Isteri Jadi Bidadari Suami Bertambah Rasa Cinta Ni Rahsia Kekal Harmoni Mudah Sangat


Nak bahagia mudah sahaja, kita perlu saling menghargai dan menjaga hati. Seperti mana isteri menginginkan layanan yang baik dari suami, begitulah juga yang perlu kita buat untuknya. Sama-sama berbuat baik, jadi pasangan pun terasa dihargai. Maka, rumah tangga menjadi harmoni dan sentiasa tenang.
Kredit foto: Facebook Mohd Azizi Untuk menambat hati suami, ada beberapa amalan yang boleh dibuat oleh isteri. Biarpun mudah, tetapi jika dilakukan sangat memberi impak kepada emosi suami.
Melalui artikel di portal akuislam, katanya untuk menambat hati suami bolehlah si isteri cuba praktikkan beberapa perkara ini:
1. AMBIL BERAT PENAMPILAN SUAMI
Sesetengah suami suka jika isteri berikan perhatian kepada hal-hal remeh berkaitan dirinya. Sebagai contoh, isteri cadangkan baju apa untuk dipakai atau bantu untuk butangkan bajunya. Kadang-kadang, apabila isteri tolong potongkan kuku suami atau cukurkan misai dan janggutnya juga, boleh buat suami jatuh hati pada isteri.
Mungkin sesetengah isteri tidak suka buat begitu kerana merasakan seperti dia perlu menjadi seperti hamba pula untuk sediakan semuanya. Sebenarnya banyak kelebihan jika anda melakukannya hal ini untuk suami.
Ada disebut dalam hadis:
“YA FATIMAH, BARANGSIAPA WANITA MEMINYAKKAN RAMBUT DAN JANGGUT SUAMINYA SERTA MEMOTONG KUMISNYA DAN MENGERAT KUKUNYA, ALLAH AKAN MEMBERINYA MINUM AIR DARI SUNGAI-SUNGAI DI SYURGA, DIRINGANKAN BAGINYA SAKARATUL MAUT, AKAN DIDAPATI KUBURNYA MENJADI SEBUAH TAMAN SYURGA, ALLAH MENCATATKAN BAGINYA BEBAS DARI API NERAKA, DAN SELAMAT DARI TITIAN SIRAT.”
2. CEPAT DATANG BILA SUAMI PANGGIL
Mungkin kedengaran remeh, tapi sebenarnya bila suami memanggil isterinya kenalah bersegara kepadanya. Sebaik dipanggil, sekurang-kurangnya menyahut dan katakan yang anda sedang datang. Atau jika anda tidak boleh meninggalkan pekerjaan yang dibuat ketika itu seperti memasak, bolehlah beritahu kepadanya.
3. CANTIK UNTUK SUAMI
Ketika menyambut suami pulang dari pejabat, senyumlah padanya. Ada sesetenagh masa, mungkin dia pulang dalam keadaan masam mencuka. Tidak mengapa, jangan marah padanya.
Kredit foto: Facebook Mohd Azizi Tetapi hadiahkan senyuman, sekurang-kurangnya pahala untuk anda buat begitu sudah ada. Tidak perlulah berhias seperti malam anugerah, cuma pastikan anda berada dalam keadaan kemas dan berbau harum. Anak-anak juga perlulah dalam keadaan kemas dan ceria.
aca Juga:
“Sabar Ya, Fasa Rumah Bersepah Sekejap Je.” Ibu Ni Kongsi Manfaat Bila Anak ‘Rajin’ Kemas Rumah
“Jadi Ibu Lebih Banyak Menangis Dari Ketawa.” Ramai ‘Relate’ Tengok Video Nourul Dalam Kereta
Air Mata Jadi Bukti. Rindu Arwah Ayah, Diam-Diam Adik Ni Menangis Tengok Video Lama
4. LAYAN SUAMI MACAM RAJA
Bukan bermakna anda harus jadi seperti hamba. Cara untuk melayan suami seperti raja tidaklah susah. Kadang-kadang, soalan ringkas seperti “Abang nak makan dulu atau nak mandi dulu? Kalau nak makan, saya siapkan.” Tahukah anda, soalan begini sudah cukup untuk buat seorang suami merasakan si isteri mengambil berat soalnya. secara tidak langsung, rasa letihnya semakin berkurangan tapi cintanya pada anda semakin mekar mewangi!
5. UCAP TERIMA KASIH
Hargailah setiap pemberiannya. Jangan diperlekehkan walaupun anda tidak suka. Terima dengan hati terbuka. Jika mungkin anda kurang suka dengan apa yang diberikan, ucapkan terima kasih kemudian beritahu padanya. Tidak perlu condemn terus usahanya itu.
6. JANGAN BERLETER
Suami akan merasa kurang selesa jika selalu sangat dileteri si isteri.
7. TEMANKAN SUAMI MAKAN
Kadang-kadang ketika sedang menemankan suami makan inilah anda boleh bersembang dan berbincang dengannya. Kalau tak mahu makan pun tidak mengapa, cukup sekadar berada di sampingnya.
8. ISTERI YANG BIJAK
Suami suka jika isterinya seorang yang bijak. Sesetengah suami suka bersembang pelbagai topik dengan isteri, jadi sekurang-kurangnya anda ambil tahu hal semasa, bolehlah dibuat topik berbual.
Kredit foto: Facebook Mohd Azizi 9. JANGAN KUAT MEMBANGKANG
Tidak salah untuk meluahkan pendapat anda. Pendekatan perlu betul, jangan terus bangkang apa kata suami anda. Secara lembut, tegurlah yang mana perlu.
10. JADI BIDADARI YANG MENENANGKAN
Isteri suka jika isterinya menjadi penenang ketika dia berada dalam keadaan gundah.
11.TEMPAT TIDUR EKSLUSIF
Tempat tidur adalah ruang peribadi untuk pasangan suami isteri. Di situlah tempat paling sesuai untuk bercerita hal serius dan sebagainya. Cantikkan ruang di dalam bilik supaya menenagkan hati suami.
12. ISTERI YANG MANJA & TAK KUAT MERAJUK
Sekali dua, suami tak kisah untuk memujuk. TEtapi bila sudah dipujuk tetap mengada-ngada suami akan bosan dan membiarkan sahaja. Suami sukakan isteri yang manja, tetapi bukanlah sehingga tidak mampu berdikari.
13. JANGAN PANDANG RENDAH
Suami suka jika isteri menjadi penyokong terkuatnya. Sebaik-baiknya, janganlah isteri memperlekehkan kemampuan serta kredibilitinya. Tunjukkan rasa hormat dan anda kagum padanya.
Jangan panik! Jom, belajar cara handle situasi cemas. Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/stay-safe/

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama)
The post Isteri Jadi ‘Bidadari’ Suami, Bertambah Rasa Cinta. Ni Rahsia Kekal Harmoni, Mudah Sangat! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/isteri-jadi-bidadari-suami-bertambah-rasa-cinta-ni-rahsia-kekal-harmoni-mudah-sangat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tertekan Diabai Suami Bekas Isteri Cliff Umar Pernah Terdetik Bawa Anak Anak Terjun Sungai

Tertekan Diabai Suami Bekas Isteri Cliff Umar Pernah Terdetik Bawa Anak Anak Terjun Sungai

papar berkaitan - pada 10/2/2023 - jumlah : 136 hits
Sudah jatuh ditimpa tangga begitulah ibaratnya nasib bekas isteri penyanyi Cliff Umar iaitu Zurini Hasbullah yang mendakwa hidup tertekan kerana diabai suami
Istimewanya Suami Orang Wanita Bangga Jadi Isteri Ke 4 Anggap Isteri Pertama Perampas

Istimewanya Suami Orang Wanita Bangga Jadi Isteri Ke 4 Anggap Isteri Pertama Perampas

papar berkaitan - pada 10/2/2023 - jumlah : 189 hits
Satu video menjadi tular di media sosial baru baru ini apabila seorang wanita difahamkan Naib Presiden kepada sebuah pertubuhan yang diberi nama Pertubuhan Poligami Harmoni Malaysia menjelaskan mengapa dia memilih untuk berkahwin dengan sua...
Pernah Berlakon Dlm Suami Isteri Dan Ini Sebab Kenapa Dia Tidak Lagi Muncul Di Kaca Tv

Pernah Berlakon Dlm Suami Isteri Dan Ini Sebab Kenapa Dia Tidak Lagi Muncul Di Kaca Tv

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 91 hits
PERNAH popular menerusi watak kanak kanal dalam filem Suami Isteri dan pelakon dan penyanyi Erna Elliyana mengakui tidak ada rezeki untuk meneruskan minatnya dalam bidang seni
Selepas Teruk Dihentam Netizen Kerana Suami Abaikan Nafkah Pada Isteri Pertama Ini Respond Garang Miera Leyana

Selepas Teruk Dihentam Netizen Kerana Suami Abaikan Nafkah Pada Isteri Pertama Ini Respond Garang Miera Leyana

papar berkaitan - pada 8/2/2023 - jumlah : 339 hits
Gara gara luahan anak tiri yang mendakwa bapa mereka culas melunaskan nafkah namun mampu bercuti di luar negara Instagram Miera Liyana menjadi medan serangan netizen
Penat Larang Tapi Tak Menjadi Guna Formula Bats Hilangkan Minat Anak Suka Main Gajet Mudah Sangat

Penat Larang Tapi Tak Menjadi Guna Formula Bats Hilangkan Minat Anak Suka Main Gajet Mudah Sangat

papar berkaitan - pada 9/2/2023 - jumlah : 101 hits
Tak dinafikan bila anak terlalu obses dengan gajet sehingga ketagihan untuk bermain setiap hari mak ayah jadi risau Bermacam cara dilakukan untuk dikurangkan namun menemui jalan buntu Jangan cepat pasrah dan berikan akan gajet sewenang wena...
Sangat Berbeza V Bts Kongsi Sebab Rasa Pelik Sertai Jinny S Kitchen Pada Awalnya

Sangat Berbeza V Bts Kongsi Sebab Rasa Pelik Sertai Jinny S Kitchen Pada Awalnya

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 167 hits
Korang mesti tak sabarkan nak tengok V BTS Park Seo joon Choi Woo shik Jung Yu mi dan Lee Seo jin dalam rancangan Jinny s Kitchen ARTIKEL BERKAITAN Terbaru rancangan The Game Caterers telah menampilkan ahli dari Jinny s Kitchen di saluran Y...
Isteri Ada Hak Dapat Rumah Jika Suami Meninggal Dunia Peguam Syarie

Isteri Ada Hak Dapat Rumah Jika Suami Meninggal Dunia Peguam Syarie

papar berkaitan - pada 13/2/2023 - jumlah : 139 hits
Peritnya apabila diuji dengan suatu kehilangan terutamanya apabila menerima berita kematian membabitkan insan yang rapat dengan diri kita lebih lebih lagi melibatkan tonggak keluarga seperti suami yang telah berjanji untuk sehidup semati Se...
Suami Enggan Maaf Isteri Kentut Di Hadapannya

Suami Enggan Maaf Isteri Kentut Di Hadapannya

papar berkaitan - pada 12/2/2023 - jumlah : 193 hits
Lelaki itu berasa jijik apabila isterinya membuang angin di hadapannya Getty Images iStockphotoCANBERRA Seorang wanita kecewa apabila suaminya memanggilnya dengan gelaran menjijikkan selepas dia pertama kali kentut di hadapan lelaki itu sel...
Suami Isteri Selamat Selepas Terperangkap 129 Jam Dalam Runtuhan

Suami Isteri Selamat Selepas Terperangkap 129 Jam Dalam Runtuhan

papar berkaitan - pada 11/2/2023 - jumlah : 130 hits
PASANGAN suami isteri warga Turkiye dari wilayah selatan Adiyaman diselamatkan selepas terperangkap di bawah runtuhan lebih 129 jam lapor agensi akhbar Jerman memetik badan penyiar negara itu TRT TRT menunjukkan rakaman pasangan suami ister...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk