Isteri Kerap Marah Itu Sebenarnya Dia Sayang Lelaki Je Yang Tak Faham


Isteri Kerap Marah Itu Sebenarnya Dia Sayang! Lelaki Je Yang Tak Faham. Sebenarnya isteri yang kerap marah adalah sebab dia dah tak mampu nak uruskan emosinya yang berat. Kadang suami dan anak-anaklah mangsanya.
Haaa… sebab itulah kaum suami kena bagi selalu berkomunikasi dengan isteri, jadi pendengar yang baik buat isteri. Nak lagi bahagia, ikut cara saudara Abu Hurairah Asifa ini. In shaa Allah isteri yang suka membebel atau marah akan berubah jadi wanita yang penyayang…
Ini Cara Boleh Sejukkan Hati Isteri
Sejak akhir-akhir ni, isteri kerap marah.
Masuk kereta marah, balik rumah marah, tengah mandi marah, dekat dapur marah, tengah suap makan marah, tengah jalan marah.
Allahu, kadang tak mampu menghadapi isteri yang marah ni. Lihat wajahnya sudahlah ngeri, senyumannya menjadi masam macam susu basi, kata-katanya seperti petir yang menyambar bumi. Hanya rupanya masih lah seorang siti.
Bila dia marah, saya lebih banyak diam. Selawat dan minta Tuhan tolong kuatkan hatinya. Kuatkan jiwanya. Kuatkan segalanya. Saya cuba faham tapi tak boleh tanya kenapa.
Kadang berhari-hari melayani marahnya.
Ada masa sejam dua kemudian tambah seminit tiga semula.
Diam dan sabar sahaja, itu kuncinya. Walau demi Allah, tak pernah mudah.
Selesai isteri marah, saya ajak makan. Bagi dia makan apa yang dia suka. Ajak dia pergi Ikea atau mana tempat yang dia suka. Pergi bata beli kasut baru untuknya.

Cuba Tanya Dan Selami Hati Seorang Isteri Dalam kereta, saya tanya biasa saja.
“Boleh abang tahu kenapa awak marah-marah? Saya kesian dengan awak. Tapi, saya mampu diam sebab saya tak tahu apa masalah sebenar”
Isteri diam. Dia tundukkan wajahnya.
Rupanya dia terbeban. Ya, apalagi dalam hidup hari ini, suami dan isteri perlu saling memburu untuk kelangsungan hidup, maka itu amat menekan emosi isteri.
Dalam dia sibuk bekerja, sebenarnya dia mahu duduk dirumah. Dia mahu hiburkan suaminya. Dia mahu jaga anak-anaknya. Dia mahu masak yang sedap-sedap untuk orang yang dia sayang. Dia mahu memeluk mesra suami dan anaknya.
Tapi, dia tak boleh. Dia juga kena bekerja. Dia juga kena berusaha.Dia kena mencari rezeki bersama. Dia juga tertekan dengan rakan dan stafnya. Dia juga menhadapi bisnes yang turun dan naik.
Itu membuatkan isteri kita akan jadi marah.
Maka, dia bukan marahkan suaminya. Dia cuma tak tahu nak meletakkan marah itu dimana.
Sebab itulah yang kita lihat banyaknya status luahan di KRT atau FB adalah dari wanita yang begini rupa. Mereka marah tanpa mereka sedar.
Jadi apa yang kita boleh buat sebagai suami?
Sama ada kita suka atau tidak, kita hadapi saja marahnya. Panasnya. Emosinya. Rajuknya. Leternya.
Kenapa Isteri Begitu?
Sebab, hanya suami yang isteri kita ada.
Isteri tidak pandai main futsal untuk hilangkan tensen macam kita. Isteri tak reti download movie dan menontonnya sambil suka-suka. Isteri tak pandai keluar berhibur tanpa anak dan suaminya.
Apabila isteri cuba bicara tentang masalah mereka, pada pandangan pihak suami pula terasa yang mereka diberi tanggungjawab untuk memberi penyelesaian pada masalah tersebut.
Tidak! Tak perlu selesaikan pun.
Di sini suami harus faham dimana mereka tidak perlu mencanangkan sebarang penjelasan atau penyelesaian tetapi apa yang perlu dibuat adalah mendengar dan memahami apa yang diluahkan dari hati wanita.
Kerana, apabila isteri mahu meluahkan apa yang dia rasa, itu tanda kita lelaki yang paling dia cinta dan percaya. Selamat berjuang buat suami yang selalu sabar dengan karenah isteri mereka. Termasuk saya. Isteri kita, bukti cinta kita pada Tuhan kita.
Sumber: Mingguan Wanita
Hilang Keyakinan Diri Kerana Kurang Cantik? Jangan Malu Dengan Diri Sendiri!
Hilang Keyakinan Diri Kerana Kurang Cantik. Ada yang bermasalah kerana dilahirkan mempunyai wajah yang kurang cantik berbanding rakan lain. Sehinggakan hendak berkenalan dengan lelaki pun jadi malu. Bagaimanakah cara terbaik untuk diri lebih berkeyakinan dalam mencari seseorang yang boleh menerima seadanya?
Menarik itu abstrak malah berbeza mengikut pendapat individu. Menarik bukan saja pada rupa paras dan bentuk tubuh. Menarik juga boleh terdapat pada sifat, sikap, cara berbual malah layanan seseorang.
Setiap individu punyai tarikan yang tersendiri untuk memikat individu lainnya. Jangan terlalu merendah diri hingga tidak bersyukur dengan anugerah Ilahi. Usahakan untuk menjadi diri anda sendiri, tampil memikat hati menerusi sikap dan perwatakan.
Tumpahkan kasih sepenuhnya kepada Ilahi, DIA akan datangkan insan-insan yang juga kasih kepada-Nya untuk turut kasihkan anda seadanya.
Sesungguhnya cinta dan kasih sayang itu anugerah! “Sungguh, orang-orang yang beriman dan mengerjakan kebajikan, kelak Allah Yang Maha Pengasih akan menanamkan rasa kasih sayang (wudda) dalam hati mereka.” – Maryam ayat 96.
Yakin kepada-Nya, akan tiba saat yang terbaik untuk anda dipasangkan. Tak guna dikasihi kerana kecantikan kerana tatkala kecantikan tiada lagi, pasti anda akan kehilangan kasihnya juga. Berkawanlah dengan semua manusia, tidak kira lelaki atau perempuan. Ikhlas dan jujur, insya-Allah akan ditemukan dengan pasangan yang baik juga nanti.
Masalah Dalaman, Wanita Perlu Ambil Tahu
Selaput dara tebal adalah terma yang sangat umum. Ramai yang beranggapan apabila penetrasi penis gagal dilakukan setiap kali ingin melakukan hubungan seksual, maka wanita tersebut mempunyai masalah selaput dara tebal. Sebenarnya, tidak semua kes berkaitan dengan selaput dara tebal.
Apabila istilah ‘selaput dara tebal’ diterjemahkan ke dalam kamus perubatan, ia lebih bermaksud kepada imperforate hymen. Ia adalah keadaan di mana selaput dara menutupi keseluruhan atau vagina hampir keseluruhan bukaan vagina.
Selalunya apabila selaput dara menutupi keseluruhan bukaan vagina, masalah tersebut akan diketahui lebih awal lagi semasa usia kedatangan haid.
Ini kerana apabila tiada bukaan vagina, kanak-kanak perempuan didatangi haid akan mula merasa sakit. Darah haid tersebut tidak dapat keluar, lalu berkumpul di dalam vagina dan menyebabkan kesakitan. Jika kes ini berlaku, ibu bapa harus membawa kanak-kanak untuk mendapatkan rawatan doktor.
Apabila keadaan ini dikenalpasti, maka pembedahan kecil, di mana doktor akan memecahkan selaput dara sepenuhnya ke atas kanak-kanak tersebut bagi membolehkan pendarahan haid berlaku dengan lancar.
Kadang-kadang, imperforate hymen boleh mempunyai satu atau beberapa lubang kecil untuk membenarkan pendarahan haid berlaku setiap bulan.
Oleh itu, keadaan ini tidak akan diketahui sehingga wanita tersebut ingin melakukan hubungan seksual apabila berlakunya sekatan atau halangan terhadap penetrasi/kemasukan penis.
Terdapat juga wanita yang mempunyai selaput dara atau membran tambahan (Selain daripada selaput dara), merentangi bukaan vagina/faraj. Keadaan ini juga menyebabkan berlaku halangan terhadap penetrasi/kemasukan penis.
Kedua-dua keadaan ini memerlukan pembedahan kecil untuk memecah/mengoyakkan selaput dara atau membuang selaput tambahan yang merentangi bukaan vagina. Selepas prosedur ini dilakukan, wanita tersebut sepatutnya tidak mempunyai masalah untuk melakukan hubungan seksual dan penetrasi penis. Keadaan begini sangat jarang berlaku iaitu kurang dari 1 peratus.
The post Isteri Kerap Marah Itu Sebenarnya Dia Sayang! Lelaki Je Yang Tak Faham.. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/isteri-kerap-marah-itu-sebenarnya-dia-sayang-lelaki-je-yang-tak-faham/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Suka Melawan Marah Tanpa Sebab Kerap Merengek Sebenarnya Kurang Dapat Pelukan

