Isu Dap Tetap Dimainkan Bila Pilihanraya






 Kelakar aku tengok benda ni.


Pertama sekali, tiada siapa dalam PH yang percaya dan berharap DAP akan jaga kesucian agama Islam ini. Bahkan bukan sahaja DAP tetapi kesemua parti dalam Malaysia termasuklah parti yang pakai label agama pada namanya.


Sebab parti tetap parti. Maksud parti adalah politik. Jika parti itu letak nama Islam pun, namun masih lagi kuasa menjadi matlamat utama mereka. Guna nama agama hanya sebagai alat untuk dapatkan sokongan kelompok sasaran.


Kami penyokong PH pun tak letakkan kepercayaan kepada individu. Sebab individu boleh berubah. Sebab itu boleh tengok ada saja pemimpin PH yang tersungkur diterajang penyokong sendiri. Kami lihat perlakuan mereka.


Sebab itu tiada sikap wala buta dalam PH seperti parti lain. Dah jelas ketuanya melalut pun tetap juga bermatian nak nak bela hingga sanggup menipu dan putar belitkan fakta. Rela kelihatan bodoh. Itu tak berlaku dalam PH.


Kami juga tak pernah dakwa atau percaya mana mana parti akan mempertahankan hak bumiputera. Kami dah puas lihat sendiri pemimpin yang malam menjerit Hidup Melayu, siangnya dia jual tanah milik Melayu. Ramai begitu.


Yang kami nak pemimpin yang tak curi duit rakyat, yang tekadnya mahu bela orang miskin, yang mahu berusaha mudahkan hidup rakyat, yang tidak hanya beretorik membela Melayu tapi Melayu yang jadi jutawan tu hanya dia dan kroninya.


Kami juga tak pernah membenci sikap orang yang Melayu Islam yang mempertahankan agama dan bangsa. Malah kami juga pertahankan Melayu dan Islam. Cuma kami tak suka sikap hipokrit mereka yang gemar menipu.


Mereka laung perjuangan Islam hingga kafirkan sesetengah kumpulan. Tapi ketika mereka mahukan kuasa, pihak yang mereka kata kafir, harbi dan anti Islam itu boleh pula jadi kawan. Nanti bila dah tak kawan, dikafirkan semula.


Kami juga mahu Islam dan Melayu diletakkan pada tempatnya tapi bukan sampai menindas dan hingga menidakkan hak kaum dan agama lain. Nabi kami, Nabi Muhammad saw ajarkan bahawa Islam itu adil dan saksama. Itulah amalan kami.


Kami penyokong PH juga tak sangsi terhadap Raja Raja Melayu. Yang berkata jelek terhadap Sultan itu bukan pemimpin kami. Dan yang dijatuhi hukuman penjara kerana hantaran biadab terhadap Sultan juga bukan dari kalangan kami.


Akhir sekali, kami tak pernah kata DAP layak jadi PM. Sebab, sekali lagi, kami tak melihat parti tapi melihat perlakuan individu. Kalau individu itu cukup sifat dan syarat, bukan dari jenis sakau dan mampu bawa negara ke mercu kejayaan tanpa menghasut kebencian kaum dan agama, nescaya kami sokong biar dari parti mana pun dia.


Mudahnya begini. Kalau anda percaya segala yang tertulis dalam gambar ini, maka ketahuilah bahawa kamu seorang walaun. Mudah, kan? Guane boh?


 
Raja Gelap 


.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/09/isu-dap-tetap-dimainkan-bila-pilihanraya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Kerjasama Umno Dap Buat Akar Umbi Berterusan Beralih Hati

Isu Kerjasama Umno Dap Buat Akar Umbi Berterusan Beralih Hati

papar berkaitan - pada 3/9/2023 - jumlah : 133 hits
bharian com my September 2 2023 2 57pmKUALA LUMPUR Tindakan pemimpin UMNO yang memberi gambaran atau persepsi positif terhadap DAP dalam Pilihan Raya Kecil Pulai dan Simpang Jeram tidak mudah memikat hati penyokong parti itu untuk mengundi ...
Mca And Dap Have Sealed Non Malay Fate

Mca And Dap Have Sealed Non Malay Fate

papar berkaitan - pada 4/9/2023 - jumlah : 158 hits
We are all capable of believing things which we know to be untrue and then when we are finally proved wrong impudently twisting the facts so as to show that we were right George OrwellThe key to this latest spat between MCA and DAP is Ti Li...
Dap Jangan Biar Zahid Hamidi Terlepas

Dap Jangan Biar Zahid Hamidi Terlepas

papar berkaitan - pada 4/9/2023 - jumlah : 182 hits
Kisah perjuangan kononnya Satu ketika dahulu Janga delete post yer DAP
Undemocratic To Oppose Seat Changes Dap Man Tells Muhyiddin

Undemocratic To Oppose Seat Changes Dap Man Tells Muhyiddin

papar berkaitan - pada 4/9/2023 - jumlah : 166 hits
JOHOR BY ELECTIONS Perikatan Nasional chairperson Muhyiddin Yassin has been told not to fret over a redelineation exercise or the addition of new seats for the next general election Ipoh Barat MP M Kulasegaran emphasised that any efforts to...
Dap Will Ensure No Govt Interference In Court Cases Vows Loke

Dap Will Ensure No Govt Interference In Court Cases Vows Loke

papar berkaitan - pada 5/9/2023 - jumlah : 95 hits
DAP secretary general Loke Siew Fook said the party will always uphold the principle of separation of powers of the judicial executive and legislative branches of government PETALING JAYA Following Ahmad Zahid Hamidi s discharge not amounti...
Explain Discontinuation Of All 47 Yayasan Akalbudi Charges Against Zahid Dap Sec Gen Tells Ag

Explain Discontinuation Of All 47 Yayasan Akalbudi Charges Against Zahid Dap Sec Gen Tells Ag

papar berkaitan - pada 5/9/2023 - jumlah : 153 hits
An open explanation is needed for the sake of justice and accountability MMO DAP secretary general Anthony Loke today called on Attorney General Tan Sri Idrus Harun to explain the prosecution s application for a discharge not amounting to a...
Pembebasan Zahid Dap Minta Idrus Beri Penjelasan Terbuka

Pembebasan Zahid Dap Minta Idrus Beri Penjelasan Terbuka

papar berkaitan - pada 5/9/2023 - jumlah : 156 hits
mallaysiakini comDiterbitkan Sep 5 2023 8 12 AMDAP mengakui sebarang keputusan untuk menamatkan prosiding pendakwaan bagi melakukan siasatan lebih mendalam adalah hak budi bicara peguam negara Pun begitu parti terbabit berpendapat penjelasa...
Dalam Masa Tiga Hari Umno Sudah Kalah Kepada Dap Soal Pertahan Dasar Parti

Dalam Masa Tiga Hari Umno Sudah Kalah Kepada Dap Soal Pertahan Dasar Parti

papar berkaitan - pada 4/9/2023 - jumlah : 166 hits
satuberita myBy September 4 2023UMNO tertubuh kerana perjuangan orang Melayu menentang dasar penjajah British yang mahu menyamaratakan hak semua penduduk di Tanah Melayu Malaysian Malaysia adalah penerusan dasar penjajah itu Oleh DR MARZUKI...
Rm370bil Unseen Cost Of Women S Unpaid Work At Home

Dulu Kata Yifdin Baik Benarkan Keluar Kwsp Bila Habia Keriau Salahkan Orang

How Are Candidates In Sg Bakap Faring

Court Upholds Lecturer S Sacking For Letting Absent Students Pass Exam

Contingency Plans For Tourist Accidents And Incidents

Woiiii Kenduri Kahwin Lagi Ramai

Akaun Media Sosial Rasmi Pejabat Sultan Pahang Hanya Di Bawah Nama Kesultanan Pahang

Aeon Berkolaborasi Dengan Kewpie Tambah Keenakan Rangkaian Produk Aeon Delicatesen



Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga

Biodata Arfie Shah Adwafri Shah Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 X Change Astro

5 Sebab Kenapa Sikap Golongan B40 Mampu Menyakitkan Hati Orang Ramai


Panduan Komprehensif Mengenai Reka Bentuk Dan Percetakan Kotak Makanan Untuk Meningkatkan Penjenamaan Produk Anda

Rezeki Terima Payment Google Adsense Di Blog Cik Matahariku

Sebenarnya Rakyat Di Malaysia Kebanyakannya Tertekan

Salam Isnin

Filem Hantu Telur Kampung

Mubai Untuk Apa Aku Disini Chord