Kaedah Pembelajaran Nano Perkasa Kemahiran Pelajar Pascasiswazah


 
Disenaraikan sebagai universiti swasta terbaik di Asia Tenggara menurut QS World University Rankings 2024, Taylor’s University komited memacu kecemerlangan dalam pendidikan dalam talian dan fizikal.Sylvia Khaw, yang mempunyai pengalaman bekerja selama 19 tahun dalam sektor kewangan berusaha mencari cara untuk menyokong pendidikan anaknya sebelum ini apabila dia mendapat tahu mengenai Ijazah Sarjana Pengajaran dan Pembelajaran di Taylor’s University, yang dikendalikan 100% dalam talian.
Walaupun pada awalnya beliau bimbang tentang kualiti pembelajaran yang dijalankan dalam talian, kini Sylvia melihat hasil ketara program ijazah sarjana yang diikutinya. Beliau berjaya meningkatkan prestasi pembelajaran anaknya, selain menjadi mentor yang lebih baik di tempat kerja.
Perkenalkan kaedah ‘pembelajaran nano’
Untuk memenuhi keperluan pelajar yang tinggal jauh daripada kampus atau di luar negara, Taylor’s University menggunakan kaedah ‘pembelajaran nano’ dalam kurikulum Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes. Kuliah yang biasanya berlangsung selama satu jam akan dibahagikan kepada kandungan tugasan bersaiz kecil dan interaktif. Sylvia berkata pendekatan ini memudahkan proses pembelajaran terutama apabila dia sibuk dengan kerja dan rutin harian.
Sylvia berpendapat format penyampaian yang pelbagai dalam kurikulum Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes memudahkannya untuk mengikuti pembelajaran tanpa mengabaikan tanggungjawab lain.“Program ini dirangka dengan efisien dan berkesan untuk saya, seolah-olah setiap cabaran yang dihadapi oleh pelajar diambil kira demi memudahkan pelajaran,” kongsinya.
Kandungan ‘pembelajaran nano’ ini dipecahkan kepada 25 hingga 30 format multimedia bersaiz kecil termasuk video pendek, infografik, dan kuiz. Setiap topik ‘pembelajaran nano’ yang disediakan tidak melebihi lima minit.
Kandungan pembelajaran yang pelbagai dan sederhana memastikan program pengajian ijazah sarjana yang ditawarkan dapat menarik minat pelajar, di samping memberi pengalaman pembelajaran yang ringkas.
“Selepas hari yang panjang dan memenatkan, saya mudah hilang tumpuan apabila membaca teks yang panjang. Kandungan pembelajaran yang padat seperti video pendek yang ringkas memudahkan saya kekal fokus ketika belajar pada larut malam.”
Sistem pembelajaran Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes yang fleksibel membolehkan pelajar memilih masa belajar di samping memenuhi tanggungjawab lain.Pengalaman pembelajaran dalam talian yang lancar
Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes juga menyediakan slaid kuliah, bahan bacaan, dan tarikh penting yang mudah diakses melalui laman web universiti. Sylvia berkata, “Sangat mudah cari maklumat misalnya bahan bacaan atau skema pemarkahan yang diperlukan melalui platform pembelajaran dalam talian.”
Semua bahan pembelajaran juga diberikan pada permulaan semester. Ini membantu Sylvia merancang jadual dengan berkesan sambil mengimbangi kerjaya dan tanggungjawab sebagai ibu dan seorang pekerja profesional.
“Jika terdapat minggu di mana jadual saya sangat sibuk, saya boleh mempelajari bahan lebih awal. Cara ini membantu saya untuk tidak lalai dalam pengajian, menguruskan tanggungjawab keluarga dan kerjaya saya.”
Rangkaian secara digital
Sylvia kagum kelas dalam talian yang dia ikuti melibatkan lebih banyak interaksi antara pelajar dan pensyarah, sekali gus menyahkan kebimbangan terhadap pembelajaran dalam talian.
“Soalan sering diaju dan dijawab semasa kelas dalam talian. Kami juga diberi masa untuk berbincang sesama rakan sekelas dan pensyarah. Pembelajaran berlangsung dengan sangat lancar, sama seperti kelas bersemuka.”
Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes di Taylor’s University memupuk persekitaran mesra yang menggalakkan interaksi antara pelajar dan pensyarah.Taylor’s University juga menganjurkan acara digital tahunan seperti perbincangan meja bulat, forum, dan webinar yang menghubungkan para pelajar pascasiswazah dengan rakan sekelas dan profesional industri yang berpengalaman, dalam rangkaian Asia yang kukuh.
Tingkatkan kemahiran diri anda dengan Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes
Melalui integrasi digital yang lancar dan pendidikan berkualiti tinggi, Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes menawarkan peluang unik kepada semua golongan profesional untuk meningkatkan ilmu dan kemahiran, pada bila-bila masa dan di mana sahaja. - FMT
Untuk mengetahui lebih lanjut tentang pengambilan Februari 2024 yang akan datang bagi Taylor’s 100% Online Postgraduate Programmes, layari di sini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2023/12/kaedah-pembelajaran-nano-perkasa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terengganu Guru Didakwa Liwat Pelajar Perempuan Dalam Makmal Komputer

Terengganu Guru Didakwa Liwat Pelajar Perempuan Dalam Makmal Komputer

papar berkaitan - pada 24/11/2023 - jumlah : 135 hits
Rosli Ilhambhnews bh com myTertuduh Nor Azdi Mohd Norazdil Farid Zahari hadapi empat tuduhan jenayah seksual di Mahkamah Sesyen Kemaman hari ini CHUKAI Seorang guru mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kemaman hari ini atas tuduhan men...
Pelajar Di Ciampea Bogor Tewas Disabet Celurit Gerombolan Siswa Smk

Pelajar Di Ciampea Bogor Tewas Disabet Celurit Gerombolan Siswa Smk

papar berkaitan - pada 2/12/2023 - jumlah : 128 hits
Seorang pelajar tewas akibat disabet celurit oleh gerombolan pelajar di Jalan Pasar Lama Desa Benteng Kecamatan Ciampea Kabupaten Bogor Jumat
Paradoks Pelajar Pintar Dan Berbakat Dengan Sindrom Kurang Daya Tumpuan Dan Hiperaktif Dan Gangguan Spektrum Autisme

Paradoks Pelajar Pintar Dan Berbakat Dengan Sindrom Kurang Daya Tumpuan Dan Hiperaktif Dan Gangguan Spektrum Autisme

papar berkaitan - pada 2/12/2023 - jumlah : 210 hits
Penulis Ts ChM Dr Chin Siew Xian Dr Normahirah binti Nek Abd Rahman Program ASASIpintar Pusat PERMATA Pintar Negara Universiti Kebangsaan Malaysia Apakah maksud Pintar dan Berbakat Pintar dan Berbakat merujuk kepada individu yang menunjukka...
Tiga Abg Pelaku Pembacokan Satu Pelajar Di Bogor Hingga Tewas Ditangkap Motifnya Cuma Cari Lawan

Tiga Abg Pelaku Pembacokan Satu Pelajar Di Bogor Hingga Tewas Ditangkap Motifnya Cuma Cari Lawan

papar berkaitan - pada 3/12/2023 - jumlah : 102 hits
Tiga pelaku pembacokan yang menewaskan satu orang pelajar di Jalan Pasar Lama Ciampea ditangkap
Sosok Tubuh Lily Suryani Pelajar Yang Dibunuh Zulkifli Ditemui Dalam Keadaan Rangka

Sosok Tubuh Lily Suryani Pelajar Yang Dibunuh Zulkifli Ditemui Dalam Keadaan Rangka

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 165 hits
Seorang pelajar Institut Teknologi dan Perniagaan di Indragiri Hulu Lily Suryani Ningsih ditemui mati dalam keadaan rangka di dalam semak Mangsa telah dilaporkan hilang oleh kakak mangsa Rima Andika yang mendedahkan Lily tidak dapat dihubun...
Momen Keseruan Jokowi Main Ukulele Bersama Pelajar Di Pantai Semau Papua

Momen Keseruan Jokowi Main Ukulele Bersama Pelajar Di Pantai Semau Papua

papar berkaitan - pada 23/11/2023 - jumlah : 54 hits
Jokowi terlihat diajarkan oleh salah seorang anak memetik ukulele untuk memainkan lagu
E Baucar Buku Kita Selangor Bernilai Rm200 Untuk Pelajar Terpilih

E Baucar Buku Kita Selangor Bernilai Rm200 Untuk Pelajar Terpilih

papar berkaitan - pada 18/11/2023 - jumlah : 363 hits
Berita baik buat para pelajar dan mahasiswa anak Selangor di IPT dan IPTA kerana bermula minggu hadapan mereka akan mendapat e Baucar buku Kita Selangor untuk pembelian buku dan bahan bahan pengajian Baucar yang bernilai RM20 ini merupakan ...
Kelas Online Percuma Untuk Pelajar Tahun 4 Hingga Tahun 6

Kelas Online Percuma Untuk Pelajar Tahun 4 Hingga Tahun 6

papar berkaitan - pada 22/11/2023 - jumlah : 273 hits
Kelas Online Percuma Untuk Pelajar Tahun 4 Hingga 6 Seluruh MalaysiaKelas online Percuma Fly High Education Centre Kelas percuma selama tiga hari ini adalah insiatif Fly High Education Centre bagi memastikan anak anak pelajar Tahun 4 5 dan ...
Pembunuh Pelajar Bebas Mahkamah Persekutuan Tukar Hukuman Ke 40 Tahun Penjara

Pembunuh Pelajar Bebas Mahkamah Persekutuan Tukar Hukuman Ke 40 Tahun Penjara

papar berkaitan - pada 22/11/2023 - jumlah : 76 hits
FMT ReportersKUCHING Panel semakan Mahkamah Persekutuan mengurangkan hukuman penjara sepanjang hayat seorang lelaki kepada maksimum 40 tahun penjara kerana membunuh seorang pelajar sekolah perempuan melakukan seks dengan mayat yang kemudian...
Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Gulai Udang Nenas

Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

2 Pegawai Polis Johor Terbunuh Suspek Dikaitkan Dengan Kumpulan Pengganas Jemaah Islamiyah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Spring Harbor House By Johnsen Schmaling Architects In Madison Wisconsin

Pengukus Lubang Tepi

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

New Environment