Kadang Jaga Pantang Makan Sampai 2 Tahun Kuat Berpantang Petua Ozlynn Wati Kekal Slim


Melihatkan kelincahan isteri kepada penyampai radio, Johan, iaitu Ozlynn pastinya ada rahsia yang diamalkan oleh Ozlynn biarpun sudah beranak enam. Ozlynn sentiasa kekal sihat dan aktif malah berjaya mengekalkan kerampingannya.
Rupanya ibu kepada enam cahaya mata ini seorang yang cukup berdisplin menjaga pemakanan dan rutin pantangnya setiap kali berpantang. Ozlynn yang kini masih lagi berpantang anak keenamnya, berkongsi rahsia amalan pantangnya.
Menerusi Instagram, ibu yang gemar memasak ini berkongsi amalan pantang yang sering dilakukannya.

“Suka tangas, bagus untuk kaum hawa. Seminggu 3 kali pun cukup tapi jujur aku cakap, selalu lepas abes pantang 44 hari aku masih lagi berpantang.
“Pantang makanan sejuk, frozen, fastfood, air kordial, air gas, air tin. Ada yang aku pantang sampai 2 tahun tak usik, ada yang setahun ada yang 6 bulan, bergantung minuman or makanan tu,” kongsinya.
Berpengalaman melahirkan anak melalui kaedah pembedahan, kata Ozlynn selepas beberapa bulan barulah dia mula bersenam dan mengamalkan rutin berpantang yang sama seperti melahirkan anak secara normal.

“Selalu bersalin normal lepas 3 bulan aku akan slowly workout yang ringan-ringan. Cardio dan yang boleh merenggangkan dan menegangkan balik tubuh yang lembik. Kalau csect pun aku ada pengalaman, after 6-8 month baru boleh start workout manja-manja dan hasilnya baby nak masuk 10-12 bulan perut aku dah tegang balik.
“Pakai girdle sape yang czer, sebab bagus support perut supaya tak banyak bergegar bila kita bergerak sebab luar yang jahit or tampal dah kering tapi yang dalam lemak isi yang dijahit dalam tu belom tentu dah kering or sihat ye.

“Pakai bengkung yang support untuk pinggang tu pun boleh pakai untuk yang czer dan please jaga pemakanan. Aku kadang bila tiba baby anjak 3 bulan aku amik balik package berpantang paling kurang seminggu 2.
“Ada yang cakap bagus ozlynn jaga dalaman untuk suami.. hellooooo! Saya jaga badan untuk diri sendiri bukan suami sebab kalau sakit bukan laki kau boleh amik sakit tu pun. Tapi rezeki suami kita dapat kita yang jenis menjaga dalaman,” kongsi Ozlynn lagi.

 
Sauna dan berbengkung sendiri
Ibu kepada enam orang cahaya mata ini tidak hanya mengamalkan rutin pantang yang cukup berdisiplin bahkan kata Ozzlyn, biarpun selepas pantang, dia akan terus melakukan aktiviti sihat semasa berpantang secara sendirian.
Tidak hanya berkongsi ceritanya bahkan ibu lincah ini turut sama berkongsi tip, petua dan nasihat untuk pengikutnya.

“Kadang aku buat sendiri je, bersauna sendiri berbengkung sendiri.. ada rezeki lebih dapat la amik tukang urut kan. Apapun kita semua kena sedar diri tahap kemampuan keluarga kita, toksah ikut orang.
“Kadang ada je orang ada duit tapi tak nak jaga diri so stop cakap alaa ko ada duit boleh la. Benda ni kalau ko rajin, tak yah guna modal pun boleh jaga badan. Buat keje umah pon kategori exercise tau.. jaga anak masak pun boleh buat kita berpeloh.. kan ke sihat.

“Eh laki aku pon vacum mop umah, basuh toilet tukar cadar katil, berus baju putih guna tangan, so jawapan dia exercise ni tak semestinya gym, banyakkan minum air suam. Aku sentiasa ada botol besar kat sebelah, akan sentiasa suam.
“So kaum hawa, pantang dengan laki pun kalau boleh biar la lepas 100 hari. Pepandai la nego, paling tak pun 44 hari kan. Suami yang baik akan support untuk jaga kesihatan isteri. Kami cuti lama, buat kaum hawa jangan stress-stress if ada perubahan pada bentuk tubuh kita. Thank you kak sri @auliyabeautycareandconfinement,” tulisnya berkongsi.
 
View this post on Instagram  
A post shared by Johan & Ozlynn (@jozlynnhanania)

Rata-rata pengikut Ozlynn turut bersetuju dan mengagumi disiplin pantang Ozlynn. Malah ada juga yang turut sama berkongsi tip berpantang mereka di ruangan komen.
Menarik: Bertarung Nyawa 10 Jam Dalam Labour Room, Elfira Loy Imbas Kenangan Bersalinkan Rayyan

Peranan ibu ayah dalam kehidupan anak-anak sangat besar. Setiap apa yang kita sediakan untuk anak menentukan masa depan mereka. Itulah sebabnya kita dianggap seperti SUPERHERO pada mereka. Dengan hanya RM20, banyak ilmu yang akan mama papa dapat. Yang paling best, akan dapat AKAUN SSPN secara automatik!
Untuk mendaftar, klik https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-detik-indah-bersama-si-manja/

Mama jom rileks jap, klik link NI!
Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Kredit: @jozlynnhanania
The post “Kadang Jaga Pantang Makan Sampai 2 Tahun” Kuat Berpantang, Petua Ozlynn Wati Kekal Slim! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kadang-jaga-pantang-makan-sampai-2-tahun-kuat-berpantang-petua-ozlynn-wati-kekal-slim/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cut Nasi Tanpa Susu Drop Berpantang Tanpa Nasi Izreen Azminda Mahu Turun 30kg Lepas Pantang

Cut Nasi Tanpa Susu Drop Berpantang Tanpa Nasi Izreen Azminda Mahu Turun 30kg Lepas Pantang

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 206 hits
Selamat melahirkan anak ketiganya pada 21 September lalu Izreen Azminda kini begitu gembira menjalani rutin berpantang yang kini sudah pun masuk hari ke tujuh Inginkan kelainan kata Izreen kali ini dia mahu menggantikan nasi dengan oat sepa...
Hiburan Sangat Unik Nur Latifah Cherdiq Hanania Nama Anak Perempuan Johan Dan Ozlynn Wati

Hiburan Sangat Unik Nur Latifah Cherdiq Hanania Nama Anak Perempuan Johan Dan Ozlynn Wati

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 284 hits
Selepas 21 hari dilahirkan pasangan selebriti Johan dan Ozlynn Wati mengumumkan nama anak ke 6 mereka iaitu Nur Latifah Cherdiq Hanania Pelakon Ozlynn juga ada memuat naik foto jari jemari si kecil itu di Instagram untuk tatapan peminat Adv...
Setiap Tahun Rakyat Korea Selatan Didakwa Makan Sejuta Ekor Anjing Video

Setiap Tahun Rakyat Korea Selatan Didakwa Makan Sejuta Ekor Anjing Video

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 192 hits
Setiap Tahun Rakyat Korea Selatan Didakwa Makan Sejuta Ekor Anjing SEOUL Presiden Korea Selatan Moon Jae in menggesa larangan dikenakan terhadap tradisi memakan daging anjing yang diamalkan sebilangan penduduk negara itu lapor akhbar semala...
Orang Melayu Tidak Perlu Bersatu Nanti Pemimpin Melayu Lagi Kuat Makan R

Orang Melayu Tidak Perlu Bersatu Nanti Pemimpin Melayu Lagi Kuat Makan R

papar berkaitan - pada 8/10/2021 - jumlah : 120 hits
Datuk Zaharin mengulas pendapat Dr Kamal Hassan dan Datuk Zaharin meramalkan PRN Melaka UMNO bakal tumpas di tangan Pakatan Harapan
Lelaki Dulu Slim Kejar View Mukbang Terlantar Sekarang Obesiti Selepas 5 Tahun

Lelaki Dulu Slim Kejar View Mukbang Terlantar Sekarang Obesiti Selepas 5 Tahun

papar berkaitan - pada 28/9/2021 - jumlah : 338 hits
Salah seorang Youtuber mukbang yang agak popular Nikovado Avocado di mana namanya mula naik sejak tahun 2016 Apabila sedar videonya mendapat sambungan hangat hampir setiap hari dia memuat naik video mukbang terbaru selain terus mengumpul ju...
Hafizul Kamal Anak Sulung Pos1tif C0vldl9 Peminat Share Petua Makan Limau Kasturi Bunga Cengkih Hidu Wap Minyak

Hafizul Kamal Anak Sulung Pos1tif C0vldl9 Peminat Share Petua Makan Limau Kasturi Bunga Cengkih Hidu Wap Minyak

papar berkaitan - pada 5/10/2021 - jumlah : 234 hits
Pelakon dan pengacara Hafizul Kamal memaklumkan dirinya kini pos1tif v1rus C0VlDl9 Selain Hafizul anak sulungnya Raisya Amanda turut positif v1rus sama Kami dua ketvl positif C0vldl9 Nak lepak gua Alhamdulillah Sara dan Mieja neg4tif Raisya...
Lelaki Makan Daging Mentah Selama 3 Tahun

Lelaki Makan Daging Mentah Selama 3 Tahun

papar berkaitan - pada 7/10/2021 - jumlah : 151 hits
Rowe menyifatkan tenaganya bertambah selepas makan daging mentah CATER OMAHA NEBRASKA Seorang lelaki dari Amerika Syarikat mendedahkan tabiat pemakanannya yang hanya mengambil daging mentah termasuk ayam sejak tiga tahun lalu lapor akhbar N...
Abang Courier Lupa Hantar Wanita Ini Terkejut Terima Korset Untuk Ibu Berpantang Lepas 2 Tahun Beli

Abang Courier Lupa Hantar Wanita Ini Terkejut Terima Korset Untuk Ibu Berpantang Lepas 2 Tahun Beli

papar berkaitan - pada 12/10/2021 - jumlah : 257 hits
Cuba bayangkan kalau barang yang anda beli secara online perlu menanti bertahun tahun lamanya untuk diterima Agaknya mungkin boleh hilang sabar dan menyerbu pusat penghantaran Namun mungkin juga anda sudah melupakan terus tentang pesanan te...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas