Jika Mahu Kepada Keadilan Haruslah Menyokong Anwar Ibrahim Sebagai Pm Gerak98 Pahang






Kita faham dilema yang dihadapi oleh beberapa pimpinan Umno sekarang ini. semua tahu mereka tidak berpuas hati dengan PM, Muhyiddin Yassin yang jelas telah membuli parti yang memiliki jumlah Ahli Parlimen teramai di dalam kerajaan tebuk atap Perikatan Nasional sekarang.

Namun, pemimpin Umno terutamanya yang ada kes di mahkamah merasa bimbang sekiranya Umno membuat keputusan yang tidak mengikut kemahuan Muhyiddin. Khabarnya telah ada ugutan demi ugutan telah dibuat bagi memaksa Umno terus menyokong PM dan kerajaan sekarang. Pemimpin Umno tahu bahawa di alangan menteri kanan kerajaan Perikatan Nasional itu juga terdapat beberapa orang yang ada kes, contohnya kes semburit, kes pembelian helikopter dan sebagainya, tetapi mereka semua selamat kerana berada di bawah kerajaan pintu belakang. Bagaimana pula dengan nasib pemimpin Umno sekiranya tidak mengikut kemahuan Muhyiddin?

Kita mahu pemimpin-pemimpin Umno buat keputusan yang bijak demi kebaikan mereka. Sekiranya mereka mahukan kes mereka diadili di mahkamah dengan adil tanpa campurtangan dari sesiapa dan membolehkan mereka mempertahankan diri masing-masing, maka memilih untuk menyokong Muhyiddin satu kesilapan besar. Apakah kamu yakin Muhyiddin akan bertindak adil seperti yang kamu harapkan?

Mereka tiada pilihan jika mahu melihat keadilan itu terlaksana melainkan memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim sebagai PM bagi membolehkan reform institusi khususnya mahkamah itu dilaksanakan. Ya, Anwar Ibrahim sudah pasti tidak akan membantu kamu untuk melepasi undang-undang tetapi yang pasti Anwar Ibrahim tidak akan mencampuri urusan mahkamah setelah institusi kehakiman dan mahkamah yang ada sekarang ini diperbetulkan. Kamu pasti akan diadili oleh mahkamah yang adil tanpa campurtangan eksekutif lagi. Ini reformasi yang dijanjikan oleh Anwar Ibrahim.

Terpulanglah kepada semua Ahli Parlimen sekarang, samada mahukan sebuah kerajaan yang akan dibersihkan dari amalan rasuah, kronisma dan salahguna kuasa atau mengekalkan kerajaan tanpa mandat rakyat ini yang penuh dengan ketidakadilan serta bobrok ini. Jika kamu masih yakin kerajaan sekarang ini mampu memberikan keadilan kepada kamu,. itu hak dan pilihan kamu. Jangan nanti apabila kamu sudah terjerat dan dizalimi, barulah kamu mahu bercakap soal keadilan. Mungkin sudah terlewat ketika itu.

Masa dan peluang masih ada. Memilih Anwar tidak merugikan Umno kerana Anwar tidak pernah bercita-cita untuk memusnahkan jauh sekali mengharamkan Umno. Bagaimana dengan Muhyiddin dan Bersatu? Anwar sanggup berdepan dengan Umno secara anak jantan di gelanggang politik bukan seperti Muhyiddin yang sentiasa mencari tempat berlindung termasuk Istana untuk memperkuatkan dirinya.. Apabila beliau merasa sudah kuat, tunggulah nasib yang bakal menimpa Umno. Jika mahu selamat, Umno harus bernaung di bawah kerajaan yang dipimpin oleh seorang pemimpin yang tidak pendendam dan menghormati keluhuran undang-undang dan perlembagaan, iaitu Anwar Ibrahim.

#MuhyiddinOut

#AnwarIn

WAN FAUZULDIN WAN SAMAD

Pengerusi GERAK98

Negeri Pahang


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/10/jika-mahu-kepada-keadilan-haruslah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ada Antara Kalangan Ahli Parlimen Bn Mahu Anwar Ibrahim Disokong Sebagai Perdana Menteri

Ada Antara Kalangan Ahli Parlimen Bn Mahu Anwar Ibrahim Disokong Sebagai Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 249 hits
KUALA LUMPUR Ada antara kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional yang membangkitkan cadangan agar Datuk Seri Anwar Ibrahim disokong sebagai Perdana Menteri dedah seorang daripada mereka yang menyertai perjumpaan dengan Datuk Seri Ahmad Zahid...
Putar Belit Maksud Hadith Sebagai Dalil Tolak Anwar Tapi Buta Mata Sokong Pengkhianat

Putar Belit Maksud Hadith Sebagai Dalil Tolak Anwar Tapi Buta Mata Sokong Pengkhianat

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 251 hits
Lebai Hadi tak sokong Anwar sbb katanya ada hadith melarang menyokong orang yg meminta2 jawatan Lebai ni tak tahu beza kot meminta jawatan dgn yg disokong untuk pegang jawatan Anwar diangkat dan disokong ramai untuk jawatan tersebut Habis t...
Angkat Politik Nilai Pkr Terbuka Kerjasama Dengan Mana Mana Parti Politik Anwar Ibrahim

Angkat Politik Nilai Pkr Terbuka Kerjasama Dengan Mana Mana Parti Politik Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 180 hits
489 total views 489 views today KUALA LUMPUR Parti Keadilan Rakyat sedia bekerjasama dengan mana mana ahli politik yang mahukan sebuah sistem bebas daripada rasuah dan penyalahgunaan kuasa serta mengangkat politik nilai Presidennya Datuk Se...
Anwar Ibrahim Yang Masalah Paling Besar Ialah Wang Negara Dirompak

Anwar Ibrahim Yang Masalah Paling Besar Ialah Wang Negara Dirompak

papar berkaitan - pada 22/10/2020 - jumlah : 242 hits
Kenapa Anwar Anwar itu pintar bicaranya enak di dengar petah berkata kata dan terkenal seantero dunia Ilmu agamanya dan pengetahuan amnya luar biasa Dia bukan sahaja pernah menjadi Menteri Kewangan Terbaik Asia tapi pernah diminta pandangan...
Kita Berjaya Menyelamatkan Negara Ini Daripada Diisytiharkan Darurat Anwar Ibrahim

Kita Berjaya Menyelamatkan Negara Ini Daripada Diisytiharkan Darurat Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 214 hits
KENYATAAN MEDIA 27 Oktober 2020 Saya mengambil maklum perkembangan politik negara yang berlaku mutakhir ini Ingin ditegaskan sebarang usaha mengembalikan mandat rakyat mestilah berpaksikan keutamaan mempertahankan maruah bangsa dan neg
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment