Jangan Pelik Bila Tommy Thomas Gugurkan Kes Ltte Bukankah Dia Dahulu Peguam Chin Peng



Tommy Thomas tarik balik pertuduhan terhadap 12 tertuduh yang dikaitkan kumpulan pengganas LTTE berkuat kuasa serta merta.

Hal ini sekaligus melepaskan segala pertuduhan terhadap Exco Melaka, G. Saminathan dan ADUN Seremban Jaya, P. Gunasekaran iaitu pemimpin DAP yang menyokong kumpulan pengganas LTTE.

Alasan Tommy Thomas mudah, adalah tidak menjadi kesalahan untuk individu mempunyai idola yang diagungkan.

Lebih mengejutkan Tommy Thomas telah mengarahkan kerajaan untuk kaji semula gazet kumpulan pengganas LTTE yang dibuat pada tahun 2012!!!

Dahsyat Tommy Thomas nie, dah betul-betul besar kepala!!!

Persoalannya, apakah menganggungkan Osama bin Laden dan Abu Bakr al-Baghdadi juga tidak menjadi kesalahan di Malaysia?


Apakah kenyataan Ketua Penolong Pengarah Bahagian Counter Terrorism (E8), Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay, yang mengatakan salah seorang suspek yang ditangkap terlibat dalam perancangan serangan di Bangunan Kedutaan Sri Lanka, Kuala Lumpur masih lagi asas untuk melakukan pendakwaan?

Mana-mana tokoh yang terlibat dengan aktiviti keganasan tidak sepatutnya dijadikan idola kerana ianya akan mendorong ideologi terrorisme berkembang subur di Malaysia.

Kestabilan politik dan ketenteraman awam adalah keutamaan pihak PDRM dan kerajaan.

Tindakan ini adalah berbahaya kepada negara dan juga rakyat Malaysia kerana selama ini kerajaan Barisan Nasional tidak pernah melepaskan mana-mana individu yang disabitkan dengan kumpulan pengganas.

Maruah Malaysia juga telah dicalarkan oleh Kerajaan Pakatan Harapan kerana negara luar seperti India, Amerika Syarikat, Sri Lanka dan Kesatuan Eropah mengklasifikasikan LTTE sebagai kumpulan pengganas yang diharamkan di negara mereka.

Tapi di Malaysia, atas nama Malaysia Baru, Tommy Thomas si Peguam Negara telah 'menghalalkan' sokongan pada pengganas LTTE dan bukan menjadi satu kesalahan.

Jelas Kerajaan Pakatan Harapan dan Peguam Negara bukan sahaja telah mencabul kedaulatan undang-undang negara tetapi juga telah menongkah arus ketetapan antarabangsa semata-mata kerana tunduk dengan kepentingan politik DAP.

Tidak mustahil, sekiranya Pakatan Harapan terus memerintah dan Tommy Thomas terus menjadi Peguam Negara, satu hari nanti Malaysia akan menjadi negara tumpuan pengganas seperti DAESH, Abu Sayaf dan juga LTTE.

Menjadikan tanah air kita sebagai tapak yang cukup subur sebagai pusat operasi pengganas kerana kerajaan yang memerintah negara mengiktiraf kehadiran mereka.

Respon Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan


Dalam pada itu, mantan Ketua Polis Negara, TS Musa Hassan berkata, keputusan itu seolah-olah menunjukkan LTTE, yang masih disenaraikan sebagai sebuah kumpulan pengganas oleh Kesatuan Eropah (EU) sehingga kini, seolah-olah istimewa berbanding kumpulan pengganas lain.


Menurutnya, sekiranya pihak yang mengagungkan atau bersimpati dengan mana-mana individu atau kumpulan pengganas tidak menjadi kesalahan, mengapa bekas pelajar Universiti Malaya (UM), Aishah Atan dipenjarakan atas dakwaan memiliki 12 buku mempromosi fahaman militan tiga tahun lalu? (BACA DI SINI).

"Bagi saya, keputusan dibuat (Peguam Negara) adalah berat sebelah".

"Mengapa LTTE dilayan sebagai sebuah kumpulan berbeza berbanding kumpulan pengganas atau militan lain?"

"Dalam satu laporan akhbar antarabangsa, Daily Mirror semalam, LTTE terus disenaraikan sebagai sebuah kumpulan pengganas dalam senarai terkini individu dan organisasi yang dikaitkan dengan aktiviti keganasan oleh Kesatuan Eropah".

"Kalau tindakan menyimpan gambar pemimpin pengganas tidak termasuk dalam elemen-elemen 'perbuatan pengganas', kerajaan kena bebaskan juga Aishah dan orang lain dikaitkan pengganas," katanya.

Keputusan Tommy Thomas bukan sahaja mengejutkan rakyat Malaysia malah mengejutkan masyarakat antarabangsa tapi bukan satu perkara yang pelik kerana Tommy Thomas adalah peguam yang mewakili Chin Peng dalam usaha beliau masuk semula ke Malaysia!!!



Kredit :

Fb Dr. Najmil Faiz Mohamed Aris
Fb Unit Media Wangsa Maju




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2020/02/jangan-pelik-bila-tommy-thomas-gugurkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kes Ltte Patuh Arahan Kerajaan Atau Letak Jawatan Peguam Negara Maszlee Beritahu Tommy Thomas

Kes Ltte Patuh Arahan Kerajaan Atau Letak Jawatan Peguam Negara Maszlee Beritahu Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 401 hits
Ahli Parlimen Simpang Renggam Maszlee Malik memberi kata dua kepada Peguam Negara Tommy Thomas berikutan tindakannya memberhentikan pertuduhan terhadap 12 individu dikaitkan dengan kumpulan militan Harimau Pembebasan Tamil Eelam Maszlee ber...
Tommy Thomas Letak Jawatan Peguam Negara

Tommy Thomas Letak Jawatan Peguam Negara

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 280 hits
KUALA LUMPUR Tan Sri Tommy Thomas meletakkan jawatan sebagai peguam negara Perkembangan mengejutkan itu dilaporkan media yang memetik sumber sebagai mengesahkan bahawa Tommy telah menghantar surat peletakan jawatan Bagaimanapun bila ditanya...
Tommy Thomas Letak Jawatan Sebagai Peguam Negara

Tommy Thomas Letak Jawatan Sebagai Peguam Negara

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 472 hits
Peguam Negara Tommy Thomas telah mengemukakan surat peletakan jawatannya kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menurut satu laporan berita Memetik sumber The Edge berkata Thomas mahu meletak jawatan ketika Mahathir masih mengetuai nega...
Peguam Negara Tommy Thomas Hantar Surat Letak Jawatan

Peguam Negara Tommy Thomas Hantar Surat Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 377 hits
KUALA LIMPUR Peguam Negara Tommy Thomas telah mengemukakan surat peletakan jawatannya kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad menurut satu laporan berita Dihubungi oleh Malaysiakini untuk pengesahan itu beliau menjawab Ya Memetik sumber ...
Terkini Peguam Negara Tommy Thomas Letak Jawatan

Terkini Peguam Negara Tommy Thomas Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 395 hits
Berita terkini menurut laporan The Edge Market melaporkan Peguam Negara Tommy Thomas meletakkan jawatan beliau sebagai Peguam Negara Surat peletakan jawatan itu beliau sampaikan kepada Perdana Menteri Interim Tun Mahathir di Kompleks Perdan...
Tommy Thomas Terkhilaf Menghentikan Prosiding Ltte

Tommy Thomas Terkhilaf Menghentikan Prosiding Ltte

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 321 hits
PERSATUAN Peguam Peguam Muslim Malaysia sangat terkejut dan kecewa dengan keputusan Peguam Negara Tommy Thomas yang menghentikan tiga puluh empat pertuduhan terhadap dua belas orang tahanan di bawah Sosma yang dijadual akan dibicarakan dala...
Kuasa Kuasa Besar Mutlak Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas Lupa Kata Kata Sendiri

Kuasa Kuasa Besar Mutlak Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas Lupa Kata Kata Sendiri

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 377 hits
oleh Dr KamarulSaya sebenarnya tidaklah terlalu hairan dengan tindakan Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas merempuh semua orang khususnya Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara di dalam kenyataan media panjang lebar beliau yang mengumum...
Isu Ltte Menteri Wilayah Pertahan Kenyataan Sokong Keputusan Tommy Thomas

Isu Ltte Menteri Wilayah Pertahan Kenyataan Sokong Keputusan Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 289 hits
Sumber gambar dari Malay MailKelmarin kita digemparkan dengan tindakan Peguam Negara menamatkan prosiding keatas 12 individu menyokong kumpulan pengganas LTTE yang menyebabkan 34 pertududah keatas mereka telah digugurkan Berdasarkan info da...
Peguam Penyokong Is Pun Boleh Mohon Gugurkan Kes

Peguam Penyokong Is Pun Boleh Mohon Gugurkan Kes

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 232 hits
Diterbitkan Hari ini 7 50 malam BERITAPenyokong kumpulan militan Islamic State yang sedang berdepan dakwaan mempromosikan kumpulan itu kini mempunyai peluang untuk menggugurkan kes mereka kata peguam Ini susulan keputusan Peguam Negara Tomm...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia