Jangkitan Kuman Pada Paru Paru Hilang Bebas Penyakit Tibi


Jangkitan Kuman Pada Paru-paru Hilang, Bebas Penyakit TibiJangkitan Kuman Pada Paru-paru Hilang, Bebas Penyakit Tibi | Pengalaman disyaki terkena penyakit batuk kering dan bagaimana suplemen Shaklee membantu hilangkan.

Kisah bermula apabila Zura rasa kurang sihat kerana susah nak bernafas. Rasa berat saja nak bernafas dan masalah batuk yang terlalu lama. Itupun Zura kebetulan pergi buat check up di klinik sebab terpaksa ambil cuti jaga anak Zura, Aidan, apabila Tokma dia terpaksa balik kampung sebab emergency. Memang dah lama Zura tak sihat ni.

Bila jumpa doktor tu dan Zura terangkan simpton yang Zura alami tu dia terus suruh Zura refer doktor pakar takut Zura dijangkiti "batuk kering " iaitu TB lah kan.

Masa tu terus berdegup laju jantung ni. Siapalah tak takut kan? Tapi, apa-apa hal pun Zura terus buat appointment dulu untuk berjumpa pakar.

Bila tiba hari untuk jumpa pakar tu, nurse tu suruh Zura ambik ujian darah dan buat x-ray paru-paru.

Lepas dah dapat result, doktor terangkan katanya ada jangkitan kuman kat paru-paru Zura di sebelah kiri. Daripada simptom yang Zura terangkan pada doktor dia juga turut suspect yang Zura terkena TB.

Berkaca mata ni sekejap. Tapi tarik nafas dalam-dalam dan beristighfar. Sedih sangat hati masa tu. Tapi doktor beritahu yang dia belum habis diagnos Zura lagi untuk confirmation. Next, Zura diminta untuk buat ujian kahak pula.

Doktor juga beri Zura pilihan samada nak admit hospital atau just berulang-alik saja ke hospital setiap pagi untuk hantar sample serta ambil antibiotik.

Zura pilih untuk berulang saja ke hospital. Doktor bagi Zura MC 5 hari. Haaa 5 hari? Terkejut kita tau. Bila pegi ofis nak submit MC pun kawan-kawan terkejut sebab dalam MC lama macam tu.

Zura balik rumah teruskan macam biasa rutin Zura ambik daily supplement, cuma Zura double dose kan Omega Guard kepada 6 biji sehari, Vivix 2 sudu besar sehari dan Nutriferon 3 sachet sehari.


Jangkitan Kuman Pada Paru-paru Hilang, Bebas Penyakit Tibi
Alhamdulillah, selepas 3 hari Zura amalkan rutin begitu; iaitu makan antibiotik yang dibekalkan doktor bersama rutin suplemen Shaklee double dose, masalah batuk Zura semakin berkurangan dan bernafas pun dah tak rasa berat macam sebelum ni. Zura continue aje.

Lepas tu, tibalah hari untuk follow up di hospital. Macam biasa juga Zura kena ambik ujian darah dan xray sekali lagi.

Bila tiba turn Zura doktor panggil untuk terangkan keputusan ujian dan xray .. berdebar jantung ni jangan cakaplah.

Doktor tunjuk kat Zura gambar result xray dan terus Zura cari mana tompok-tompok putih yang Zura nampak sebelum ni. Tompok-tompok tu dah takde! Doktor maklumkan kuman pada paru-paru Zura dah takde dan Zura bebas TB.

Allahu rasa nak sujud syukur kat situ juga bila doktor beritahu macam tu. Alhamdulillah ..

Paling best apabila doktor explain pula result darah Zura satu persatu. Semua bacaan clear dan in good condition, termasuklah bahagian 'renal. Alhamdulillah.

Zura bersyukur sangat-sangat masa tu. Yelah, ramai yang cakap makan vitamin banyak-banyak ni nanti boleh rosakkan buah pinggang Zura. Tapi ternyata suplemen Shaklee tidak begitu.

Alhamdulillah dah lebih enam tahun Zura amalkan macam-macam vitamin Shaklee dan kesihatan Zura berada pada tahap yang baik.

Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee,
boleh terus hubungi Umi melalui Whatsapp* Penafian: "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan perkongsian manfaat

Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

 Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.uminazrah.com/2020/05/jangkitan-kuman-pada-paru-paru-hilang-penyakit-tibi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Paru Paru Suami Dijangkiti Kuman Wanita Dedahkan Bahaya Hisap Rokok Seludup

Paru Paru Suami Dijangkiti Kuman Wanita Dedahkan Bahaya Hisap Rokok Seludup

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 577 hits
Rokok secara amnya memang berbahaya namun kecenderungan orang ramai yang memilih untuk menghisap rokok seludup berbanding rokok biasa dek kerana harganya yang murah sebenarnya lebih membahayakan Seorang wanita Tasha Naz menerusi Facebook be...
Gerakan Bersih Bebas Kuman Kontribusi Nyata Supersol Lawan Pandemi Covid 19

Gerakan Bersih Bebas Kuman Kontribusi Nyata Supersol Lawan Pandemi Covid 19

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 191 hits
Dalam rangka pencegahan pandemi yang sedang merebak SUPERSOL produk karbol wangi dari Wings Care melakukan aksi bakti sosial Gerakan Bersih Bebas Kuman di Jabodetabek
Rafizi Bebas Bon Berkelakuan Baik Kembali Berpolitik

Rafizi Bebas Bon Berkelakuan Baik Kembali Berpolitik

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 166 hits
Akmal Nasir Alhamdulillah akhirnya sdr Rafizi Ramli dibebaskan sepenuhnya daripada kes Akta Rahsia Rasmi berkaitan dengan Laporan Audit 1MDB Hukuman bon RM10 000 berkelakuan baik selama 2 tahun berakhir semalam Saya merupakan penjamin sdr R...
Malaysia Dilihat Semakin Menghampiri Situasi Bebas Covid 19

Malaysia Dilihat Semakin Menghampiri Situasi Bebas Covid 19

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 327 hits
Malaysia dilihat semakin menghampiri situasi bebas COVID 19Negara terus mencatatkan hanya satu digit kes COVID 19 untuk tiga hari berturut turut sekali gus memberi petanda penularan pandemik itu dapat dikawal pihak berkuasa Malaysia dilihat...
Bebas Dari Penjara Ferdian Paleka Sangat Menyesal Dan Tidak Akan Mengulangi

Bebas Dari Penjara Ferdian Paleka Sangat Menyesal Dan Tidak Akan Mengulangi

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 169 hits
Masih ingat Ferdian Paleka YouTuber ini bikin geger lantaran menggelar aksi sosial abal abal dengan membagikan paket sembako berisi sampah kepada dua waria yang mangkal di salah satu jalanan kota Bandung Jawa Barat Setelah menjalani masa pe...
Layanan Bandung Surabaya Dibuka Penumpang Kereta Harus Bawa Surat Bebas Covid 19

Layanan Bandung Surabaya Dibuka Penumpang Kereta Harus Bawa Surat Bebas Covid 19

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 247 hits
Penumpang yang hendak masuk maupun keluar Jabar melalui moda transportasi kereta api harus membawa surat keterangan bebas Covid 19 dengan melampirkan hasil rapid test maupun tes swab
Tak Ziarah Terima Tetamu Ashraf Muslim Trauma Nak Beraya Bimbang Sebar Virus Walau Dah Bebas Covid 19

Tak Ziarah Terima Tetamu Ashraf Muslim Trauma Nak Beraya Bimbang Sebar Virus Walau Dah Bebas Covid 19

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 305 hits
Pada pertengahan April yang lalu pelakon Ashraf Muslim disahkan positif Covid 19 sekembalinya dia dari menjalani penggambaran drama bersiri di luar negara bersama sama beberapa pelakon dan team produksi yang terlibat Selepas dirawat dan dik...
Komnas Pa Minta Siswa Tetap Belajar Di Rumah Sampai Indonesia Bebas Corona

Komnas Pa Minta Siswa Tetap Belajar Di Rumah Sampai Indonesia Bebas Corona

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 312 hits
Komisi Nasional Perlindungan Anak atau Komnas PA meminta pemerintah khususnya Kemendikbud RI untuk segera membuat ketetapan penguatan tatanan normal baru atau new normal di sektor pendidikan Ketua Komnas PA Arist Merdeka Sirait mengharapkan...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis