Jadi Mufti Elok Elok Kau Nak Jadi Ahli Politik Lihat Macamana Mufti Utara Hari Hari Kena Lekeh Sila Jawab


 Bismillah...


SURAT TERBUKA KEPADA YB SENATOR  DATUK DR. ZULFIKRI MOHAMAD AL- BAKRI, MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI (HAL EHWAL AGAMA)


Assalamualaikum Wbth. YB Senator Dato Dr


1. Terlebih dahulu saya memohon maaf sekiranya YB Senator Dato Dr, terganggu dengan kehadiran surat terbuka ini.


2. Ringkasnya, surat ini adalah luahan pandangan dari diri saya sebagai hamba Allah yang dhaif lagi faqir ini berkaitan situasi suasana sepi di masjid dan surau buat masa sekarang ini.


3. Kami para jemaah masjid dan surau yang terjejas umumnya, maklum ijtihad ketetapan berkaitan S.O.P di masjid dan surau telah diambil dengan cermat dan sebaik mungkin.


4. Ini bagi memastikan untuk mengelakkan FITNAH timbul kluster baru dari mana-mana masjid atau surau dengan penyebaran jangkitan COVID-19 dalam kalangan jemaahnya.


5. Mohon maaf YB Senator Dato Dr, bagi kami yang jahil ini dengan menghalang atau membatasi kehadiran jemaah yang sangat tidak masuk akal untuk beribadat di Rumah Allah inilah FITNAH yang sebenarnya.


6. Kami percaya YB Senator Dato Dr, sendiri sangat sedia maklum bahawa pematuhan S.O.P penyekatan penularan COVID-19 oleh para jemaah adalah yang paling berdisiplin dan terbaik.


7. Kami tak pernah berlaga bahu, mematuhi jarak satu meter, masuk ke masjid / surau dengan penuh tertib. Lepas solat kami tidak duduk dekat-dekat bahkan tidak bersalaman seperti biasa.


8. Keadaannya jauh berbeza dengan apa yang kami sering lihat berlaku di Pasar Malam, pasaraya, restoran-restoran, kedai-kedai runcit yang jauh lebih ramai, bersesak-sesak dan seakan tiada S.O.P langsung.


9. Namun tidak pula kedengaran pembatasan kehadiran pengunjung pasar hanya di hadkan 40 orang sahaja, hanya AJK Pasar Malam sahaja yang boleh hadir. Kena bawa pinggan dan gelas sendiri dan sebagainya seperti seakan S.O.P di masjid dan surau.


10. Pengunjung tempat-tempat seperti ini juga datang dari pelbagai tempat yang kita tidak tahu status kesihatan mereka. Sedangkan kami ahli kariah dari kampung atau dari kawasan kejiranan perumahan yang kebanyakan tidak kemana sepanjang PKPB / PKPP ini. Maksud saya, biasanya jemaah masjid dan surau adalah orang yang sama sahaja. 


11. Kami tak pandai hendak berdalilkan nas Al-Quran ataupun Hadith untuk membenarkan situasi sepi yang menyedihkan ini berterusan bukan sahaja berlaku di negara kita bahkan di Masjidil Haram dan Masjid Nabawi. Sedih sangat masjid dan surau sepi tapi meriah di pasar dan restoran.


12. Namun kami yang jahil dan faqir ini yakin dengan kita semakin meramaikan kehadiran ke rumah Allah, untuk sama-sama berdoa, merayu dan merintih kepada Allah. Agar virus ini segera diangkat oleh Allah SWT itu lah yang terlebih baik. Bukankah DOA ITU SENJATA ORANG MUKMIN ?


13. YB Senator Dato Dr, kita sudah melihat dengan cara dan ikhtiar manusia selama ini tidak dapat menyelesaikan permasalahan ini secara tuntas. Bahkan sekarang semakin tinggi kes baharu setiap hari. 


14. Barangkali, Allah SWT hendak beritahu kita cukuplah selama ini kita hanya yakin dan banyak bergantung pada sesama manusia. Marilah kita lebih meyalini dan banyak bergantung hanya pada-Nya pula.


15. Kami bukan ingin mengingkari S.O.P yang telah ditetapkan, cuma biarlah jumlahnya kehadiran jemaah adalah mengikut size masjid dan surau sedia ada. Itu sahaja yang kami mohon YB Senator Dato Dr.


Kami yakin dengan kebijaksanaan dan kemuliaan YB Senator Dato Dr, dapat berlapang dada dengan permohonan kami yang dhaif ini.


Yang Dhaif dan Faqir,


Ustaz Hj Kamil Bin Sidek.
Jemaah Masjid Darul Falah,
Kampung Bukit Hijau,
Jeram, Selangor.


Mohon dengan sangat tolong sebarkan seluas mungkin hingga sampai ke tangan YB Senator Dato Dr. Zulfikri Mohamad Al-Bakri.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2021/01/jadi-mufti-elok-elok-kau-nak-jadi-ahli.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemecatan Annuar Musa Umno Semakin Tidak Sabar Lagi Nak Pru Penganalisis Politik

Pemecatan Annuar Musa Umno Semakin Tidak Sabar Lagi Nak Pru Penganalisis Politik

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 263 hits
KUALA LUMPUR Pemecatan Tan Sri Annuar Musa sebagai Setiausaha Agung Barisan Nasional jelas menunjukkan tindakan tegas UMNO menjelang Pilihan Raya Umum ke 15 akan datang Pensyarah Jabatan Pengajian Pentadbiran dan Politik Universiti Malaya D...
Tolonglah Respons Ahli Parlimen Kl Gesa Annuar Jawab Surat Mereka

Tolonglah Respons Ahli Parlimen Kl Gesa Annuar Jawab Surat Mereka

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 233 hits
Ahli Parlimen Kuala Lumpur menggesa Annuar Musa memanggil mesyuarat khusus dengan segera PETALING JAYA Ahli Parlimen di Kuala Lumpur menggesa Menteri Wilayah Persekutuan Annuar Musa segera memberikan maklum balas terhadap surat yang dihanta...
Nak Kerjasama Macamana Kalau Masa Jadi Kerajaan Umno Dipinggirkan

Nak Kerjasama Macamana Kalau Masa Jadi Kerajaan Umno Dipinggirkan

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 280 hits
Umno Terengganu tetap tegas tak mahu kerjasama dengan Pas pada PRU15January 3 2021 UMNO Terengganu mengulangi pendirian untuk tidak akan bekerjasama dengan Pas dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia pada Pilihan Raya Umum ke 15 nanti Pengerusin...
Nak Buat Macamana Dah Nak Kekal Berkuasa Juga

Nak Buat Macamana Dah Nak Kekal Berkuasa Juga

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 169 hits
Salam Punyalah DIA nak kekalkan kuasa dia telah berusaha dan telah berjaya menyakinkan pihak Istana untuk mengisytiharkan DARURAT Eh pelik sungguh la kan dah ada PKPP atau PKPD kenapa nak di isytihar darurat pulak kan Din ko kata ari tu Vak...
Pas Parti Politik Tapi Bab Nak Cari Untung Dia Sahaja Yang Betul

Pas Parti Politik Tapi Bab Nak Cari Untung Dia Sahaja Yang Betul

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 215 hits
Hamdan TahaPandangan saya sebagai rakyat kerdil Saya baca kenyataan presiden pas Dato Seri Hadi Awang tentang darurat yang di laksanakan oleh kerajaan PN yang Pas bersama dalam kerajaan ini Di pendekan hujah presiden ialah wajib hukumnya be...
Sila Jawab Walauncai Ni Apa Cer Bukan Angkara Ph Atau Dap

Sila Jawab Walauncai Ni Apa Cer Bukan Angkara Ph Atau Dap

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 246 hits
Kerajaan PN mahu mansuh jaminan kerajaan terhadap wang simpanan pendeposit Tabung Haji January 15 2021Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia memandang serius kenyataan Menteri Agama Datuk Dr Zulkifli Mohamad al Bakri dalam Facebook beliau yang men...
Senang Saja Muhyiddin Nak Selesai Krisis Politik

Senang Saja Muhyiddin Nak Selesai Krisis Politik

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 367 hits
Sekiranya Perdana Menteri Muhyiddin Yassin hendak menyelesaikan krisis politik yang berlaku ketika ini sebenarnya senang saja Gugurkan atau tarik balik kesemua kes mahkamah yang melibatkan pemimpin pemimpin Umno dan juga keluarga mereka
Mahkamah Khas Untuk Percepatkan Kes Rasuah Melibatkan Ahli Politik

Mahkamah Khas Untuk Percepatkan Kes Rasuah Melibatkan Ahli Politik

papar berkaitan - pada 20/1/2021 - jumlah : 263 hits
themalaysialife comSeorang peguam kanan mencadangkan mahkamah khas untuk mempercepatkan kes kes melibatkan ahli politik mengatakan tempoh darurat waktu yang terbaik untuk melaksanakannya Haniff Khatri Abdullah berkata penubuhan mahkamah kha...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Berbuka Puasa Dengan Geng Jdt Blogger Di Nippon Sushi

Ketika Orang Lain Sedang Bergembira

Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini