Kafe 15 May Menampilkan Konsep Piknik Gaya Korea Di Dalam Pusat Membeli Belah


KAFE 15 MAY MENAMPILKAN KONSEP PIKNIK GAYA KOREA DI DALAM PUSAT MEMBELI-BELAH | Assalammualaikum semua! Teruja dan terpesona saat pertama kali melalui koridor kafe 15 May. Tempat apa ni?
Saat melangkah ke kafe 15 May. , perkara pertama Ruby mencari adalah QR code MySejahtera untuk mengetahui, betul ke nama kafe ni 15 May? Ternyata benar, nama kafe ini 15 May. 
Terletak di tingkat 1 berhadapan IKEA. Lokasi yang mudah akses apabila Ruby parking kereta di IKEA Cheras. Naik eskalator dan sudah sampai. 



KAFE 15 MAY MENAMPILKAN KONSEP PIKNIK GAYA KOREA DI DALAM PUSAT MEMBELI-BELAHMasuk ke ruang dalam kafe, terpesona dengan dekorasi yang mirip suasana berkelah di tepi pantai. Payung, kerusi lipat, lapik meja bercorak kotak-kotak bewarna merah, dulang tradisional, bunga-bungaan, berlatarbelakangkan alunan muzik yang relax, dekorasi dinding menampilkan topi dan bag sesuai untuk kita piknik seisi keluarga. 



Melihat semua itu, terus Ruby berkata dalam hati. Lebih baik ke sini dari berpenat sediakan barang-barang piknik. Hahaha. Dalam pusat membeli-belah ada lenghawa dingin lebih selesa untuk anak-anak dan suami. Malah tidak perlu risau hujan lebat atau ribut. Setuju?
KAFE KONSEP PIKNIK PERTAMA DI MALAYSIATernyata ini adalah kafe yang unik dan pertama di Malaysia. Ruby belum lagi jumpa kafe yang sangat teliti tentang konsep piknik. Ruby sempat mewawancara pemilik kafe 15 May. dan bertanya beberapa soalan. 

Mr Yee Weng Tuck (Pengasas 15 May)
Kafe 15 May boleh menerima pelanggan seramai 50 orang dalam satu-satu masa. Cawangan pertama ini di buka di MyTown Shopping Centre. Nama kafe "15 May" diambil dari tarikh Hari Keluarga Antarabangsa.
Hari Keluarga Antarabangsa? Terus Ruby google dan dapat maklumat tentang 15 May. Teruja ingin tahu, sebab kita terlalu sibuk dengan urusan harian. Kadang-kadang terlupa hari istimewa ini. 15 Mei 2022 nanti Ruby nak ke 15 May. bersama-sama suami dan anak-anak. Agar ia menjadi kenangan kami berempat. 

"Hari Keluarga Antarabangsa disambut pada 15 Mei setiap tahun. Hari tersebut telah diisytiharkan oleh Perhimpunan Agung PBB pada tahun 1993 dengan resolusi A/RES/47/237 dan mencerminkan kepentingan masyarakat antarabangsa terhadap keluarga.
Hari Keluarga Antarabangsa memberi peluang untuk mempromosikan kesedaran tentang isu yang berkaitan dengan keluarga dan untuk meningkatkan pengetahuan tentang proses sosial, ekonomi dan demografi yang mempengaruhi keluarga."

Sebagai Ibu, Ruby gembira dengan kewujudan kafe 15 May. yang menggalakkan kita membawa keluarga untuk santai-santai piknik di sini. 
MENU HIDANGAN BERKONSEP KOREAN FUSION DAN WESTERNLokasi stratergik, dekorasi piknik yang mempersonakan. Jom kita lihat menu makanan di 15 May. 
Bayangkan kita sedang plan untuk piknik bersama keluarga. Makanan yang akan disediakan adalah Sandwich, Sourdough, Croissant, Macaroni Cheese, minuman sejuk dan pemanis mulut. 
Buka mata korang, dan lihat menu di 15 May....


Mesti korang teruja macam Ruby. Sebab Ruby pun seronok sangat apabila melihat menu di kafe 15 May. Menu untuk Ruby ada, suami ada dan anak-anak pun ada. 
Kami boleh membuat pesanan berlainan dan kongsi makan bersama seisi keluarga. Pastinya dalam pesanan kami wajib ada Tteokbokki, Kimchi Soup with Rice, Korean Fried Chicken, Mac and Cheese, Pesto Chicken Pasta, Smoked Salmon dan Oreo Cookie Cheesecake In Pot. 
Keunikan makanan Korea adalah side dishes mereka kan? Jangan bimbang, anda dapat menikmati semua itu di 15 May. Hehehe. Kimchi, pickled radish dan spicy cucumber ada!
MINUMAN SIGNATURE KAFE 15 MAY. SPARKLING ROSE LYCEE SODAJika anda plan nak relaks piknik bersama suami di 15 May., wajib pesan minuman ini. Ia menyegarkan dan memberi mood nyaman. 
Sambil-sambil makan menu yang sudah di pesan tadi. Kasi chance la ibu ayah dating. Hahaha. Kalau nak tenang macam ni, anak-anak mohon tinggal di rumah bersama atok dan nenek ya. Hahahaha.


APA RUBY CUBA DI KAFE 15 MAY?Kini tiba untuk ulasan makanan, pasti ramai tertanya bagaimana saiz hidangan dan adakah ia berbaloi-baloi dengan harga yang tertera. 
Setelah Ruby cuba beberapa menu di 15 May. ternyata ia mengenyangkan sambil boleh berkongsi hidangan dengan pasangan, anak-anak, ahli keluarga dan kenalan kita. 
Sedap tak? Mestilah sedap. Kafe 15 May. ni boleh dikatakan tidak kedekut rasa dan dalam masa yang sama boleh tahu seperti homecook meals. Tahniah kepada Chef di kafe 15 May.



Barista kafe 15 May. juga jangan dilupakan. Mereka sangat efisen menyediakan minuman berasaskan kopi, jus dan lain-lain. Biji kopi yang digunakan di kafe 15 May. juga premium. Sedap! Memang kena dengan tekak Ruby. Coffee Lover!
Main Course

Croissant dan Sourdough Sandwich


Minuman

Pencuci Mulut

Anda boleh ke kaunter untuk dapatkan kek dan pastri. Semuanya dibuat segar dari oven pada hari yang sama! 
STATUS HALAL KAFE 15 MAY.Kafe ini menyajikan makanan Fusion Korean dan Western melalui pembekal yang memiliki Sijik Halal JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia). Kafe 15 May. TIDAK menyakikan monuman alkohol dan TIDAK memiliki makanan berunsurkan khinzir. 
Pekerja di 15 May. majoriti adalah Muslim. Permohonan Sijil Halal JAKIM masih dalam proses kerana restoran baru sahaja di buka pada Disember 2021.
10% DISKAUN DENGAN PICNIC15RBuat anda yang ingin mencuba alami sendiri apa yang Ruby kongsikan. Suasana piknik, makanan sedap. Nah diskaun 10% dengan minimum berbelanja RM 20. Gunakan kod PICNIC15R. Maklumkan kepada juruwang semasa anda membuat pesanan dan bayaran. Promosi ini sah sehingga 28 Februari 2022. Enjoy piknik! 


MENGENAI KAFE 15 MAY.Mula beroperasi pada pertengahan Disember 2021. Menampilkan hidangan Korean Fusion dan Western. Lebih 30 menu tersedia untuk pelanggan nikmati. Cawangan pertama di MyTOWN Shopping Centre dan bakal membuka cawangan seterusnya di IOI City Mall Puchong
15 May. 
Level 1-043,
MyTOWN Shopping Centre
Waktu Operasi: 10AM - 10PM
FACEBOOK | INSTAGRAM


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ruby.my/2022/02/kafe-15-may-menampilkan-konsep-piknik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beli Bangunan Baru Jun Jihyun Miliki 3 Pusat Beli Belah Bernilai Lebih Rm300 Juta Kini

Beli Bangunan Baru Jun Jihyun Miliki 3 Pusat Beli Belah Bernilai Lebih Rm300 Juta Kini

papar berkaitan - pada 10/3/2022 - jumlah : 159 hits
Bukan sahaja sibuk dengan akiviti seni namun Jun Ji hyun juga tidak melepaskan peluang untuk terus melabur dalam hartanah Terbaru pelakon wanita itu dikhabarkan telah membeli sebuah bangunan komesial di Deungchon dong Gangseon gu Seoul deng...
Deretan Artis Korea Selatan Yang Gemar Donasi Hingga Milliaran Rupiah

Deretan Artis Korea Selatan Yang Gemar Donasi Hingga Milliaran Rupiah

papar berkaitan - pada 3/3/2022 - jumlah : 128 hits
Ada IU J Hope BTS hingga Lee Young Ae aksi dermawan mereka ini bisa jadi panutan untuk para penggemarnya Salut deh
Menkop Teten Ingin Tiru Korea Selatan Bikin Umkm Mendunia

Menkop Teten Ingin Tiru Korea Selatan Bikin Umkm Mendunia

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 138 hits
Menteri Koperasi dan Usaha Kecil Menengah Teten Masduki mengatakan untuk mengembangkan UMKM ke pasar global Indonesia harus meniru Korea Selatan yang sudah mendunia karena budaya K pop dalam hal mencintai produk dalam negeri alias UMKM Bahk...
Pusat Pakaian Hari Hari Pilihan Utama Ibu Bapa Lengkapkan Pakaian Anak Ke Sekolah

Pusat Pakaian Hari Hari Pilihan Utama Ibu Bapa Lengkapkan Pakaian Anak Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 155 hits
Pusat Pakaian Hari Hari sememangnya sudah cukup dikenali ramai Tidak perlu diperkenalkan lagi kerana butik yang satu ini menawarkan variasi kelengkapan pelbagai peringkat usia yang sememangnya menjadi pilihan Paling utama harga mampu milikn...
Bawa Anak Jalan Jalan Pusat Sains Negara Alor Setar Kedah

Bawa Anak Jalan Jalan Pusat Sains Negara Alor Setar Kedah

papar berkaitan - pada 16/3/2022 - jumlah : 152 hits
Pusat Sains Negara Alor Setar KedahKepada hampa semua yang duduk di Area Utara nak habaq kat hampa Pusat Sains Negara pun ada di belah Utara Depa boh kat Aloq Setaq Tak payah dah hampa semua pi panjat naik Kolompo nunnnn jauhhh hampa hampa ...
Dipuji Seperti Lelaki Korea Hun Haqeem Buat Peminat Tak Keruan

Dipuji Seperti Lelaki Korea Hun Haqeem Buat Peminat Tak Keruan

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 638 hits
Baru baru ini tular video di aplikasi TikTok memaparkan pelakon Hun Haqeem muncul bersama dua wanita korea yang juga personaliti media sosial dikenali sebagai Jade Blimey dan Blimey Dasol Melihatkan pada video tersebut dua wanita itu diliha...
45 Sisa Makanan Pergi Ke Pusat Pelupusan Kenapa Tidak Dijadikan Baja Organik

45 Sisa Makanan Pergi Ke Pusat Pelupusan Kenapa Tidak Dijadikan Baja Organik

papar berkaitan - pada 15/3/2022 - jumlah : 127 hits
Setiap bulan rakyat Malaysia membuang begitu banyak sisa makanan berbanding negara lain Sisa makanan adalah bahan yang sesuai untuk dibuat baja organik dan berpotensi mengurang import baja kimia yang semakin melambung harganya di pasaranAhl...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Pengukus Lubang Tepi



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Sakit Tekak Yang Amat Sangat

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail