Jjcm Kota Bharu Pantai Nami

Assalamualaikum semua. Hari ini saya ingin menyambung catatan perjalanan saya ke Kuala Terengganu dan Kota Bharu. Boleh klik entri sebelum ini di SINI. Sebelum itu, jangan lupa klik iklan dan klik follow blog ya.
Pagi pagi kami bangun dan hajat hati hendak bersarapan nasi berlauk di kedai menantu sahabat saya di Bachok.
Tapi bila saya call, katanya kedai ditutup kerana ada pengubahsuaian kedai. Jadi terpaksa lah mencari ke sana sini untuk sarapan. Akhirnya kami ke gerai nasi kerabu depan Bomba. Dulu pernah sarapan di sini, tapi sekarang dengan musim PKP, orang beratur terlalu panjang. Setelah lama beratur baru tahu, rupanya kalau nak makan di kedai, beratur di lorong lain. Aduhaaii.
Selepas sarapan, kami menuju ke Pantai Nami Malaysia yang ala ala Nami Island di Korea Selatan. Teruja melihat kecantikan pokok ru yang ditanam secara tersusun cantik sepanjang pantai.
Terasa macam ada di Nami Island sekejap. Masa di Nami dulu, tak puas puas nak posing di celah celah pokok. Boleh klik di SINI kalau nak baca catatan perjalanan saya di Nami Island, Korea.

Seronok pula bila berkelah di bawah pokok ru. Selain teduh juga, tanahnya lembut sahaja kerana timbunan daun daun ru kering yang gugur di tanah.
Kakak ipar membawa banyak juga bekalan makanan. Ada juga ayamd an daging kambing perap yang dibakar di situ. Saya memang dah lama tak berkelah seperti ini. Kami kalau pun pergi berkelah, tak bawa bekalan. Singgah makan di restoran sebelum pergi atau semasa balik.

Kali terakhir rasanya pada cuti hari kemerdekaan tahun di mana Princess Diana meninggal kerana kemalangan jalanraya di Paris. Itu pun kami pergi ke Hulu Langat dan tumpang makan makanan yang dibawa oleh sahabat kami.
Seronok juga di dalam cuaca sejuk terutama selepas mandi sungai, makan roti bakar panas panas dan kopi panas. Waah nostalgia sangat.
Sedap makan daging bakar yang dibakar panas panas. Apalagi bila makan secara beramai ramai. Setiap kali masak, sekejap dah habis. Dah jadi ala ala chipsmore, sekejap ada sekejap tak ada gitu.

Oleh kerana hari itu adalah hari jumaat, geng lelaki pergi solat Jumaat di masjid berhampiran dan kami pula hanya lepak lepak di situ.

Selepas mereka balik dari solat Jumaat, kami berrgambar di antara pokok pokok ru sementara menunggu kakak saya, Kak Yah dan anak cucu sampai.
Balik dari Pantai Nami, kami singgah rumah abang untuk ambil tuak yang dipesan dari kawan anak saudara. Sesampai di hotel, terus simpan seketika di dalam peti sejuk sebelum minum secawan.
Waah memang sedap sebab dah lama tak minum air tuak segar seperti ini.  Dulu kalau bulan puasa, mesti ada air tuak untuk hidangan berbuka puasa.
Sebelah malam, kami mula berkemas kemas barang barang kerana seperti biasalah, bila datang 1 bag, bila balik mesti bag pun dah tak muat. Tapi sebab datang dengan kereta, boleh jer terus masukkan ke dalam kereta. Tak risau nak masukkan dalam bag atau beli bag baru. Cukup setakat ini dahulu, nantikan sambungan di entri akan datang.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Jjcm Kuala Terengganu Dan Kot Bharu

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 163 hits
Selepas balik dari JJCM di Muar saya mengajak Hubby untuk balik kampung Dah lama tak balik kampung Sebelum PKP juga tak dapat balik Oleh kerana saya mahukan perjalanan yang santai sahaja saya katakan mahu balik dengan kereta bila ditanya ka...
Ahli Parlimen Lembah Pantai Gotong Royong Bersih Kawasan Banjir

papar berkaitan - pada 24/12/2021 - jumlah : 223 hits
Ahli Parlimen Lembah Pantai Fahmi Fadzil melawat di beberapa kawasan terkesan banjir dan membantu membersihkan sampah sarap Beliau berpuas hati dengan kerjasama yang ditunjukkan khususnya dalam gotong royong di Kampung Pasir bersama sukarel...
Jkr Kongsi Tiga Laluan Ke Pantai Timur

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 166 hits
Oleh AHMAD SHAHERMAN SHAMSURI Gambar hiasanPETALING JAYA Bagi mereka yang merancang untuk ke tiga negeri Pantai Timur ketika ini Jabatan Kerja Raya ada berkongsi beberapa laluan yang masih boleh dilalui pengguna jalan raya Laluan yang dikon...
Lima Lagi Mayat Ditemui Terdampar Di Pantai

papar berkaitan - pada 17/12/2021 - jumlah : 166 hits
Oleh Lima lagi mayat penumpang bot yang membawa PATI Indonesia ditemui pagi ini Gambar FB Bomba Kota Tinggi OPERASI mencari dan menyelamat mangsa bot karam di perairan Tanjung Balau Kota Tingggi hari ini menemukan lima mayat dipercayai pend...
Bersantai Di Pantai Arked D Punggai Pengerang

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 398 hits
Bersantai di Pantai Arked D Punggai Pengerang Sambungan dari cerita kami ke Desaru Lepas dari lunch di rumah Nenek Saqeef Taman Bayu Damai kami terus The post appeared first on
Aksi Jennifer Bachdim Ajak Anak Bersihkan Sampah Di Pantai Dipuji Warganet

papar berkaitan - pada 17/12/2021 - jumlah : 140 hits
Aksi Jennifer Bachdim ajak anak anaknya untuk ikut membersihkan pantai dari sampah tuai pujian dari warganet
Kota Kinabalu Reports Highest Number Of Cases Almost Everyday

papar berkaitan - pada 5/12/2021 - jumlah : 138 hits
KOTA KINABALU Sabah recorded 294 new Covid 19 cases on Sunday 98 per cent of which were in Category 1 and 2 Four fatalities were reported including two in Tuaran and one each in Kota Marudu and Sipitang Local Government and Housing Minister
Psb Kota Sentosa Candidate Promises To Be A Caring Elected Rep If He Wins The State Election

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 325 hits
Lau holds his election flyer with a supporter during his walkabout in BDC today KUCHING Parti Sarawak Bersatu candidate for Kota Sentosa Datuk Lau Pang Heng is calling voters to vote for him if they want problems faced by constituen
Ikan Tipis Kering Dendeng Berbumbu Khas Kota Tarakan Yang Kesohor

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 136 hits
Menurut cerita rakyat Tarakan berasal dari kata Tarak yang berarti bertemu dan Ngakan yang berarti makan yang secara harfiah bisa di artikan Tempat para nelayan untuk istirahat makan bertemu serta melakukan barter hasil tangkapan dengan nel...
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Netizens Inciting Hatred Against Footballers Being Tracked Down

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Selepas Bersara Setiap Ringgit Berguna

Laundry Day Woes Say Goodbye To Lost Socks With Inchbug

Astrazeneca Akhirnya Tarik Balik Vaksin Covid 19 Selepas Pengakuannya Yang Mengejutkan