Isteri Dah Admit Nak Bersalin Tapi Bos Tak Bagi Cuti Ini Tindakan Berani Suami


Di awal pernikahan aku dengan isteri,aku kerja pemandu lori. Office sebelah rumah jer. Then lepas 2 bulan nikah dapat tahu isteri mengandung. Nak cari duit lebih punya pasal,berhenti kerja lori masuk kerja bas ekspres.
Sepanjang isteri aku mengandung,aku mampu temankan dia pi check up sebanyak 2 kali saja. Selain dari tu semuanya isteri aku settle sendiri. Alhamdulillah aku dapat isteri yang memahami niat aku dan tujuan aku kerja jauh.
Sampai masa isteri aku nak bersalin,aku still atas bas. Dapat call dari isteri memberitahu dah admit nak bersalin. Masa tu aku dalam perjalanan dari Larkin ke Seremban dan TBS. Terus aku call boss aku inform nak kena turun emergency sebab wife dah nak bersalin.
Boss aku cakap tak boleh sebab takde orang nak ganti so kena kerja juga. Aku fikir balik,selama nie aku kerja demi anak dalam kandungan dan isteri aku. Takkan time isteri aku gadai nyawa nak lahirkan anak aku,aku takley duduk di sisi dia bagi dia semangat. Aku letak call teruskan perjalanan.
Sampai toll Port Dickson,aku parking bas kat tepi toll gi kejutkan partner yang tengah tidur suruh dia teruskan perjalanan and then inform dalam group WhatsApp office aku dah resign kerja on the spot. Gaji memang takde sangkut sebab setiap trip bayar cash. Turun dari bas terus booking Grab ke Hospital Sunggala di Port Dickson jenguk isteri aku.
Dan sehari kemudian,16/01/2019 anak lelaki sulung aku lahir ke dunia ini. Sepanjang sebulan selepas itu aku susah dalam kehidupan seharian aku. Sampai terpaksa jual motor aku sebab nak rolling duit.
Alhamdulillah sekarang dah dapat kerja dengan gaji yang lebih bagus dan dekat dengan rumah. Terima kasih sebab sokong abang selama ini isteriku. Rezeki Allah itu luas. Dia Maha Pemurah dan Maha Mengetahui. Sesungguhnya Dia tak akan benarkan hamba-Nya dalam kesusahan.
Sumber: Muhammad Nazri
Nasihat Ustaz Ebit Liew cara terbitkan kasih sayang kepada isteri tercinta. Sedihnya..sayunya..bukankah isteri itu Bidadari penyejuk hati kita seorang suami?
Sehingga hari ini soalan paling banyak dari wanita dan ramai mereka menangis bertanya bagaimana nak tarik perhatian suami supaya suami tidak sibuk tengok whassap dan hp jer? 7pagi keluar rumah balik 7 petang. Tengok hp 8mlm sampai 2 pagi. Betapa mereka rindukan suami yang mereka telah dinikahkan dan yang mereka cintai. Mereka sibuk urus keluarga dan anak-anak 24 jam.
Sampai rumah sibuk pegang hp. Lepas tu baru sekejap di rumah dah keluar rumah. Asyik mengadap phone jer. Bila panggil suami tak pernah menyahut. Bila bercakap tak mahu dengar. Anak-anak semua kena marah bila ajak bermain. Begitulah sehingga isteri bawa anak-anak tidur. Suami main hp.
Takde langusung bantu kerja rumah. Takde langsung nak gurau-gurau dengan anak. Isteri macam orang gaji. Tidak dibelai, disayangi dan diberi perhatian..
Betapa hebat wanita seperti ini. Wanita bila diambil di akad nikah, mereka serahkan semuanya setia buat suaminya sampai mati..ya Allah bantulah wanita yang diuji begini.
Buat suami dan diri saya sendiri. Fikirkanlah isteri berusaha nak menambat hati kita. Kita juga haruslah fikir untuk menambat hati mereka. Menawan hati mereka. Hargai dan sayangi mereka. Beli buku hadis di kedai dan baca bersama isteri dan anak-anak. Al-Quran dan Hadis membuat hidup keluarga kita tenang..rumah kita menjadi seperti Bintang yang bercahaya disisi pe ghuni langit.
Beli dulang makan bersama-sama satu bekas paling kurang sehari sekali. Suapkan isteri dan anak-anak.. Berkasih sayang semasa makan. Sebuah keluarga selalu bergaduh Nabi saw ajar makan berjemaah. Hati jadi rapat. Makan dan rasa air tangan satu sama lain. Tiada jurang lagi. Rasa satu hati. Satu jiwa. Satu keluarga.
Beli beg, masa bersama keluarga ambil semua hp simpan dalam beg manggakan. Ilmu dan semua cerita boleh bincang bersama keluarga..Allah merahamti keluarga berkasih sayang. Allah beri rezeki melimpah ruah dan rezeki kesihatan dan panjang umur.
Waktu Maghrib beli kain kapan balut tv sampai 9.30mlm. Innalilahi wa inna ilaihi rajiun. Itu masa berharga bersama keluarga. Prime time bukan untuk tv tapi untuk kenal Allah dan Nabi saw kepada ahli keluarga melalui Ta’lim dan Majlis ilmu..
Ayah ajar anak-anak bantu ibunya di rumah. Sama-sama gotong royong. Semua orang soleh rajin dan suka memasak. Suka cuci tandas. Suka khidmat. Suka khidmat anak-anak. Suka mudahkan urusan isteri. Suka dahulukan orang lain atas diri sendiri. Inikan pula isteri kita..sentiasa nak gembirakan suami dan anak-anak.
Malam-malam tidurkan anak-anak dengan cerita-cerita Nabi saw sahabat rhum dan kisah teladan.
Setelah itu belai isteri. Picit dan peluk mereka dan ucap i love u sayang. Terima kasih jadi isteri tercinta. Yang setiap hari berkorban. Seorang ketua tidak akan tidur sehingga memastikan semua ahli keluarganya dengan lena..
Pastikan semua selamat. Baru tidur dan bangun awal berdoa bersyukur atas nikmat keluarga ini. Menangis depan Allah. Adukan kegembiraan, kesedihan, kesusahan kepada Allah. Kemudian kejut isteri dan anak-anak bangun Tahajud paling kurang 2 rakaat dan Solat subuh awal waktu.
Sumber: pesonapengantin
Artikel By : RealMerah
The post Isteri dah admit nak bersalin. Tapi bos tak bagi cuti. Ini tindakan berani suami appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/isteri-dah-admit-nak-bersalin-tapi-bos-tak-bagi-cuti-ini-tindakan-berani-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sokongan Suami Bantu Legakan Isteri Sakit Bersalin Urut Belakang Badan Pun Kira Ok

Sokongan Suami Bantu Legakan Isteri Sakit Bersalin Urut Belakang Badan Pun Kira Ok

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 559 hits
Kata orang sokongan suami membantu memberi kekuatan kepada si isteri yang sedang menahan sakit bersalin Bagi yang belum ada pengalaman melahirkan bayi tentu tidak dapat membayangkan bagaimana ia membantu anda Percayalah peranan suami memban...
Kisah Suami Semasa Isteri Bersalin Secara Pembedahan

Kisah Suami Semasa Isteri Bersalin Secara Pembedahan

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 411 hits
Semalam ternampak Si Isteri kongsi cerita di Facebook berkenaan Kisah Sedih Si Suami Yang Tabah Ketika Isteri Bersalin Secara Pembedahan Bacaan ini aku jadikan rujukan dan persediaan memandangkan dalam beberapa minggu lagi kami akan menghad...
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 711 hits
Kunci Allah Nak Bagi Rezeki Suami Jangan Sakiti Isteri Anak Anak Kerana Doa Mereka Ajaib Jika anda tergolong di kalangan suami yang sering kesempitan hidup dikelilingi hutang dan rezeki seolah olah tersekat cuba renung renungkan diri anda A...
Tahniah Dapat Laki Sweet Suami Sanggup Buat Buat Sesat Demi Nak Dengar Suara Isteri Dalam Apps Waze

Tahniah Dapat Laki Sweet Suami Sanggup Buat Buat Sesat Demi Nak Dengar Suara Isteri Dalam Apps Waze

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 546 hits
Perempuan mana kat dalam dunia ni yang tak suka suami sweet kan Bila rindu hantarkan isteri bunga atau telefon hanya sekadar untuk luah rasa cinta Tapi tahap sweet seorang lelaki ni another level sikit sebab dia dengan sengaja set aplikasi ...
Kongsi Video Hampir Kiss Bagai Suami Isteri Aksi Berani Fasha Dan Aidil Dikecam Netizen

Kongsi Video Hampir Kiss Bagai Suami Isteri Aksi Berani Fasha Dan Aidil Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 1577 hits
Kemesraan dan sifat romantik pasangan pelakon Fasha Sandha dan Aidil Aziz sememangnya diketahui umum apabila sering memuat naik foto berdua duaan di Instagram masing masing Namun sebentar tadi pasangan itu telah mengundang kecaman daripada ...
Kenali Jenis Nifas Luka Bersalin Pemakanan Hadkan Pelawat 9 Tugas Ini Suami Perlu Buat Bila Isteri Berpantang

Kenali Jenis Nifas Luka Bersalin Pemakanan Hadkan Pelawat 9 Tugas Ini Suami Perlu Buat Bila Isteri Berpantang

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 605 hits
Setelah melalui proses kelahiran dan berpantang seorang ibu akan menempuhi pelbagai cabaran disamping menguruskan bayi Bantuan dan keprihatinan daripada suami akan amat menolong dalam proses pemulihan ini Jururawat berkongsi info mengenai a...
Suami Doula Terbaik Temankan Isteri Masa Bersalin Dari Awal Hamil Dah Sama Sama Susah

Suami Doula Terbaik Temankan Isteri Masa Bersalin Dari Awal Hamil Dah Sama Sama Susah

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 371 hits
Doula atau suami Yang mana lebih baik Sebutlah apa pun tugas seorang Doula itu sebenarnya juga tugas seorang suami dan lebih lagi Berikut perkongsian dari suami yang juga suka menulis mengenai topik kekeluargaan hubungan suami isteri dan is...
Selesa Bersalin Di Rumah Tapi Bila Kecemasan Tahu Ke Nak Buat Apa Doktor Selar Sikap Doula Tidak Bertanggungjawab

Selesa Bersalin Di Rumah Tapi Bila Kecemasan Tahu Ke Nak Buat Apa Doktor Selar Sikap Doula Tidak Bertanggungjawab

papar berkaitan - pada 26/2/2019 - jumlah : 465 hits
Isu doula dalam proses kelahiran di rumah atau homebirth menjadi isu yang wajar diketengahkan Dari tujuan asalnya untuk mendapatkan keselesaan semasa besalin di rumah ia bertukar menjadi tragis dengan kematian ibu anak atau kecacatan bayi m...
Suami Tergamak Bela Sah Isteri Hanya Kerana Disuruh Hantar Anak Ke Sekolah

Suami Tergamak Bela Sah Isteri Hanya Kerana Disuruh Hantar Anak Ke Sekolah

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 468 hits
KUALA TERENGGANU Mahkamah Majistret Kuala Terengganu pada Khamis menjatuhkan hukuman penjara 26 bulan kepada seorang peniaga atas pertuduhan memukul dan mengugut bunuh isterinya Difahamkan kejadian berpunca hanya disebabkan isterinya menyur...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened

Nadma Remaining Water Storage Reserves In Four Dams In Johor Penang And Kedah At Critical Level

Mixing Politics With Religion In Malaysia Breeds Negativity

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam