Jodoh Datang Tanpa Diduga Ini 10 Tanda Di Bukan Jodoh Kita Dalam Islam


Jodoh dan pertemuan itu adalah ketentuan Allah. Setiap orang mempunyai perjalanan cerita yang berbeza dalam soal jodoh. Jodoh datang tanpa diduga, baru berkenalan namun sudah ke arah sebuah perkahwinan. Ada juga yang yang sudah bertahun mengenali antara satu sama lain, putus tanpa penghujungnya. Dalam erti kata lain Allah SWT telah mentakdirkan jodoh yang ideal bagi kita. Berikut 10 tanda yang dia bukan jodoh kita dalam Islam.
1. Tidak perkenalkan dengan keluarga
Salah satu hal yang meyakinkan anda untuk menganggap bahawa si dia bukan jodoh yang tepat apabila dia tidak mengenalkan anda pada orang-orang terdekatnya. Seolah-olah dia mahu menyembunyikan hubungan tersebut dari ketahui orang. Biasanya seorang yang serius tidak akan malu untuk memperkenalkan anda kepada orang tua dan kawan-kawannya. Apabila dia mengajak anda untuk bertemu orang tuanya, maka sudah pasti ia tidak akan berani bermain-main dan mahu ke tahap yang lebih serius.
2. Meletak syarat
Cinta adalah berusaha menerima segala kekurangan dan mengabaikan segala keburukan. Dalam hal ini cinta sebagai pasangan ialah yang mampu menerima kekurangan dan kelebihan satu sama lain. Apalagi jika ada komitmen untuk melangkah ke peringkat yang lebih serius tentu setiap pasangan tidak akan mengenakan syarat yang sukar dipenuhi oleh pasangannya. Jika sidia berbuat demikian bermakna, dia bukanlah jodoh yang tepat.
3. Kurang komunikasi
Komunikasi merupakan perkara penting dalam sebuah hubungan. Tanpa komunikasi, maka sebuah hubungan jadi semakin hambar. Banyak yang mengatakan jika seseorang berjodoh dengan kita maka kita akan mudah untuk berkomunikasi dengannya. Sebaliknya jika anda jarang berkomunikasi, menandakan dia bukanlah pilihan yang tepat. Maka segeralah lepaskan, sebelum hubungan ke arah yang serius.
4. Tiada Rasa Percaya
Kepercayaan merupakan perkara utama dalam perhubungan. Jika tidak ada rasa saling percaya maka hubungan yang dibina akan dipenuhi rasa curiga. Jika tiada rasa percaya bagaimana hubungan akan di lanjutkan ke perkahwinan. Karena jika ia adalah jodoh yang di takdirkan kepada kita maka dalam hati keduanya akan saling percaya meskipun terpisah oleh jarak yang jauh.
5. Tidak Ada Komitmen Untuk Masa Depan
Hubungan yang baik akan selalu dilandasi oleh komitmen yang kuat. Baik anda ataupun dia harus memiliki komitmen untuk bisa melanjutkan hubungan yang lebih serius. Banyak pasangan yang memiliki komitmen kuat namun, pada akhirnya tidak berjodoh.

Nah, bagaimana yang komitmennya saja sudah tidak ada. Apakah layak disebut jodoh.
6. Jodoh Tidak Disukai Keluarga
Perkahwinan bukan hanya menyatukan anda dan bakal pasangan, namun juga menyatukan dua keluarga besar. Bermakna siapapun jodoh anda tentunya akan boleh diterima oleh pihak keluarga satu sama lain. Namun, jika keluarga anda terutama kedua orang tua anda tidak menyukai pasangan anda, maka fikirkan kembali, apakah dia jodoh terbaik untuk anda.
Nak Betul-Betul Pikat Hati Cik Abang, Ini Isteri Kena Buat!

Siapa yang tak sayang suami kan. Tapi bila hubungan dah makin lama, rasa sayang dan romantik itu dah kurang. jadi apa para isteri perlu buat ye untuk tambat balik hati suami dan rasa seperti baru kahwin? Biar hangat berpanjangan. Jangan separuh jalan je tau!
1. GUNA PANGGILAN MANJA
Cari nama panggilan yang disukai suami dan panggillah dengan nama itu.
2. ELAK MEMBEBEL
Inilah lumrah seorang isteri. Walaupun tak berniat melukakan hati, ramai lelaki stres kalau dimarahi atau dinasihati dengan cara yang salah. Elak melawan kata suami, terutamanya ketika masing-masing sedang marah. Biar dia ‘cool down’ dulu, baru cari peluang untuk bercakap dengan suami.
3. MEMINTA MAAF TAK BERERTI SALAH
Segera minta maaf jika anda ada lakukan kesalahan. Suami, hatinya mudah cair dan tersentuh.
4. MULIAKAN SUAMI
Bercakap yang baik-baik sahaja mengenai suami apabila di hadapan keluarganya dan rakan-rakan. Seringlah memuji suami di hadapan anak-anak.
5. PANDAI AMBIL HATI MERTUA
Hormati dan sayangi mak mertua. Jika anda baik melayan keluarga mertua, pasti suami bertambah kasih pada anda.
6. BUAT KEJUTAN
Bangun awal dari suami dan siap-siap sediakan makanan kegemarannya. Pakai pakaian yang cantik walaupun berada di rumah, dan gunakan sedikit wangian. Suami pasti teruja jika anda buat kejutan dengan masakkan makanan kegemarannya.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Jodoh Datang Tanpa Diduga, Ini 10 Tanda Di Bukan Jodoh Kita Dalam Islam appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/jodoh-datang-tanpa-diduga-ini-10-tanda-di-bukan-jodoh-kita-dalam-islam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muka Seiras Tanda Ada Jodoh Wajah Sama Dengan Pasangan Jodoh Kuat

Muka Seiras Tanda Ada Jodoh Wajah Sama Dengan Pasangan Jodoh Kuat

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 2203 hits
Muka seiras tanda ada jodoh First of all siapa yang mulakan dulu tips or petua ni Second of all yeke Hahaha Muka umi dan abi saya tak berapa nak seiras tapi Alhamdulillah berkekalan je hingga sekarang Mana bukti muka seiras tanda ada jodoh ...
Bila 4 Hal Ini Terjadi Tanda Ajaran Islam Mulai Redup

Bila 4 Hal Ini Terjadi Tanda Ajaran Islam Mulai Redup

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 186 hits
Kehidupan dunia memang mengalami pasang surut ada fase masa gemilang kemudian mengalami masa kemunduran lalu bersinar kembali Perubahan ini disebabkan banyak faktor baik eksternal maupun internal Imam al Qusyairi dalam Risalah nya mencerita...
Tanda Tanda Paling Tepat Dia Sebenarnya Adalah Jodoh Anda Kalau Dah Jumpa Ikat Cepat

Tanda Tanda Paling Tepat Dia Sebenarnya Adalah Jodoh Anda Kalau Dah Jumpa Ikat Cepat

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 268 hits
Tanda Tanda Paling Tepat Dia Sebenarnya Adalah Jodoh Anda Kalau Dah Jumpa Ikat Cepat Jodoh adalah misteri yang ditentukan tuhan Ia melibatkan adanya kesamaan antara dua insan yang punya ikatan emosi spiritual dan fizikal untuk hidup bahagia...
Sebelum Menikah Suami Masuk Islam Tapi Setelah Menikah Ovi Dan Suaminya Masuk Kristen

Sebelum Menikah Suami Masuk Islam Tapi Setelah Menikah Ovi Dan Suaminya Masuk Kristen

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 247 hits
Pedangdung dan artis peran Ovi Sovianti lagi lagi menuai kontroversi selama hidupnya dan berkarir di jagat hiburan Indonesia Setelah menuai kontroversi bersama dengan grup vokal Duo Serigala kini Ovi Sovianti membuat publik geger dengan ber...
Tunjuk Islam Kuat Pas Himpun Bantah Icerd Kata Hadi

Tunjuk Islam Kuat Pas Himpun Bantah Icerd Kata Hadi

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 386 hits
Diterbitkan pada 30 November 2018Oleh Abdul Rahim SabriDatuk Seri Abdul Hadi Awang berkata rusuhan kuil tiada kaitan dengan agama tetapi berkait dengan kaum di kalangan tertentu sahaja Foto oleh Farhan NajibMARANG 30 Nov PAS tekad menyertai...
Negara Islam Tunisia Raktifikasi Icerd Sekarang Kahwin Islam Kafir Dibenarkan

Negara Islam Tunisia Raktifikasi Icerd Sekarang Kahwin Islam Kafir Dibenarkan

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 495 hits
Tunisia ratifikasi ICERD 1967 Sekarang baru nampak kesannya Perempuan Islam boleh berkahwin dengan lelaki bukan Islam dan kesamarataan pembahagian harta pusaka atas alasan persamaan gender Adakah ini kemodenan dan keadilan yang di cari Cucu...
Islam Di Malaysia Macam Pondan Tua

Islam Di Malaysia Macam Pondan Tua

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 560 hits
DAH LAMA TEGUR DAH LAMA SENTUH TENTANG PERKARA INI TAPI PEHAK YANG BERTANGGUNGJAWAB TENTANG MARUAH ISLAM MENJADI BISU PONDAN SIAM KITA TERPAKSA SEBUT INI SEBAB DAH LAMA KITA SUARAKAN HAL PENGHINAAN BUKAN ISLAM TERHADAP ISLAM TAPI APA PENYEL...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Senarai Lagu English Terbaru 2024

5 Tips Mudah Rumah Sentiasa Kemas Walaupun Ada Anak Kecil

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024