Jazlan Penipu Nazri Ingatkan Keputusan Pau Tolak Anwar Dan Dap


agendadaily.com8/8/2021

Terbukti benar dakwaan Datuk Seri Nazri Aziz bahawa Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi seorang penipu.

Pemimpin senior UMNO, Datuk Seri Nazri Aziz menyifatkan Ahli Parlimen Machang, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub sebagai seorang penipu yang sanggup bersekongkol dengan Presiden untuk bekerjasama dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP.

Nazri membidas Jazlan sebagai pengikut setia Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang membuat pusingan-u walhal sebelum ini sudah bersetuju untuk menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) tetapi tiba-tiba mengubah keputusannya kerana terpengaruh dengan janji manis Presiden UMNO itu.

“Saya mengesahkan (Ahmad) Jazlan ini seorang lagi kaki penipu kerana pada Khamis 29 Julai dalam pertemuan dengan Ahli-Ahli Parlimen UMNO di Parlimen, Jazlan antara yang setuju kekal sokong PN, tetapi selepas itu dia u-turn,” katanya dipetik sebuah portal.

Nazri menjelaskan tindakan menyokong semula Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan kerajaan PN adalah disebabkan mengikut keputusan Perhimpunan Agung UMNO 2020 (PAU) yang membuat ketetapan menamatkan kerjasama dengan sebaik Parlimen dibubar.

“Soal saya tarik sokongan kepada Muhyiddin pada Januari lalu.. itu dibuat atas perancangan kumpulan yang diketuai Zahid dan Najib (Datuk Seri Najib Razak), tetapi mereka tidak tarik sokongan hingga menyebabkan saya hilang peruntukan sebanyak RM3.8 juta.

“Saya nak beritahu Jazlan, pada bulan Mac lalu, Perhimpunan Agung UMNO 2020 telah putuskan supaya kita tamatkan kerjasama dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) pada Pilihan Raya Umum ke-15.

“Ini bermaksud PAU dan akar umbi UMNO mahu kita terus bersama kerajaan hingga Parlimen bubar. Oleh kerana saya orang parti, sebab itu saya kembali menyokong Muhyiddin dan PN seperti dituntut oleh parti. Mana ‘flip-flop’nya Jazlan?” katanya lagi.

Jelas Nazri, langkah berbaik-baik dengan Anwar sebelum ini bertujuan untuk menyelamatkan UMNO memandangkan Perdana Menteri waktu itu, Tun Dr Mahathir Mohamad mahu mengharamkan parti tersebut dan mengingatkan Jazlan berhubung ketetapan yang dibuat UMNO sebelum ini yang menolak Anwar dan DAP semasa PAU.

“”Tujuan saya berbaik dengan Anwar hanya semata-mata kerana mahu menyelamatkan UMNO, bukan macam Jazlan dan gengnya yang diketuai Zahid yang bersungguh-sungguh mahu mahu jatuhkan kerajaan hari ini kerana mahu bergabung dengan Anwar untuk menubuhkan kerajaan baharu.

“Kalau bergabung dengan Anwar, maknanya bergabung dengan DAP. Jadi Jazlan kena ingat bahawa keputusan PAU 2020 juga ialah ‘No Anwar, No DAP’,” tegasnya.

Kritikan Nazri terhadap Jazlan susulan tindakannya yang menasihati Muhyiddin agar berhati-hati dengan Nazri yang didakwa boleh menyokong sesiapa sahaja dan boleh berubah menjadi lawan dengan sekelip mata.

Nazri menyifatkan dakwaan Jazlan tersebut sebagai tidak berasas dan cubaan melaga-lagakannya dengan Muhyiddin


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/08/jazlan-penipu-nazri-ingatkan-keputusan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahkamah Tolak Permohonan Tiga Individu Cabar Keputusan Lanjut Lesen Operasi Lynas

Mahkamah Tolak Permohonan Tiga Individu Cabar Keputusan Lanjut Lesen Operasi Lynas

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 201 hits
KUALA LUMPUR Tiga individu hari ini gagal dalam permohonan mereka untuk mencabar keputusan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas anggota Kabinetnya melanjutkan lesen kilang pemprosesan nadir bumi Lynas Malaysia Sdn Bhd sel...
Agong Bertindak Ikut Nasihat Kabinet Kata Mahkamah Persekutuan Tolak Saman Anwar

Agong Bertindak Ikut Nasihat Kabinet Kata Mahkamah Persekutuan Tolak Saman Anwar

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 172 hits
AGENDA DAILY Mahkamah Persekutuan menolak saman dikemukakan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Kerajaan Malaysia Mahkamah tertinggi negara ini hari ini menolak saman yang dikemukakan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang menuntut perisytiharan Akt...
Umno K Kangsar Ingatkan Mastura Patuh Keputusan Parti

Umno K Kangsar Ingatkan Mastura Patuh Keputusan Parti

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 206 hits
Umno K Kangsar ingatkan Mastura patuh keputusan parti Umno Kuala Kangsar hari ini mengingatkan ahli parlimennya Mastura Mohd Yazid agar mematuhi keputusan Majlis Tertinggi Umno untuk tidak lagi menyokong Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan...
No Dap No Anwar Umno Nak Jadi Pm Lagumana

No Dap No Anwar Umno Nak Jadi Pm Lagumana

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 214 hits
Tak bolehkah guna demi bangsa ugama dan negara umno sedia terima Anwar dan DAP flip flop sikit Atau satu taktik untuk Muhyiddin serahkan kerusi kepada Ismail Sabri Risiko UMNO terbubar perlu bersedia jika pun perkara ITU mahu dicabar di mah...
Anwar Berjaya Yakinkan Dap Untuk Selamatkan Zahid Dan Najib

Anwar Berjaya Yakinkan Dap Untuk Selamatkan Zahid Dan Najib

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 247 hits
agendadaily com8 8 2021DAP akan berpeluang mentadbir semula negara akibat perbuatan Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi yang membawa parti itu menarik sokongan kepada kerajaan Perikatan Nasional Persetujuan DAP untuk menerima dua pemimpin utam...
Nazri Sindir Anwar Atau Zahid Ni

Nazri Sindir Anwar Atau Zahid Ni

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 387 hits
Kenyataan keputusan menarik sokongan yang dikeluarkan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi tidak akan dapat menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional dan keabsahan majoriti sesebuah kerajaan hanya boleh diputuskan di Dewan Rakyat Tinda...
Umno Pahang Sokong Penuh Keputusan Zahid Parti Itu Berpihak Kepada Agong Tolak Pm Pn

Umno Pahang Sokong Penuh Keputusan Zahid Parti Itu Berpihak Kepada Agong Tolak Pm Pn

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 232 hits
KUANTAN UMNO Pahang menyokong penuh kenyataan Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi atas pendirian parti itu untuk berpihak kepada Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah UMNO Pahang juga berset...
Tiba Tiba Dap Disalahkan Dan Anwar Dikatakan Gila Kuasa

Tiba Tiba Dap Disalahkan Dan Anwar Dikatakan Gila Kuasa

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 151 hits
HAMZAH RIE NAMasa jatuhkan PH PPBM khianat PH kerana nak jaga MELAYU Tak tau melayu mana yang dia nak jaga UMNO dgn PAS buat Muafakat Nasional Sebab Islam terancam Tak tau Islam mana yang terancam Lepas dapat Siap sujud syukur lagi Menangis...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

Faisal Halim Kini Di Icu Tangan Kiri Tiada Tindak Balas

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri

Huawei Announce Upcoming Launch Two Products On 13 May 2024

777 3 67 Slot777 Pg Slot777 Top 10 By Debora Punpro777 Us

Kisah Pemuda Bani Tamim Di Akhir Zaman

Strategic Alliances For Business