Jdt Umpama Real Madrid Buat Pemain Muda Tempatan Sulaiman



Jurulatih pasukan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) FC, Sulaiman Hussin. - Foto Asyraf HamzahJDT umpama Real Madrid buat pemain muda tempatan- Sulaiman

KUALA LUMPUR: Kemelut perpindahan membabitkan pemain muda sensasi negara, Akhyar Rashid perlu diselesaikan segera tanpa dibiarkan berpanjangan.

Menurut pengendali UKM FC, Sulaiman Hussin, beliau mengikuti rapat perkembangan isu Akhyar yang kini menjadi rebutan antara dua pasukan Liga Super iaitu Kedah dan kelab Johor darul Ta'zim (JDT).

Sulaiman yang sinonim dengan pasukan pembangunan membimbing pemain-pemain muda termasuk UKM FC dan skuad beliau Kuala Lumpur sebelum ini, beranggapan pemergian Akhyar ke kem Harimau Selatan bukanlah didorong wang ringgit, tetapi lebih kepada mencapai kepuasan diri sebagai seorang pemain bola sepak profesional.


Katanya, jika pemain di Eropah amat mendambakan untuk bergelar pemain Real Madrid, begitu jugalah yang berlaku di Malaysia dengan setiap pemain tempatan mengimpikan untuk beraksi bersama JDT.

"Saya rasa Akhyar ini seorang yang kuat, dengan pelbagai tohmahan dan kritikan saya percaya dia cukup profesional untuk menghadapi dugaan ini.

"Malah, saya yakin dia keluar dari Kedah bukan kerana duit semata-mata. Memang sesiapa pun akan fikirkan pasal duit, tapi dia sebenarnya mencari peluang untuk kembangkan lagi bakatnya dan JDT adalah batu loncatan buat dia.

"Seperti di luar negara, semua pemain sebelum bersara mahu beraksi di Real Madrid. Jadi mungkin di Malaysia, Akhyar rasa dapat beraksi bersama JDT sekalipun jadilah. Dalam ramai pemain tempatan, dia antara 30 pemain yang diberi peluang untuk menyertai JDT dan dia terus ambil peluang itu.

"Mungkin kalau tak ambil sekarang, dia tak tahu bila lagi dapat peluang sama," kata Sulaiman ketika ditemui sejurus tamat aksi persahabatan pasukan Media FC menentang pasukan gabungan kelab KLFA di Stadium Bolasepak Kuala Lumpur, Cheras, malam tadi.

Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) sebelum ini berkeras untuk membawa kes perpindahan kontroversi Akhyar ke JDT ke pengetahuan Mahkamah Timbang Tara Sukan (CAS) selepas tidak berpuas hati dengan keputusan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

FAM menolak rayuan KFA berhubung keputusan Jawatankuasa Status badan induk itu yang memutuskan Akhyar dibenarkan menebus baki kontrak setahun bersama Helang Merah dengan nilai RM210,000 selain Harimau Selatan perlu membayar RM75,000 sebagai pampasan latihan.

Bgaiamanapun, Sulaiman tetap berharap kemelut ini dapat diatasi dengan cara lebih baik tanpa perlu diheret ke CAS ataupun Persekutuan Bolasepak Antarabangsa (FIFA) kerana ia akan menjejaskan imej bola sepak Malaysia terutamanya liga tempatan.

"Saya mohon isu ini dibincangkan secara harmoni oleh kedua-dua pihak antara JDT dan KFA. Akhyar pun kenalah keluar cara baik, kalau dulu dia masuk ke KFA dengan cara terhormat, sepatutnya dia keluar juga dengan cara yang sama," katanya.
Sumber: bharian

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://buletinsabahfa.blogspot.com/2019/01/jdt-umpama-real-madrid-buat-pemain-muda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Biodata Diogo Luis Santo Pemain Import Baru Jdt 2019

Biodata Diogo Luis Santo Pemain Import Baru Jdt 2019

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 816 hits
Biodata Diogo Luis Santo Pemain Import Baru JDT 2019 SIAPAKAH sebenarnya pemain yang dikenali sebagai Diogo Luis Santo Menerusi Portal Rasmi Johor Southern Tigers Diogo Luis Santo sah menjadi pemain import baharu Johor Darul Takzim yang tel...
Senarai Rasmi Pemain Jdt Fc Musim 2019

Senarai Rasmi Pemain Jdt Fc Musim 2019

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 573 hits
Senarai Rasmi Pemain JDT FC Tahun 2019 Sepak mula bola sepak tanah air untuk tahun 2019 bakal bermula tidak lama lagi Setiap pasukan mempersiapkan barisan mantap pemain pemain bagi memburu kemenangan untuk tahun 2019 Berikut adalah Senarai ...
Jdt Akui Pernah Intai Pemain Brazil

Jdt Akui Pernah Intai Pemain Brazil

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 296 hits
Pemain kelahiran Brazil Isael Da Silva Barbosa Foto GoogleJDT akui pernah intai pemain BrazilKUALA LUMPUR Juara Liga Super Johor Darul Ta zim menafikan mahu mengikat pemain kelahiran Brazil Isael Da Silva Barbosa untuk memperkasakan pasukan...
Jumaat Hadiah Untuk Anak Muda 8981

Jumaat Hadiah Untuk Anak Muda 8981

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 240 hits
ALLAH MAHA MENUTUP AIB DitutupNYA aib kita lalu diperlihatkan kepada manusia lain akan kebaikan kebaikan yang ada pada kita Hanya kita dan DIA yang tahu akan aib dan suasana hati kita Lalu apa perlunya kita bermegah megah Ingatlah ALLAH mah...
Khutbah Jumat Tiga Dosa Pada Anak Muda

Khutbah Jumat Tiga Dosa Pada Anak Muda

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 319 hits
Tiga dosa pada anak muda saat ini patut direnungkan dan dipelajari dari naskah khutbah Jumat berikut ini
Mesti Baca Kebaikan Dan Keburukan Kahwin Usia Muda

Mesti Baca Kebaikan Dan Keburukan Kahwin Usia Muda

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 321 hits
Kebaikan Dan Keburukan Kahwin Usia Muda l Kecoh kat Facebook baru baru ni yang mana pasangan muda yang berumur 16 tahun melangsungkan perkahwinan Pelbagai komen yang dilemparkan oleh netizen menyuarakan pendapat pasal hal ni Bagi aku kahwin...
Realme Klaim Sukses Gaet Pengguna Muda Indonesia

Realme Klaim Sukses Gaet Pengguna Muda Indonesia

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 222 hits
Smartphone Realme tak butuh waktu lama untuk menjadi terkenal hingga saat ini Terutama di Indonesia Hal itu dibuktikan dengan hasil penjualan yang diklaim pihaknya melejit Salah satu rekor yang berhasil dicetak Realme adalah saat penjualan ...
Bekas Perenang Negara Harap Buku Beri Inspirasi Kepada Atlet Muda

Bekas Perenang Negara Harap Buku Beri Inspirasi Kepada Atlet Muda

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 323 hits
Lim bersama Penolong Setiausaha Majlis Olimpik Malaysia Datuk Sieh Kok Chi pada pelancaran buku memoirnya yang bertajuk 8216 Everything Is A Story 8217 di Muzium Sukan Majlis Olimpik Malaysia BEKAS perenang kebangsaa
Kisah Viral Cowok Yang Diselingkuhi Istrinya Ini Membuka Mata Warganet Soal Nikah Muda Kompleks

Kisah Viral Cowok Yang Diselingkuhi Istrinya Ini Membuka Mata Warganet Soal Nikah Muda Kompleks

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 219 hits
Belajar dari kisah ini kalau nggak siap mental mending jangan nikah dulu Kalau ada masalah dengan pasangan selesaikan berdua aja Nggak usah curhat ke orang lain dulu
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Anak Bongsu Darjah 1

Bolehkah Berangkat Umrah Tetapi Ke Madinah Terlebih Dahulu

Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu