Jam 10 Pagi Tidur 4 Petang Baru Tengok Ibu Terkilan Bayi 6 Bulan Meninggal Di Taska


Setiap kali dengar anak orang lain yang berada dalam jagaan pergi menghadap ilahi ketika dalam jagaan pengasuh, pasti hati kita sebagai ibu bapa turut risau. Terlintas di kepala nasib anak-anak sendiri. Ini kerana semasa hantar dalam keadaan sihat dan ceria tapi sampai masa dapat tahu anak dah meninggal dunia.

Walaupun hati ibu ayah anak syurga ini reda, tapi dek kerana sedikit kecuaian pasti ia agak ralat. Apatah lagi kejadian seperti ini boleh dielakkan jika pihak yang diamanahkan itu menjalankan tanggungjawab dengan baik.
Melalui perkongsian seorang ibu, Nurul Fateha Sandollah, pemergian bayinya yang berusia 6 bulan dan juga anak ketiga sangat dirasai kerana ia pergi tanpa disangka sama sekali.

Setelah berjuang selama 3 hari, akhirnya Allah lebih menyayanginya. Berikut antara kronologi kisah anak syurga Haura Najia.
Terlalu rindu.. Mesti baby bahagia sangat di SANA kan. Al Fatihah untuk sayang ku HAURA NAJIA BINTI MOHD KAMARUDDIN HELSA 6 BULAN.
Terima Kasih Exco Hal Ehwal Wanita, Pembangunan Keluarga dan Kebajikan Datuk Hajah Kalsom Noordin yang telah melawat kami sekeluarga dan memberikan sokongan serta akan membantu keluarga saya mendapatkan keadilan untuk baby saya yang meninggal dunia pada 29 Oktober 2022 di Taska.
BACA JUGA
[Dr Amalina Kongsi Ini Sebabnya Dia Keluar Berjalan Dalam Pantang. Bukan Saja-Saja!]
[“Ya Allah Anak Rezeki kita..” Menangis Ibu Ini Ebit Lew Bagi Kereta Untuknya & Anak OKU]
[“Iron Lady KLCC..” Status Ibu Bukan Penghalang Maya Teruskan Karier Diminatinya]
Kronologi kes kematian baby yang amat kami sayangi
27 Oktober 2022 jam 4.29 petang menerima panggilan dari taska mengatakan baby Haura tidak sedarkan diri. Saya segera ke taska dan pihak taska memaklumkan telah bawa baby Haura ke klinik berdekatan dan dalam beberapa saat dimaklumkan baby saya dibawa ke Hospital Melaka.
Saya terus ke ETD Hospital Melaka dan baby sedang menerima rawatan.. DR memaklumkan baby Haura datang dengan tiada nadi dan dalam tempoh 24minit CPR diberikan nadi baby saya ada semula namun terlalu lemah.
Baby Haura di intubated dan menggunakan sepenuhnya mesin bantuan pernafasan.. DR juga mengatakan anak saya 50-50 untuk survive dan andai survive tidak akan menjadi baby Haura yang dahulu. Baby saya diletakkan di bawah PICU.

Suami berjumpa dan bertanya kepada penjaga baby apa yang berlaku di taska dan dia berkata jam 10 lebih Haura dia bedung penuh dan beri susu kemudian di mengiringkan. Kemudian dia keluar dari bilik baby. Dia masuk semula dan nampak Haura terlungkup tetapi tidak membetulkan kedudukan Haura kerana nampak Haura macam boleh bernafas. Dia masuk semula untuk memandikan baby pada jam 4petang dan tengok Haura sudah tidak sedar kan diri..
Ya Allah baby Haura saya di biarkan dari jam 10pagi dan hanya dilihat pada jam 4 petang sahaja.. Betapa struggle baby Haura saya untuk bernafas hingga baby saya pergi selamanya.. Allah… Allah..
Malam 27 Oktober pakar merawat memaklum bahawa baby saya poor progress. Saya dan suami dibenarkan untuk berada di PICU sentiasa.
28hb progress baby semakin menurun. Dalam jam 4 petang pakar memaklumkan progress baby Haura semakin tidak cantik dan memaklumkan buah pinggang baby sudah tidak well function. Organ-organ badan sudah mula tidak berfungsi. Kami sudah redha.
29 Oktober 2022 jam 854 pagi dalam usia 6 bulan 1 hari baby Haura kami telah menemui penciptanya.

Di sini saya dan suami dengan rendah diri mohon doa dari semua untuk kami dapatkan keadilan untuk baby kami dan juga untuk baby-baby yang lain.. Saya mengharapkan pengusaha taska dan penjaga baby diberikan hukuman setimpalnya dan memberi peringatan kepada taska-taska lain.
AL FATIHAH untuk baby syurga saya.
Kredit: Nurul Fateha Sandollah

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)

 
The post “Jam 10 Pagi Tidur, 4 Petang Baru Tengok.” Ibu Terkilan Bayi 6 Bulan Meninggal Di Taska appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/jam-10-pagi-tidur-4-petang-baru-tengok-ibu-terkilan-bayi-6-bulan-meninggal-di-taska/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Baru Dua Bulan Mendirikan Rumah Tangga Suami Salamiah Hassan Meninggal Dunia

Hiburan Baru Dua Bulan Mendirikan Rumah Tangga Suami Salamiah Hassan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 278 hits
Baru baru ini penyanyi veteran Salamiah Hassan telah mendirikan rumah tangga dengan Gerry Hughes 68 yang berasal dari Liverpool England dan menetap di Australia pada 1 September lalu Namun baru dua bulan bernikah penyanyi berusia 71 tahun i...
Baru Dua Bulan Mendirikan Rumah Tangga Suami Salamiah Hassan Meninggal Dunia

Baru Dua Bulan Mendirikan Rumah Tangga Suami Salamiah Hassan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 177 hits
Baru baru ini penyanyi veteran Salamiah Hassan telah mendirikan rumah tangga dengan Gerry Hughes 68 yang berasal dari Liverpool England dan menetap di Australia pada 1 September lalu Namun baru dua bulan bernikah penyanyi berusia 71 tahun i...
Sebak Dengar Anak Panggil Mummy Ibu Hamil 9 Bulan Terperangkap 2 Jam Dalam Lif

Sebak Dengar Anak Panggil Mummy Ibu Hamil 9 Bulan Terperangkap 2 Jam Dalam Lif

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 128 hits
Seorang wanita yang sedang sarat hamil 9 bulan berdepan dengan detik cemas apabila dia terperangkap di dalam lif di kawasan rumahnya Terperangkap dalam lif 2 jam Kisah tersebut dikongsikan oleh seorang wanita dikenali sebagai FarieynaNasya ...
Ketika Itu Bayi Sedang Tidur Pengasuh Nekad Redah Asap Untuk Selamatkan Bayi 3 Bulan

Ketika Itu Bayi Sedang Tidur Pengasuh Nekad Redah Asap Untuk Selamatkan Bayi 3 Bulan

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 72 hits
Seorang pengasuh nekad meredah asap tebal sambil mendukung bayi lelaki berusia tiga bulan bagi menyelamatkan diri dalam kejadian kebakaran rumah di Jalan Raja Muda Musa yang terletak berhampiran pintu gerbang Kampung Baru di sini malam ini ...
Ditemui Kurus Keliru Wanita Tunggu Ibu Dua Bulan Di Airport Tak Muncul Muncul

Ditemui Kurus Keliru Wanita Tunggu Ibu Dua Bulan Di Airport Tak Muncul Muncul

papar berkaitan - pada 23/10/2022 - jumlah : 194 hits
Pihak berkuasa Thailand kini perlu menguruskan kes seorang wanita yang dilapor telah menunggu ibunya untuk menjemputnya di Lapangan Terbang Suvarnabhumi sejak dua bulan lalu
Ibu Kepada Dr Wan Azizah Meninggal Dunia

Ibu Kepada Dr Wan Azizah Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 24/10/2022 - jumlah : 203 hits
KUALA LUMPUR Ibu kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail Datin Mariah Khamis meninggal dunia awal pagi tadi Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengesahkan perkara berkenaan berkata solat jenazah ibu...
Jangan Skip Ujian Saringan Pendengaran Bayi Baru Lahir Buatlah

Jangan Skip Ujian Saringan Pendengaran Bayi Baru Lahir Buatlah

papar berkaitan - pada 11/11/2022 - jumlah : 93 hits
Pendengaran merupakan deria yang dianugerahkan Tuhan sejak dari lahir lagi Ini bermakna semasa bayi dilahirkan deria pendengarannya telah pun sedia berfungsi Pendengaran merupakan deria yang sangat penting memandangkan melalui pendengaranla...
Video S Rry Sayang Ibu Gelakkan Awak Reaksi Bayi Pertama Kali Pijak Pasir Buat Ramai Terhibur

Video S Rry Sayang Ibu Gelakkan Awak Reaksi Bayi Pertama Kali Pijak Pasir Buat Ramai Terhibur

papar berkaitan - pada 1/11/2022 - jumlah : 166 hits
Kenangan bersama kanak kanak pasti akan meningg4lkan momen indah bersama dan akan diingat sampai hari tua Momen tersebut pasti dirak4m dan dikongsikan ke media sosial untuk tatapan umum serta kenangan bersama Seperti momen pertama kali anak...
Potato Waffle Roti John Banana Roll Murtabak Nasi Resepi Tambat Selera Bayi 12 Bulan

Potato Waffle Roti John Banana Roll Murtabak Nasi Resepi Tambat Selera Bayi 12 Bulan

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 137 hits
Pelbagai menu menarik boleh disediakan untuk si manja anda antaranya potato waffle roti John Banana Roll Murtabak Nasi yang sangat mudah disediakan Pasti si manja anda seronok dan berselera melihat kepelbagaian menu untuknya Selamat mencuba...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally