Kad Bigpay Expired Ini Pengalaman Saya Tukar Kad Baru


Adakah kad Bigpay anda hampir expired dan anda sendiri tidak mengetahui bagaimana cara untuk untuk menukarkan kad Bigpay yang baru? Bagaimana nak renew? Kena bayar ke?
Jika itulah persoalan yang timbul di benak fikiran anda, tidak usahlah dirisau kerana menukarkan kad yang akan tamat tempoh tidaklah sesukar mana. Bagaimana?
Bigpay akan hantar notifikasi Bigpay menerusi aplikasinya membantu anda untuk menukarkan kad Bigpay yang akan tamat tempoh dengan cara memberi notifikasi terus ke telefon bimbit anda. Menerusi notifikasi ini, anda akan diberitahu tentang cara-cara untuk menukarkan kad anda dengan mudah,
Tiada yang susah jika anda hanya perlu membuat pengesahan alamat sahaja bagi tujuan penghantaran terus ke rumah anda. Pengantaran juga dilakukan secara percuma. Jadi anda tidak perlu bayar untuk mendapatkan kad baru Bigpay.
Aplikasi Bigpay juga akan mula membuat pemberitahuan kira-kira 4 bulan sebelum tarikh kad anda tamat tempoh. Emel juga dihantar kepada anda untuk peringatan.
Kenapa saya suka Bigpay? Sejak tahun 2019 lagi saya sangat suka menggunakan Bigpay sebagai salah satu kad pra-bayar yang membantu saya untuk membuat pembelian ataupun urusan berkaitan dengan kadar tukaran wang asing mahupun pembelian dalam negara.
Tidak kiralah ia melibatkan perkhidmatan berkaitan IT, pembelian barang-barang mahupun pelancongan. Saya rasa lebih selamat apabila tidak terlalu terikat dengan kad kredit dan kad debit di laman web yang tidak pasti tahap keselamatan datanya.
Baca juga: kad Bigpay dan Pengalaman penggunaannya selama sebulan
Setelah 3 tahun memakainya, banyak kemajuan dan perubahan yang telah dibuat untuk memantapkan perkhidmatan mereka. Antaranya penggunaan QR kod Duitnow, insuran, pinjaman dan banyak lagi. Kini tiba masa untuk bertukar kad pula.
Pengalaman menukarkan kad Bigpay Menukar kad yang baru tidaklah sesukar mana. Sebaik sahaja saya membuat pengesahan alamat untuk tujuan penghantaran kad, kad terbaru anda akan dihantar dalam tempoh masa 7 hari. Ini adalah contoh kad yang saya dapat.
Kad Bigpay yang baru telah tiba Perbandingan kad lama dan baru Paparan bahagian belakang kad Aktifkan kad Bigpay Jika anda membuat perbandingan antara kad baru dan lama, saya dapati Bigpay telah menukar penyedia perkhidmatan daripada Mastercard kepada Visa. Bagi saya itu bukan isu yang besar. Lagipun Visa lebih meluas penggunaannya berbanding Mastercard.
Namun yang sedikit mengecewakan saya adalah rekaan terbaru kad yang bagi saya agak buruk berbanding kad lama mereka. Di kad lama, warnanya lebih menarik, nombor kad juga dicetak dengan cetakan timbul dan lebih bergaya berbanding kad baru yang nampak seperti tidak serius.
Tapi bahagian biru belakang kad tu boleh la cantik juga.

Jika anda masih lagi belum mendaftar sebagai pengguna kad Bigpay, jangan lupa untuk mendaftar dan gunakan kod promo “EQ0F5WURAG” untuk mendapatkan RM10 secara percuma.
Baca juga: Cara membeli kad NFC Touch N Go dengan mudah dan pantas
Kesimpulan Itu sahaja perkongsian pengalaman saya menukarkan kad bigpay yang baru. Tanpa proses yang menyukarkan, pandai mereka memudahkan urusan kita sebagai pengguna bagi mengantikan kad Bigpay expired.
Maklumlah sekarang ini kan banyak persaingan, lebih-lebih lagi Wise pun dah mula masuk Malaysia selain daripada MAE itu sendiri. Kalau banyak sangat prosesnya, mau kita cabut ke penyedia perkhidmatan lain.
Cuma itulah, saya dah pernah minta kepada pihak Bigpay untuk menyokong Samsung Pay sejak 2019 lagi. Ini dah tahun bila masih tidak menyokong lagi. Lama lagi ke?
The post Kad BigPay Expired? Ini pengalaman saya tukar kad baru appeared first on Azmir Shah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://azmirshah.com/renew-kad-bigpay-expired/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pertimbangkan 4 Hal Ini Sebelum Membeli Kasur Baru Biar Tidur Nyenyak Di Malam Hari

Pertimbangkan 4 Hal Ini Sebelum Membeli Kasur Baru Biar Tidur Nyenyak Di Malam Hari

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 102 hits
Memilih kasur yang berkualitas sudah pasti bukanlah hal yang mudah dilakukan Perlu banyak pertimbangan hingga akhirnya menjatuhkan pilihan pada kasur yang tepat
Pelanggan Baru Smartfren Bisa Dapat Paket Data 36gb Harga Rp50 Ribu Begini Caranya

Pelanggan Baru Smartfren Bisa Dapat Paket Data 36gb Harga Rp50 Ribu Begini Caranya

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 251 hits
Smartfren kembali memanjakan pelanggannya dengan menghadirkan berbagai produk dan program baru Salah satunya program bagi pelanggan baru khusus wilayah Jabodetabek Smartfren menyebutnya sebagai Triple Kejutan
Sedang Mencari Smartphone Baru Ketahui Dulu Beberapa Hal Ini Agar Tak Salah Pilih

Sedang Mencari Smartphone Baru Ketahui Dulu Beberapa Hal Ini Agar Tak Salah Pilih

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 192 hits
Membeli gawai baru ternyata harus memperhatikan beberapa hal dulu agar tak salah pilih Apa saja itu
Potret Cantik Dan Profil Nissa Asyifa Mantan Kekasih Alshad Ahmad Yang Baru Melahirkan

Potret Cantik Dan Profil Nissa Asyifa Mantan Kekasih Alshad Ahmad Yang Baru Melahirkan

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 157 hits
Mantan kekasih Alshad Ahmad Nissa Asyifa dikabarkan baru saja melahirkan anak pertamanya Hal itu diketahui dari unggahan Nissa Ia membagikan potret bayi dengan paras yang masih dirahasiakan Sosoknya langsung mencuri perhatian Intip beberapa...
Nampak Ngantuk Pun Comel Wajah Baru Bangun Tidur Lisa Blackpink Jadi Perhatian

Nampak Ngantuk Pun Comel Wajah Baru Bangun Tidur Lisa Blackpink Jadi Perhatian

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 213 hits
Sering tampil glamour di khayalak ramai penampilan Lisa BLACKPINK baru baru ini di Taiwan telah menjadi bualan ramai ARTIKEL BERKAITAN Pada 20 Mac Lisa telah menarik perhatian ramai dengan wajahnya pada waktu pagi ketika di lapangan terbang...
Penentang Zahid Wajar Cari Wadah Baru Kalau Masih Mahu Aktif Sebagai Ahli Politik

Penentang Zahid Wajar Cari Wadah Baru Kalau Masih Mahu Aktif Sebagai Ahli Politik

papar berkaitan - pada 21/3/2023 - jumlah : 120 hits
PENENTANG ZAHID HAMIDI SUDAH KENA BUNGKUS IKAT MATI INI MASANYA UNTUK MEREKA BERALIH KE LAIN PARTIShahbudin Husin Walau apa jua tanggapan atau cuba dinafikan hakikat yang jelas dan difahami semua orang kini ialah kepimpinan UMNO pusat hampi...
Planet Baru 5000 Tahun Cahaya Dari Bumi

Planet Baru 5000 Tahun Cahaya Dari Bumi

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 147 hits
Satu pasukan antarabangsa terdiri daripada angkasawan profesional dan amatur mengumumkan penemuan sebuah planet baru yang diterangi dengan empat matahari penemuan fenomena pertama seumpamanya Planet yang terletak sejauh kira kira 5 000 tahu...
Suke Tv Umum Program Baru Untuk Tahun 2023

Suke Tv Umum Program Baru Untuk Tahun 2023

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 220 hits
Suke TV Umum Program Baru Untuk Tahun 2023 Assalamualaikum semua Pernah tonton Suke TV tak Ha kalau korang pernah tengok Berita Latah tu la rancangan untuk Suke TV Kelakar kan Sis pun tertarik nak menonton Suke TV ni dari rancangan Berita L...
Memperkenalkan Microsoft 365 Copilot Cara Baru Untuk Bekerja Di Era Ai

Memperkenalkan Microsoft 365 Copilot Cara Baru Untuk Bekerja Di Era Ai

papar berkaitan - pada 20/3/2023 - jumlah : 138 hits
Microsoft 365 Copilot Dengan kemudahan yang ditawarkan Microsoft 365 Copilot pengguna bisa lebih bebas dalam berkreasi meningkatkan keterampilan dan lebih produktif Copilot juga dilengkapi dengan fitur terbaru yaitu Business Chat Fitur ini ...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional