Jangan Samakan Najib Dengan Peja Jawatan Penasihat Ekonomi Untuknya Mesti Bertaraf Menteri Kanan






Bekas Perdana Menteri, Najib Razak dilaporkan akan dilantik sebagai Penasihat Ekonomi kepada Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob dalam waktu terdekat ini.


Selain beberapa portal hangat melaporkan berita berkenaan, perkhabaran di dalam UMNO juga mengesahkan perlantikan itu hampir pasti menjadi kenyataan.


Rata-rata dalam UMNO mengatakan perlantikan itu adalah pilihan yang tepat serta tidak dapat dielakkan dalam keadaan Ismail Sabri sendiri kurang pengalaman dalam pengurusan ekonomi.


Difahamkan juga Najib akan diberikan status menteri bersama perlantikannya sebagai Penasihat Ekonomi itu.


Perlantikan berkenaan selain susulan pertemuan Najib dengan Ismail Sabri dua hari lalu, ia juga dikatakan sebagai langkah tambahan oleh Perdana Menteri untuk menenangkan hati kumpulan kluster mahkamah dalam UMNO.


Ia berikutan mereka kurang setuju dengan susunan kabinet Ismail Sabri yang hampir 100 peratus adalah kitar semula daripada lantikan Mahiaddin Md Yasin sebelum ini.


Dalam kes ini, tindakan Ismail Sabri melantik Najib sebenarnya tidaklah menimbulkan apa-apa kesalahan kerana ia merupakan hak Perdana Menteri berbuat demikian.


Lagi pun dengan pengalaman Najib selama ini, benar seperti kata Nazri Aziz, amat rugi jika Ismail Sabri tidak memanfaatkan pengetahuan, pengalaman dan hubungan bekas Perdana Menteri itu yang tersangat luas dengan pelbagai pihak sama ada di dalam atau luar negara untuk kebaikan negara.


Setidak-tidaknya banyak ideanya yang selama ini hanya dicurahkannya melalui media sosial akan dapat dilaksanakan dan dilihat hasilnya.


Cuma, jika benar Najib diberikan status menteri bersama jawatannya itu, ia ternampak kurang sesuai serta seperti merendah-rendahkan kedudukan bekas Perdana Menteri itu.


Memberi Najib jawatan Penasihat Ekonomi kepada Perdana Menteri yang hanya bertaraf menteri seolah-olah menyamakan beliau dengan Ahmad Faizal Azumu atau Peja yang sebelum ini dilantik Mahiaddin sebagai Penasihat Khas Perdana Menteri, juga bertaraf menteri.


Ehhh…takkanlah Najib nak disamakan tarafnya dengan Peja?


Selain itu, memberi taraf menteri melalui jawatan Penasihat Ekonomi itu juga meletakkan Najib sama taraf dengan Mahiaddin yang baru dilantik oleh Ismail Sabri sebagai Pengerusi Majlis Pemulihan Negara atau MPN bertaraf menteri.


Ehhhhhhh – kali ini panjang sikit – takkan Najib nak disamakan dengan Mahiaddin yang gagal dan cuma mampu bertahan sebagai Perdana Menteri selama 17 bulan saja?


Najib jauh lebih hebat daripada Mahiadrin dan tidak boleh disamakan sama sekali dengan Peja yang hanya sempat 11 hari menjadi Penasihat Khas, sebab itu memberinya jawatan berstatus menteri adalah suatu bentuk penghinaan kepadanya.


Najib mesti diberi kedudukan yang lebih tinggi daripada taraf menteri iaitu Penasihat Ekonomi kepada Perdana Menteri bertaraf menteri kanan.


Jawatan dengan status menteri kanan itu khas untuk Najib saja, tidak pernah diberi kepada sesiapa sebelum ini dan tidak harus juga diberi kepada sesiapa yang laih selepas beliau.


Tambahan lagi, tindakan Ismail Sabri melantik Najib yang sudah dijatuhi hukuman bersalah oleh mahkamah dan sedang menunggu proses rayuan, harus diakui adalah suatu keberanian yang luar biasa yang tidak ramai pemimpin dunia lain mampu melakukannya.


Keberanian luar biasa itu semestinya dipadankan dengan jawatan yang ingin diberi kepadanya hendaklah berstatus luar biasa juga.


Sekadar memberi jawatan bertaraf menteri, bukan bertaraf menteri kanan, tidak menjadikan perlantikan Najib sebagai Penasihat Ekonomi itu sesuatu yang biasa dan tidak pula meletakkan Ismail Sabri yang berani melantiknya sebagai Perdana Menteri yang luar biasa. – ShahbudinHusin 10/09/2021.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/09/jangan-samakan-najib-dengan-peja.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Disebut Sebut Bakal Dilantik Penasihat Ekonomi Bertaraf Menteri

Najib Disebut Sebut Bakal Dilantik Penasihat Ekonomi Bertaraf Menteri

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 139 hits
DATUK Seri Najib Tun Razak disebut sebut mungkin akan dilantik sebagai Penasihat Ekonomi bertaraf menteri kepada Perdana Menteri Datuk Ismail Sabri Yaakob Cakap cakap mengenai pelantikan itu mula bertebaran semalam apabila Ismail Sabri mene...
Orang Melayu Mesti Baca Kutipan Cukai Sudah Tidak Cukup Kerajaan Mati Akal Penasihat Ekonomi Pula Tak Ada Akal

Orang Melayu Mesti Baca Kutipan Cukai Sudah Tidak Cukup Kerajaan Mati Akal Penasihat Ekonomi Pula Tak Ada Akal

papar berkaitan - pada 10/9/2021 - jumlah : 200 hits
First here is an opener by my friend Norman Fernandez REOPEN THE 4 D OUTLETS By Norman FernandezIt is time that the government allow the Forecast Number Operators to resume operations Ever since the Covid 19 pandemic the 4 D outlets at vari...
Jawatan Bertaraf Menteri Ini Jawatan Bakal Disandang Bekas Pm Muhyiddin

Jawatan Bertaraf Menteri Ini Jawatan Bakal Disandang Bekas Pm Muhyiddin

papar berkaitan - pada 5/9/2021 - jumlah : 268 hits
Selepas meletakkan jawatan sebagai perdana menteri Terkini jemaah menteri setuju untuk memberi jawatan bertaraf menteri ini kepada bekas PM Baca selanjutnya
Najib Sebagai Penasihat Ekonomi Satu Langkah Bijak Ismail Sabri

Najib Sebagai Penasihat Ekonomi Satu Langkah Bijak Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 213 hits
Bekas perdana menteri Najib Razak bakal dilantik sebagai penasihat ekonomi kepada Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob kata sumber sumber Keputusan itu dikatakan dibuat selepas pertemuan kedua dua pihak Selasa lalu Sumber sumber berkata port...
Hiburan Ahmad Idham Letak Jawatan Ceo Finas Dapat Kerja Di Kementerian Bertaraf Diplomat

Hiburan Ahmad Idham Letak Jawatan Ceo Finas Dapat Kerja Di Kementerian Bertaraf Diplomat

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 183 hits
Pengarah dan pelakon Ahmad Idham dilaporkan selagi lagi meletakkan jawatan secara mengejut pada Khamis lalu sebagai Ketua Pegawai eksekutif Perbadanan Kemajuan Filem Nasional BACA Dia yang sebelum ini hanya berkhidmat selama 15 bulan dimakl...
Ismail Sabri Jangan Layan Selera Zahid Hamidi Najib

Ismail Sabri Jangan Layan Selera Zahid Hamidi Najib

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 225 hits
KHABARnya ada yang terlalu GEMBIRA dengan KEJATUHAN Muhyiddin Yassin dan Umno berjaya MERAMPAS jawatan Perdana Menteri tanpa perlu menunggu PRU 15 Pelbagai agenda peribadi dapat disusun termasuk mereke mereka yang telah didakwa di Mahkamah ...
Bekas Pegawai Menteri Pesan Menteri Agama Jangan Solat Di Laluan Tandas

Bekas Pegawai Menteri Pesan Menteri Agama Jangan Solat Di Laluan Tandas

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 149 hits
September 1 2021 Wahai MENTEGA besok jangan solat di laluan tandas tu tau di sebalik pintu tu ada jer tempat wuduk dan solat
Penjenayah Akan Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi Pm

Penjenayah Akan Dilantik Sebagai Penasihat Ekonomi Pm

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 103 hits
September 10 2021 Bekas perdana menteri Najib Razak bakal dilantik sebagai penasihat ekonomi kepada Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob kata sumber sumber Keputusan itu dikatakan dibuat selepas pertemuan kedua dua pihak Selasa lalu Sumber s...
Rm27 000 Gaji Peja Sebagai Penasihat Muhyiddin Selama 11 Hari

Rm27 000 Gaji Peja Sebagai Penasihat Muhyiddin Selama 11 Hari

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 204 hits
FMT ReportersAhmad Faizal Azumu dilantik sebagai Penasihat Khas kepada Muhyiddin Yassin dengan jawatan bertaraf menteri sebelum Perdana Menteri itu meletak jawatan pada 16 Ogos PETALING JAYA Timbalan Presiden Bersatu Ahmad Faizal Azumu mene...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Resepi Char Kuew Teow Udang

Kuih Lopes

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

Panduan Menjalankan Sujud Sahwi Dalam Solat Dan Sebab Sebab Perlu Sujud Sahwi

April 18 2024 Pesan Orang Alim