Isu Palestin Dijadikan Asbab Menghasut






 Isu Palestin, di tempat lain jadi asbab kebersatuan rakyat. Tapi di negara kita terbalik pula. Isu Palestin digunakan untuk menghasut kebencian, mendorong perpecahan serta alasan untuk tuduh orang lain tak Islam dan sebagainya.


Malah ada yang akal singkat, termakan hasutan itu hinggakan terkeluar ugutan untuk bunuh menteri. Yang menghasut tu adalah munafik yang jelas. Mahukan mileage politik sampai menaburkan fitnah hinggakan mereka yang lemah akal terpedaya.


Isu laungan takbir dan bendera Palestin ni bukan susah sangat pun. Tanya je anak sendiri keadaan di sekolah mereka. Kalau tak ada anak, tanya orang yang ada anak. Benda boleh check sendiri, pergi percaya bisikan syaitan tu kenapa?


Kalau sekolah anak kita ok, maknanya isu tersebut tak wujud. Hanya mainan makhluk munafik berhati hitam yang mendapat laba dari perpecahan umat. Tapi kalau betul di sekolah anak kita ada masalah, cuba tanya sekolah lain.


Kalau sekolah lain lain semua tiada masalah, cuma sekolah anak kita je yang tak benarkan takbir, pergi buat laporan ke PPD. Atau kalau nak terus ke KPM pun tak apa. Itu caranya. Bukan sebab satu sekolah je buat hal, sedangkan seluruh sekolah lain tak ada masalah, nak salahkan menteri.


Anjing-anjing sebelah sana memang jahat. Segala benda sekarang ni nak salahkan kerajaan. Padahal masa dia memerintah dulu, ayam tak cukup pun dia salahkan rakyat sebab kuat makan ayam. Siap kata makan ayam banyak tak elok.


Benda tak susah kalau kita rajin gunakan akal. Tapi kalau kita tak guna akal sendiri, bergantung kepada otak mereka yang hatinya bersarang syaitan, itu yang timbul idea jahat sampai menghalalkan darah sesama muslim.


Kalau niat nak bela Islam, sayang Islam pun, cara tu kena betul. Jangan ingat orang yang buat fitnah tu layak masuk syurga. Jangan ingat mengadu domba tu Allah sayang. Dan jangan pernah rasa meragut jiwa seorang yang beriman (waima kafir zimmi pun) tanpa sebab yang syarie tu dikira jihad.


Kalau rasa diri tu jahil, belajar. Tapi biar berbilang guru. Supaya tak ditipu oleh ulama su'. Bandingkan hujah dan dalil. Kemudian nilaikan berdasarkan akal yang rasional. Bukannya bertaqlid buta sampai rela diperbodoh dan diperguna.


Negara ni ada undang-undang. Kalau ko termakan hasutan manusia syaitan dan bertindak luar batas, akibatnya ko akan rasa sendiri. Syaitan yang hasut tu takkan peduli pun nasib ko. Hidup tu jangan jadi bodoh. Guane boh?


 
Raja Gelap II 


.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/11/isu-palestin-dijadikan-asbab-menghasut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Solidariti Ke Atas Rakyat Palestin Jangan Dipolitikkan

Isu Solidariti Ke Atas Rakyat Palestin Jangan Dipolitikkan

papar berkaitan - pada 30/10/2023 - jumlah : 117 hits
Seorang pemimpin KEADILAN Kelantan menyatakan rasa kesal terhadap tindakan sesetengah Ahli Parlimen ADUN dan NGO yang mempersoalkan pelajar sekolah bersolidariti bersama PalestinTimbalan Pengerusi MPN KEADILAN Negeri Kelantan Syed Mohd Alid...
Malaysia Sokong Adakan Sidang Tergempar Oic Bincang Isu Palestin

Malaysia Sokong Adakan Sidang Tergempar Oic Bincang Isu Palestin

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 98 hits
PERDANA Menteri Anwar Ibrahim berkata beliau telah meminta Menteri Luar Zambry Abdul Kadir menghubungi pihak Turkiye dan Arab Saudi untuk menyatakan kewajaran mengadakan sidang tergempar Pertubuhan Kerjasama Islam Beliau memaklumkan perkara...
Pm Bincang Isu Palestin Dengan Jusuf Kalla

Pm Bincang Isu Palestin Dengan Jusuf Kalla

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 106 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menerima kunjungan hormat dari bekas Naib Presiden Indonesia Muhammad Jusuf Kalla di Seri Perdana Putrajaya malam tadi mengambil kesempatan membincangkan konflik terkini Palestin Israel Turut be...
Pmx Malaysia Tak Takut Ugutan Ancaman Isu Palestin

Pmx Malaysia Tak Takut Ugutan Ancaman Isu Palestin

papar berkaitan - pada 25/10/2023 - jumlah : 202 hits
Mohd Farhan Darwis dan Yasmin Abdul LatifKUALA LUMPUR Perdana Menteri Anwar Ibrahim mendedahkan beliau mula menerima banyak ugutan daripada beberapa kuasa besar dunia susulan kelantangan Malaysia membela hak rakyat Palestin Anwar menegaskan...
Anwar Tak Boleh Dilihat Berpendirian Kabur Dalam Isu Palestin

Anwar Tak Boleh Dilihat Berpendirian Kabur Dalam Isu Palestin

papar berkaitan - pada 3/11/2023 - jumlah : 84 hits
MalaysiakiniPerdana Menteri Anwar Ibrahim telah bersuara lantang menyokong Palestin dan mengecam rejim Zionis sejak konflik di Gaza Sedutan Anwar ke pelbagai negara untuk menyuarakan pandangan berkenaan situasi di Timur Tengah serta ucapan ...
Jangan Jadikan Palestin Sebagai Isu Agama Sinar Harian 28 10 2023

Jangan Jadikan Palestin Sebagai Isu Agama Sinar Harian 28 10 2023

papar berkaitan - pada 28/10/2023 - jumlah : 168 hits
Artikel oleh Sinar Harian JANGAN JADIKAN PALESTIN SEBAGAI ISU AGAMA SINAR HARIAN 28 10 2023
Fitnah Tunggang Isu Palestin Mengapa Kamu Jahat Sekali

Fitnah Tunggang Isu Palestin Mengapa Kamu Jahat Sekali

papar berkaitan - pada 8/11/2023 - jumlah : 166 hits
HarapanDaily comNORMAN RADZUANPalestin dan Israel yang berperang kita di Malaysia yang berantakan sesama kita Kenapa ia berlaku Isu Palestin telah digunakan untuk dipolitikkan seperti isu isu sebelum ini iaitu isu bangsa dan agama Jika sebe...
Pensyarah Palestin Konflik Ini Akan Beri Kesan Berpanjangan Di Asia Barat

Pensyarah Palestin Konflik Ini Akan Beri Kesan Berpanjangan Di Asia Barat

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 200 hits
NS RamliSelepas hampir 30 tahun tidak kembali ke Jenin di Tebing Barat Dr Radwan Jamal Elatrash masih berharap konflik berterusan di Gaza dapat menemui jalan penyelesaian Dia yang kini bertugas sebagai pensyarah di Universiti Islam Antaraba...
Selepas 20 Tahun Jepun Perkenal Wang Kertas Baharu

Najib Tun Razak Game Over

Apa Jadi Kalau Rakyat Jumpa Lubuk Emas Belakang Rumah Hak Milik Siapa Sebenarnya

Bertemu Kubung Dan Babi Berjanggut Di Taman Negara Bako

It Is A Great Achievement

The Best Of Celebrity Legs And Feet In Tights Vol 74 The Red White And Blue 2024

Enjoying View While It Lasts

Pengeluaran Melalui Akaun Gap Di Gold Atm



Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria


Breakfast Di Restoran Mempelam Langkawi Kedah

Sedap Ayam Goreng Dsara Fried Chicken Temerloh

Tidak Hamas Bukan Belajar Dari Indon Tapi

Dapatkan Insentif Modal Secara Perniagaan

Diesel Subsidies A Step Forward With Room For Improvement

These 7 Reasons Will Convince You To Add Chiku Fruit To Your Diet