Anak Suka Melawan Marah Tanpa Sebab Kerap Merengek Sebenarnya Kurang Dapat Pelukan

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 329 hits
Kalau anak kita suka melawan suka marah tanpa sebab kurang ceria moody dan suka merengek maknanya ada yang tak kena Ibu bapa kena check semula masa kita dengan anak Ini kerana anak yang selalu buat perangai mereka sebenarnya nak perhatian j...
Marah Dipanggil Rasis Tetapi Yb Salah Faham Bila Kritik Isu Perkahwinan Kanak Kanak Kata Netizen

Marah Dipanggil Rasis Tetapi Yb Salah Faham Bila Kritik Isu Perkahwinan Kanak Kanak Kata Netizen

papar berkaitan - pada 4/12/2018 - jumlah : 594 hits
Nampaknya isu kritikan pedas Ahli Parlimen Batu Kawan Kasthuri Patto kepada kerajaan Kelantan berhubung isu perkahwinan kanak kanak mendapat perhatian umum khususnya netizens muslim Seorang individu dikenali sebagai Mohamad Jamalee tampil m...
Bob Lokman Hilang Nikmat Kerana Sombong Isteri Pula Cabut Lari Namun Syukur Allah Masih Sayang

Bob Lokman Hilang Nikmat Kerana Sombong Isteri Pula Cabut Lari Namun Syukur Allah Masih Sayang

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 832 hits
Bob Lokman Hilang Nikmat Kerana Sombong Isteri Pula Cabut Lari Namun Syukur Allah Masih SayangBob Lokman Hilang Nikmat Kerana Sombong Isteri Pula Cabut Lari Namun Syukur Allah Masih Sayang
Jika Kerap Marah Anak Dengan Alasan Nak Mengajar Kesannya Boleh Jadi Lembab

Jika Kerap Marah Anak Dengan Alasan Nak Mengajar Kesannya Boleh Jadi Lembab

papar berkaitan - pada 9/12/2018 - jumlah : 521 hits
Jika Kerap Marah Anak Dengan Alasan Nak Mengajar Kesannya Boleh Jadi Lembab Bukan semua ibu bapa suka memarahi anak Namun ramai juga yang tiada skil untuk mengawal diri terutama bila marah sudah di ambang bibir dan dada dah turun naik Maka ...
Anak Suka Buat Sepah Sebenarnya Dia Sedang Rangsang Sensori Deria Jangan Marah Tapi Latih Anak Tak Buat Sepah

Anak Suka Buat Sepah Sebenarnya Dia Sedang Rangsang Sensori Deria Jangan Marah Tapi Latih Anak Tak Buat Sepah

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 400 hits
Anda perlu faham apabila anak membuat sepah ketika bermain dia sebenarnya sedang merangsang sensori deria Si kecil berpeluang untuk bereskperimen dengan deria sentuh hidu lihat dan dengar Selain itu tangannya akan bergerak secara aktif dan ...
Fikiran Anak Boleh Jadi Lembab Dan Negatif Bila Kerap Di Marah Dan Di Tengking

Fikiran Anak Boleh Jadi Lembab Dan Negatif Bila Kerap Di Marah Dan Di Tengking

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 368 hits
Tugas ibu bapa ini bukan saja melahir dan besarkan anak semata mata Ada beberapa lagi elemen lain yang perlu kita ambil tahu Dan salah satunya ialah cara bagaimana kita didik mereka Didikan pertama itu bermula dari rumah Ramai dikalangan ki...
Tanda Tanda Seorang Lelaki Sayang Pasanganya Tapi Ramai Wanita Tidak Faham

Tanda Tanda Seorang Lelaki Sayang Pasanganya Tapi Ramai Wanita Tidak Faham

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 335 hits
Apabila seorang lelaki betul betul jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas Hati lelaki yang dianggap kera selama ini tiba tiba jadi selembut kapas Bahkan lelaki yang mabuk cinta sang...
Isteri Yang Boros Sebenarnya Akan Menjadikan Rezeki Suami Lebih Bertambah

Isteri Yang Boros Sebenarnya Akan Menjadikan Rezeki Suami Lebih Bertambah

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 1500 hits
Mengikut kajian lelaki yang memiliki isteri yang berperangai suka bermewah ini akan mendapat kesenangan dalam kehidupan yang akan datang Andai kata dapat isteri yang sikap borosnya melampau lampau bagaimana Sekiranya seorang suami itu berki...
Sejak Peristiwa Itu Saya Malu Nak Bermalam Di Luar Isteri Stress Suami Tidur Mengigau Bukan Biasa Biasa

Sejak Peristiwa Itu Saya Malu Nak Bermalam Di Luar Isteri Stress Suami Tidur Mengigau Bukan Biasa Biasa

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 1190 hits
Sejak peristiwa itu saya malu nak bermalam di luar Isteri stress suami tidur mengigau bukan biasa biasaBila dah berkahwin tiada lagi rahsia di antara pasangan Baik tabiat baik atau buruk semuanya diketahui Namun masalah pasangan kuat mengig...
Splash Out Langkawi Awarded Gold Rating By Malaysia Tourism Quality Assurance

Lahirkan Generasi Fasih Digital Kpm Mahu Guru Jauhari Digital Jadi Pembimbing

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Samsung Knox Vault Ciri Keselamatan Wajib Untuk Semua Pemilik Telefon Pintar

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Menjelajah Kediaman Tepi Tasik Bayu Sutera Bercirikan Smart Home Di Seremban

Shell Bakal Jual Stesen Minyak Malaysia Kepada Saudi Aramco Kata Laporan

Lelaki Cina Pun Boleh Terpikat Iklan Perfume Dikecam Guna Model Wanita Jadi Umpan Tarik Perhatian Bukan Mahram



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Fiersa Besari April Chord

Moh Assures To Disclose Aefi Data Of Covid Vaccines

A Glimpse Into Malaysia S High Profile Graft Cases And Macc S Success Rate In Netting The Sharks

Sanusi Sesuai Semua Suasana

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Filem Ngesot