Kafe Kleptokrat Kafe Unik Klasik Dan Instagramable Di Kuala Lumpur


hai assalammualaikum

Kafe Kleptokrat, Kafe Unik, Klasik Dan Instagramable Di Kuala Lumpur - Selagi belum habis bulan Julai, selagi tu la birthday girl ye..hehehe. Jadi, kita jalan- jalan sekitar Kuala Lumpur bagi meraikan birthday girl ni. Kihkih. Sambil berjalan, kita hunting kedai makan yang best dekat Kuala Lumpur ni. Tertarik dengan satu kafe ni, luar nampak biasa je, tapi dalamnya, woww, menarik sangat. kafe ni sangat unik, klasik dan bestnya banyak sangat port boleh bergambar, sangat "instagramable". Oiii, memang suka gila la.


Kafe Kleptokrat, Kafe Unik, Klasik Dan Instagramable Di Kuala LumpurKafe ni dekat Jalan Tun H S Lee City Centre Kuala Lumpur. Cafe ni berdekatan dengan Menara Maybank, belakang Hotel Arena. Kalau korang naik LRT, boleh turun dekat Masjid Jamek dan kene jalan sedikit. Kalau naik kenderaan, jangan risau, kawasan sini ada disediakan tempat parking.






Hah, nak masuk ke cafe ni boleh ikut pintu depan dan belakang. Tapi nad sarankan baik ikut pintu belakang, ada lorong kecik sebelah kedai Timothy, ada signboard tulis " pintu belakang"..hah, jalan la situ. Laluan belakang lagi menarik sebab laluan dekat situ, korang boleh nampak ada art dekat dinding yang korang boleh bergambar dan laluan nak ke cafe tu sangatla menarik. Mesti korang teruja, sebab setiap laluan, akan bergambar.. Hahaha.


Kalau tengok sekeliling, bangunan memang nampak lama, macam terbiar, ni uniknya, sebab bangunan ni memang dah lama dibina tahun 1920 mungkin dan mereka masih mengekalkan ciri bangunan asal tu. Bagus juga kan, sebab tempat ni jadi lebih unik. Jangan risau, bangunan ni masih kukuh.. Ehhehe.





Bila ikut laluan belakang, kena naik tangga, ni la rupa laluan nak ke Cafe Kleptokrat tu kalau ikut pintu belakang. Akan nampak pelbagai barangan antik, klasik macam kat rumah kampung dah. Memang santai la. Ni dating berdua memang best tempat macam ni.. Hehehe.


Ni lagi paling rare ok. Serius, hahaha. Masa nad nampak ingat almari ni memang saje di letak dekat sini, rupanya, almari ni ialah Pintu masuk ke Cafe Kleptokrat tu. Weii, kreatifnya diaorang buat pintu macam ni. Macam dalam movie Narnia, masuk dalam almari pergi ke dunia lain.. Hahhahaa. Tapi ni masuk ke dalam cafe. Teruja sangat bila tengok macam ni semua. Ofkos la kena bergambar kan.. Hahahaha..







Cafe dia memang sangat unik, klasik, cantik, dengan perabot lama, barangan antik, lantai berkayu semua ni. Bila masuk je rasa santai je, walaupun dekat luar suasana sibuk, Kuala Lumpur kan, tak sibuk tak sah.. Hehehe..




Sesuai sangat bawak keluarga, atau santai dengan kawan-kawan, berdating dekat sini. Dekat sini pun disediakan permainan snooker. Fuh, memang enjoy lepak sini, berhuhuhaha dengan kawan-kawan.


Puas dah tengok sekeliling, mestila nak makan kan.. Hehehee. Dekat sini ada banyak jenis makanan yang ada, dari breakfast, simple, berat dan healthy. Makanan dihantar panas-panas, memang sedapla.


Nad haritu order Sourdough Pizza Chicken et Funghi (Chicken, mushroom, black olive, tomato), memang sedap. Pizza pulak banyak cheese. Bila tarik tu, memang nampak sedap.


Kemudiani Rice Bowl, (Edamame, Pickled Vegetables, Braised Radish, Egg and Miso Soup) dengan chicken Terriyaki, yummy.. Ni adik Farhanah suka.


Kleptokrat Big Breakfast (Sourdough toast, green salad, cherry tomato, sous vide egg, butter, homemade jam, smoked salmon, capers)


Nak simple ada, macam sandwich salad.

Kalau korang nak tau, doh nak buat sandwich, pizza, dibuat dengan homemade sourdough bread. Memang sedap dan lembut je.


Air pulak nad order Dancing on the floor, Rise of kleptokrat dan satu lagi lupa pulak. Air memang segar dan menyejukkan tekak.


Promosi Sehingga 30% Off di Cafe Kleptokrat

Sekarang Cafe Kleptokrat ade buat promosi. Potongan 20% sehingga 15 August dan tambahan 10% off kalau korang post gambar korang check in di Cafe Kleptokrat ni, dekat sosial media korang. Senang je kan.. Dah dapat 30% off.


Servis Penghantaran Makanan

Kalau, rasa nak makan makanan Cafe Kleptokrat ni, tapi tak semlat nak ke kedai makan mereka, boleh je suruh diaorang buat delivery. Diaorang ade buat servis delivery juga. Korang boleh whatsApp di nombor +6019 222 0262.

Untuk kawasan tertentu, ada Free Delivery. Kawasan tu ialah KL Central business district, Bangsar, Sentul, Pudu, Brickfields, Seputeh, Titiwangsa, Ampang Hilir, Damansara Heights & Bukit Tunku.

Hah, menarik sangat kan cafe ni. Nad lepas makan, pergi ambil gambar lagi.. Hahaha. Tak penuhkan storage phone tak sah. Cafe ni bukan shaaja boleh tempat santai, lelak, tapi boleh je buat gathering, event harijadi ke, event produk ke, photoshoot ke.. Hah.. Sebab tempat ni sangat rare dan menarik.



Cafe Kleptokrat Kuala Lumpur
Address: 18, Jalan Tun H S Lee, City Centre, 50100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Waktu Operasi: Isnin sehingga Sabtu ( 10 pagi hingga 4 petang)
Facebook:https://www.facebook.com/kafekleptokrat
Instagram: https://www.instagram.com/cafe_kleptokrat

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2020/07/kafe-kleptokrat-kafe-unik-klasik-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kwai Chai Hong Lokasi Instagramable Di Kuala Lumpur

Kwai Chai Hong Lokasi Instagramable Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 422 hits
Kwai Chai Hong Lokasi Instagramable Di Kuala Lumpur Apabila fikirkan lokasi untuk ambil gambar Pasti Ruby buntu nak mencari lokasi Inginkan lokasi seperti di Penang Muar Melaka dan Ipoh Tapi terlalu jauh Ruby ke Kwai Chai Hong dan muat naik...
Restoran Kontiki The Federal Kuala Lumpur Kembali Beroperasi

Restoran Kontiki The Federal Kuala Lumpur Kembali Beroperasi

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 457 hits
Restoran Kontiki The Federal Kuala Lumpur Kembali Beroperasi Baru baru ni saya berkesempatan merasai sajian di Tiki Weekend Hi Tea di Restoran Kontiki yang terletak di Hotel Federal Kuala Lumpur yang telah mula beroperasi sejak 15 Julai 202...
Dinner Eat Lah Di Nook Restaurant Aloft Kuala Lumpur Sentral Hotel

Dinner Eat Lah Di Nook Restaurant Aloft Kuala Lumpur Sentral Hotel

papar berkaitan - pada 16/7/2020 - jumlah : 553 hits
Dinner Eat Lah Di Nook Restaurant Aloft Kuala Lumpur Sentral Hotel Assalamualaikum semua Happynya rasa bila kita dah boleh keluar melihat dunia kan Takde la asyik tengok dinding je kat rumah Masing masing dah mula melakukan aktiviti di luar...
Putra Brasmana Hotel Kuala Perlis

Putra Brasmana Hotel Kuala Perlis

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 479 hits
Assalammualaikum Dunia Jom sambung dah puas tengok kawasan nelayan jom kita carik tempat tidoq Sib baik ada bilik kosong huhuui tue pon dah puas calling merata rata dapat jugak bilik Picture kat tangga untuk dikenang di kampung Kuala Perlis...
Kuala Perlis Indera Kayangan

Kuala Perlis Indera Kayangan

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 291 hits
Assalammualaikum Dunia Kuala Perlis terletak dipermulaan Semenanjung Malaysia Lebih dikenali dengan negeri Perlis Indera Kayangan Mercu tanda Kuala Perlis Cer senyum sikit payah laaa nak suh bergambau Remang senja melabuhkan tirai siang Wah...
Api Api Ikan Bakar Kuala Perlis Tempat Makan Wajib

Api Api Ikan Bakar Kuala Perlis Tempat Makan Wajib

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 830 hits
Assalammualaikum Dunia Api Api Ikan Bakar Kuala Perlis View dari dalam kedaiKuala Perlis Perlis Indera Kayangan Kawasan Sepanjang pantai ini menjadi tumpuan para pelancong dari dalam dan luar negara terutamanya pelancong yang hendak memasuk...
Hampir 17 Jam Dalam Kereta Baru Sampai Kuala Krai

Hampir 17 Jam Dalam Kereta Baru Sampai Kuala Krai

papar berkaitan - pada 31/7/2020 - jumlah : 567 hits
SAYA sudah menjangkakan berlaku kesesakan kerana ramai mahu pulang menyambut hari raya bersama keluarga Ini saja peluang untuk saya melepaskan rindu berhari raya bersama keluarga selepas tidak dapat menyambut Aidilfitri bersama mereka sebel...
14 Tempat Parking Kereta Yang Unik

14 Tempat Parking Kereta Yang Unik

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 269 hits
Web Urbanis telah mengeluarkan beberapa tempat letak kereta yang dianggap paling menakjubkan di dunia Senarai itu telah membuat kami terpesona Ballet Valet di Miami adalah salah satu tempat letak kereta dengan rumput yang indah sedangkan Me...
Menarik Di Kuala Lipis Pahang Tempat Tempat Yang Mesti Dilawati

Menarik Di Kuala Lipis Pahang Tempat Tempat Yang Mesti Dilawati

papar berkaitan - pada 24/7/2020 - jumlah : 514 hits
Kuala Lipis adalah satu bandar lama di negeri Pahang Jika sebelum ni hanya mendengarkan namanya tetapi kali ini saya berjaya menjejaki kaki kesana melawat ke tempat menarik di Kuala Lipis Kuala Lipis pernah menjadi ibu negeri kepada Negeri ...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled

A Tale Of Two Leaders

Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord