Kadang Kadang Mp Kadang Kadang Pelawak


 


𝗣𝗲𝗹𝗮𝘄𝗮𝗸 yang kadang-kadang jadi Ahli Parlimen PAS, 𝗙𝗮𝗱𝗵𝗹𝗶 𝗦𝗵𝗮𝗮𝗿𝗶 cabar kerajaan dedah MoU Peruntukan Pembangkang. Dia ingat kerajaan Madani ni 𝗽𝗲𝗻𝗮𝗸𝘂𝘁 𝗺𝗮𝗰𝗮𝗺 𝗣𝗡 𝘀𝗮𝗺𝗽𝗮𝗶 𝘁𝘂𝘁𝘂𝗽 𝗽𝗮𝗿𝗹𝗶𝗺𝗲𝗻 𝗱𝘂𝗹𝘂. Sekarang isi MoU tu te sebar di pelbagai platform.




Aku luang masa baca MoU tersebut tetapi malangnya aku tak jumpa perkara seperti apa yang 𝗱𝗶𝗱𝗮𝗸𝘄𝗮 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗽𝗲𝗺𝗯𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻𝗴. Paling hampir pun seperti mana yang aku lampirkan di bawah. Soal hak asasi dan sama rata di kalangan rakyat pelbagai kaum.


Aku tak faham apa yang PN takut dengan perenggan ini. Dari segi apa boleh mengancam kedudukan orang Melayu dan agama Islam? Hak keistimewaan orang Melayu dan kedudukan Islam sebagai agama rasmi telah 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗮𝗸𝘁𝘂𝗯 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗽𝗲𝗿𝗹𝗲𝗺𝗯𝗮𝗴𝗮𝗮𝗻.


Sedangkan sokongan ⅔ dewan pun tak akan mampu ubah perkara itu. Macamana MoU ni boleh mengatasi perlembagaan pula? 𝗗𝗶 𝗺𝗮𝗻𝗮 𝗹𝗼𝗴𝗶𝗸 𝗠𝗣 𝗣𝗡? Rasanya yang dirisau bukan kedudukan Melayu dan Islam tapi sebab 𝘁𝗮𝗸 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗻𝗮𝗸 𝘁𝘂𝗻𝗴𝗴𝗮𝗻𝗴 𝗮𝗴𝗮𝗺𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗸𝗮𝘂𝗺.


Almaklumlah, siapalah PN tanpa menunggang agama. Tak ada seorang pun MP PN yang mampu fikirkan soal 𝗽𝗲𝗺𝗯𝗮𝗻𝗴𝘂𝗻𝗮𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗺𝗮𝗷𝘂𝗮𝗻. Yang mereka mampu cuma hasut rakyat dengan mereka-reka cerita palsu dan mainkan naratif 𝗜𝘀𝗹𝗮𝗺 𝘁𝗲𝗿𝗮𝗻𝗰𝗮𝗺.


Apakah ini bermaksud PN tak iktiraf kaum lain sebagai warga negara? Maknanya warga lain tak sama taraf dengan Melayu? 𝗔𝗽𝗮𝗿𝘁𝗵𝗲𝗶𝗱? Bukan itu sesuatu yang melanggar perlembagaan? Hak semua individu terjaga menurut perlembagaan negara kita.


Selain itu, yang menakutkan PN adalah soal 𝗶𝘀𝘆𝘁𝗶𝗵𝗮𝗿 𝗵𝗮𝗿𝘁𝗮. Yang ini sangat 𝘴𝘵𝘳𝘢𝘪𝘨𝘩𝘵 𝘧𝘰𝘳𝘸𝘢𝘳𝘥. Kenapa takut? Sebab ada 𝘀𝘆𝘂𝗯𝗮𝗵𝗮𝗵 dalam harta mereka. Jika harta tu bersih, datang dari 𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁𝗮𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗵𝗮𝗹𝗮𝗹 𝗱𝗮𝗻 𝘀𝗮𝗵 apa yang nak ditakutkan?


Bab isytihar harta ni, ada walaun bodoh ungkit suruh PH isytihar dulu. MP PH kesemuanya, 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝗣𝗥𝗨 𝗹𝗮𝗴𝗶, dah isytihar harta. Pemimpin kita tak mencuri jadi mereka tak takut nak isytihar. 𝗛𝗮𝗻𝘆𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗼𝗺𝗽𝗮𝗸 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗮𝗸𝘂𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗼𝗹𝗶𝘀. Biasalah tu.


Lagipun, Mou ni cuma 𝗱𝗿𝗮𝗳. Belum 𝘧𝘪𝘯𝘢𝘭𝘪𝘻𝘦𝘥 lagi. Kan masih ada ruang perbincangan. Patut kalau tak setuju, pulang balik dan bincang balik 𝗯𝗮𝗵𝗮𝗴𝗶𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗻𝗮 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗽𝗲𝗿𝗹𝘂 𝗱𝗶𝘁𝗮𝗺𝗯𝗮𝗵 𝗯𝗮𝗶𝗸. Bila PN terus umum, nampak sangatlah PN 𝗻𝗮𝗸 𝗽𝗼𝗹𝗶𝘁𝗶𝗸𝗸𝗮𝗻 𝗠𝗼𝗨 ni. Konon nak 𝘱𝘭𝘢𝘺 𝘷𝘪𝘤𝘵𝘪𝘮 sambil memfitnah kerajaan.


Tapi bagus juga PN tolak. Sebab itu peruntukan untuk MP. Bukan untuk parlimen. Pembangunan parlimen jalan seperti biasa. Wan Fayhsal sendiri pernah kongsi 𝗽𝗿𝗼𝗷𝗲𝗸 𝗝𝗣𝗦 𝗯𝗲𝘀𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗮𝗿𝗶𝘁 (tak silap aku) di Machang yang membuktikan parlimen yang diwakili oleh MP PN 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗱𝗶𝗮𝗯𝗮𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻.


Jadi bajet peruntukan tu boleh digunakan untuk projek pembangunan yang lain. MP PN boleh buka tabung milo untuk tanggung kos sewa bilik gerakan dan gaji kerani. Macam tak pernah buat. Sebab PN sendiri yang tolak, lepas ni 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗻𝗮𝗸 𝘀𝗮𝗹𝗮𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 𝗽𝘂𝗹𝗮𝗸. Guane boh?


 
Raja Gelap II 


#BoikotHotFM
#BoikotKJ
#BoikotJohan


.


Tapi tak apalah. Pembangkang yang jelek. 






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2024/09/kadang-kadang-mp-kadang-kadang-pelawak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelawak Senior Tak Setuju Anna Jobling Jadi Juri Program Lawak Ramai Lagi Yang Layak

Pelawak Senior Tak Setuju Anna Jobling Jadi Juri Program Lawak Ramai Lagi Yang Layak

papar berkaitan - pada 13/9/2024 - jumlah : 57 hits
Pelakon dan pengacara Didie Alias menyatakan rasa kurang setuju apabila aktres jelita Anna Jobling diumumkan sebagai salah seorang juri dalam sebuah program lawak yang akan berlangsung tidak lama lagi Didie atau nama sebenarnya Fadzilah Moh...
Hati Hati Kadang Itulah Kita Hati Hati Dah Nasib Kita Kadang Tu

Hati Hati Kadang Itulah Kita Hati Hati Dah Nasib Kita Kadang Tu

papar berkaitan - pada 8/9/2024 - jumlah : 70 hits
Cikgu AbenAllahuakhbar Kejamnya hati2 lah kamu yang hantar anak2 di pengasuh taska ni bukan mahu fikir buruk mmg bukan semua tapi tu lah huwaaaa
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Movie Siapa Buka Lampu

Fakta Berkaitan Syarikat Emas Public Gold

Infinix Akan Menjadi Jenama Telefon Pintar Pertama Menjalankan Black Myth Wukong

Pergi Mana Sempena Cuti Panjang Hari Malaysia Dan Maulidur Rasul

Puas Berdiet Tapi Tak Pernah Jadi Ini Dia Silapnya

Pattani Sea The Sun Cafe