Jauh Beza Dulu Dan Sekarang Ini 9 Fakta Menarik Tentang Hael Husaini Yang Ramai Tidak Percaya


Kemenangan lagu ciptaan Hael Husaini dan Ezra Kong berjudul Haram di Anugerah Juara Lagu ke-33 (AJL33) yang berlangsung pada Ahad malam mendapat reaksi berbeza-beza daripada penggemar muzik tempatan.
Ada yang menganggap lagu nyanyian Hael dan Dayang Nurfaizah itu layak menggondol trofi itu dan tidak kurang yang memberi pendapat sepatutnya lagu lain lebih layak menggenggam trofi berprestij itu.
Ketua juri AJL33 yang juga komposer, Azmeer menjelaskan pemilihan Haram dibuat kerana ia menepati semua syarat-syarat, selain menyifatkan lagu itu adalah contoh karya yang mempunyai inovasi dan pembaharuan dari segi melodi dan susunan.
Walaupun lagu yang dipertandingkannya memang biasa didengar di corong radio, namun, mungkin ramai yang masih belum mengenali siapa Hael Husaini sebenarnya. Oleh itu, mari baca 10 info menarik tentang abang jampi kita ni!
1) Biodata
Hael Husaini atau nama sebenarnya Hal Husaini Razmi dilahirkan pada 10 Disember 1987 dan berasal dari Kunak, Sabah. Beliau mula berjinak dalam industri seni apabila menyertai dan merangkul naib juara di dalam rancangan realiti Akademi Fantasia (AF) Musim 10.
2) Kerjaya sebelum menyanyi
Ramai yang tidak tahu, penyanyi yang berusia 31 tahun ini dahulunya pernah bekerja sebagai seorang jurugambar. Mungkin itulah sebab Hael Husaini pandai mencari angle apabila menangkap gambar untuk dimuat naik di Instagram.
3) Nama kelab peminat
Tidak dapat disangkal Hael Husaini mempunyai peminat yang ramai. Beliau juga mempunyai kelab peminat yang diberi nama Haelers. Instagram Haelers mempunyai seramai 14.4k pengikut. Mereka sangat aktif dan sentiasa menyokong Hael Husaini dalam kerjaya nyanyiannya.
4) Pengikut di Instagram
Jika Instagram kelab peminat Hael Husaini mempunyai seramai 14.4k pengikut, akaun Instagram beliau sendiri sendiri kini seramai 1.2 juta pengikut. Hael sememangnya seorang selebriti yang rajin memuat naik gambar untuk memberi update terbaru kepada peminatnya.
5) Pernah menyertai kumpulan duo, Azhael
Beliau pernah muncul sebagai penyanyi duo bersama Azhar. Walau bagaimanapun, Hael telah mengambil keputusan mengundurkan diri daripada kumpulan tersebut. Kedua-dua anggota kumpulan Azhael mengaku terdapat perselisihan faham antara mereka.

6) Berbakat menulis lagu
Bukan setakat menyanyi, Hael Husaini juga mempunyai bakat sebagai seorang komposer. Selain menulis lagu sendiri, beliau turut menulis lagu untuk penyanyi-penyanyi tempatan seperti lagu Dia nyanyian Dayang Nurfaizah, Hati-hati nyanyian Amira Othman dan lagu Cemburu serta paling terbaru, Pematah Hati nyanyian Nabila Razali.
7) Pernah mendapat anugerah di AIM21
Semasa masih bergiat aktif di dalam kumpulan duo, Azhael, mereka pernah dinobatkan Anugerah Persembahan Vokal Terbaik Dalam Lagu (Kumpulan) di Anugerah Industri Muzik (AIM) Ke-21 pada tahun 2014 dengan lagu Hujung Waktu.
8) Mempunyai anak angkat
Walaupun masih bujang, Hael sudah pun bergelar seorang bapa pada pertengahan tahun lalu selepas mengambil anak angkat yang dinamakan Nur Helena. Bayi perempuan itu merupakan anak angkat yang diterimanya daripada sebuah keluarga.

9) Juara AJL33
LAGU ciptaan Hael Husaini dan Ezra Kong berjudul Haram muncul sebagai juara Anugerah Juara Lagu ke-33 (AJL 33) yang berlangsung di Axiata Arena, Bukit Jalil Kuala Lumpur pada malam Ahad.
Kemenangan itu membolehkan mereka membawa pulang hadiah wang tunai RM50,000 berserta trofi. Lagu dinyanyikan sendiri oleh Hael bersama Dayang Nurfaizah.
Untuk rekod ia adalah kemenangan kali kedua berturut-turut gandingan Hael Husaini dan Ezra yang pernah menjuarai AJL32 tahun lalu menerusi lagu Jampi. Manakala lagu nyanyian Dayang berjudul Lelaki Teragung pula merangkul trofi AJL31.
Naib juara AJL33 pula milik lagu Bunga ciptaan Hang Nadim, Laq dan Kadok nyanyian Ara Johari.Mereka membawa pulang hadiah wang tunai RM35,000 berserta trofi.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
sumber : lobakmerah
The post Jauh Beza Dulu Dan Sekarang. Ini 9 Fakta Menarik Tentang Hael Husaini Yang Ramai Tidak Percaya appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/02/04/jauh-beza-dulu-dan-sekarang-ini-9-fakta-menarik-tentang-hael-husaini-yang-ramai-tidak-percaya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fakta Menarik Tentang Puput Nastiti Devi Calon Istri Ahok

Fakta Menarik Tentang Puput Nastiti Devi Calon Istri Ahok

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 498 hits
Mengenal sosok Puput Nastiti Devi calon istri Basuki Tjahaja Purnama atau Ahok
7 Fakta Menarik Tentang Bantal Busuk Bimbang Terbawa Bawa Kalau Tak Dipisahkan

7 Fakta Menarik Tentang Bantal Busuk Bimbang Terbawa Bawa Kalau Tak Dipisahkan

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 746 hits
Fizikalnya buruk busuk pula tu Namun bagi sesetengah kanak kanak bantal ini memang teman setia mereka sejak kecil Korang ada bantal busuk tak Objek ini memang tidak dapat dipisahkan kalau sejak kecil dah terbiasa dengan bantal busuk ini Mem...
Dulu Julang Tun M Sekarang

Dulu Julang Tun M Sekarang

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 384 hits
Dulu Julang Tun M Sekarang Cadangan bekas presiden Ikatan Muslimin Malaysia Abdullah Zaik agar Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad membubarkan Parlimen adalah satu jenaka hambar di permulaan tahun 2019 Abdullah mendakwa Malaysia menuju nega...
Menteri Lantik Kroni Dulu Najis Haram Sekarang Dah Boleh Makan

Menteri Lantik Kroni Dulu Najis Haram Sekarang Dah Boleh Makan

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 284 hits
Alasan dia ini Boleh menang anugerah Tak ada masa Sibuk kira telur atau ikan kembung Kenapalah malu malu Nak tolong member cakap saja
Fakta Fakta Tentang Syarikat Terkemuka Yang Mengejutkan

Fakta Fakta Tentang Syarikat Terkemuka Yang Mengejutkan

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 367 hits
Sumber Google1 Purata keuntungan Walmart ialah USD1 8 juta setiap jam 2 Yahoo ialah akronim kepada frasa Yet Another Hierarchical Officious Oracle 3 Starbuck menyediakan meja bulat di premis mereka kerana mahu pelanggan mereka kurang berasa...
Ini 9 Fakta Menarik Anak Kedua Yang Jarang Diketahui Yang No 7 Tu Betul Ke

Ini 9 Fakta Menarik Anak Kedua Yang Jarang Diketahui Yang No 7 Tu Betul Ke

papar berkaitan - pada 4/2/2019 - jumlah : 328 hits
Ini 9 Fakta Menarik Anak Kedua Yang Jarang Diketahui Yang No 7 Tu Betul Ke Anak yaitu bagian dari generasi muda atau mereka yang berusia muda sebagai salah satu sumber daya manusia yang merupakan potensi dan penerus cita cita perjuangan ban...
Jokowi Dulu Hutan Sosial Dibagikan Ke Yang Gede Gede Sekarang Untuk Rakyat

Jokowi Dulu Hutan Sosial Dibagikan Ke Yang Gede Gede Sekarang Untuk Rakyat

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 193 hits
Jokowi Dulu Hutan Sosial Dibagikan ke yang Gede Gede Sekarang untuk Rakyat Kata Jokowi masyarakat dapat memanfaatkan lahan milik pemerintah selama 35 tahun
Baiki Sekolah Daif Dulu Kemudian Cakap Tentang Pendidikan Pacuan Nilai Kata Aktivis

Baiki Sekolah Daif Dulu Kemudian Cakap Tentang Pendidikan Pacuan Nilai Kata Aktivis

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 304 hits
Sekolah di kawasan luar bandar masih berdepan masalah ketiadaan kemudahan asas seperti bekalan elektrik dan air bersih KUCHING Aktivis hak asasi di Sarawak mengingatkan bahawa penekanan terhadap nilai kemanusiaan dan positif dalam sistem pe...
Dulu Paling Lantang Menghina Islam Sekarang Dia Memeluk Islam

Dulu Paling Lantang Menghina Islam Sekarang Dia Memeluk Islam

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 731 hits
MEDIA melaporkan hari ini bekas ahli parlimen nasionalis Belanda dan orang kanan ahli politik anti Islam Geert Wilders kini telah memeluk agama Islam Joram van Klaveren telah menjalankan kempen menentang Islam tanpa henti selama tujuh tahun...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran