Kadar Teksi Klia2 Ke Bandar Baru Salak Tinggi


Alhamdulillah kami selamat tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) dari Pulau Langkawi di Kedah Darul Aman di Malaysia menggunakan penerbangan AirAsia AK6315.
Pesawat AirAsia AK6315 itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi (LIA) pada jam 8:20 malam.
Setibanya di KLIA2 perkara pertama yang kami risaukan sebaik sahaja keluar dari Balai Ketibaan adalah bagaimana untuk pulang ke kediaman kami di Bandar Baru Salak Tinggi.
Mummy menyemak kadar GRAB untuk ke Bandar Baru Salak Tinggi, kosnya ialah RM 45 (empat puluh lima ringgit Malaysia sahaja) untuk perjalanan sejauh 20 kilometer sahaja. Kami memutuskan untuk menggunakan khidmat teksi bermeter di KLIA2 untuk pulang ke rumah.
Perkara pertama yang menjadi tanda tanya ialah berapakah kadar teksi bermeter KLIA2?
Kadar Teksi KLIA2 Bermeter Teksi Bajet KLIA2Tambang Teksi KLIA2 bermeter ke Bandar Baru Salak TinggiTambang teksi KLIA2 bermeter lebih murah berbanding GRABKenapa takut naik teksi bermeter KLIA2?PenafianGlosariKadar Teksi KLIA2 Bermeter Teksi Bajet KLIA2Untuk menggunakan perkhidmatan teksi KLIA2 kita terlebih dahulu perlu turun ke Level 1, dan kemudian ke kaunter perkhimatan teksi KLIA2. Di sana ada beberapa kaunter perkhidmatan teksi termasuklah teksi bermeter dan teksi kupon.
Ramai orang beratur di kaunter teksi KLIA2 berkupon jadi Master memilih untuk ke kaunter perkhidmatan teksi KLIA2 bermeter.
Di kaunter tersebut kita perlu bayar RM 2 (dua ringgit Malaysia sahaja) untuk menggunakan khidmat teksi KLIA2 bermeter.
Anggaran kadar teksi KLIA2 untuk kategori teksi bermeter ialah RM 8 per 5 kilometer dan  RM 15 untuk 10 kilometer, dan bayaran awal RM 3 (teksi bajet murah berwarna merah) yang dikenakan walaupun teksi tidak bergerak.
Kemudian kita akan dibawa ke teksi bermeter yang kosong. 
Teksi Proton EXORA yang kami sewa menggunakan perkhidmatan teksi KLIA2 bermeter.
Sumber gambar: https://lccttaxis.wordpress.com. 
Teksi bermeter KLIA2 yang kami dapat ialah Proton Exora Gold. Mengeluh pemandu teksi bermeter tu apabila diberitahu destinasi kami ialah Salak Tinggi. Biasalah tu pemandu teksi kehampaan setelah menunggu giliran lama untuk dapatkan penumpang tetapi dapat destinasi yang dekat. Syukur sahajalah ada penumpang kerana kaunter teksi bermeter KLIA tiada siapa yang tuju selain kami.
Bayaran awal bagi teksi Proton Exora Gold ini ialah RM 4 (empat ringit Malaysia sahaja) dan tidak RM3 seperti teksi bermeter bajet murah KLIA2.
<top>
Tambang Teksi KLIA2 bermeter ke Bandar Baru Salak TinggiKadar teksi KLIA2 ke rumah kami di Bandar Baru Salak Tinggi di Sepang di Selangor di Malaysia ialah RM 32 (tiga puluh dua Ringgit Malaysia sahaja) untuk perjalanan sejauh 20 kilometer menggunakan teksi bermeter Proton Exora Gold.
Kos keseluruhannya ialah RM 34 (tiga puluh empat Ringgit Malaysia sahaja) jika termasuk upah tempah teksi KLIA2 bermeter tersebut.
Tambang teksi KLIA2 bermeter lebih murah berbanding GRABTambang teksi KLIA2 ke Bandar Baru Salak Tinggi itu tentunya lebih murah berbanding GRAB, dan kami tak perlu nak menunggu GRAB datang jemput kami kerana teksi KLIA2 sudah sedia menunggu.
Ini adalah kerana kami dikenakan tambang keseluruhan termasuk kupon di kaunter berjumlah RM 34 (tiga puluh empat Ringgit Malaysia sahaja) berbanding RM 45 (empat puluh lima ringgit Malaysia sahaja) jika naik GRAB.
Kenapa takut naik teksi bermeter KLIA2?Pelik juga Tedi kenapa ramai manusia mengerumuni kaunter teksi berkupon KLIA2 dan tak mahu gunakan teksi bermeter KLIA2?
Tedi rasa ia adalah sebab yang sama kenapa manusia lebih suka gunakan GRAB berbanding teksi, iaitu kerana kepastian atau ketentuan harga tambang teksi tersebut. Tambang teksi berkupon nilainya tetap iaitu kita terus tahu semasa menempah perkhidmatan teksi berkupon KLIA2 tersebut, manakala jika gunakan teksi bermeter KLIA2, kita tidak pasti berapakah harga tambang yang akan dikenakan.
Kedua-duanya ada kelebihan dan kekurangan, di mana kekurangan teksi berkupon KLIA2 ialah ia gunakan konsep zon, jadi jika destinasi kita dekat tapi termasuk dalam zon yang jauh, kita kena bayar harga zon jauh tersebut. Pemandu teksi berkupon di airport lain yang pernah kami naiki juga kadangkala akan menyatakan bahawa kaunter perkhidmatan teksi airport tersebut silap beri zon murah, jadi kadangkala kita terpaksa tambah.
<top>
PenafianKarangan ini adalah catatan peribadi untuk rujukan pada masa hadapan jika Tedi perlu tahu maklumat mengenai teksi klia2, perkhidmatan teksi KLIA2 (klia2 teksi service), teksi di lapangan terbang KLIA2 (teksi airport klia2), teksi klia2 murah tak (sekarang teksi KLIA2 murah berbanding GRAB), dan kadar tambang teksi di KLIA2 (KLIA2 taxi rate).
Glosaritambang = rate, fare (English)teksi = taxi, cab (English)GRAB = perkhidmatan e-hailing yang popular di Malaysia dan Asia Tenggara.teksi KLIA2 bermeter = KLIA2 metered taxi - beli kupon RM 2 dan tambang dikira menggunakan meter.teksi KLIA2 berkupon = KLIA2 coupon taxi - beli kupon mengikut harga zon destinasi. <top>


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2019/02/kadar-teksi-klia2-ke-bandar-baru-salak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
T17b26 Hr Street Cafe Di Salak Tinggi Di Sepang Di Malaysia

T17b26 Hr Street Cafe Di Salak Tinggi Di Sepang Di Malaysia

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 202 hits
Pada 26 Feb yang lalu sebelum kami bertolak ke IKEA Cheras untuk mencari rak buku putih siri Billy kami telah terlebih dahulu merayau di sekitar Bandar Baru Salak Tinggi di dalam daerah Sepang di Selangor di Malaysia untuk mencari beberapa ...
Senarai Drama Korea Baru Yang Menarik Bulan September 2022

Senarai Drama Korea Baru Yang Menarik Bulan September 2022

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 269 hits
Sebelum ini ada banyak drama korea yang menjadi perhatian ramai contohnya Extraordinary Attorney Woo Alchemy of Soul Season 1 Eve dan Why Her Masing masing sudah tamat dan rating dari pengguna google untuk empat drama tersebut boleh dikatak...
9 Potret Rooftop Baru Rizky Billar Dan Lesty Super Cozy Dilengkapi Pantry Dan Sofa

9 Potret Rooftop Baru Rizky Billar Dan Lesty Super Cozy Dilengkapi Pantry Dan Sofa

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 146 hits
Pasangan artis Rizky Billar dan Lesty Kejora merenovasi rooftop di rumahnya Setelah rampung hasilnya diakui orangtua dari Baby L itu amat memuaskan Meski tak luas tempatnya super cozy dengan pantry dan juga sofa untuk bersantai Intip foto f...
Kena Hentam Baru Nak Minta Maaf

Kena Hentam Baru Nak Minta Maaf

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 133 hits
KUCHING 16 NOV Sesudah teruk dihentam oleh pelbagai pihak barulah Ahli Parlimen Bintulu yang celupar dan kurang ajar Tiong King Sing semalam memohon maaf kepada Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah susulan keterlanjuran ...
Laaaa Ingat Dah Jadi Parti Sah Dah Soqang Tu Punya Kempen Macam Dah Sah Jadi Parti Rupanya Baru Nak Daftar Kah Kah Kah

Laaaa Ingat Dah Jadi Parti Sah Dah Soqang Tu Punya Kempen Macam Dah Sah Jadi Parti Rupanya Baru Nak Daftar Kah Kah Kah

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 152 hits
GTA serah permohonan pendaftaran kepada JPPM September 6 2022 Presiden Pejuang Mukhriz Mahathir dan Timbalan Presiden Marzuki Yahya selepas mengemukakan permohonan pendaftaran GTA kepada JPPM PETALING JAYA Gerakan Tanah Air hari ini mengemu...
Poster Drama Korea Baru Little Women Dituding Plagiat Tim Produksi Angkat Bicara

Poster Drama Korea Baru Little Women Dituding Plagiat Tim Produksi Angkat Bicara

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 113 hits
Tudingan plagiat itu dipicu oleh kemiripan ilustrasi beberapa perempuan yang berjalan diikuti oleh bayangan mereka Sang produser berjanji akan lebih teliti dalam membuat karya ke depannya
Kerajaan Pahang Peruntuk Rm185 5 Juta Bina 15 Masjid Baru Sejak 2018 Hingga Sekarang

Kerajaan Pahang Peruntuk Rm185 5 Juta Bina 15 Masjid Baru Sejak 2018 Hingga Sekarang

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 252 hits
MARAN Kerajaan Negeri Pahang memperuntukkan RM185 5 juta bagi pembinaan 48 buah masjid di seluruh negeri ini Menteri Besar Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail berkata daripada jumlah tersebut sebanyak 15 buah masjid baharu siap dibina antara 20...
Park Jinjoo Lee Yikyung Tampil Sebagai Ahli Baru Hangout With Yoo Musim Ke 3

Park Jinjoo Lee Yikyung Tampil Sebagai Ahli Baru Hangout With Yoo Musim Ke 3

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 123 hits
Korang selalu tak tengok rancangan hiburang Yoo Jae suk Hangout With Yoo ARTIKEL BERKAITAN Setelah beberapa episod bersiaran rancangan hiburan terbitan MBC Hangout With Yoo berjaya meraih respon yang mengagumkan daripada peminat Justeru itu...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya