Juruteknik Beli Iphone 11 Harga Rm22 750



Harga pasaran iphone 11 di Malaysia bermula sekitar RM3,000.00. Siap yang tak terpikat bila ditawarkan harga serendah RM1,350.00, separuh dari harga asal.

Harus diingat, tidak susah untuk mengesan penipuan online. 2 artikel berikut telah mengklasifikasikan ciri-ciri yang perlu anda perhatikan sebelum mengambil keputusan untuk meneruskan transaksi secara online. 


Platform e-commerce yang ada seperti Bukalapak, Tokopedia, Shopee, bahkan Instagram pun sangat memudahkan ketika ingin belanja sesuatu.  Namun, sayangnya tak semua online shop memiliki atau menjunjung tinggi kejujuran. Hal seperti inilah yang menjadikan orang berpikir dua kali ketika ingin belanja melalui online  shop.


Kali ini, Tekno Liputan6.com akan memberitahukan beberapa indikasi online shop yang tidak jujur, terutama di platform Instagram. Ciri-ciri kedai online yang melakukan penipuan;
1. Off comment
2. Testimoni dan bukti transfer
3. Ada Orang Pajak

Catat, Ini Ciri-Ciri Toko Online yang Melakukan Penipuan
Pautan : https://www.liputan6.com/tekno/read/3646027/catat-ini-ciri-ciri-toko-online-yang-melakukan-penipuan



Untuk menentukan apakah online shop tersebut trusted atau nggak, memang nggak gampang. Juga, kita nggak bisa menjamin produk mereka berkualitas dan autentik, bahkan nggak ada jaminan kalau barang pasti dikirim setelah kita melakukan pembayaran. Untuk meminimalisir kerugian, yuk, cek, beberapa ciri dari online shop penipu ini.

Ciri-ciri lain seperti berikut;
1. Biasanya, online shop penipu memasang harga lebih murah dibanding dengan yang ada di pasaran. Ada pun beberapa alasannya, seperti produk dibuat secara massal atau merupakan produsen, biasanya ini adalah trik penjual pakaian. Contoh trik lain adalah yang digunakan oleh penjual barang branded palsu, yaitu penjual merupakan member VIP dan mendapatkan potongan harga khusus.

2. Enggan memberi bukti. Dengan berbagai alasan, online shop penipu biasanya nggak berkenan jika kita meminta foto atau bukti keaslian barang. 

3. Enggan memperlihatkan wajah. Catat, ya, memang nggak semua online shop yang ‘tanpa wajah’ ini penipu. Tapi, untuk penjual yang mengaku produknya asli, dibeli sendiri atau dibawa langsung luar negeri, biasanya akan ada foto-foto mereka sedang traveling atau berada di store atau butik terkait. Atau, untuk produsen pakaian, biasanya mereka akan memperlihatkan keberadaan mereka di tempat produksinya. Serta, online shop bonafit juga sering menggunakan jasa model dan lainnya untuk meningkatkan kualitas.

4. Menjebak pembeli. Contoh yang paling sering terjadi, pelaku membalas komentar calon pembeli dengan meminta calon pembeli menghubungi nomor yang diberikan atau via DM.

5. Penjual dadakan. Nah, ini yang sedang banyak dilakukan oleh penjual masker dan hand sanitizer. Mereka memanfaatkan situasi yang ada untuk mencari keuntungan. Cirinya, bisa Anda lihat tanggal mereka mengunggah image. Jika mereka baru saja berjualan, ada kemungkinan ini adalah online shop penipu.

6. Mengganti nomor kontak. Pastinya, untuk ‘lari’ dari pembeli yang ditipu. 

6 Ciri Penipuan Online yang Wajib Diwaspadai
Pautan : https://www.ibupedia.com/artikel/keluarga/6-ciri-penipuan-online-yang-wajib-diwaspadai




Hanya artikel-artikel dari rakan negara jiran kita, Indonesia yang available buat semasa entri ni dibuat. Kurang lebih ja bahasanya, harap anda faham yer..


Kembali ke cerita juruteknik tadi, beliau telah melihat iklan berkenaan iPhone tersebut di laman istagram.

Untuk mendapatkan telefon berkenaan, beliau membuat enam kali transaksi kepada dua akaun yang diberikan suspek kononnya untuk pelbagai tujuan sehingga menjadi jumlah keseluruhan RM22,750.

Namun suspek masih lagi meminta mangsa membuat bayaran, tetapi lelaki itu tiada wang lagi sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Kuantan.

Rugi RM22,750 angkara iPhone 11
Pautan : 
https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/06/584629/rugi-rm22750-angkara-iphone-11


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.simiey.info/2020/06/juruteknik-beli-iphone-11-harga-rm22750.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+simiey/nQtu+(simiey%5Bdot%5Dcom)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beli Vivo V19 Pada Harga Rm1 Melalui Pelan Maxisone 188

Beli Vivo V19 Pada Harga Rm1 Melalui Pelan Maxisone 188

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 367 hits
Siri V telah menerima model terbaru iaitu vivo V19 pada bulan April yang lalu Hadir dengan cip pemproses Snapdragon 712 RAM 8GB storan 128GB kuad kamera belakang dwi kamera hadapan dan ia dijual pada harga rasmi RM1699 Kini bagi memeriahkan...
Viral Gelang Emas Pulut Dakap Belajar Formula Ni Sebelum Beli Dah Confirm Harga Bodek Suami Belikan

Viral Gelang Emas Pulut Dakap Belajar Formula Ni Sebelum Beli Dah Confirm Harga Bodek Suami Belikan

papar berkaitan - pada 7/6/2020 - jumlah : 1030 hits
Sejak kebelakangan ini tular cerita tentang nama nama gelang emas Ada jenis melur pulut dakap kepala ular belut sauh pintal dan banyak lagi Tapi yang menjadi kegilaan ramai adalah gelang emas pulut dakap perut ular Bukan saja rekaannya cant...
Beli Huawei Matebook D15 Dengan Harga Murah Di Lazada

Beli Huawei Matebook D15 Dengan Harga Murah Di Lazada

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 715 hits
Beli Huawei Matebook D15 Dengan Harga Murah Di Lazada l Hari ni aku nak share dengan korang tentang Huawei Matebook D15 dari Huawei yang baru je sampai Masih panas panas lagi ni Nak dijadikan cerita performance laptop Asus aku yang dah beru...
Panduan Cara Tips Beli Iphone Second Hand Model Iphone 8 Ke Atas

Panduan Cara Tips Beli Iphone Second Hand Model Iphone 8 Ke Atas

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 589 hits
Panduan Cara Tips Beli iPhone Second Hand iphone 8 iphone 8 plus Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua First of all i am android user okay Huawei Nova 2 lite jewrrr Tak mampu lagi nak beli phone mahal such as iphone 12 11 11 pro xs xs...
Xiaomi Mi Band 4 Kini Boleh Didapati Pada Harga Rm88 88

Xiaomi Mi Band 4 Kini Boleh Didapati Pada Harga Rm88 88

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 390 hits
Xiaomi Mi Band 4 merupakan salah satu gelang tangan pintar terbaru daripada Xiaomi yang hadir dengan sejumlah ciri ciri menarik Di Malaysia ia telah dilancarkan pada bulan Julai lepas dan membawakan tanda harga RM149 Menariknya kini penggun...
Cek Harga Toyota C Hr Terbaru 2020 Di Auto2000 Sudirman

Cek Harga Toyota C Hr Terbaru 2020 Di Auto2000 Sudirman

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 399 hits
Saat ini persaingan mobil pada segmen SUV atau Sport Utility Vehicle memang semakin ketat Terlebih saat Toyota C HR masuk dengan desain yang futuristik dan sporty C HR ini memang sudah dirilis sejak 2017 dan masuk ke dealer tanah air sepert...
Auto 2000 Slipi Dapatkan Tawaran Harga Menarik Dari Toyota

Auto 2000 Slipi Dapatkan Tawaran Harga Menarik Dari Toyota

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 195 hits
Memiliki kendaraan roda empat mungkin sudah menjadi impian banyak orang Toyota pastinya menjadi opsi yang tepat untuk kendaraan roda empat Anda ini Mencari dealer yang pas untuk membeli mobil Toyota Auto2000 pasti sudah menjadi opsi yang pa...
Harga Produk Perikanan Anjlok 50 Persen Bikin Pendapatan Nelayan Turun

Harga Produk Perikanan Anjlok 50 Persen Bikin Pendapatan Nelayan Turun

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 186 hits
Kementerian Koordinator Bidang Kemaritiman dan Investasi mencatat harga produk perikanan anjlok hingga 50 persen di sejumlah pelabuhan perikanan nasional akibat terdampak virus corona
Penembusan Julat Menandakan Pembalikan Harga Pasangan Mata Wang Eur Usd

Penembusan Julat Menandakan Pembalikan Harga Pasangan Mata Wang Eur Usd

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 280 hits
Pasangan mata wang EUR USD ini akhirnya berjaya melepaskan diri dari dua corak utama dan kini menandakan peningkatan dan pembalikan dalam jangka pendek Dolar AS dihukum oleh penurunan USDX yang lebih rendah indeks telah jatuh di wilayah neg...
Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven