Kaki Gam Minta Sedekah


MELAKA: Kebiasaannya golongan yang ketagih menghidu gam melepaskan gian mereka jauh atau berselindung daripada pandangan orang ramai lebih-lebih lagi pihak berkuasa, namun berbeza dengan seorang lelaki yang selamba melakukan perbuatan itu di kawasan Plaza Hang Tuah, di sini.

Tindakan lelaki terbabit menimbulkan kegelisahan di kalangan orang ramai kerana dia yang khayal sering merayau dan mengganggu orang di sekeliling.

Tinjauan Metroplus mendapati lelaki memakai kemeja-T dan seluar pendek itu merayau-rayau di kawasan sekitar sambil menghidu gam yang diisi dalam beg plastik.

Penuntut kolej, Hafizan Salleh, 22, berkata lelaki itu gemar menghampiri orang ramai untuk meminta wang atau barangan berharga.

“Pada awalnya saya menyangkakan dia kurang siuman apabila suka mengganggu orang ramai, tetapi rupa-rupanya dia sedang khayal. Bukan hanya mengganggu, malah dia juga akan meminta apa saja termasuk cermin mata.

“Apabila permintaannya tidak dipenuhi, kami akan dimarahi dan itu yang menakutkan orang ramai khususnya wanita,” katanya ketika ditemui selepas didekati lelaki terbabit di sini.

Seorang lagi pelajar, Fadilah Yasin, 20, berkata lelaki terbabit sering berkeliaran di beberapa lokasi di bandar raya ini.

Menurut Fadilah, kehadiran lelaki terbabit menimbulkan kebimbangan orang ramai dan mencemarkan imej negeri ini pada pandangan pelancong.

“Dia sepatutnya tidak boleh dibiarkan mengganggu orang ramai kerana saya mula perasan kewujudannya sejak awal tahun ini. Tindakannya meminta barangan seperti cincin dan gelang membuatkan masyarakat tidak selesa terutama wanita.

“Kami bimbang jika dia bertindak di luar batasan kerana lelaki terbabit merayau dalam keadaan khayal dan cenderung bertindak ganas,” katanya.

Menurutnya, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan segera bagi mengelakkan perkara tidak diingini berlaku dan bagi menjaga imej Melaka.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman, berkata pihaknya akan menjalankan pemantauan berhubung perkara berkenaan.

Menurutnya, tindakan undang-undang tidak boleh dikenakan terhadap mereka yang menghidu gam selagi ia tidak melakukan perbuatan jenayah.

“Bagaimanapun, polis akan sentiasa melakukan pemantauan di lokasi yang dimaksudkan bagi menjamin keselamatan orang awam,” katanya.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kacizaboy.blogspot.com/2011/05/kaki-gam-minta-sedekah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Eiak Kaki Sondoi Trend Tampal Nama Dalam Kereta Pasangan Dilabel Rempit

Eiak Kaki Sondoi Trend Tampal Nama Dalam Kereta Pasangan Dilabel Rempit

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 184 hits
Baru baru ini tular satu video TikTok di laman Twitter memperlihatkan seorang gadis menampal sticker nama di bahagian penumpang pada dashboard sebuah kereta Apa motifnya Seorang pengguna Twitter razzigatie yang memuat naik video tersebut me...
Kerap Sangat Bermain Tiktok Suami Nekad Ikat Kaki Isteri Dengan Rantai Panjang

Kerap Sangat Bermain Tiktok Suami Nekad Ikat Kaki Isteri Dengan Rantai Panjang

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 258 hits
JAKARTA Gara gara sering bermain TikTok seorang wanita di Jakarta dirantai oleh suaminya bagi mengelakkannya daripada terus menggunakan aplikasi tersebut lapor laman berita Suara com Video yang tular itu dikongsikan seorang pengguna dengan ...
Belalai Air Cemaskan Kaki Pancing Di Bawah Jambatan Pulau Pinang

Belalai Air Cemaskan Kaki Pancing Di Bawah Jambatan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 257 hits
GEORGETOWN Kaki pancing di bawah Jambatan Pulau Pinang di sini cemas setelah melihat fenomena belalai air kecil berlaku dari arah Seberang Perai menghala ke Pulau Jerejak petang tadi Kejadian kira kira pukul 6 45 petang itu turut menyebabka...
Punca Salah Diagnosis Covid 19 Wanita Hilang Kaki Dan Koma 23 Hari

Punca Salah Diagnosis Covid 19 Wanita Hilang Kaki Dan Koma 23 Hari

papar berkaitan - pada 8/11/2021 - jumlah : 149 hits
Washington Seorang ibu dua anak koma selama 23 hari dan kehilangan kakinya selepas tersalah anggap simptom jangkitan darah dialaminya gejala Covid 19 New York Post melaporkan Cher Little mula berasa sakit kepala dan demam tetapi menyangka d...
Allah Allah Kesian Kat Tam Lenguh Kaki Tu Gelagat Anak Kucing Cuba Minum Dari Straw

Allah Allah Kesian Kat Tam Lenguh Kaki Tu Gelagat Anak Kucing Cuba Minum Dari Straw

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 254 hits
Setiap kucing mempunyai aura masing2 yang menyebabkan pemiliknya akan berasa selesa Walaupun Kadang2 kucing ini ada yang senang dijaga dan ada juga yang susah untuk dijaga Tidak semua kucing akan menyusahkan pemiliknya Jika mempunyai kucing...
Kanak Kanak Menderita Kaki Raksasa

Kanak Kanak Menderita Kaki Raksasa

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 100 hits
DOKTOR di kawasan pedalaman di Peta Uganda merayu supaya ada pakar perubatan dari negara luar mampu mengatasi masalah Oketch KAMPALA Seorang budak Uganda kini bertarung dengan maut selepas kakinya membengkak secara misteri sehingga terlampa...
Kenapa Kubur Wanita Digali Sedalam 7 Kaki Berbanding Kubur Lelaki 5 Kaki

Kenapa Kubur Wanita Digali Sedalam 7 Kaki Berbanding Kubur Lelaki 5 Kaki

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 258 hits
Isteri Abang boleh sayang tanya Suami Ye sayang Nak tanya apa Isteri Sayang pelik la abang Kenapa syarat dalam Islam bila lelaki meninggal dunia kubur nya digali sedalam 5 kaki tapi kubur wanita berlainan digali sedalam 7 kaki Suami Ooo Ins...
Terdampak Pandemi Pedagang Kaki Lima Di Papua Terima Bantuan Rp1 2 Juta

Terdampak Pandemi Pedagang Kaki Lima Di Papua Terima Bantuan Rp1 2 Juta

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 104 hits
Sebanyak 3 500 pedagang terdampak pandemi Covid 19 yang tersebar di tiga daerah Provinsi Papua mendapat dana Bantuan Tunai Pedagang Kaki Lima dan Warung dari Kementerian Keuangan Setiap pedagang menerima Rp1 2 juta
Video Risau Calar Norman Hent4k Kaki Pertama Kali Bagi Isteri Pinjam Kereta

Video Risau Calar Norman Hent4k Kaki Pertama Kali Bagi Isteri Pinjam Kereta

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 214 hits
Budaya sayangkan kereta lebih sayang daripada isteri ini memang ada pada semua lelaki di luar sana yang bergelar suami Selalunya si suami akan menjaga kereta dan memastikan kereta dalam keadaan yang bersih dan yang paling utama lelaki ini m...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persediaan Awal Haji

218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister