Jawatan Kosong Upsi 2023



Jawatan Kosong UPSI 2023. Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI ingin menawarkan peluang kerjaya kepada sesiapa sahaja yang berminat dan mempunyai kelayakan didalam bidang berkaitan. Dinasihatkan kepada yang berminat dengan jawatan yang ditawarkan untuk membaca sampai habis deskripsi kerja yang dibuka.
UPSI adalah sebuah institusi pendidikan gah yang tidak asing lagi di Malaysia yang menawarkan pengajian pendidikan yang kompleks dan komprehensif. Amat beruntung jika sesiapa yang dapat menjadi sebahagian daripada tenaga kerja disana.
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS ingin mempelawa calon di kalangan Warganegara Malaysia yang dinamik, inovatif dan bercita-cita tinggi untuk bersama-sama merealisasikan wawasan universiti sebagai Universiti No. 1 Pendidikan di Malaysia dan  berumur tidak kurang 18 tahun pada tarikh tutup iklan serta berkelayakan dalam bidang yang berkaitan untuk mengisi jawatan di UPSI.

Mohon Sekarang Jawatan Kosong UPSI 2023 Apakah jawatan Yang Ditawarkan? BIL KUMPULAN PERKHIDMATAN JAWATAN GRED TARAF 1. Pengurusan & Profesional Skim Perkhidmatan Khas Universiti (Bidang Perakaunan dan Pemasaran) 41 Kontrak 2. Pelaksana Skim Perkhidmatan Khas Universiti 19 Kontrak 5. Pelaksana Skim Perkhidmatan Khas Universiti (Pengawal Keselamatan) 11 Kontrak 6. Pelaksana Skim Perkhidmatan Khas Universiti  (Pengasuh) 11 Kontrak Bilakah Tarikh Tutup Permohonan? Tarikh tutup permohonan jawatan yang diiklankan adalah pada 05 Januari 2023.
Bagaimanakah Cara Membuat Permohonan? Pemohon perlu mendaftar dan mempunyai akaun dengan Online Job Application UPSI (myjobs.upsi.edu.my). Untuk permohonan jawatan kali kedua dan seterusnya, pemohon tidak perlu mendaftar semula atau mewujudkan akaun baru, sebaliknya hanya perlu mengemaskini jawatan yang dipohon dalam akaun sedia ada. Permohonan secara atas talian perlu diisi dengan lengkap kerana permohonan akan diproses menggunakan permohonan atas talian ini. Permohonan yang tidak lengkap akan ditolak dan tidak akan diproses. Permohonan adalah terbatal sekiranya didapati pemohon memberikan maklumat yang tidak benar. Setelah permohonan lengkap diisi, 5.1 sila cetak dan pastikan gambar berjaya dimuat naik/dilekatkan;
5.2 sila sertakan salinan dokumen / sijil yang telah disahkan oleh Pegawai Kerajaan Gred 41 dan ke atas seperti berikut: –
(i) Kad Pengenalan;
(ii) Ijazah Sarjana Muda/Diploma (jika berkaitan);
(iii) Transkrip Akademik (jika berkaitan);
(iv) Sijil Matrikulasi KPM/STPM/STAM/SPM/SPVM/SPMV/SVM/SKM/PT3/PMR/SRP atau setaraf (jika berkaitan);
(v) Sijil Kokurikulum; dan
(vi) Lain-lain dokumen yang berkaitan.
5.3 dihantarkan ke alamat yang tertulis di bawah dan bukan diemel;
5.4 pemohon yang terdiri daripada warga UPSI (kakitangan bertaraf tetap/ kontrak/sementara/sambilan) perlu menghantar permohonan bersama surat iringan kepada Unit Perjawatan, Bahagian Sumber Manusia (BSM) melalui Ketua Pusat Tanggungjawab (PTj).
6. Pemohon perlu menyemak dari semasa ke semasa pengumuman yang dibuat di bahagian Semak Permohonan di myjobs.upsi.edu.my untuk mengetahui status terkini permohonan. Pihak UPSI tidak akan bertanggungjawab jika pemohon mendakwa tidak mengetahui mengenai status permohonannya disebabkan pemohon tidak menyemak status permohonan secara dalam talian di ruangan tersebut.
7. Pemohon diminta mengisi maklumat alamat emel yang aktif. Permohonan secara dalam talian ini akan menggunakan emel sebagai salah satu medium komunikasi antara pihak UPSI dan pemohon. Pihak UPSI tidak akan bertanggungjawab jika pihak pemohon tidak menerima makluman yang dihantar secara emel kepada pemohon yang disebabkan oleh pemohon tidak mengakses emelnya.
Untuk Maklumat Lanjut Sila Klik Iklan Penuh Jawatan Kosong
Calon-calon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk ditemu duga Pemohon yang tidak menerima sebarang maklum balas dari UPSI dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh tutup iklan adalah dianggap tidak berjaya. Sila hantarkan permohonan ke: Unit Perjawatan
Bahagian Sumber Manusia
Universiti Pendidikan Sultan Idris
35900 Tanjung Malim, Perak
Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi Unit Perjawatan, BSM :
No. Telefon : 05 – 450 6328 / 6338 / 6399 / 6339 / 6340
Emel : [email protected]
Baca Juga:
Jawatan Kosong Majlis Sukan Negeri Kelantan (MSN) Terkini 2023 Terkini : Jawatan Kosong Majlis Perbandaran Selayang Selangor, Mohon Sekarang! Ambilan Jawatan Kosong Majlis Peperiksaan Malaysia (MPM), Mohon Sekarang!  Latar Belakang UPSI Pusat latihan guru pertama di Tanah Melayu pada asalnya terletak di Taiping dan dikenali sebagai Maktab Perguruan Matang. Dibuka pada tahun 1913, rumah bangsawan Melayu Taiping, Ngah Ibrahim berfungsi sebagai maktab perguruan pertama di Tanah Melayu sehingga ia dipindahkan ke Tanjung Malim sembilan tahun kemudian dan diberi nama Sultan Perak ketika itu. Sejarah UPSI seperti yang kita ketahui hari ini bermula pada tahun 1922 apabila universiti itu dikenali sebagai Kolej Latihan Sultan Idris (SITC). Ia ditetapkan oleh timbalan pengarah sekolah Melayu, R.O. Winstedt sebagai maktab latihan untuk guru Melayu. Dinamakan sempena Almarhum Sultan Idris Murshidul Azam Shah, Sultan Perak ke-28, maktab itu dibuka pada 29 November 1922 oleh ketua setiausaha Negeri-Negeri Melayu Bersekutu, Sir George Maxwell.
Rejim pengajaran awal memerlukan pelajar melengkapkan kursus tiga tahun latihan di mana kemahiran tradisional dan aritmetik diajar. Dengan penerimaan pakai Ordinan Pelajaran 1957 berdasarkan syor Laporan Jawatankuasa Pendidikan 1956 (lebih dikenali sebagai Laporan Razak), kursus latihan dilanjutkan kepada lima tahun dan mata pelajaran baharu telah diperkenalkan. SITC juga dikenali secara rasmi dengan nama Melayunya, Maktab Perguruan Sultan Idris (Bahasa Inggeris: Maktab Perguruan Sultan Idris) atau MPSI.
Pada tahun 1976, MPSI menjadi pendidikan bersama dengan kemasukan kumpulan pertama 150 pelajar perempuan. Pada tahun 1987, MPSI telah dinaik taraf dan dinamakan semula sebagai Institut Perguruan Sultan Idris (Bahasa Inggeris: Institut Perguruan Sultan Idris) atau IPSI dan kursus baharu telah disediakan yang membawa kepada ijazah yang dianugerahkan oleh Universiti Pertanian Malaysia (kini dikenali sebagai Universiti Putra Malaysia). Pada tahun 1997, IPSI telah dinaik taraf menjadi universiti masa kini dan dinamakan Universiti Pendidikan Sultan Idris.
Kampus UPSI mempunyai dua kampus iaitu Kampus Sultan Abdul Jalil Shah (KSAJS) dan Kampus Sultan Azlan Shah (KSAS). Kampus utama terletak di tapak seluas 300 ekar di bandar Tanjung Malim yang merentasi kedua-dua sempadan negeri Perak dan Selangor. Sebuah kampus baharu terletak di tapak seluas 800 ekar (3.2 km2) di perbandaran baharu Proton City, 5 kilometer dari kampus semasa.
Fakulti Sebanyak sembilan fakulti telah ditubuhkan iaitu:
Fakulti Sastera, Pengkomputeran dan Industri Kreatif (FSKIK)Pengkomputeran Mencipta Multimedia Seni dan Reka Bentuk Fakulti Sains dan Matematik (FSMT) Fakulti Pengurusan dan Ekonomi (FPE) Fakulti Sains Sukan dan Kejurulatihan (FSSK) Fakulti Muzik dan Seni Persembahan (FMSP) Pendidikan Muzik & Muzik menari Teater Fakulti Bahasa dan Komunikasi (FBK) Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan (FSK) Fakulti Pendidikan Teknikal dan Vokasional (FPTV) Fakulti Pembangunan Manusia (FPM) Tujuan penubuhan Matlamat asal maktab ini dibangunkan adalah untuk melatih guru-guru untuk sekolah-sekolah Melayu, demikian itu juga, pihak British juga berharap lepasan SITC akan dapat dimanfaatkan sebagai tenaga pekerja mereka. SITC kemudiannya seolah-olah menjadi Pusat Kehidupan Intelektual Melayu dengan penuntut-penuntut yang datang dari segenap pelusuk Semenanjung. Pertemuan penuntut-penuntut Melayu ini secara langsung atau tidak langsung telah membuka mata mereka tentang tanggungjawab meninggikan tahap pelajaran anak-anak Melayu dan membawa kepada perkembangan golongan terpelajar Melayu yang bersemangat kebangsaan. Keunggulan SITC membentuk pelajar dan pelajaran Melayu terbukti sehingga selesai Perang Dunia Kedua, bahkan hingga beberapa tahun selepasnya, sebelum wujud beberapa institusi pengajian tinggi lainnya.-sumber Wikipedia
Akhir Sekali, semoga dipermudahkan kepada semua yang membuat permohonan agar dapat berkhidmat di UPSI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/01/jawatan-kosong-upsi-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jawatan Kosong Amanah Raya Berhad Arb 2023

Jawatan Kosong Amanah Raya Berhad Arb 2023

papar berkaitan - pada 9/1/2023 - jumlah : 124 hits
Jawatan Kosong Amanah Raya Berhad ARB 2023 Amanah Raya Berhad kini mengalu alukan kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur kurang dari 18 tahun untuk memohon jawatan tetap kontrak yang ditawarkan sebagaimana berikut Sesiapa...
Permohonan Jawatan Kosong Terkini Kkm 2023

Permohonan Jawatan Kosong Terkini Kkm 2023

papar berkaitan - pada 7/1/2023 - jumlah : 333 hits
PERMOHONAN JAWATAN KOSONG TERKINI KKM 2023 Kepada anda yang ingin berkhidmat sebagai penjawat awam dalam Kementerian Kesihatan Malaysia semestinya anda ingin mengetahui jawatan kosong yang tersedia Disini kami akan kongsikan kepada anda Jaw...
Jawatan Kosong Guru Tabika Perpaduan S29 Bulan Januari Tahun 2023

Jawatan Kosong Guru Tabika Perpaduan S29 Bulan Januari Tahun 2023

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 212 hits
Jawatan Kosong Guru Tabika Perpaduan S29 Bulan Januari Tahun 2023 Pengumuman terbaru oleh Jabatan Perpaduan Negara Dan Integrasi Nasional kini telah dibuka peluang kerjaya bagi mengisi jawatan kosong sebagai Guru Taska kepada para graduan B...
Pengambilan Jawatan Kosong Polis Besar Besaran 2023

Pengambilan Jawatan Kosong Polis Besar Besaran 2023

papar berkaitan - pada 23/12/2022 - jumlah : 186 hits
PENGAMBILAN JAWATAN KOSONG POLIS BESAR BESARAN 2023 Info terbaru Makluman terkini daripada Polis Diraja Malaysia telah dibuka peluang mengisi kokongan anggota polis dikalangan rakyat Malaysia Permohonan boleh dimohon di laman rasmi jawatan ...
Jawatan Kosong Di Jabatan Perdana Menteri Tahun 2023

Jawatan Kosong Di Jabatan Perdana Menteri Tahun 2023

papar berkaitan - pada 1/1/2023 - jumlah : 133 hits
Jawatan kosong di jabatan Perdana menteri Jawatan Kosong Di Jabatan Perdana Menteri Tahun 2023 Info terkini Peluang kerjaya telah dibuka kepada rakyat Malaysia tahun 2023 bulan Januari Jawatan kosong telah ditawarkan kepada anda rakyat Mala...
Jawatan Kosong Felda Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan 2023

Jawatan Kosong Felda Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan 2023

papar berkaitan - pada 8/1/2023 - jumlah : 157 hits
Jawatan Kosong Felda Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan 2023 Makluman terbaru buat rakyat Malaysia Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan kini telah membuka satu peluang keemasan kerjaya kepada rakyat Malaysia bagi mengisi kekosongan jawatan Le...
Jawatan Kosong Puspakom

Jawatan Kosong Puspakom

papar berkaitan - pada 24/12/2022 - jumlah : 312 hits
Jawatan Kosong PUSPAKOM Dibuka permohonan Jawatan Kosong di PUSPAKOM Sdn Bhd Kepada yang berminat adalah dialu alukan memohon dan dipelawa kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutu...
Jawatan Kosong Di Puspakom L Mohon Segera

Jawatan Kosong Di Puspakom L Mohon Segera

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 155 hits
Jawatan Kosong Di PUSPAKOM l Mohon Segera Pengambilan Jawatan Di PUSPAKOM Besar Besaran Tahun 2023 l Minima SPM Layak Memohon Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer telah membuka pelbagai jawatan kosong kepada rakyat Malaysia Permohonan ki...
Jawatan Kosong Dewan Bahasa Dan Pustaka

Jawatan Kosong Dewan Bahasa Dan Pustaka

papar berkaitan - pada 26/12/2022 - jumlah : 182 hits
Dibuka Permohonan Jawatan Kosong Di Dewan Bahasa Dan Pustaka Adalah dimaklumkan bahawa sekarang ini terdapat beberapa kekosongan jawatan yang dibuka kini untuk permohonan oleh pihak Dewan Bahasa Pustaka Calon calon yang menepati syarat kela...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2

Sambutan Birthday Ke 9 Nur Wardina Soffea

Puding Jagung Yang Sedap

Play88 Online Slots The Evolution Of Graphics And Sound Effects

Iltizam Anak Selangor Aka Anas Yawas Pengganti Tawas

Perkhidmatan Senarai Kiosk Kwsp