Jom Pn Terus Gerakkan Koridor Hijau Selamatkan M Sia





1. Kelantan tuan rumah persidangan pertama Koridor Hijau
KOTA BHARU: Kelantan bakal menjadi tuan rumah bagi persidangan kali pertama negeri Koridor Hijau yang membabitkan negeri diperintah PERIKATAN NASIONAL (PN) bersama Terengganu, Kedah dan Perlis.
Menteri Besar, Ustaz Dato’ Mohd Nassuruddin Daud berkata, penganjuran tersebut telah mendapat persetujuan kepimpinan parti khususnya Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang.
Beliau berkata, pengabaian konsep federlisma pasca Pilihan Raya Umum Ke 15 (PRU15) baru-baru ini oleh kerajaan memerlukan kerjasama strategik dalam gabungan Koridor Hijau.
“Satu gerak kerja yang tersusun ke arah mengaktifkan Koridor Hijau ini perlu dilakukan segera di saat negeri-negeri ini menerima tekanan yang sangat kuat oleh kerajaan pusat.
“Insya-Allah dengan persetujuan Presiden PAS, Kelantan bersedia memulakan langkah pertama ini dengan menjadi tuan rumah persidangan kali pertama negeri Koridor Hijau,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap menyampaikan pembentangan kertas kerja ‘Penerusan Dasar Membangun Bersama Islam – Visi dan Misi pada Liqa Fikri PAS Kelantan di sini semalam.
Pada majlis yang diadakan di Pusat Tarbiah Islamiah Kelantan (Putik) itu, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang turut membentangkan kertas kerja ‘Istiqamah Mengekalkan Kemenangan’.
Hadir sama Pesuruhjaya PAS Kelantan, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob; Timbalan Pesuruhjaya, Dato’ Mohd Amar Abdullah, Dato’ Dr. Mohamed Fadzli Hassan dan Dato’ Dr Johari Mat.
Mohd Nassuruddin yang juga Ketua Penerangan Badan Perhubungan PAS Kelantan berkata, selepas PRU15 dan Pilihan Raya Negeri (PRN) Koridor Hijau membentuk jajaran dalam peta Semenanjung.
Menurut beliau, negeri terbabit membentuk kerjasama dalam bentuk kepimpinan dan urus tadbir, ekonomi, pendidikan, agromakanan dan perkongsian tenaga pakar serta modal insan.
Sehubungan itu katanya lagi, dasar Membangun Bersama Islam yang menjadi teras pentadbiran Kelantan sejak lebih 30 tahun itu akan dipertahankan bukan sahaja di Kelantan.
“Maka dasar ini wajib dipertahankan untuk pastikan keletarian syariat islam bukan sahaja di Kelantan malah seluruh negara, serta menjaga kestabilan ummah dan syariat Islam.
“Ini supaya rakyat langsung melihat hasil dan merasai impaknya, harapan saya kita adalah satu mata rantai daripada mata rantai perjuangan Islam sejak awal hingga akhir,” katanya. – HARAKAHDAILY 17/9/2023
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jom, PN terus gerakkan 'Koridor Hijau'. Selamatkan M'sia! 
Lihat juga komen ini..
(i) Al-hamdulillah, jom selamatkan M'sia.


Di KL, Himpunan Aman Selamatkan Malaysia diadakan di sekitar Sogo petang dengan kehadiran ribuan peserta biarpun pada peringkat awal berdepan amaran polis.
Perhimpunan tersebut sebagai protes terhadap pembebasan oleh Mahkamah Tinggi terhadap 47 kes rasuah yang melibatkan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
Peserta berkumpul di Masjid Kampung Baru bagi menunaikan solat Zohor berjemaah dan kemudian bergerak ke Ibu Pejabat Polis Dang Wangi.
Peserta yang hadir turut melaungkan ‘dakwa Zahid’ sambil berarak sebagai tanda protes terhadap keputusan pihak pendakwa menarik balik kes tersebut yang sudah di peringkat prima facie.
Yang turut hadir ialah Pengerusi UMMAH Mohd Zai Mustafa, pemimpin Bersatu Dr Afif Bahardin, Pemuda PAS, Armada Bersatu dan beberapa NGO yang menyertai perarakan tersebut.

Perhimpunan aman tersebut diadakan sempena Hari Malaysia yang bertujuan menggesa kerajaan untuk tidak melindungi mana-mana ahli politik yang terlibat dalam kes rasuah.



(ii) Al-hamdulillah, tahniah pihak polis,  individu terlibat pelacuran ditahan..

Datuk Kamarul Zaman Mamat
Di Johor Bahru, polis menahan 17 individu disyaki terlibat dalam kegiatan pelacuran dalam dua serbuan berasingan di bandar raya ini, Khamis lepas.
Ketua Polis Johor Datuk Kamarul Zaman Mamat berkata dalam serbuan pada kira-kira pukul 10.40 malam itu, mereka yang ditahan terdiri daripada seorang lelaki dan 13 wanita warga asing serta tiga lelaki tempatan, berusia 21 hingga 49 tahun itu.
Beliau berkata turut dirampas 22 telefon bimbit, 27 kondom, lima gulung tisu, empat helai tuala, tiga keping kad akses, dua botol pelincir dan wang tunai berjumah RM3,400 serta 50 dolar Singapura.
“Kita akan menjalankan operasi secara berterusan bagi mengawal dan mencegah kegiatan pelacuran di negeri ini,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Kes disiasat di bawah Seksyen 327A Kanun Keseksaan (KK), Seksyen 372B KK, Seksyen 6 (1) (c) Akta Imigresen 1959/63, Seksyen 15 (1) (c) Akta Imigresen 1959/63 dan Seksyen 55B Akta Imigresen 1959/63.
Orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berkaitan kegiatan berkenaan boleh menyalurkannya kepada balai polis berhampiran atau Bilik Gerakan Polis Johor di talian 07-221 2999 atau 07-225 4677. – (rujuk BERNAMA)
(iii) Al-hamdulillah, pelbagai kaum sokong Hari Malaysia tajaan PAS..

Shafie (depan, empat dari kiri) di samping pelbagai kaum yang hadir dalam majlis Sambutan Hari Malaysia anjuran PAS Bangi di Tasik Chempaka, Bangi, Selangor pada hari ini, 16 Sept 2023. (FOTO: PAS Bangi Sg Ramal)
Di Bangi, sambutan Hari Malaysia 2023 anjuran PAS Parlimen Bangi dimeriahkan dengan kehadiran pelbagai kaum, termasuk ada yang muncul dengan pakaian tradisional masing-masing.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Ramal, Tuan Mohd Shafie Ngah tidak melepaskan peluang turun padang menyemarakkan lagi sambutan Hari Malaysia yang berlangsung di Tasik Cempaka, di sini, hari ini.

Majlis itu turut diserikan lagi dengan pameran pakaian tradisional etnik di Malaysia.Antaranya pakaian bangsa Melayu lelaki seperti baju Melayu yang lengkap bersampin dan bersongkok, pakaian bangsa Cina lelaki iaitu samfoo, pakaian bangsa India lelaki iaitu dhoti, pakaian bangsa India perempuan iaitu sari. 

Turut dimeriahkan lagi pertunjukkan pakaian perempuan dari kaum Sikh iaitu salwar kameez. Tidak ketinggalan juga pameran pakaian lelaki dari suku kaum Kadazan Dusun iaitu gaung. Akhir sekali pakaian perempuan dari suku kaum Bajau Samah, Sabah iaitu baju sampit sinipah berserta skirt panjang corak sempangan.
Sekian.





Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/09/jom-pn-terus-gerakkan-koridor-hijau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Al Hamdulillah 4 Negeri Pn Bentuk Koridor Hijau Jom Sama

Al Hamdulillah 4 Negeri Pn Bentuk Koridor Hijau Jom Sama

papar berkaitan - pada 12/9/2023 - jumlah : 155 hits
Empat negeri ditadbir PN bentuk Koridor HijauKOTA BHARU Empat negeri yang ditadbir PERIKATAN NASIONAL akan membentuk gabungan yang dinamakan Koridor Hijau pada peta Semenanjung Malaysia Menteri Besar Dato Panglima Perang Ustaz Mohd Nassurud...
Selamatkan Malaysia Jom Kita Baca Kerajaan Sebelum Ini Selamatkah Kita

Selamatkan Malaysia Jom Kita Baca Kerajaan Sebelum Ini Selamatkah Kita

papar berkaitan - pada 15/9/2023 - jumlah : 232 hits
Ada demo esok di Kampung Baru Katanya gerakan Selamatkan Malaysia Oklah nak berdemo pun Kita hormat hak bersuara Set2 Kerajaan ni dulu pun buat Demo Bersih dan Reformasi Mereka kena hadap la Pembangkang buat pula Cuma saya nak faham Nak Sel...
20 Involved In Selamatkan Malaysia Rally To Give Statements Tomorrow

20 Involved In Selamatkan Malaysia Rally To Give Statements Tomorrow

papar berkaitan - pada 17/9/2023 - jumlah : 122 hits
The police have summoned 20 individuals involved in the Selamatkan Malaysia rally organised by Perikatan Nasional Youth to provide their statements Tun Faisal Ismail Aziz a member of the rally s organising committee told FMT that he and 19 ...
Ini Baru Betul Selamatkan Malaysia

Ini Baru Betul Selamatkan Malaysia

papar berkaitan - pada 17/9/2023 - jumlah : 183 hits
Ini baru betul Perhimpunan Selamatkan Malaysia Selamatkan Malaysia dari ekstrimis kaum dan agama Selamatkan Malaysia dari politikus durjana nak pecah belahkan kita 10 000 orang sertai Perhimpunan untuk Perpaduan Berbanding 2000 orang sertai...
Demo Selamatkan Malaysia Tidak Laku Rakyat Sudah Bijak

Demo Selamatkan Malaysia Tidak Laku Rakyat Sudah Bijak

papar berkaitan - pada 18/9/2023 - jumlah : 278 hits
Oleh Adam MalikPerikatan Nasional perlukan Kes Zahid untuk selamatkan diri mereka dari pelbagai penyelewengan dan kes mahkamah yang mendatang Jelas sekali perhimpunan dakwa Zahid dan juga demo Selamatkan Malaysia yang diadakan pada 16 9 202...
Selamatkan 5 500 Ha Sawah Kementan Bantu Lampung Selatan 20 Unit Pompa Air Submersible

Selamatkan 5 500 Ha Sawah Kementan Bantu Lampung Selatan 20 Unit Pompa Air Submersible

papar berkaitan - pada 17/9/2023 - jumlah : 256 hits
Bantuan yang diberikan kepada Kelompok Tani Darma Wijaya ini untuk menyelamatkan padi sawah seluas 5 500 ha
Didera Sejak Mac Kanak Kanak Lari Rumah Selamatkan Diri

Didera Sejak Mac Kanak Kanak Lari Rumah Selamatkan Diri

papar berkaitan - pada 14/9/2023 - jumlah : 124 hits
BernamaSEREMBAN Polis menahan pekerja kilang dan isterinya di Bahau dekat sini semalam kerana disyaki mendera anak lelakinya berusia enam tahun sejak Mac lepas Ketua Polis Jempol Hoo Chang Hook berkata lelaki terbabit yang juga bapa kandung...
Bantuan Perpompaan Kementan Selamatkan Sawah Di Subang Akibat El Nino

Bantuan Perpompaan Kementan Selamatkan Sawah Di Subang Akibat El Nino

papar berkaitan - pada 15/9/2023 - jumlah : 144 hits
Bantuan Kementan berupa pompa submersible 10 inch terbagi untuk Gapoktan Mulya Jaya di Desa Karangmulya dan Gapoktan Sugih Tani di Desa Bobos
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa

Resepi Ikan Singgang

Mahkota Poll A Test For Dap To Ensure Chinese Voters Back Bn

Pengundi Dun Mahkota Pilih Wakil Rakyat Hari Ini

Lirik Lagu Adiwira Firdaus Rahmat Faizal Tahir


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Gejala Kekurangan Vitamin D

Selalulah Istighfar Walau Apa Keadaanmu

Hariz Danial Materialistik Chord

Murshid Nazri Angan Chord

Makanan Sedap Di Penang Dari Nasi Kandar Ke Cendol Semua Ada

Rasmi Hizbulloh Umum Hassan Nasrullah Pergi Menghadap Ilahi Al Fatihah