Jangan Bangkitkan Kemarahan Rakyat Segera Laksanakan Gencatan Politik Nube


NUBE gesa semua pihak laksana gencatan politik, beri ruang kerajaan bantu rakyat
Kesatuan Kebangsaan Pekerja Bank (NUBE) menggesa semua parti politik melaksanakan gencatan politik untuk memastikan fokus kerajaan tidak tersasar daripada membela rakyat dalam mengharungi Covid-19, susulan undian akhir Belanjawan 2021 dijangka berlangsung hari ini.
Setiausaha Agungnya, J Solomon juga berharap semua ahli politik memberi ruang dan masa kepada Muhyiddin Yassin untuk melaksanakan amanahnya kepada rakyat sehingga pilihan raya umum akan datang, memandangkan tiada sebuah parti politik yang memiliki majoriti untuk membentuk kerajaan.
“NUBE akur hanya PRU mampu menyelesaikan masalah majoriti tipis yang dimiliki kerajaan. Sehingga itu, marilah kita menguatkan tekad kita, sebagai rakyat Malaysia, untuk bekerjasama dan mengatasi krisis Covid-19 ini.
“Kestabilan politik adalah kunci untuk memastikan program yang diatur untuk mengeluarkan negara daripada kemelut kesihatan dan ekonomi mencapai matlamat disasarkan dan membantu meringankan kesengsaraan pekerja,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Beliau berkata, tindakan mengusulkan undi tidak percaya terhadap Muhyiddin hanya masuk akal, jika presiden PPBM itu melakukan kesalahan atau penyelewengan.
Tetapi, katanya, jika tiada kesalahan dilakukan Muhyiddin, cubaan mengemukakan usul undi tidak percaya terhadapnya ketika ini akan dilihat sebagai taktik memperalatkan majoriti tipis kerajaan demi memenuhi keinginan individu lain untuk menjadi perdana menteri.
“Tindakan ini akan mengundang kemarahan rakyat kerana ianya akan membuktikan ahli politik hanya berminat dengan kedudukan mereka, di mana yang berkuasa dan tamak mengeksploitasi orang miskin dan yang lemah, serta tidak berminat menjaga kesejahteraan rakyat yang berjuang untuk mengharungi krisis pandemik ini.
“Kami sudah menyaksikan natijah tindakan tidak bertanggungjawab syarikat yang mempergunakan kuasa dan kerakusan untuk mengeksploitasi pekerja.
“NUBE amat berharap pemimpin politik negara tidak mengikut jejak syarikat ini, sebaliknya mengutamakan nasib dan survival pekerja.”
Pada masa sama, Solomon turut merayu Muhyiddin mengambil tindakan terhadap pengurusan bank yang mengabaikan kebajikan atau memberhentikan pekerja, selepas melakukan penyumberan luar kerja.
Beliau mendakwa ramai ahli NUBE diminta duduk di rumah kerana pekerjaan mereka disumberluarkan atau dikontrakkan kepada pihak ketiga di dalam negara atau rantau ini.
Susulan itu, katanya, sebahagian besar pekerja bank terdiri daripada B40 dan M40 yang terpaksa bergantung kepada bantuan kerajaan dan belas ihsan NGO.
Beliau berkata, walaupun Belanjawan 2021 yang diluluskan pada bacaan kali pertama dan kedua di Parlimen tidak dapat menyelesaikan semua masalah dihadapi rakyat, tetapi ia sekurang-kurangnya mampu meringankan beban mereka.
Semalam, Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dan bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad memberi bayangan kerajaan Perikatan Nasional boleh tumbang pada undian terakhir Belanjawan 2021 dan mereka menggesa semua Ahli Parlimen mengetepikan fahaman politik parti masing-masing dalam undian terakhir itu.
Pakatan Harapan turut menyeru Ahli Parlimen menolak Belanjawan 2021 pada undian akhir yang dijangka berlangsung hari ini kerana belanjawan itu tidak memenuhi permintaan serta harapan wakil rakyat. FMT
BR1M, Antara Idea Najib Dalam Manifesto Pakatan Yg Mahathir Tak Akan Laksanakan

The post Jangan bangkitkan kemarahan rakyat, segera laksanakan gencatan politik – NUBE appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/12/15/jangan-bangkitkan-kemarahan-rakyat-segera-laksanakan-gencatan-politik-nube/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Malaysia Wajib Terima Hakikat Bahawa Tidak Wujud Istilah Tolak Ansur Dalam Politik Demokrasi

Rakyat Malaysia Wajib Terima Hakikat Bahawa Tidak Wujud Istilah Tolak Ansur Dalam Politik Demokrasi

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 274 hits
PENTINGNYA YANG MENGEPALAI MEMPUNYAI LIGITIMASI DARI SUDUT MAJORITI Ramai yg tertanya tanya kenapa keadaan politik yg masih juga TIDAK STABIL sekalipun sudah berlaku pertukaran kerajaan Bukankah UMNO dan PAS sendiri pernah menjanjikan keada...
Gencatan Senjata Di Perak Tetapi Persaingan Politik Terus Berjalan

Gencatan Senjata Di Perak Tetapi Persaingan Politik Terus Berjalan

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 173 hits
December 12 2020 8 00 AMDengan Saarani Mohamad di kerusi menteri besar dan Umno kembali berkuasa perubahan kerajaan dijangka tidak akan berlaku sehingga pilihan raya akan datang PETALING JAYA Krisis politik di Perak yang menyebabkan tiga pa...
Rakyat Nilai Halatuju Politik Dr Mahathir Ku Li

Rakyat Nilai Halatuju Politik Dr Mahathir Ku Li

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 168 hits
Usaha akhir bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas seterunya Tengku Razaleigh Hamzah untuk menggugat kerajaan Perikatan Nasional akhirnya gagal Langkah mereka yang berpadu semula selepas sekian lama bermusuh tidak menjadi k...
6154 Vaksin Covid 19 Jangan Sampai Rakyat Jadi Tikus Makmal Logout Malaysia 13 12 2020

6154 Vaksin Covid 19 Jangan Sampai Rakyat Jadi Tikus Makmal Logout Malaysia 13 12 2020

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 316 hits
Vaksin COVID 19 Jangan Sampai Rakyat Jadi Tikus Makmal Tanpa maklumat yang cukup untuk pakar bidang rakyat dan lain lain pihak membuat penilaian keputusan tergesa gesa untuk mendapatkan vaksin dari luar negara dan kemudian akan digunakan ke...
Piagam Persefahaman Politik Tiga Gabungan Parti Harus Segera Direalisasikan Dato Seri Hamzah Zainudin

Piagam Persefahaman Politik Tiga Gabungan Parti Harus Segera Direalisasikan Dato Seri Hamzah Zainudin

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 277 hits
Perikatan Nasional dibentuk ketika negara menghadapi krisis politik dan perkauman yang semakin parah Keperluan untuk membentuk sebuah kerajaan baharu tercetus akibat dari ketidak puasan hati rakyat atas beberapa dasar dan tindakan kerajaan ...
Tipu Muslihat Dalam Politik Tanpa Mandat Rakyat

Tipu Muslihat Dalam Politik Tanpa Mandat Rakyat

papar berkaitan - pada 7/12/2020 - jumlah : 245 hits
ADLY ZAHARIDalam sistem demokrasi kuasa ditentukan oleh rakyat Umno antara parti terkuat di Malaysia yang berkuasa menjatuhkan mereka adalah rakyat pada 2018 Tapi sayang kuasa rakyat itu dikhianati Ada parti politik merasakan mereka boleh m...
Kerajaan Jangan Aniaya Rakyat Titah Sultan Perak

Kerajaan Jangan Aniaya Rakyat Titah Sultan Perak

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 194 hits
Bimbang dengan semakin ramai rakyat jelata yang kehilangan pekerjaan dan pendapatan akibat penularan wabak Covid 19 Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah hari ini mengingatakan pemimpin kerajaan supaya tidak menganiayai rakyat khususny...
Ini Tempoh Yang Amat Sukar Dan Merisaukan Datuk Seri Najib Mohon Rakyat Malaysia Doakan Bondanya Segera Sembuh

Ini Tempoh Yang Amat Sukar Dan Merisaukan Datuk Seri Najib Mohon Rakyat Malaysia Doakan Bondanya Segera Sembuh

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 237 hits
838 total views 405 views today Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menziarahi balu Perdana Menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein iaitu Tun Rahah Mohamed Noah di Pusat Perubatan Prince Court di sini Muhyiddin turut mengajak se...
Laksanakan Segera Reformasi Institusi Anwar

Laksanakan Segera Reformasi Institusi Anwar

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 285 hits
Titah Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah menggesa agar dihentikan salahguna kuasa rasuah dan percaturan politik dalam kalangan elit penguasa harus dipandang serius oleh semua pihak Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Abwa...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli