Jom Sertai Nestl Omega Plus Walk A Million Miles 2021





Jom Sertai NESTLÉ OMEGA PLUS Walk A Million Miles 2021. | Assalammualaikum semua! Acara tahunan yang dinantikan telah tiba! Walk A Million Miles selama sebulan secara maya NESTLÉ OMEGA PLUS kembali pada bulan September ini, untuk tahun kedua berturut-turut! Tahun ini, jenama ini akan memberi peluang kepada rakyat Malaysia untuk menjaga kesihatan jantung mereka walaupun tetap selamat di rumah. Ruby masih ada simpan kenangan acara ini. Tidak rugi sertai acara anjuran NESTLÉ sebab abang Milo ada. Semua produk NESTLÉ akan buka food truck. Makanan banyak, minuman banyak. Memang seronok. Rindunya!
Jom Sertai NESTLÉ OMEGA PLUS Walk A Million Miles 2021.NESTLÉ OMEGA PLUS akan menyumbang RM100,000 kepada YJM dan IJNF untuk menyokong pesakit jantung yang memerlukan, setelah mencapai kejayaan satu juta batu secara kolektif. Penyokong kesihatan jantung terkemuka di Malaysia, NESTLÉ OMEGA PLUS telah memulakan walkathon tahunannya dengan pelancaran Walk A Million Miles (WAMM) 2021 pada 29 Ogos 2021 sempena Bulan Jantung Sedunia.
Ruby dan suami dah daftar NESTLÉ OMEGA PLUS Walk A Million Miles 2021. Proses yang sangat mudah. Muat turun aplikasi BookDoc dan ikut step-by-step bagaimana ingin daftar. Bahagian yang seterusnya adalah sync aplikasi Google Fit, Samsung Health, Huawei Health jika anda tidak memiliki Garmin dan Fitbit. Ruby ada jam kesihatan Mi Band 5. Jadi untuk sync dengan BookDoc, Ruby perlu melaui Google Fit dan Mi Fit. 3 aplikasi yang sentiasa beroperasi di sebalik tabir. Kalau ada rezeki lebih, nak grab Samsung Galaxy Watch4 Classic. Aminnnn.





Kembali untuk tahun ke-2 dalam bentuk walkathon maya, NESTLÉ OMEGA PLUS sedang dalam misi menyampaikan mesej kesihatan jantung di seluruh negara, membawa kesihatan jantung dan isu-isu yang mempengaruhinya, termasuk kolesterol tinggi, ke hadapan.  Kolesterol tinggi, faktor risiko utama penyakit jantung, mempengaruhi 8 juta atau 40% orang dewasa di Malaysia.
4 Daripada 10 Orang Dewasa Di Malaysia Mengalami Kolesterol TinggiDengan adanya sekatan sosial, ia menjadi lebih sukar bagi rakyat Malaysia untuk terus aktif sehingga menyebabkan tahap aktiviti fizikal yang rendah di kalangan masyarakat. Inilah masanya untuk menjaga kesihatan jantung kita untuk mengharungi pandemik yang mencabar ini.
Bersempena dengan Bulan Jantung Sedunia pada bulan September, NESTLÉ OMEGA PLUS Walk A Million Miles mencabar semua rakyat Malaysia untuk berazam menjaga kesihatan jantung dengan mengambil langkah mudah seperti berjalan kaki setiap hari dengan selamat di kediaman sendiri. Langkah kecil seperti ini penting untuk mengubah rutin harian kita kerana ia dapat memberikan manfaat kesihatan yang positif dalam jangka masa yang panjang.
Sambil mengorak dan mengumpul langkah, rakyat Malaysia turut berpeluang membantu pesakit jantung yang memerlukan kerana NESTLÉ OMEGA PLUS berikrar untuk menyumbang RM100,000 kepada Yayasan Jantung Malaysia dan Yayasan IJN setelah 1 juta batu langkah dicapai secara kolektif pada bulan September 2021.
* Tinjauan Kebangsaan Kesihatan & Morbiditi (NHMS), 2019
Bangkit Dari Pandemik COVID-19, Terus Aktif Berjalan.Dengan adanya pembatasan pandemik dan sosial yang semakin teruk, semakin sukar bagi rakyat Malaysia untuk tetap aktif, yang menyebabkan tingkah laku tidak aktif, tahap aktiviti fizikal yang rendah dan akhirnya, kesan jangka panjang negatif terhadap kesihatan, terutama kesihatan jantung.  Oleh itu, rakyat Malaysia perlu mula mempraktikkan penjagaan yang betul agar hati mereka tetap sihat dan kuat untuk melalui saat-saat yang mencabar ini.
Walaupun keadaannya tahun ini, NESTLÉ OMEGA PLUS mendorong rakyat Malaysia untuk menjaga kesihatan jantung mereka dengan senaman sederhana di rumah seperti berjalan kaki, tabatha sederhana dan kardio tarian, di mana sahaja mereka berada, kapan pun mereka mahu, dengan selamat di kediaman mereka.  Perubahan tingkah laku dan gaya hidup yang kecil tetapi penting bagi rutin harian dapat memberi manfaat kesihatan yang positif dalam jangka panjang.
Melangkah Bersama, Jantung DijagaDengan tema 'Melangkah Bersama, Jantung Dijaga', Walk A Million Miles tahun ini bertujuan untuk mencapai satu juta batu, menarik janji dari rakyat Malaysia untuk mengambil langkah maju dalam memerangi kolesterol tinggi dan meneruskan perjalanan Malaysia ke arah negara yang sihat jantung sambil membantu meningkatkan  dana untuk pesakit jantung yang memerlukan.




"Sangat penting sekarang lebih dari sebelumnya untuk meningkatkan kesedaran mengenai amalan gaya hidup sihat.  Kami memperkenalkan inisiatif Walk A Million Miles maya pertama kami pada tahun 2020 dengan hasil yang sangat memberangsangkan dan kami mencapai 1.1 juta batu, ”kata Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif, Nestlé (Malaysia) Berhad.

"Tahun ini akan menjadi tahun kedua kami berjalan dan kami ingin memastikan pergerakannya tetap kuat, mengumpulkan rakyat Malaysia untuk aktif dan menjadikan kesihatan jantung sebagai rutin harian.  Tujuan kami tahun ini adalah untuk meningkatkan usaha dan mengumpulkan lebih ramai rakyat Malaysia di seluruh negara untuk menyertai kami dalam perjalanan ini, ”tambahnya.


RM100,000 Akan Disumbangkan Kepada YJM dan IJNF Berkongsi visi yang sama untuk mewujudkan negara yang sihat hati, NESTLÉ OMEGA PLUS telah bekerjasama rapat dengan rakan kesihatannya, Yayasan Jantung Malaysia (YJM) dan Yayasan Institut Jantung Negara (IJNF) selama 21 tahun terakhir.  Setelah mencapai satu juta batu secara kolektif di Bulan Jantung Sedunia ini, NESTLÉ OMEGA PLUS akan menyumbang RM100,000 kepada YJM dan IJNF untuk menyokong pesakit jantung yang memerlukan.





Lam Pui Yuee, Pegawai Eksekutif Perniagaan, Milks Business Unit, Nestlé (Malaysia) berkata, “Kami sangat terinspirasi oleh hasil tahun lalu kerana lebih dari 16,000 rakyat Malaysia bergabung dengan kami dalam perjalanan ini, membuat perubahan langkah ke arah gaya hidup yang sihat hati  dan banyak yang menjaga kebiasaan baik melebihi cabaran satu bulan.  Kami berharap dapat memberi inspirasi kepada lebih ramai rakyat Malaysia untuk bergabung dengan kami dalam Walk A Million Miles tahun ini untuk berjalan untuk kesihatan jantung mereka, untuk orang yang mereka sayangi dan untuk tujuan yang baik. "
"Menetapkan matlamat mini untuk anda capai setiap hari, tidak kira sekecil mana pun, dapat memberi manfaat jangka panjang bagi kesihatan anda.  Dengan sokongan aplikasi penjejakan seperti BookDoc di telefon atau peranti kecergasan anda, anda dapat dengan mudah mengesan kemajuan harian anda untuk memastikan anda mencapai matlamat kecergasan anda, ”tambahnya.  “Selain itu, kami juga mendorong rakyat Malaysia untuk memilih makanan yang menyihatkan jantung untuk menguruskan kadar kolesterol mereka.  Ini termasuk minum dua hidangan NESTLÉ OMEGA PLUS setiap hari, " 

Pendaftaran Serendah RM 10Walkathon maya akan berjalan sepanjang bulan September.  Peserta yang berminat boleh mendaftar melalui aplikasi mudah alih BookDoc dengan token pendaftaran RM10 setiap penyertaan.  Pencapai 150,000 dan 300,000 langkah dalam tempoh berjalan berhak memenangi jersi dan produk eksklusif dari NESTLÉ OMEGA PLUS dan akan mencuba hadiah untuk tiga pemenang mingguan teratas serta hadiah cabutan bertuah yang menarik.




Muat Turun Aplikasi BookDoc Untuk Mengesan Kemajuan Walkathon Maya Anda Sebagai sebahagian daripada pengurusan kolesterol dalam perawatan kesihatan jantung, memakan dua porsi NESTLÉ OMEGA PLUS setiap hari, yang mengandungi ActiCol®, 1.2g tumbuhan sterol, terbukti berkesan menurunkan kolesterol dengan mengurangkan penyerapan kolesterol dalam tubuh.

NESTLÉ OMEGA PLUS mengajak orang ramai untuk turut serta dalam Walk A Million Miles 2021 dengan memuat turun aplikasi mudah alih BookDoc untuk mula menjejaki langkah mereka.





Mengenai NESTLÉ OMEGA PLUSNESTLÉ OMEGA PLUS adalah satu-satunya susu yang mempunyai ActiCol®, 1.2g sterol tumbuhan yang terbukti berkesan membantu menurunkan kolesterol dengan menyekat penyerapan kolesterol ke dalam aliran darah.  Susu rendah lemak ini juga tinggi kalsium untuk menjaga tulang kuat dan mengandungi asid lemak penting Omega 3 & 6.  2 hidangan sehari bersama dengan gaya hidup sihat telah terbukti secara saintifik untuk menurunkan kadar kolesterol.  Susu NESTLÉ OMEGA PLUS tersedia dalam pelbagai format untuk memenuhi keperluan anda.  Pilih dari pelbagai serbuk, UHT siap diminum, dan sachet susu yang sesuai dengan format Oats.  Kini juga terdapat dalam varian UHT siap untuk diminum coklat gelap, tambahan yang sihat dan lazat.
www.facebook.com/NestleOmegaPlus
Mengenai Nestlé MalaysiaNestlé, pengeluar makanan dan minuman terbesar di dunia dan peneraju Pemakanan, Kesihatan dan Kesihatan, beribu pejabat di Switzerland.  Sejak tahun 1866, Nestlé telah berkomitmen untuk menyediakan produk berkualiti tinggi, enak, selamat dan berkhasiat kepada pengguna kami, sesuai dengan janji kami tentang Makanan yang Baik, Kehidupan yang Baik.  Menyuburkan rakyat Malaysia sejak tahun 1912, Nestlé telah mendapat kepercayaan para pengguna melalui jenama dan produk berkualiti kami, serta komitmen kami untuk memperbaiki kehidupan masyarakat tempat kami beroperasi.  Di Nestlé, pengguna kami berada di tengah-tengah segala yang kami lakukan.  Kami bertujuan untuk menggembirakan pengguna kami dengan menawarkan produk berkualiti terbaik;  tetap setia kepada akar umbi Swiss kami sambil mengekalkan keunggulan dan integriti Halal kami.
www.nestle.com.my | http://www.facebook.com/Nestle.Malaysia 
https://www.dearnestle.com.my/bm/brand-story/nestle-omega-plus


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ruby.my/2021/08/jom-sertai-nestle-omega-plus-walk-a-million-miles-2021.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Golongan Belia Jom Kongsikan Kisah Anda Dan Sertai Kempen Teamunstoppable Boleh Menang Produk Samsung

Golongan Belia Jom Kongsikan Kisah Anda Dan Sertai Kempen Teamunstoppable Boleh Menang Produk Samsung

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 260 hits
Golongan Belia Jom Kongsikan Kisah Anda Dan Sertai Kempen TeamUnstoppable Boleh Menang Produk Samsung Assalammualaikum semua Peraduan Samsung kembali lagi Kali ini melibatkan golongan belia Jom kita sebarkan berita gembira kepada belia di s...
Tourism Selangor Sertai Virtual Tourism Expo 2021 Dengan Ruang Pameran 3d Yang Pertama Seumpamanya Di Malaysia

Tourism Selangor Sertai Virtual Tourism Expo 2021 Dengan Ruang Pameran 3d Yang Pertama Seumpamanya Di Malaysia

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 592 hits
Sebuah Sesi Sidang Media secara Maya Telah Diadakan pada Rabu mengenai Penyertaan Tourism Selangor dalam VTE 2021Tourism Selangor meneruskan inisiatif bagi membangunkan semula industri pelancongan domestik khususnya di Negeri Selangor denga...
Jom Score A Kerja Kursus Psv Spm 2021 Pembungkusan

Jom Score A Kerja Kursus Psv Spm 2021 Pembungkusan

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 1300 hits
Salam sejahtera Saya muncul semula untuk membantu calon SPM 2021 dalam menyiapkan tugasan PSV Terdapat beberapa perubahan dalam soalan tugasan SPM 2021 berikutan pelaksanaan silibus baru dalam sistem pendidikan Malaysia KSSM Format soalan p...
Xiaomi Pop Run 2021 Garners Over 66 Million Steps From Malaysians

Xiaomi Pop Run 2021 Garners Over 66 Million Steps From Malaysians

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 244 hits
The first ever Xiaomi POP Run in Malaysia successfully wrapped up with close to 1 500 participants accumulating a total of 66 661 843 steps Global technology leader Xiaomi has successfully completed its very first Xiaomi POP Run 2021 in Mal...
Menaker Ida Luncurkan Pembangunan Blk Komunitas Tahap I Tahun 2021

Menaker Ida Luncurkan Pembangunan Blk Komunitas Tahap I Tahun 2021

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 228 hits
Menteri Ketenagakerjaan Ida Fauziyah mengatakan bahwa salah satu langkah konkret Kemnaker dalam meningkatkan kompetensi SDM Indonesia adalah mendirikan BLK Komunitas yang tersebar di seluruh wilayah Indonesia
5886 Aktiviti Agihan 250 Pek Makanan Kepada Golongan Memerlukan Di Sekitar Kuala Lumpur Ppim 28 08 2021

5886 Aktiviti Agihan 250 Pek Makanan Kepada Golongan Memerlukan Di Sekitar Kuala Lumpur Ppim 28 08 2021

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 252 hits
Alhamdulillah semalam telah berlangsungnya satu Program Agihan Makanan oleh Restoran Anis Puteri Pantai Dalam NGO yang telah diselaraskan oleh wakil dari PPIM dan Persatuan Pasar Borong Selayang KL Sebanyak 250 bungkus Makanan telah diagihk...
Senarai Kabinet Baharu 2021 Di Bawah Pentadbiran Perdana Menteri Ke 9

Senarai Kabinet Baharu 2021 Di Bawah Pentadbiran Perdana Menteri Ke 9

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 300 hits
Kredit https s3media freemalaysiatoday com Assalamualaikum dan selamat pagi semua Pagi Jumaat yang barokah dan pagi ini juga Perdana Menteri Ke 9 mengumumkan barisan kabinet baharu Yang pasti semua lapisan masyarakat mahu kabinet baharu bek...
Kabinet Malaysia 27 Ogos 2021

Kabinet Malaysia 27 Ogos 2021

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 372 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri bin Yaakob Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri Menteri Datuk Seri Mohamed Azmin Ali Timbalan Menteri Datuk Lim Ban Hong Kementerian Pertahanan Menteri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein...
New Dealer Orientation 2021

New Dealer Orientation 2021

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 291 hits
Lokasi Zoom MeetingMasa Seminar 9 00 pagi 1 00 petang Yuran Pendaftaran RM 10 Tarikh Seminar Sepanjang Tahun 2021 Anjuran G100 Network New Dealer Orientation 2021 yang dibuat secara maya oleh G100 Network menggantikan perjumpaan melalui fiz...
Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Adapting To Consumer Behavior

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

There Is An Awakening

App Inarah

Netizen Mohon Maaf Asyik Mengutuk Ruhainies Beri Respon Saya Dah Tak Fikir Sekarang Nak Fokus On Being Happy



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Berhari Raya Lagi Rumah Saudara Sepupu

Couple Urges Police Mcmc To Act Against Alleged Blackmailer

Housewives Social Protection Scheme Still Short Of Target Says Kasthuri

Impartiality In Business

Fariza Shooting Video Mv Lagu Raya

Mencuba Sajian Eksotik Kerabu Telur Belangkas