Jemaah Tabligh Sedang Dikuarantin Didakwa Berdakwah Di Katil Hospital Sebabkan Pesakit Dijangkiti Covid 19


Jemaah Tabligh Sedang Dikuarantin Didakwa Berdakwah Di Katil Hospital, Sebabkan Pesakit Dijangkiti COVID-19 | Seorang lelaki mendakwa bapanya yang sedang dirawat di hospital kerana kanser paru-paru kini positif COVID-19 setelah jemaah Ijtima’ Tabligh yang sedang dikuarantin telah melawat katil ayahnya untuk berdakwah.
Melalui fungsi IG Story, lelaki bernama Muhaimin Mazlan mendakwa terkilan dengan sikap jemaah Tabligh yang tidak menghiraukan keselamatan orang lain dengan mengabaikan peraturan kuarantin, sedangkan bapanya sudah dua bulan terlantar di hospital dan tidak pernah keluar.
Muhaimin juga meminta jemaah Tabligh berhenti menggunakan agama dan berpura-pura mengambil berat keadaan pesakit.
Jemaah Tabligh Sedang Dikuarantin Didakwa Berdakwah Di Katil Hospital
Aku mempunyai seorang ayah yang sedang dirawat di hospital kerana kanser paru-paru. Ayah aku sudah dua bulan di hospital. Aku sangat terkilan dengan sikap para Tabligh yang membuat pemeriksaan di hospital.
Mereka merayau-rayau di dalam semua wad. Menghampiri semua pesakit sedangkan mereka sedang di kuarantin kerana coronavirus atau sedang menunggu keputusan.
Beramai-ramai datang dari katil ke katil. Sekarang ayah aku disahkan positif coronavirus sedangkan ayah aku sudah dua bulan terlantar di hospital. Kami adik-beradik tiada simptom demam dan sebagainya bahkan tiada antara kami yang menyertai perhimpunan atau ke luar negara.
Bagaimana ayah aku boleh dapat virus corona?
Di sini aku nak minta tolong kepada semua pihak berkuasa. Jangan kerana orang menggunakan agama maka semua tindakan mereka betul.
Paksa mereka ikut peraturan hospital. Kalau tiada urusan, suruh mereka balik. Bukannya dibiarkan merayau-rayau dari katil ke katil memberi ceramah. Kalau mereka sakit. Suruh mereka baring diam-diam atas katil masing-masing.
Bukan merayau ke merata katil. Kata doktor pesakit kanser sukar untuk sembuh jika terkena virus corona. Aku tengok dari jauh betapa seksa ayah aku nak menelan makanan. Kami adik-beradik sudah tidak dibenarkan menghampiri ayah aku.
Tabligh berhenti menggunakan agama. Kami semua sudah penat melihat kamu merayau dalam wad dan pura-pura ambil berat. Ada juga Tabligh ya, ambil makanan ayah aku. Tolonglah berhenti memberi ceramah di hospital.
Kamu disyaki pembawa virus. Jauhi semua pesakit. Nurse pun sudah ada yang sakit.
Tolong share sehingga pihak kerajaan ambil tindakan.
Muhaimin Mazlan dari tepi dinding hospital.
Nampaknya apa yang berlaku ini sama dengan apa yang berlaku di Korea Selatan apabila seorang wanita yang merupakan ahli gereja kultus Shincheonji datang dari ke katil ke katil untuk berceramah menyebabkan semua pesakit dalam wad termaksud doktor dijangkiti COVID-19.
Wanita itu bersama beberapa lain kini sudah didakwa di mahkamah kerana enggan dikuarantin dan pertuduhan membunuh dengan niat.
The post Jemaah Tabligh Sedang Dikuarantin Didakwa Berdakwah Di Katil Hospital, Sebabkan Pesakit Dijangkiti COVID-19 appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/jemaah-tabligh-berdakwah-di-katil-hospital/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pesakit Disyaki Dijangkiti Covid 19 Bunuh Diri Di Hospital Serdang

Pesakit Disyaki Dijangkiti Covid 19 Bunuh Diri Di Hospital Serdang

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 809 hits
Pesakit disyaki dijangkiti Covid 19 bunuh diri di Hospital SerdangMangsa yang merupakan seorang lelaki berusia 62 tahun dimasukkan ke wad pada jam 2 30 pagi semalam selepas menunjukkan simptom Covid 19 Laporan Pesakit disyaki dijangkiti Cov...
Lebih 3 000 Katil Di 34 Hospital Untuk Rawat Covid 19 34 Peratus Sudah Digunakan

Lebih 3 000 Katil Di 34 Hospital Untuk Rawat Covid 19 34 Peratus Sudah Digunakan

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 189 hits
Perdana Menteri mengumumkan akan menambah lebih 3 000 katil di hospital di seluruh negara Kerajaan menjangkakan kes kes baru akan terus dicatatkan dalam masa terdekat Oleh itu KKM telah melakukan persiapan termasuk menyediakan 3 585 katil d...
1 10 Jemaah Tabligh Positif Covid 19

1 10 Jemaah Tabligh Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 23/3/2020 - jumlah : 251 hits
Kuala Lumpur Satu daripada 10 jemaah tabligh yang menyertai perhimpunan di Masjid Seri Petaling pada 27 Februari lalu dikesan positif jangkitan koronavirus baharu Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata nisbah itu dip...
Covid 19 60 Jemaah Tabligh Dikesan Di Kelantan

Covid 19 60 Jemaah Tabligh Dikesan Di Kelantan

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 203 hits
KOTA BHARU Kira kira 60 jemaah tabligh yang terbabit dalam perhimpunan di Masjid Sri Petaling di sini akhir bulan lalu dikesan di negeri ini Timbalan Ketua Polis Kelantan Senior Asisten Komisioner Abdullah Mohammad Piah berkata anggotanya k...
Covid 19 Usah Diskriminasi Salahkan Jemaah Tabligh Dr Noor Hisham

Covid 19 Usah Diskriminasi Salahkan Jemaah Tabligh Dr Noor Hisham

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 354 hits
PUTRAJAYA Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Noor Hisham Abdullah menasihatkan orang ramai tidak mendiskriminasi dan menyalahkan jemaah tabligh sebaliknya membantu mengesan mereka serta kontak dalam usaha membendung penularan COVID 19 Bercakap ...
Covid 19 Polis Buru 3 800 Jemaah Tabligh Bermula Hari Ini

Covid 19 Polis Buru 3 800 Jemaah Tabligh Bermula Hari Ini

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 281 hits
Polis Diraja Malaysia hari ini mula memburu baki kira kira 3 800 jemaah tabligh yang dikenal pasti seluruh negara yang masih belum menjalani ujian saringan Covid 19 Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob berkata pihak polis sudah mempunyai senar...
Kkm Sahkan 5 Hospital Yang Mempunyai Kakitangan Yang Dijangkiti Covid 19

Kkm Sahkan 5 Hospital Yang Mempunyai Kakitangan Yang Dijangkiti Covid 19

papar berkaitan - pada 25/3/2020 - jumlah : 267 hits
Kementerian Kesihatan Malaysia mengesahkan bahawa kakitangan hospital yang dijangkiti adalah terdiri daripada Hospital Teluk Intan Hospital Putrajaya Hospital Raja Perempuan Zainab Hospital Tengku Ampuan Rahimah Dan Hospital Selayang Meneru...
Dikuarantin Kerana Positif Covid 19 Ibu Hamil Ini Kongsi Pengalaman Tinggal Di Hospital

Dikuarantin Kerana Positif Covid 19 Ibu Hamil Ini Kongsi Pengalaman Tinggal Di Hospital

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 478 hits
Kes jangkitan COVID 19 semakin meningkat dan sehingga semalam sudah mencatat angka kematian sebanyak 20 kes Rakyat Malaysia kini sedang menjalankan Perintah Kawalan Pergerakan yang telah dilanjutkan sehingga 14 April 2020 nanti Sekiranya te...
77 Jemaah Tabligh Disahkan Dijangkiti Covid 19 Sabah Tertinggi

77 Jemaah Tabligh Disahkan Dijangkiti Covid 19 Sabah Tertinggi

papar berkaitan - pada 15/3/2020 - jumlah : 202 hits
SEHINGGA hari ini sejumlah 77 jemaah tabligh yang menyertai perhimpunan di Masjid Seri Petaling pada 27 Februari hingga 1 Mac lalu disahkan dijangkiti virus Covid 19 Sabah mencatatkan bilangan kes tertinggi iaitu 26 orang diikuti Negeri Sem...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord

Sanusi Henti Retorik Kxp Tumpu Projek Loji Rawatan Air