Jom Bercuti Sambil Bersantai Hujung Minggu Di The 5 Elements Hotel Kuala Lumpur


Dah lama tak bercuti bersama keluarga kan? Apa kata kali ini anda pilih suasana duduk di hotel pula bagi memberi kelainan sikit. Maklumlah sebelum ini kebanyakannya tak boleh ke mana-mana kerana Covid-19. Jadi bila ada peluang ini manfaatkanlah bersama insan tersayang.
Bagi anda yang teringin nak bawa ahli keluarga bercuti di ibu kota melihat keunikan Kuala Lumpur, tempat penginapan yang selesa dan sesuai dengan bajet adalah di The 5 Elements Hotel. Hotel butik bertema unik di Chinatown yang terkenal di Kuala Lumpur ini menawarkan bilik hotel dengan harga berpatutan serta perkhidmatan diutamakan untuk tetamu yang menginap di sini.

Ok mesti ada yang tertanya-tanya apa menariknya The 5 Elements Hotel ini? Sebenarnya The 5 Elements Hotel ini di ilhamkan dari falsafah tradisional Wu Xing, iaitu di tafsirkan semula untuk pelancong moden yang mencari sesuatu yang luar biasa. Di sini, air, kayu, api, bumi dan logam – Lima Elemen penting untuk keseimbangan sejagat – menetapkan tema untuk suasana kontemporari, bergaya dan pengalaman perkhidmatan yang menyegarkan.
Bilik selesa, fasiliti terbaik!
Selain bertemakan suasana kontemporari, beberapa jenis bilik di hotel ini seperti Standard Single, Superior Twin, Deluxe Queen, Deluxe Theme Room, Family Interconnecting Room, Water Suite, Fire Suite, Wood Suite dan Metal Suite pastinya memberi pengalaman percutian menyeronokkan.
Bilik-bilik yang dihias sederhana ini mempunyai Wi-Fi percuma, flat screen tv, mini fridge, dan kemudahan membuat teh dan kopi. Lagi best, sekiranya anda menginap di suite bertema, ada tab mandi berpusar.

Kesemua bilik-bilik ini di nyahkuman (sanitize) sebelum para tetamu menginap di sini, sangat-sangat mengikut SOP yang telah kerajaan tetapkan.
Terletak berdekatan Petaling Street
Bukan itu saja, jika anda menginap di sini, anda akan dapat lihat suasana Petaling Street. Ini kerana lokasi The 5 Elements betul-betul bahagian belakang kawasan Petaling Street, daripada lobi hotel dah boleh nampak pintu masuk Petaling Street ni.
Tapi disebabkan pandemik Covid19 kebanyakan kedai tidak dibuka pada waktu malam jadi anda bolehlah jalan-jalan sambil berOOTD di sekitar kawasan Chinatown ini.
Mesti ada yang tertanya-tanya apa menariknya Petaling Street ini? Lokasi ini menjalani pengubahsuaian besar pada tahun 2003 untuk memudahkan persekitaran yang lebih baik bagi semua orang. Ia juga dianggap ‘syurga untuk makanan’ dengan pelbagai jenis makanan tempatan ditawarkan.
Ada juga hipster cafe yang berdekatan dengan hotel ini seperti Luckin Kopi, Vintage 1988 Cafe Jalan Sultan, Leaf & Co. Café, Jalan Sultan, Mingle Cafe, Jalan Sultan, Merchant’s Lane dan banyak lagi.
Boleh menaiki bas The Hop On Hop Off
Selain itu, untuk anda yang ingin berjalan ke tempat tarikan lain di sekitar Kuala Lumpur ini, boleh menaiki bas The Hop On Hop Off yang hentiannya betul-betul di hadapan pintu masuk hotel. Jadi tak payah nak bersusah payah menunggu di tepi jalan tau.
Jadi bagi anda yang sekali sekala ingin menukar angin bercuti di Kuala Lumpur ini bolehlah menginap di The 5 Elements Hotel ini kerana lokasinya yang betul-betul di tengah-tengah pusat bandar Kuala dan harganya amat berpatutan sekali. Berbaloi dan syok sangat!
Info The 5 Elements Hotel:
Lot 243 Jalan Sultan (Chinatown),
50000, Kuala Lumpur
Tel : 03-2031 6888
Waze : The 5 Elements Hotel
Landmark : Jalan pintu masuk bahagian belakang Petaling Street
The post Jom Bercuti Sambil Bersantai Hujung Minggu Di The 5 Elements Hotel, Kuala Lumpur appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/jom-bercuti-sambil-bersantai-hujung-minggu-di-the-5-elements-hotel-kuala-lumpur/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Malam Hotel Lobby Lounge Shangri La Kuala Lumpur

Makan Malam Hotel Lobby Lounge Shangri La Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 149 hits
Salam Tahun 2020 sudah berlalu Tahun 2021 diharapnya lebih baik dan pandemik ini berlalu pergi Tahun 220 tiada Staycation bagi kami sekeluarga Hanya ada melawat Bukit Tinggi dan balik Bukan kami sahaja pasti ramai juga begitu kan Takpe kita...
Menginap Di Concorde Hotel Kuala Lumpur Hotel Dalam Kl Tau

Menginap Di Concorde Hotel Kuala Lumpur Hotel Dalam Kl Tau

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 578 hits
Assalamualaikum Bila rakyat Malaysia dah boleh rentas negeri hotel depan rumah pun full booking tau Semua kalau boleh tak nak duk dalam rumah Tapi kami tak de la ambil hotel depan rumah Pergi jauh sikit cari hotel dalam Kuala Lumpur walaupu...
The Best Way To Travel From Kuala Lumpur To Singapore

The Best Way To Travel From Kuala Lumpur To Singapore

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 231 hits
Are you travelling from Kuala Lumpur to Singapore Wonder which travel option should you take Well I would say take the plane and This Is Why You Should Get A Flight Ticket Now Malaysia and Singapore have had sort of a turbulent love hate re...
Farewell Officemate The Castle Restaurant Kuala Lumpur

Farewell Officemate The Castle Restaurant Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 228 hits
Salam The Castle ni pergi secara tak dirancang Actually kami book tempat lain untuk buat Farewell kawan Office yang bertukar keluar tapi sebab ai tak tahu restauraunt tu tak buka tengah hari Jumaat kami terpaksa cancel dan The Castle ni dek...
Worst Hotel In The World Exist In The Netherlands

Worst Hotel In The World Exist In The Netherlands

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 140 hits
Hans Brinker Budget HotelAmsterdam It seems that almost all hotels offer the best service to its guests Different with the others hotels in the Netherlands even want to be the worst Hans Brinker Budget Hotel in Amsterdam is proud to be the ...
The Essential Elements Of A Valid Contract

The Essential Elements Of A Valid Contract

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 259 hits
Contract is the foundation or base of all commercial transactions A contract is a bargain a deal from which both parties expect to benefit In world of business in which is built upon agreement making and to know that it will be carried out ...
Rsmy Best Cheese Naan Kuala Lumpur

Rsmy Best Cheese Naan Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 213 hits
Nak cari roti naan paling sedap di Kuala Lumpur antara yang disebut sebut kerana keenakan roti naan mereka memang super awesome Sebelum ini Bro hanya mendengar nama yang kononnya restoran ini memang pakar dalam pembuatan roti naan dan bro p...
Kembara Ilmu Kolej Dar Al Hikmah Untuk Anda Yang Mencari Aktiviti Hujung Minggu

Kembara Ilmu Kolej Dar Al Hikmah Untuk Anda Yang Mencari Aktiviti Hujung Minggu

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 180 hits
Klik untuk paparan lebih jelas dan indahSatu program yang diberi nama Kembara Ilmu akan dijalan di Kolej Dar Al Hikmah di Kajang Selangor Program yang akan berlangsung pada 29 September 2012 ini akan menampilkan aktiviti aktiviti menarik ya...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan