Jjcm Kuala Terengganu Dan Kot Bharu

Selepas balik dari JJCM di Muar saya mengajak Hubby untuk balik kampung. Dah lama tak balik kampung. Sebelum PKP juga tak dapat balik. Oleh kerana saya mahukan perjalanan yang santai sahaja, saya katakan mahu balik dengan kereta bila ditanya kalau mahu balik dengan flight

Kalau balik Kelantan sahaja memang saya suka balik dengan flight dan sewa kereta sepanjang di sana. Tapi sebab saya mahu sekali singgah di Kuala Terengganu, jadi kereta adalah pilihan yang terbaik

Kami bertolak pagi Selasa selepas menghantar Ammar ke sekolah. Kerana sangat teruja untuk ke Terengganu sehingga saya tak mahu singgah sarapan. Kami mengambil LPT untuk terus ke Kuala Terengganu. Semasa singgah mengisi minyak, Hubby beli sedikit makanan untuk mengisi perut yang kosong

Sesampai di KT, saya mencari nasi dagang Atas Tol yang dikatakan sangat sedap. Malangnya kesemua cawangan ditutup. Semasa mencari cari, kami keluar di jalan berhampiran Hotel Permai. Saya tahu di sebelah hotel, ada kedai yang menjual keropok lekor sedap

Semasa kami sampai, mereka baru mula berniaga. Masih mengatur makanan makanan di meja. Saya memesan nasi kuning berlaukkan gulai ikan ayo dan hubby pula nasi minyak dengan lauk daging. Tapi secara jujur masakan mereka hari tu, tak berapa kena dengan selera saya

Dari sana, kami terus ke Pantai Teluk Ketapang untuk makan ikan celup tepung. Ketika kami sampai orang belum ramai. Sebaiknya saya mengelakkan pergi ke tempat yang ramai orang. Kami memesan ikan pari, udang dan sotong celup tepung. Mungkin sebab masih kenyang, saya makan sedikit sahaja

Selepas makan kami terus ke Pulau Duyong untuk check in di Marina Resort Pulau Duyong. Cuaca panas terik ketika itu. Resort hotel yang berbentuk chalet.
Bilik hotelnya cantik, cuma perlukan maintenance. Mungkin telah masa untuk menukar perabut dan sebagainya yang kelihatan agak lama. Air cond juga tidak berapa sejuk sehingga bila solat pun, berpeluh peluh.

Hajat hati nak lepak lepak dalam bilik sahaja sebelum keluar sebelah malam untuk makan malam dengan sahabat kami Dato Ir Wan Nazari. Tapi coursemate masa di universiti Puan Hasnah menelefon, menjemput untuk keluar minum minum

Selepas solat, kami keluar ke kawasan tempat makan belakang airport untuk makan ikan celup tepung sekali lagi. Lama juga kami bersembang dengan Nah yang telah tidak bersua sekian lama selepas menamatkan pengajian universiti

Balik hotel dan selepas solat, kami ke Hotel Primula Beach Resort untuk makan malam dengan Dato Wan Nazari. Kami makan di Anjung Bistro yang sangat sejuk dengan tiupan angin laut

Selepas makan, kami balik hotel untuk berehat. Kali pertama kami menginap di hotel ini.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Jjcm Kota Bharu Pantai Nami

papar berkaitan - pada 19/12/2021 - jumlah : 346 hits
Assalamualaikum semua Hari ini saya ingin menyambung catatan perjalanan saya ke Kuala Terengganu dan Kota Bharu Boleh klik entri sebelum ini di Sebelum itu jangan lupa klik iklan dan klik follow blog ya Pagi pagi kami bangun dan hajat hati ...
Kuala Terengganu Daerah Terbaru Dilanda Banjir

papar berkaitan - pada 5/12/2021 - jumlah : 171 hits
Oleh Foto NSTP KUALA TERENGGANU Sekolah Kebangsaan Atas Tol di sini diaktifkan sebagai pusat penempatan sementara bagi menempatkan 13 mangsa banjir membabitkan tiga keluarga petang tadi Sekretariat Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri ber...
Banjir Di Terengganu Makin Pulih

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 166 hits
Hanya satu PPS dibuka Gambar hiasan KUALA TERENGGANU Keadaan banjir di Terengganu semakin pulih apabila hanya satu pusat pemindahan sementara masih beroperasi dengan menempatkan 24 orang daripada lapan keluarga setakat 5 petang tadi Jumlah ...
Jurulatih Terengganu Fc Musim 2022 Bakal Diputuskan Esok

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 388 hits
Kuala Terengganu Keputusan sama ada Nafuzi Zain kekal atau tidak bakal diketahui esok sumber daripada wartawan Astro Arena Fina Nasrom menyatakan perkara tersebut akan diputuskan dalam mesyuarat lembaga pengarah Kptsn akhir terganggu dgn na...
Terengganu Floods 140 Victims Evacuated To Seven Relief Centres

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 129 hits
Kampung Lubuk Panjang is inundated by floodwater in Setiu Terengganu December 3 2021 Bernama picKUALA TERENGGANU Dec 4 Since floods hit Terengganu two days ago there is not much change in the situation with a slight increase in the number o...
Terengganu Fc Bakal Lantik Pengarah Teknikal

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 282 hits
KUALA TERENGGANU BeIum reda berkenaan peIantikan ketua juruIatih Terengganu FootbaII CIub Nafuzi Zain ahIi Iembaga pengarah TFC sebenarnya turut membuat keputusan mengejut apabiIa bersetuju meIantik Pengarah TeknikaI baru bagi pasukan panta...
Tiada Politiking Dalam Pengurusan Bola Sepak Terengganu

papar berkaitan - pada 8/12/2021 - jumlah : 274 hits
Kuala Terengganu Bekas Timbalan Presiden PBSNT YB Ustaz Hishamuddin Abdul Karim mengucapkan tahniah kepada Nafuzi Zain apabila Terengganu FC membuat keputusan untuk terus mengekalkan khidmat pengendali pasukan itu Selesai masalah jurulatih ...
Pemain Kacukan Filipina Hampir Pasti Sertai Terengganu Fc

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 172 hits
KUALA TERENGGANU SeIepas mengikat penyerang kebangsaan Liberia Kpah Sherman keImarin Terengganu FootbaII CIub TFC Sdn Bhd kini memburu pemain kebangsaan FiIipina ManueI Ott bagi memperkemaskan jentera tengah skuad Penyu bagi musim depan Bek...
Perghhh Gempar Dua Ekor Anakonda Ditemui Di Terengganu

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 391 hits
Gempar Dua ekor anakonda ditemui di TerengganuDua ekor ular sawa batik bersaiz gergasi yang ditemui beberapa pekerja di sebuah tapak pembinaan di Kampung Gong Nangka Foto Twitter APMBUKAN di luar negara sebaliknya dua ekor ular sawa batik b...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia