Juwairiya Tawar Manifesto Azmin Jangan Berangan Lebih


 



Manifesto peringkat DUN akan memudahkan pengundi untuk membuat pilihan dan membandingkan tawaran



Manifesto DUN telah menjadi satu fenomena dalam Pilihan Raya Negeri (PRN), terutama di kawasan yang wujud persaingan sengit antara calon calon bertanding.


Manifesto tenpatan merupakan dokumen terbaik bagi membolehkan pengundi menilai pihak manakah yang lebih baik tawarannya apabila mendapati sukar untuk memilih.


Sehubungan itu, calon N18 Hulu Kelang, Juwairiya Zulkifli hari ini melancarkan manifesto DUN dengan 6 Teras yang akan menjadikan kawasan berkenaan lebih baik, selesa dan selamat untuk dihuni.


"Kita merangka agenda Hulu Kelang ini dengan 6 teras pendekatan realistik menggabungkan elemen praktikal dengan matlamat yang boleh dicapai.


"Saya yakin pengundi hari ini, mereka tidak ingin melihat kita menjanjikan bulan dan bintang tetapi apa yang kita boleh laksanakan dan capai dengan sasaran kita itu




"Jadi saya tekankan agenda Hulu Kelang ini merupakan satu gerak kerja 5 tekad untuk 5 tahun selari seperti yang telah diumumkan oleh Menteri Besar sebelum ini.


"Jika kita teliti agenda Hulu kelang ini adalah untuk memenuhi keperluan jengka pendek komuniti juga menawarkan solusi mampan untuk mencapai aspirasi jangka panjang penduduk," katanya dalam sidang media tengah hari tadi.


Teras pertama, kata Juwairiya, merupakan agenda menyangkut masalah kehidupan seharian rakyat dan beliau menetapkan penyelesaian segera bagi masalah dibangkitkan penduduk, terutama mengenai masalah jalan dan projek pembentungan yang mengambil masa terlalu lama untuk disiapkan di kawasan DUN berkenaan.




"Proses penurapan jalan di AU1 dan AU5 akan disegerakan. Isu ini sudah seakan sinonim dengan Hulu Kelang. Maka dengan apa cara sekali pun, saya harus segerakan masalah yang dihadapi oleh penduduk di kawasan Keramat dan Hulu Kelang.


"Saya telah pun bertemu dengan Menteri Nik Nazmi yang bertanggungjawab dengan projek pembentungan tersebut dan beliau telah memberi komitmen untuk menyegerakan isu ini.


"Pagi tadi semasa saya berkempen mereka telah pun memulakan kerja penurapan jalan.


"Ini menunjukkan komitmen saya. Saya akan terus mendesak jalan untuk segera disiapkan," katanya.


Di samping itu, Timbalan Ketua Wanita KEADILAN Pusat itu juga berjanji menubuhkan pasukan bomba dan penyelamat komuniti, juga pasukan perubatan dengan ambulan; slot khas untuk aktiviti rekreasi wanita di kemudahan sukan awam; khidmat sokongan berkaitan kesihatan mental untuk semua peringkat umur secara percuma; pencahayaan jalan lebih baik dan pemasangan kamera litar tertutup di tempat kurang perhatian serta meningkatkan aktiviti kepolisan komuniti dengan kerjasama PDRM.


Juwairiya turut mengumumkan 5 agenda lain yang tidak kurnag pentingnya, iaitu Menegakkan Islam sebagai Cara Hidup; Memartabatkan dan Mendayaupaya Wanita; Memangkin Potensi Anak Muda; Merancakkan Aktiviti Ekonomi dan Peluang Kerjaya serta Membela Nasib Orang Asli.




Menurut mantan ADUN Bukit Melawati itu lagi, beliau sedaya upaya akan menyediakan khidmat nasihat undang-undang keluarga secara percuma sebagai agenda utama kepada wanita, juga mengetengahkan dan memperkasakan wanita dalam komuniti.


Selain itu, rancangan khusus untuk para belia dengan mewujudkan Hab Pembangunan Anak Muda di Hulu Kelang untuk meningkatkan potensi belia melalui kursus pengaturcaraan komputer, kelas bahasa, dan latihan TVET mini.

Sebagai seorang pencinta alam, Juwairiya juga berjanji akan memberi perhatian khusus kepada hak rakyat Hulu Kelang untuk menikmati alam sekitar yang hijau.


Katanya, beliau komited untuk melindungi zon hijau di kawasan Taman Melawati sebagai ekosistem semula jadi yang berfungsi.


Untuk rekod, Juwairiya akan bertembung satu lawan satu menghadapi mantan ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali. Difahamkan Juwairiya dan Azmin dibesarkan di kawasan DUN Hulu Kelang.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/08/juwairiya-tawar-manifesto-azmin-jangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Giliran Seorang Wanita Muda Juwairiya Zulkifli Pula Untuk Kuburkan Azmin Ali Di Hulu Kelang

Giliran Seorang Wanita Muda Juwairiya Zulkifli Pula Untuk Kuburkan Azmin Ali Di Hulu Kelang

papar berkaitan - pada 30/7/2023 - jumlah : 200 hits
Nampaknya pengkhianat yang kontroversi dalam skandal sumbang di Hotel Sandakan iaitu Azmin Ali telah hilang punca ke mana mahu lari Pada PRU15 yang lalu di tengah2 kesombongan dan keegoannya beliau telah dimalukan dan dikuburkan oleh Sdr Am...
Terkini Prn Juwairiya Tinggalkan Azmin Di Hulu Kelang

Terkini Prn Juwairiya Tinggalkan Azmin Di Hulu Kelang

papar berkaitan - pada 13/8/2023 - jumlah : 175 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Semua pusat pengundian di enam negeri yang terlibat PRN ditutup pada 6 petang ketika proses pengiraan undi bermula Pada PRN kali ini seramai 9 773 571 pengundi berdaftar layak memilih di Selangor Negeri Sembilan K...
Rentasan 1417 Panas Ternyata Peluang Juwairiya Kalahkan Azmin Cerah

Rentasan 1417 Panas Ternyata Peluang Juwairiya Kalahkan Azmin Cerah

papar berkaitan - pada 2/8/2023 - jumlah : 119 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 1417 1 JANGAN BENARKAN PN RAMPAS RUMAH INI 2 COP MOHOR PENGKHIANAT DI DAHI AZMIN 3 PAS KAMBUS LEGASI NIK AZIZ 4 AKHLAK MULIA SUDAH DIBAKULSAMPAHKAN KE
Juwairiya Willing To Risk Excellent Track Record To Go Against Azmin

Juwairiya Willing To Risk Excellent Track Record To Go Against Azmin

papar berkaitan - pada 29/7/2023 - jumlah : 112 hits
STATE POLLS Incumbent Bukit Melawati assemblyperson Juwairiya Zulkifli is willing to risk her excellent track record in the constituency to go up against her former boss Azmin Ali in Hulu Kelang Having her seat changed on the eleventh hour ...
Jangan Pilih Parti Tunggang Agama

Jangan Pilih Parti Tunggang Agama

papar berkaitan - pada 28/7/2023 - jumlah : 136 hits
NO WORRY Tak sokong Pa pun TETAP Islam Pa bukan agama sekadar jenama sebuah parti yang menunggang agama
Tuan Ibrahim Calon Pn Muktamad Jangan Tentang Keputusan Parti

Tuan Ibrahim Calon Pn Muktamad Jangan Tentang Keputusan Parti

papar berkaitan - pada 28/7/2023 - jumlah : 126 hits
FMT ReportersPETALING JAYA PAS menggesa ahlinya memastikan disiplin parti menjelang PRN 12 Ogos depan dengan menyatakan calon Perikatan Nasional bagi enam negeri adalah muktamad Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man turut mengingatkan...
Dapat Skrip Setiap Pagi Mimi Lana Minta Jangan Banding Drama Melayu Dengan K Drama

Dapat Skrip Setiap Pagi Mimi Lana Minta Jangan Banding Drama Melayu Dengan K Drama

papar berkaitan - pada 29/7/2023 - jumlah : 258 hits
Umum mengetahui bahawa K Dram sudah jauh ke hadapan kalau nak dibandingkan dengan drama dari negara lain termasuklah Malaysia ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini Mimi Lana telah menyertai Amelia Henderson di Studio Sembang bagi berkongsi tentan...
Janji Orang Politik Boleh Dengar Tapi Jangan Terlalu Percaya

Janji Orang Politik Boleh Dengar Tapi Jangan Terlalu Percaya

papar berkaitan - pada 30/7/2023 - jumlah : 185 hits
freemalaysiatoday com 30 Jul 2023 9 00amSilaplah jika mudah termakan jaminan dan ikrar kerana ia mungkin tidak bermakna apa apa Kalau dah free tolong call balik Itu satu pesanan WhatsApp yang saya terima ketika sedang bekerja di tempat baru...
Harga Sawit Terkini Semakan Harga Semasa

Dulu Kata Yifdin Baik Benarkan Keluar Kwsp Bila Habia Keriau Salahkan Orang

Contingency Plans For Tourist Accidents And Incidents

Woiiii Kenduri Kahwin Lagi Ramai

Akaun Media Sosial Rasmi Pejabat Sultan Pahang Hanya Di Bawah Nama Kesultanan Pahang

Leadership Houston Nurturing Tomorrow S Community Leaders

Sarapan Di Perak Lunch Di Penang Dinner Di Kedah

Ulang Ulang Tengok Berbunga Hati Kita Bella Astillah Satu Frame Dengan Muaz Zabir Netizen Bagi Green Light



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga

Biodata Arfie Shah Adwafri Shah Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 X Change Astro


Bela Talapia Depan Rumah Selesai Masalah Rakyat

Sentiasa Semak Ikhlas Kita

Pernah Dengar Keluhan Hutang

Sg Bakap Sanusi Pkr S Akmal Laud Mature Politics In Football Friendly

Bersatu 6 Now Independent Mps Bukit Gantang Rep Claims

Panduan Komprehensif Mengenai Reka Bentuk Dan Percetakan Kotak Makanan Untuk Meningkatkan Penjenamaan Produk Anda