Jalan Jalan Shah Alam


Assalamuailaikum

Ini story cuti-cuti malaysia hujung tahun kami sekeluarga ke Shah Alam..hehe..tujuan asal ke sana sebenarnya nak meghadiri majlis kahwin x bos lama aku dulu.  Tapi entah mcm mna keluarga maksu aku pon nak bercuti jugak..so kami decide..pergi bercuti sambil tgk org kahwin..hihi...so, aku pon memohon la izin pada Ex bos aku tu nak bawa keluarga maksu aku sekali ke kenduri dia..maksu aku kata, takmaulah orang tak jemput tapi dia pndai2 datang..alhamdullilah..dia kata undangan untuk semuaa..sooo..settle masalah..ha ha..

Jadinya, orang penting untuk tempah hotel tak lain dah tak bukan adalah diri aku sendiri..keluarga aku beri kepercayaan penuh untuk aku uruskan semua aturcara kami di sana..owhhh..terharuuunyeee..kah kahhh..aku just gunakan perkhidmatan booking. com je untuk buat penempahan bilik..actually senang dan mudah..serta selamat..gitueee..cari punya cari mengikut senarai booking. com aku dapat satu tempat penginapan yang agak strategik dan dekat sangat2 dengan Masjid Shah Alam. family aku nak bilik yang boleh tempatkan 2 keluarga.  so, aku suggest agar amik homestay..senang..ruang besar boleh santai2 dan ada bilik jika tiba-tiba nak lebih privasi pulak nnti..hihi


(sumber google)
Alamat : s2-11-05 (STUDIO) VISTA ALAM, NO 3, PRESINT 4.5, JLN IKHTISAS 14/1, SEKSYEN 14, SHAH ALAM, SELANGOR, 40000 Shah Alam

So inilah homestay yang aku tempah.  Lokasi memang dekat sangat dengan Masjid Shah Alam..boleh nmpk pon dari atas bilik kami..berdekatan juga dengan Muzium Shah Alam.  dan jika di tanya pendapat aku tentang "Vista Alam Homestay"  ini ianya amat2 lah selesa.  okei..part ni memang nampk berbelit sikit plot cerita dia..asalnya aku malas nak story..tapi just nak beritahu pengalaman yang maybe orang lain boleh amik pengajaran.  sebenarnya kami dah tiba awal dekat sini dari masa yang kitaorang plan.  andd..aku fikirkan yang aku booking ni direct terus dengan orang kaunter tempat ni (biasa kita amik kad dekat lobby hotel tu)..tapi rupanya aku salah perkiraan..ha ha..owner dia tak duduk sini..so kiranya tempat ni like private apartment. semua urusan adalah melalui owner tempat ni..jadinyaa..bila kitaorang nak check in awal mmg payah la kan..sebab kami kena call / wassap owner tu dan bagi tahu kami dah tiba awal dan nak masuk bilik pon awal.  Tapi alhamdullilah semuanya dapat diselesaikan dengan baik walaupun terpaksa menunggu lebih dari 1 jam untuk kami semua masuk ke bilik.



sooooppp..inilah dia rupa homestay kami..lebih tepat kalau aku katakan ianya like studio version..ada katil, ruang tamu, and dapur..berhubung kait dengan story kat atas tadi owner ni bagi kami extra 1 bilik (studio version gak)..sebelah2 je pon..cuma yg bestnya harga sama macam 1 apartment 2 bilik tu..maksudnya kalau kami kira-kira kami dah untung dekat RM 100.00 kalau kami buat tempahan untuk 2 bilik (studio) ni. penghargaan sebab kami tunggu dia lama..betul lah orang kata rezki ayam nmpk di kaki..rezki manusia sapa yang tahu..hahaha

olight, picture kat atas nih adalah moment hari kedua..bergambar selepas sarapan pagi.  actually, kalau orang luar nak masuk sini..diorang hanya boleh akses sampai sini je..kalau tak salah, kolam renang ni berada di tingkat 5..(if not mistaken la..ingat-ingat lupa..haha)..kalau nak ke atas lagi..kena ada kad yang kena swap kan dekat tepi pintu lift tu..barulah boleh tekan nombor tingkat bilik yang korang stay tu..okeii..ada faham tak.. =p



for u all information (cewahhh)..selain dari kolam renang , dekat atas ni jugak ada tempat beriadah macam badminton court, bola jaring, nak bersauna juga ada disediakan, kawasan permainan kanak-kanak, perpustakaan..tempat bergambar..berposing ala-ala tak jadi nih...haahaaaaa..pendek kan kata..semuaaa nyaa adaaa..haha..anddd..for me rasa selesa dan berbaloi la... dr sini juga kome boleh menjamu mata dengan melihat keindahan yang cantik di sekitarnya..memang nice view...walaaaaaaaaa




Bergambar sebentar di hadapan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. lepas dah amik sedikit masa berehat dan mensucikan diri, kami terus ke sini..memang niat nak solat di Masjid ni...dari Vista Alam Homestay ke sini..hanya lebih kurang 5 km je..memang dekat sangat..dari dalam bilik kami pon dh boleh nampak.  orang kata cuti itu pon ibadah..jadi kalau boleh janganlah culas ye dalam mengingatiNya walau dimana pon kita berada..ingat tu!!!!!

Sedikit perkongsian ilmu untuk pembaca semua, Masjid Negeri Selangor Darul Ehsan yang dinamakan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah telah menjadi lambang keagungan dan kedaulatan agama Islam di negeri Selanggor. Masjid ini dirasmikan oleh Sultan Selangor Darul Ehsan pada 11 Mac 1988.

Alhamdullilah..selesai sudah tunaikan tanggungjawapNya yang satu dan wajib ini..For Ayesha..memang kalau boleh biarlah dia biasakan diri dia selalu di dalam Masjid..InsyaAllah..didikan bermula dari rumah tau..bukan 100% harapkan cikgu di sekolah..itu yang minda kita selalu fikirkan..dan itulah kesilapan kita..upsssss..hak hakkk...
after selesai semua urusan di sini..maksu dengan mak aku berhajat nak jumpa adik diorang....akcely, paksu kami (adik maksu ngan mak aku tulah) stay dekat klang..kata dia laaa..aku tak tahu..sebb bukan orang sini kan..haha..dekat je dari klang ke shah alam..sopp kami pon setting lah masa dan tempat nak jumpa..

lepas dah decide jumpa di mana, kami terus je gerak.  berpandukan rakan tanpa muka (GPS) alhamdullilah selamat kami tiba ke lokasi yang dah dipersetujui tadi..kat mana????hahaha

korang rasa kalau malam2 di Shah Alam mana tempat yang best porefer..



i-city Shah Alam
hahhh..pandai pon tekaaa..ha pe lagi tepok lahhhh...kah kahhhh..


di sinilah pertemuan jejak kasih kami bermula..paksu aku (adik mak ngan maksu) ni polis di Klang.. gambar (no 2. dari atas dengan anak perempuannya).  Diorag datang berdua je aritu..
sambil2 diorang berjejak kasih..aku dengan suami dan anak2 maksu aku ambil la peluang explore I-City ni..memang lawa kome..warna warni lampu tu yang menarik minat aku.  anak aku pon teruja tgk semua lampu2 tu..mujuq awak takleh berjalan lagi..kalau tidak entah ke mana awak berlari2 nak oiii..


why tiba-tiba gambar aku seketul kat atas ni kan..sebab aku nak bagi tahu kome, yang aku dah naik benda seketul kat belakang tuh.."disko Ride@I city" dan dengan tanpa paksaan aku nak menyatakan bahwa aku takkn naik dah benda tu lagik!!!haha..tp aku tk beranilah nk bersumpah bagai kan..mana la pulak nak tahu tup2 satu hari nanti ada kekuatan naluri luar biasa tu datang..kan..kah kahhhh..
sebenarnya ada pelbagai jenis lagi permainan kat sini..tapi time kami dtg ni waktu cuti sekolah..jadinya orang ramai..nak beratur satu hal..nak pergi topup card satu hal...hi hi..
topup card menatang apa pulak???k meh nak story sikit..

ni namanya I - Card..apa itu I-Card?? okei.. base pada pengalaman aku guna i-card ni tau..dia ni mcm kad tauch n go tu..korang topup duit kat dalam ni..manima / maksimum berapa aku dah lupa..lepas tu bila korang nak main korang just tunjuk je i card ni dan diorang akan check berapa point kita ada base duit yang korang topup tadi tu..then nnti diorang akan scan la i card tu..satu i card tu boleh main berapa orang pon takpe..asalkan baki dalam tu ada la tau..kalau dah tinggal sehinggit je apa nak main..korang pnya touch n go pon tkleh jalan..haha..n i card ni boleh reniew..aku ambil keahlian untuk 1 tahun..
habis duit dekat I-city..paksu aku ajak g makan malam pulak..Alhamdullilah..itu pon kemuncak yang ditunggu2..hak hak..perut memang dah lapar..katanya dia nak bawa ke Uptown Shah Alam. olrightt jeee....tak kisah pon dimana..janji makan..hu hu..


This is Uptown Shah Alam.. serupa je uptown mana-mana tempat pon.  bezanya di sini dengan uptown dekat ipoh tempat aku tinggal tu, kedai makan dia ada gerai2 berbumbung..dekat tmpt kitaorang makan bawah payung je..ha ha..kedai baju, cenderamata, beg dan lain2 tu pon bergerai jugak..

ini info waktu operasi..nnti kalau korang orang luar macam aku ni boleh la check schdule ye..(eh macam nak check jadual train plak)Waktu operasi Uptown Shah Alam adalah pada hari isnin-ahad jam 8.30 pm - 3.00 am.
Uptown Shah AlamLKSA, 40300 SHAH ALAM
Selanggor

Finally..picture sebelum kitaorang ambil order dan makan..lepah tu acara shopping mopping..last part acara menadah peluh sebab orang ramai dan padat..ha ha..
so, tomorrow adalah last day kitaorang di sini before menghadiri kenduri kahwin Ex bos aku.  pagi tu sempat juga kami melawat Muzium Shah Alam..entry muzium Shah Alam akan di update juga nnti..cuma bila dan ketika tu je belum pasti..ha haaaaa..
okei laaaa..daaaaaa..muahhhhh

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sikasutpinkstory.blogspot.com/2017/11/jalan-jalan-shah-alam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
D Kayangan Grill Bbq Steamboat Shah Alam Makan Banyak Bayar Murah

D Kayangan Grill Bbq Steamboat Shah Alam Makan Banyak Bayar Murah

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 693 hits
D Kayangan Grill BBQ Steamboat Shah Alam Makan Banyak Bayar Murah l Assalamualaikum Weekend lepas Ana dan family jalan jalan dekat Shah Alam Saja amik angin cuci mata katanya kan Bila dah jalan tu perut mula lah berdondang sayang Jalan tak ...
Banglo Berharga Rm4juta Hadapan Uitm Shah Alam Diwakafkan Tempat Belajar Al Quran Percuma

Banglo Berharga Rm4juta Hadapan Uitm Shah Alam Diwakafkan Tempat Belajar Al Quran Percuma

papar berkaitan - pada 1/12/2018 - jumlah : 731 hits
Alhamdullilah dan semoga pemilik banglo ini dimurahkan rezeki dan diberikan perlindungan Pada zaman sekarang agak sukar untuk mencari kelas belajar mengaji secara percuma Kebanyakkan ditambah dengan fardhu ain dan dikenakan bayaran Walaupun...
Frozen Vadai Atau Masa Lodeh Sedap Dan Murah Sekitar Meru Klang Setia Alam Shah Alam

Frozen Vadai Atau Masa Lodeh Sedap Dan Murah Sekitar Meru Klang Setia Alam Shah Alam

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 844 hits
hai assalammualaikumVadai Masalodeh Sedap Dan Murah Sekitar Meru Klang Setia Alam Siapa suka makan kuih Vadai ni atau nama lainnya Masa lodeh kita geng Memang sedap kuih Vadai ni kalau rasanya cukup lepas tu ada daun kari ada cili kering ya...
Nikmati Hidangan Eksklusif Krismas Di Concorde Hotel Shah Alam

Nikmati Hidangan Eksklusif Krismas Di Concorde Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 379 hits
Dah tak sampai sebulan Hari Natal atau Krismas bakal menjelang tiba Bagi yang meraikannya pasti lebih excited Menjelang perayaan ini Concorde Hotel Shah Alam turut tidak ketinggalan untuk mengajak kita kita semua menikmati pelbagai hidangan...
Skytrex Adventure Shah Alam Uji Jiwa Anda

Skytrex Adventure Shah Alam Uji Jiwa Anda

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 1417 hits
Alhamdulillah tercapai sudah salah satu wishlist CN iaitu test jiwa di Skytrex Adventure Shah Alam Memang teruji jiwa hokay lagi lagi apabila anda mencuba cabaran Big Thrill untuk kali pertama Rasa macam nak pengsan di pertengahan cabaran i...
Look East For Malaysia S Education But To Shah Alam First

Look East For Malaysia S Education But To Shah Alam First

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 329 hits
The Japanese School of Kuala Lumpur established in 1966 to provide equal education opportunities for Japanese children living outside of Japan PETALING JAYA During his trip to Japan last month Prime Minister Dr Mahathir Mohamad said Malaysi...
Menu Hi Tea Sempena Krismas Dan Tahun Baru 2019 Di Grand Bluewave Hotel Shah Alam

Menu Hi Tea Sempena Krismas Dan Tahun Baru 2019 Di Grand Bluewave Hotel Shah Alam

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 556 hits
Menu Hi Tea Sempena Krismas dan Tahun Baru 2019 di Grand BlueWave Hotel Shah Alam Assalamualaikum dan selamat sejahtera Lagi beberapa hari je kita nak bertemu dengan Hari Natal Hari Krismas dan juga Tahun Baru 2019 Cuti cuti ni apa kata kit...
Begini Serunya Mandi Di Sungai Saat Berlibur Ke Baduy Dalam Serasa Menyatu Dengan Alam

Begini Serunya Mandi Di Sungai Saat Berlibur Ke Baduy Dalam Serasa Menyatu Dengan Alam

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 176 hits
Di Baduy Dalam nggak boleh ada listrik teknologi HP maupun toilet Jadi urusan belakang semua dilakukan di sungai Berani mencoba
Najib Popular Di Alam Maya Setelah Terjatuh Atau Ditumbangkan Ini Bukan Kisah Nak Tumbangkan Kerajaan Najib 8743

Najib Popular Di Alam Maya Setelah Terjatuh Atau Ditumbangkan Ini Bukan Kisah Nak Tumbangkan Kerajaan Najib 8743

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 548 hits
Jenis tanam kepala ke bawah kaki ke atas cam tanam tiang letrik terbalik Sedikit secubit secoet Benang dah basah usahalah tegakan Penjara menanti najib berkongsi Ada kebaikan untuk pertimbangkan cadangan bernas ini dari saudara Selesaikan d...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus