapat pembalasan atas kerja khianat kamu sendiri..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30046

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ekonomi Merudum Jika Pkp Dilaksana Semula

Ekonomi Merudum Jika Pkp Dilaksana Semula

papar berkaitan - pada 5/10/2020 - jumlah : 256 hits
Kes Covid 19 di Malaysia mencatatkan peningkatan mendadak iaitu sebanyak 260 kes baharu dilaporkan pada Khamis dan sebanyak 287 kes baharu pada Jumaat lalu Sekiranya keadaan berterusan meruncing tidak mustahil Malaysia akan berhadapan gelom...
Orang Ramai Takut Nak Singgah Stesen Minyak Selepas Tengok Lelaki Pakai Gelang Pink Ini

Orang Ramai Takut Nak Singgah Stesen Minyak Selepas Tengok Lelaki Pakai Gelang Pink Ini

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 288 hits
Polis telah mengenal pasti seorang lelaki memakai gelang merah jambu dipercayai dalam tempoh kuarantin yang berada di sebuah stesen minyak di Bukit Tinggi Klang seperti dalam video yang tular di media sosial sejak semalam Ketua Polis Daerah...
Pengakuan Buruh Kami Lebih Takut Omnibus Law Daripada Corona

Pengakuan Buruh Kami Lebih Takut Omnibus Law Daripada Corona

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 212 hits
Demonstrasi menolak Undang undang Omnibus Law Ciptaker kembali digelar di Kota Bandung Jawa Barat Aksi mahasiswa dan buruh sore ini telah berkumpul di kawasan Diponegoro depan Gedung DPRD Jawa Barat Sekitar pukul 15 00 WIB massa buruh turut...
Risau Cemas Takut Anak Perlu Masa Untuk Ditangani Pakar Saran Mak Ayah Buat Ini Nak Bantu Si Kecil

Risau Cemas Takut Anak Perlu Masa Untuk Ditangani Pakar Saran Mak Ayah Buat Ini Nak Bantu Si Kecil

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 324 hits
Rasa risau dan juga rasa takut ialah dua perasaan yang lazim dalam hidup manusia Bukan manusia namanya jika kita tidak pernah berasa risau dan takut Begitu juga kisahnya tentang kanak kanak dalam lingkungan usia 0 6 tahun Yang pasti pada pe...
Dihina Muka Bengkak Kedut Hitam Nak Mengandung Lagi Rasa Takut

Dihina Muka Bengkak Kedut Hitam Nak Mengandung Lagi Rasa Takut

papar berkaitan - pada 15/10/2020 - jumlah : 441 hits
Bukan mudah sebenarnya perjalanan untuk menjadi seorang ibu Bermula dengan alahan di awal kandungan hingga saat nak bersalin masing masing pasti ada pengalaman kan Lain anak lain alahan mengandungnya Bagi yang tiada apa apa alahan bersyukur...
Hiburan Mengaku Tertekan Semasa Pkp Zizan Razak Bimbang Lihat Kes Covid 19 Kembali Meningkat

Hiburan Mengaku Tertekan Semasa Pkp Zizan Razak Bimbang Lihat Kes Covid 19 Kembali Meningkat

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 320 hits
Umum mengetahui jumlah penularan wabak COVID 19 di Malaysia khabarnya makin meningkat kembali dan mencecah tiga angka kebelakangan ini sehingga timbul rasa bimbang dalam kalangan masyarakat Perkara itu juga bagaiamanapun turut menarik perha...
Masih Ramai Lagi Yang Inkar Arahan Pkp

Masih Ramai Lagi Yang Inkar Arahan Pkp

papar berkaitan - pada 24/9/2020 - jumlah : 164 hits
Bang nak sos A ke nak sos B WOW Aku perhati je pasangan depan aku ni masa berbaris nak timbang ayam Si isteri kehulu kehilir cari barang lepas tu datang kat suami yang sedang berbaris tunggu giliran timbang barang kemudian disuruh buat pili...
Isilop Trending Aparat Berani Tangkap Berani Pukul Tapi Takut Direkam

Isilop Trending Aparat Berani Tangkap Berani Pukul Tapi Takut Direkam

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 298 hits
Istilah isilop menggema menjadi salah satu trending topic di media sosial Twitter Isilop sendiri berasal dari kata polisi yang ejaannya ditulis dan dibaca secara terbalik yakni dari huruf belakang ke depan Polisi yang diplesetkan menjadi is...
Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Turning Raw Data Into Stunning Presentations With One Click

Kurangkan Saiz Produk Tanpa Maklum Pembeli Boleh Kena Denda Rm35 000

Kes Pemerasan Rm1 25 Juta 3 Pegawai Kanan Polis Ditahan

Misteri Surat Addendum Pengampunan Najib

Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto