Jika Lakukan 7 Perkara Ini Wanita Kelihatan Lebih Cantik Bila Bangun Pagi


Rupanya wanita akan kelihatan lebih cantik bila bangun pagi, jika buat 7 perkara ini sebelum tidur. Tidur malam merupakan waktu bagi merehatkan diri setelah seharian sibuk menguruskan pelbagai perkara disiang hari. Baik perkara di tempat kerja mahupun urusan rumahtangga dan anak-anak.
Oleh itu, sangatlah penting bagi kaum wanita mendapatkan rehat secukupnya dengan melakukan persediaan sebelum tidur demi mengekalkan kecantikan wajah dan kesegaran tubuh badan tatkala bangun dari tidur nanti.
7 perkara tersebut adalah; 1. Mandi Mandi merupakan salah satu cara untuk menghilangkan tekanan sebelum tidur. Tubuh badan yang bersih dan segar mampu menenangkan diri sekaligus membantu untuk tidur dengan lebih selesa, lena dan nyenyak. Pastinya apabila mendapat tidur yang lena tanpa terjaga, mampu membuatkan diri lebih bertenaga secukupnya ketika bangun di pagi hari nanti.
2. Cuci Solekan Wajah Sebelum tidur pastikan kulit wajah telah dicuci bersih dan bebas daripada sebarang solekan. Ini kerana jika tidur dengan solekan masih dimuka, ia akan mengakibatkan kulit wajah mengalami jerawat, iritasi, kedutan dan garisan halus. Jadi pastikan sebelum tidur kena cuci muka dahulu tak kiralah penat atau malas macam mana sekalipun. Barulah ketika bangun tidur nanti rasa lebih segar dan cantik!
3. Sapu Pelembap Ini penting iya. Sapu pelembap atau losyen pada seluruh tu buh badan selepas mandi demi mengekalkan kelembapan kulit sepanjang malam.Jika tak sempat sangat pun, jangan lupa sekurang-kurangnya sapu krim malam dan krim mata sebelum masuk tidur. Kulit kering akan mengakibatkan wajah dan badan mudah berkedut dan terhasilnya garis-garis halus. Jadi, bila bangun pagi wajah akan kelihatan kusam, kering jika tidak memakai pelembap sebelum tidur.
4. Berus Gigi Secara jujurnya, berapa kerap gosok gigi setiap hari? Ramai wanita mengaku mereka selalu terlupa gosok gigi sebelum tidur dan rasa ia tak apa, kerana akan lakukannya pada waktu pagi nanti. Banyak kajian menyatakan tabiat tidak menggosok gigi sebelum tidur boleh mengakibatkan masalah kesihatan yang serius. Antaranya termasuklah ma salah jantung. Jadi rutin menggosok gigi secara konsisten sebelum tidur adalah amalan yang baik dan mengurangkan risiko penya kit. Tidur pun rasa lebih selesa bila gigi dan digosok bersih!

5. Minum Segelas Air Lemon Minum segelas air lemon sebelum tidur akan memberi hidrasi pada tubuh dan membantu membersihkan kulit ketika tidur. Cuba amalkan mulai malam ini, kesannya bila terjaga pada esok pagi, kulit akan lebih anjal dan berseri-seri. Setelah terjaga dari tidur pula nikmati segelas air lemon ia akan mempercepatkan metabolisma, meningkatkan tenaga, serta emosi yang lebih baik sepanjang hari.
6. Dapatkan Tidur Secukupnya Tidak dapat dinafikan tidur yang cukup membantu wajah kelihatan lebih cantik dan menawan tanpa mengira berapa pun umur kita. Ramai yang tahu, tidur yang cukup memerlukan 7 hingga 8 jam sehari setiap malam. Tapi ramai yang tak tahu bahawa wanita perlu masuk tidur pada waktu yang paling tepat iaitu jam 11 malam hingga 3 pagi untuk kelihatan lebih cantik ketika bangun pagi.
Ini kerana tidur pada waktu ini kulit sedang mengalami proses ‘repairing & restoring’. Jadi pastikan masuk tidur sekitar pukul 11 malam dan dapatkan sekurang-kurangnya 7 jam waktu tidur, untuk mendapatkan manfaat kecantikan ini.
7. Meditasi/ Muhasabah Diri Ini paling penting. Sebelum tidur disarankan muhasabah diri, minta maaf pada pasangan, maafkan semua orang dan buang segala perasaan negatif.Lakukan juga amalan doa mahupun zikir-zikir sebelum tidur. Jiwa yang tenang dan bersikap positif mampu menghilangkan tekanan, membuatkan tidur lebih lena dan bahagia sekaligus mampu menyerlahkan wajah yang menawan ketika bangun dari tidur nanti.
Jadi apa tunggu lagi, jangan bertangguh mulakan rutin ini mulai malam ini untuk kelihatan lebih cantik dan berseri di pagi hari nanti.
Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Sumber: womanitely / Mingguan Wanita


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://depalmasp.com/jika-lakukan-7-perkara-ini-wanita-kelihatan-lebih-cantik-bila-bangun-pagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Kelihatan Lebih Cantik Bila Bangun Pagi Jika Buat 7 Perkara Ini Rileks Media

Wanita Kelihatan Lebih Cantik Bila Bangun Pagi Jika Buat 7 Perkara Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 297 hits
Rupanya wanita akan kelihatan lebih cantik bila bangun pagi jika buat 7 perkara ini sebelum tidur Tidur malam merupakan waktu bagi merehatkan diri setelah seharian sibuk menguruskan pelbagai perkara disiang hari Baik perkara di tempat kerja...
Kubu Prabowo Senang Kpu Tak Beri Kisi Kisi Debat Biar Kelihatan Yang Lebih Layak

Kubu Prabowo Senang Kpu Tak Beri Kisi Kisi Debat Biar Kelihatan Yang Lebih Layak

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 180 hits
Kubu Prabowo Senang KPU Tak Beri Kisi Kisi Debat Biar Kelihatan Siapa Lebih Layak Akan terlihat kualitas siapa yang akan memimpin Indonesia Jawaban akan lebih spontan ujarnya
Wanita Ternyata Lebih Tahan Terhadap Rasa Sakit Dibanding Pria

Wanita Ternyata Lebih Tahan Terhadap Rasa Sakit Dibanding Pria

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 232 hits
Dilansir dari New York Post peneliti di Kanada mengungkap bahwa pria dan wanita tidak mengingat rasa sakit di masa lalu dengan cara yang sama Hasil penemuan menyebut bahwa wanita mampu melupakan rasa sakit sedangkan pria tidak bisa melakuka...
Sufian Suhaimi Tampil Bagi Penjelasan Sebenar Susulan Viral Gambar Mirip Dirinya Tidur Dengan Seorang Wanita Cantik

Sufian Suhaimi Tampil Bagi Penjelasan Sebenar Susulan Viral Gambar Mirip Dirinya Tidur Dengan Seorang Wanita Cantik

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 824 hits
BELUM pun reda dengan kontroversi pelamin di Anugerah Juara Lagu ke 33 nama Sufian Suhaimi terus mendapat perhatian netizen apabila foto seakan akan dirinya sedang tid ur bersama seorang wanita tersebar di laman sosial Menerusi foto yang di...
Doa Pemanis Wajah Doa Agar Kelihatan Cantik Dan Bercahaya Setiap Hari

Doa Pemanis Wajah Doa Agar Kelihatan Cantik Dan Bercahaya Setiap Hari

papar berkaitan - pada 16/1/2019 - jumlah : 1300 hits
Menjadi wanita cantik tentu adalah impian bagi semua wanita di dunia ini Cantik adalah naluri wanita cantik itu sudah melekat pada diri wanita Cantik itu terdiri dari dua unsur yaitu cantik secara fisik dan juga cantik dari hati Cantik luar...
Kini Wanita Boleh Lakukan Ujian Saringan Kanser Pangkal Rahim Di Rumah Sendiri

Kini Wanita Boleh Lakukan Ujian Saringan Kanser Pangkal Rahim Di Rumah Sendiri

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 340 hits
PENDEKATAN baharu saringan berasaskan teknologi bersepadu akan membolehkan wanita melakukan ujian mengesan kanser serviks dalam keadaan selesa di rumah mereka sendiri ROSE iaitu program saringan serviks pertama di dunia yang memaparkan pens...
Nak Berpantang Tidak Perlu Tunggu Balik Rumah Boleh Mulakan Di Hospital Lagi Lakukan 6 Perkara Ini

Nak Berpantang Tidak Perlu Tunggu Balik Rumah Boleh Mulakan Di Hospital Lagi Lakukan 6 Perkara Ini

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 380 hits
Boleh mula pantang selepas bersalin tak perlu tunggu balik rumah Di hospital pun mama boleh mulakannya dengan 6 tip mudah ini Walau semoden mana pun jangan abaikan fasa selepas bersalin Penjagaan diri selepas bersalin amat mustahak dan tida...
Kajian Lelaki Lebih Tertarik Wanita Kening Tebal

Kajian Lelaki Lebih Tertarik Wanita Kening Tebal

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 412 hits
Pasti ramai di antara anda di luar sana beranggapan miliki kening tebal atau lebat itu tidak cantik Tetapi selepas membaca kajian yang The post appeared first on
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara