Jho Low Didakwa Bedah Wajah Menyerupai Beruang Berjalan Macam Seladang


Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador hari ini mendedahkan pelbagai alasan yang  tidak dapat diterima akal diberikan oleh pihak berkuasa negara yang dipercayai menjadi lokasi persembunyian Low Taek Jho atau Jho Low.
Ini termasuklah mendakwa ahli perniagaan dalam buruan itu sudah membuat pembedahan wajah dan kini menyerupai beruang dan berjalan seperti seladang.

Loading… “Kononnya dia (Jho Low) ini sekarang susah hendak dikesan. Dia sekarang sudah menyerupai beruang dan ada kalanya bila berjalan itu, dia menyerupai seekor tambadau (seladang). Maka dari belakang bila kita lihat dia macam tambadau. Begitulah rupanya,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.
Low Taek Jho Bagaimanapun, Abdul Hamid memaklumkan dakwaan tersebut tidak logik dan mustahil memandangkan Jho Low dikehendaki di beberapa negara.
Abdul Hamid mengulas laporan akhbar tempatan Cyprus, Politis, mengenai ahli perniagaan itu di negara terbabit selain didakwa turut memiliki pasport negara kepulauan di Mediterranean itu selepas didakwa terbabit skandal kewangan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Jho Low juga didakwa mendapatkan khidmat broker pasport dan kewarganegaraan bagi tujuan itu dipercayai untuk mengelak pergerakannya dikesan pihak berkuasa antarabangsa dan Malaysia.
Pada Mei lalu, Abdul Hamid memberitahu polis sudah menemui petunjuk positif dalam gerakan memburu Jho Low yang gagal dikesan sejak 2015.
Dakwaan terbaharu ini muncul hanya beberapa hari setelah tersebar berita tentang laporan bahawa Jho Low ditawarkan suaka di Emiriah Arab bersatu (UAE) dan dikatakan kerap berulang alik di antara rantau Asia Barat dan Eropah sejak Jun lalu.
Abdul Hamid juga memaklumkan pihaknya akan membawa balik Jho Low yang terlibat dengan penyelewengan dana 1MDB dalam masa terdekat.
“Saya sudah kata saya akan berusaha sehingga hujung tahun ini untuk membawa dia (Jho Low) balik. Maka saya masih lagi menggunakan pendekatan untuk bersedia bekerjasama dengan pihak tersebut.
“Apa sahaja syarat-syarat dia hendak, saya bersedia mendengarnya tetapi yang pentingnya penjenayah itu mesti diserahkan balik kepada kita,” katanya lagi.
Sebelum ini, Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat mendakwa sekurang-kurangnya AS$4.5 bilion (RM18.9 bilion) telah disalahgunakan daripada 1MDB.
Jho Low dituduh sebagai dalang transaksi wang haram yang disalurkan dari syarikat pelaburan negara itu.
Hamid berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyerahkan sijil penghargaan kepada pegawai dan anggota Pasukan Gerakan AM (PGA) Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang menunjukkan perkhidmatan cemerlang.
Seramai 17 anggota yang terdiri daripada pegawai kanan dan anggota PGA menerima sijil penghargaan tersebut yang disampaikan dalam Majlis Penyampaian Sijil Penghargaan di Ibu Pejabat Batalion 14 PGA Tawau yang melibatkan 52 pegawai-pegawai kanan dan 200 anggota PGA.
Turut hadir ialah Ketua Polis Negeri Sabah, Datuk Omar Mamah, Ketua Polis Daerah Tawau, Peter Umbuas dan Komander Briged Sabah PGA, SAC Mancha Ata. – Sinar Harian


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.my/2019/11/jho-low-didakwa-bedah-wajah-menyerupai-beruang-berjalan-macam-seladang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wajah Terbaru Jho Low Menyerupai Beruang Inikah Wajah Terbarunya

Wajah Terbaru Jho Low Menyerupai Beruang Inikah Wajah Terbarunya

papar berkaitan - pada 4/11/2019 - jumlah : 368 hits
Wajah Terbaru Jho Low Menyerupai Beruang Inikah Wajah Terbarunya TAWAU Pihak berkuasa negara yang dipercayai menjadi lokasi persembunyian ahli perniagaan Low Taek Jho atau Jho Low 38 enggan memberi kerjasama kepada Polis Diraja Malaysia ter...
Jho Low Dah Ubah Wajah Jadi Beruang Adoilaaaa

Jho Low Dah Ubah Wajah Jadi Beruang Adoilaaaa

papar berkaitan - pada 5/11/2019 - jumlah : 411 hits
NEGARA lokasi Low Taek Jho atau Jho Low 38 dipercayai bersembunyi enggan memberi kerjasama kepada Polis Diraja Malaysia untuk menangkap ahli perniagaan dalam buruan itu Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador berkata sebaliknya pihak b...
Jho Low Buat 1mdb Macam Syarikat Datuk Dia

Jho Low Buat 1mdb Macam Syarikat Datuk Dia

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 239 hits
14 Oktober 2019 Perbicaraan 1Malaysia Development Berhad yang masuk hari ke 21 hari ini menyebabkan saksi kesembilan Datuk Shahrol Azral Ibrahin Halmi terdiam seketika apabila disoal bertubi tubi peguambela Perbicaraan yang bermula lewat ha...
1mdb Shahrol Akui Dirinya Antara Pemain Dalam Permainan Jho Low

1mdb Shahrol Akui Dirinya Antara Pemain Dalam Permainan Jho Low

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 367 hits
16 Oktober 2019 Saksi ke 9 perbicaraan 1Malaysia Development Berhad Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi kelihatan senada dengan saksi terdahulu tentang peranan licik yang dimainkan oleh ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low S...
Jho Low Gives Up Us 1bil In Assets To Settle 1mdb Suits

Jho Low Gives Up Us 1bil In Assets To Settle 1mdb Suits

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 240 hits
The U S Justice Department has struck a deal with fugitive financier Low Taek Jho in which it will recoup almost US 1bil of money looted from the Malaysian investment fund 1MDB in what would be the biggest recovery from an American anti cor...
Igp Impossible For Jho Low To Be In Uae

Igp Impossible For Jho Low To Be In Uae

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 258 hits
Claims that fugitive businessman Jho Low is in the United Arab Emirates are all lies says Inspector General of Police Tan Sri Abdul Hamid Bador He said it was illogical and impossible for a person who is wanted in several countries and wide...
Malaysia Tidak Putus Ada Jejaki Jho Low Kata Muhyiddin

Malaysia Tidak Putus Ada Jejaki Jho Low Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 5/11/2019 - jumlah : 269 hits
Malaysia tidak putus ada jejaki Jho Low kata Muhyiddin nbsp Dikemas kini 1 jam yang lalu Diterbitkan pada 4 Nov 2019 11 44P
Rakaman Kenyataan Media Shafee Uli Sharol Sampai Lumat Anjing Suruhan Jho Low Paling Berjaya

Rakaman Kenyataan Media Shafee Uli Sharol Sampai Lumat Anjing Suruhan Jho Low Paling Berjaya

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 359 hits
24 Oktober 2019 Sekitar perbicaraan 1MDB hari ke 25 Shahrol masih dipanggang dengan tanpa belas oleh TS Shafee TS Shafee mempertikaikan mengapa Shahrol tergesa gesa mahu membuat pembayaran kepada PSI sebanyak USD 1 billion Dia telah mengene...
Jho Low Dapat Suaka Kini Menetap Di Uae

Jho Low Dapat Suaka Kini Menetap Di Uae

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 326 hits
Ahli perniagaan dalam buruan Low Taek Jho atau Jho Low 38 dipercayai menetap di Emeriah Arab Bersatu walaupun memperoleh suaka daripada negara lain Menurut laporan sebuah portal berita beliau dilaporkan mendapat suaka itu atas alasan berdep...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord