Jika Ahli Umno Boikot Talkin Untuk Umno


 






NORMAN RADZUAN


Ahli UMNO jgn mudah tertipu, UMNO perlu bangkit

JIKA AHLI UMNO BOIKOT… TALKIN UNTUK UMNO

Ada ura2 kerana hasutan dari dalaman dan luar parti, ada ahli UMNO akan boikot undi atau memberikan undi kpd calon PN. Dgn alasan menolak Zahid Hamidi atau DAP.

Tahukah ahli UMNO ketika UMNO mahu diharamkan, DS Anwar telah berjumpa Muhyiddin utk menyelamatkan parti ini. Anwar beritahu Muhyiddin beliau hanya lawan UMNO di pentas politik bukan mahu haramkan parti yg byk berjasa kpd org Melayu ini.

Maksudnya tujuan Bersatu itu ditubuhkan utk menggantikan UMNO. Jika ahli UMNO bertindak mengundi PN kerana termakan propaganda PN, sebenarnya ahli UMNO sendiri sdg mentalkinkan partinya sendiri.

Kenapa Muhyiddin tidak mahu bersama sama menubuhkan kerajaan Perpaduan? Sebab dia mahu jadi Perdana Menteri. Muhyiddin tidak akn serahkan jawatan PM itu kpd UMNO mahupun PAS walaupun kekuatan PN 90% bergantung kpd PAS.

Muhyiddin telah berjaya mempergunakan kekuatan PAS utk dia berkuasa tetapi dia gagal menguasai UMNO. Akhirnya niatnya utk jadi PM sekali lagi terbantut kerana sebenarnya Bersatu tiada kekuatan apa2.

Muhyiddin masih mahu buat kerja ‘tebuk atap’. Dlm sejarah Malaysia, Muhyiddin satu2nya Individu yg menjatuhkan kerajaan yg sedia ada utk menjadi PM. Jadi dia mahukan lakukan sekali lagi kerana ketakutannya kpd kes mahkamah yg akn memenjarakannya jika disabitkan kesalahan.

Muhyiddin tahu hanya dgn satu cara sahaja utk dia menjadi PM tanpa pilihanraya dgn melemahkan UMNO agar Zahid Hamidi terus tertekan.

Muhyiddin juga tahu walaupun PN menang PRN ini ia tidak akan mengubah kerajaan pusat. Namun dia mahu Zahid dilihat gagal sebagai Presiden UMNO utk ahli2 UMNO memberontak dgn memberi tekanan yg lebih dasyat kpd Presiden yg dianggap sudah tidak relevan.

Kononnya org Melayu menolak UMNO utk bersama PH. Maka lanskap politik Malaysia akn terus marak dgn isu perkauman yg semakin membarah dan harapan PN, Zahid akn mengundurkan diri. Atau sekurangnya pengaruh Zahid semakin lemah utk pemilihan UMNO akn dtg.

Jika ahli UMNO menolak calon PH/BN dan menyerahkan kpd PN, kuasa kerajaan negeri tidak akn selari dgn kerajaan pusat. Ia hanya melemahkan UMNO sendiri di negeri tersebut malah UMNO dilihat sudah tidak relevan di pentas politik tanahair.

Ahli2 UMNO mesti ingat jika mereka memilih bekerjasama dgn PN, mereka tidak mampu utk bertanding kerusi yg banyak pada PRU akn dtg kerana pada PRU yg lalu UMNO menang tidak sampai 30 kerusi.

Sudah pasti PAS dan Bersatu yg juga parti Melayu seperti UMNO tidak mahu melepaskan kerusi yg dimenangi mereka. Sdgkan jika bersama PH peluang UMNO bertanding dibanyak kawasan Melayu lebih terbuka.

Ahli UMNO mesti mengambil peluang yg ada ini utk buktikan parti keramat ini boleh bangkit kembali dan bukan ditalkinkan oleh ahlinya sendiri. Adalah sgt malang jika ahli UMNO percaya kpd PN ( Bersatu ) yg mahu menggantikan UMNO.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/07/jika-ahli-umno-boikot-talkin-untuk-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ramai Lagi Ahli Umno Putrajaya Nak Berhijrah Tun Faisal

Ramai Lagi Ahli Umno Putrajaya Nak Berhijrah Tun Faisal

papar berkaitan - pada 11/7/2023 - jumlah : 135 hits
Tun Faisal Aziz menyatakan kesediannya membantu Ahli Parlimen Putrajaya Datuk Dr Radzi Jidin untuk mengukuhkan lagi kedudukan Perikatan Nasional di kawasan pusat pentadbiran negara itu Beliau yang juga bekas Timbalan Ketua Umno Putrajaya ya...
Ramai Ahli Umno Tidak Sedar Lagi

Ramai Ahli Umno Tidak Sedar Lagi

papar berkaitan - pada 16/7/2023 - jumlah : 101 hits
Cerita ni kita dah tahu sebelum ini lagi Mulanya aku pun setuju UMNO diharamkan tapi bila DS Anwar sebut tentang kaitan UMNO dengan sejarah aku rasa ada baiknya UMNO kekal Zahid Hamidi juga ada sebut yang Mahathir pernah suruh dia bubarkan ...
Siapa Anwar Nak Ajar Ahli Umno Undi Siapa Dalam Prn Kata Akar Umbi

Siapa Anwar Nak Ajar Ahli Umno Undi Siapa Dalam Prn Kata Akar Umbi

papar berkaitan - pada 20/7/2023 - jumlah : 122 hits
agendaily com20 07 2023Anwar atas pentas UMNO bersama anak muridnya Zahid semasa Perhimpunan Agung UMNO 2023 Foto kredit Astro AwaniGesaan Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada ahli UMNO supaya tidak mengundi Perikatan Nasional menimbulkan kecama...
Umno Tidak Wala Dengan Dap

Umno Tidak Wala Dengan Dap

papar berkaitan - pada 12/7/2023 - jumlah : 153 hits
Meskipun UMNO bekerjasama dengan DAP melalui Pakatan Harapan menubuhkan Kerajaan Perpaduan pada hakikatnya UMNO tidak bergabung dengan DAP dalam satu gabungan parti UMNO yang menganggotai Barisan Nasional tidak dianggap bergabung dengan DAP...
Zahid Tak Boleh Selamatkan Umno Walaupun Buat Pembedahan Plastik Annuar

Zahid Tak Boleh Selamatkan Umno Walaupun Buat Pembedahan Plastik Annuar

papar berkaitan - pada 12/7/2023 - jumlah : 175 hits
UMNO tidak boleh diselamatkan selagi Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjadi Presiden parti tersebut kata Tan Sri Annuar Musa Bekas pemimpin veteran yang dipecat UMNO sebelum ini menasihati agar segera disingkirkan Zahir daripada parti terseb...
Umno Patut Angkat Wan Mahusin Sebagai Calon

Umno Patut Angkat Wan Mahusin Sebagai Calon

papar berkaitan - pada 11/7/2023 - jumlah : 301 hits
Mohon agar Presiden UMNO DS Zahid Hamidi akan angkat WAN MAHUSSIN WAN ZAIN sebagai calon dalam PRN nanti Alangkan singa jadi tikus Sang panglima perang pun jadi pangsai Inikan pula lebai lebai Mercedes Ramai akan terciduk Mahussin adalah so...
Sacked Umno Man Tun Faisal Confirms Joining Bersatu

Sacked Umno Man Tun Faisal Confirms Joining Bersatu

papar berkaitan - pada 10/7/2023 - jumlah : 101 hits
Tun Faisal Ismail Aziz said he will receive his membership letter from Bersatu president Muhyiddin Yassin on Sunday night PETALING JAYA Former Putrajaya Umno deputy chief Tun Faisal Ismail Aziz has confirmed that he will be joining Bersatu ...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm

It Is A Great Achievement

Upscale Retirement Homes In Malaysia A Double Edged Sword

Splash Carnival Kicks Off Join The Fun At Legoland Malaysia Resort S Water Park Festival

Diesel Subsidies A Step Forward With Room For Improvement

Enjoying View While It Lasts



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Mm2h Malaysia My Second Home 2024 Visa Requirement

Buat Sendiri Bergedil Tauhu Ayam

Melayan Air Coklat Kenangan Coffee

Lg Unveils Brave Optimists Brand Book Showcasing Its Unique Optimistic Dna

Nasi Lemak Paru Dan Daging

Catchy Brand Names With Rhyme